Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Ostrzegam przed serwisem CORTLAND w Warszawie (ul. Bitwy Warszawskiej 1920)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rafał Cz

Rafał Cz
  • 4 postów

Napisano 03 marca 2022 - 11:46

Dzień dobry.

 

Chciałem się z Państwem podzielić moją opinią dotyczącą serwisu CORTLAND w Warszawie.

Ponieważ nie da się tego opisać w kilku zdaniach zachęcam do lektury mojej „przygody" z serwisem Cortland.

 

W tygodniu między 21.02 a 24.02 zadzwoniłem na infolinię Cortland w celu umówienia się do serwisu na wymianę baterii (Iphone 11).

Dowiedziałem się tam, że mogę przyjechać w piątek 25.02 na godzinę 10:30 i bateria zostanie wymieniona w ciągu 2-max 3h. Tak też uczyniłem. Pojawiłem się w serwisie chwilę przed 10:30. Miłe Panie z „recepcji serwisu” (tam gdzie jest sklep) napisały maila do serwisanta po czym dostały informację, że bateria może być wymieniona ale na jutro(?). Po moim komunikacie, że infolinia powiedziała mi, że będą to 2-3 godziny serwis zmienił zdanie i powiedział, że postarają się wyrobić do końca tego dnia(?). Jednak ma się to nijak do tego na co się umawiałem z infolinią Cortland. Dlatego postanowiłem jeszcze raz na nią zadzwonić (będąc jeszcze w serwisie). Jakaś osoba z tej infolinii wysłuchała mnie po czym poprosiła o chwilę cierpliwości. Parę minut później okazało się (po interwencji infolinii), że wymienią baterię w ciągu 2-3 godzin. Pomyślałem sobie-super! Słaby początek ale będzie OK. Otóż nic bardziej mylnego.

 

O godz. 12:04 dostałem maila:

„Dzień dobry,

Z przykrością muszę poinformować że nowa bateria dostarczona nam przez producenta jest uszkodzona.

Powoduje ona ciągłe restartowanie urządzenia co uniemożliwia korzystanie z niego.

W takim wypadku jestem zmuszony do zamówienia nowej baterii oraz do poinformowania Pana iż urządzenie najszybciej będzie gotowe we Wtorek.

Bardzo przepraszam za przedłużenie się naprawy.

 

Z poważaniem,

tu podpis serwisanta”

 

Poprosiłem o włożenie z powrotem mojej baterii (słabo trzyma ale telefon działa!). Niestety powiedziano mi, że nie można z włożyć starej baterii i że telefon będzie mi wydany we wtorek. Odmówiono mi także wydania mojego telefonu!!!

Nerwy sięgały zenitu. Kazałem włożyć starą baterię i oddać mi telefon. Po mojej interwencji jakoś udało się Panu z serwisu to zrobić, chociaż wcześniej powiedział mi, że to nie jest technicznie możliwe (serio?!).

Odbierając od Pana serwisanta działający, z moją starą baterią, telefon usłyszałem od niego: ”nowa bateria dla Pana będzie u nas w poniedziałek. PROSZĘ UMAWIAĆ SIĘ NA INFOLINII NA WTOREK NA NAPRAWĘ”.

 

W poniedziałek rozmawiałem z Panem X (infolinia Cortland) w sprawie umówienia terminu za wymianę baterii. Dostałem informację, że mogę być we wtorek o 11:00 i wymiana potrwa 2-3 h.

Pojawiłem się 02.02.2022 w serwisie parę minut przed 11:00. Koło 11:15 dowiaduję się od Pań, że… serwis je poinformował, iż baterii nie ma. Czyli drugi raz tracę czas na dojazd, ustawiam sobie dzień pod wizytę w serwisie i kolejny raz nie wymienią mi baterii. Wydaje się to czynnością prostą a jednak!

Proszę o zejście do mnie Pana serwisanta a sam w międzyczasie dzwonię na infolinię gdzie dowiaduję się, że jedyne co może mi Pan zaproponować to zostawienie telefonu i naprawa w ciągu 2 dni. SERIO???

 

Powiem więcej. Pan serwisant mówił mi kłamstwa w żywe oczy. Twierdził, że przekazał mi informację o tym, że bateria będzie KOŁO poniedziałku a na wymianę mam się umawiać KOŁO wtorku. To słowo „KOŁO” jest tu kluczem. Dlaczego? Ponieważ w zeszły piątek ono się nie pojawiło.

 

PODSUMOWANIE:

W moim odczuciu CORTLAND nie powinien być autoryzowanym serwisem żadnych elektronicznych urządzeń.

Każdy popełnia błędy-jasne. Ale profesjonalizm poznaje się po tym jak firma swoje błędy naprawia. Cortlandowi się to nie udało.

Byłem w Cortlandzie 2 razy. ZAWSZE punktualnie i po wcześniej umówionej wizycie. Straciłem masę czasu, który mógłbym poświęcić na cokolwiek innego.

W piątek początkowo odmówiono mi wydania MOJEGO telefonu. To niebywałe.

Po tym wszystkim firma proponuje mi zostawienie telefonu na 2 dni w celu wymiany baterii. To już jest żałosne.

Pracownik Cortland kłamie patrząc mi prosto w twarz.

 

P.S. Vis a vis mojego biura jest firma serwisująca apple . Mogłem jak zwykle iść do nich i wymienić od ręki baterię (to prawda, bez parowania z płytą główną). Jednak zwiedziony tym, że autoryzowany serwis zrobi to lepiej pokusiłem się na firmę CORTLAND. To był błąd.

Ponieważ straciłem masę czasu, nie może to iść na marne. Postanowiłem, że opiszę swoją historię gdzie się da po to, żeby inni nie mieli takich przygód. W końcu wystarczy zrobić Ctrl+C a później Ctrl+V tego co napisałem powyżej. Dodatkowo wysłałem tą wiadomość także bezpośrednio do Apple.

 

Wysłałem też maila do managera serwisu.

Co mi odpisał?

Spłycił moją całą przygodę z CORTLAND do pomyłki Pana z infolinii, przeprosił i zaproponował 20% rabatu na wymianę baterii.

 

Bez komentarza.

 

Pozdrawiam,

Rafał



#2 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 802 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 03 marca 2022 - 12:03

Post o iPhone w dziale 'rozmowy ogólne', w dodatku tym o 'komputerach Mac'? No nie, tak być nie może, przenoszę.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#3 lelekCk

lelekCk
  • 240 postów
  • Skądz południa

Napisano 03 marca 2022 - 14:28

Będąc szczerym trochę się dziwię, ale i doceniam Twoją zawziętość aby to wszystko opisać. (Straciłeś masę czasu, który mógłbyś poświęcić na cokolwiek innego)

Oczywiście, marzeniem byłoby aby do takich sytuacji nie dochodziło, ale teraz pomyśl.

Ile jest takich przypadków, np. w branży motoryzacyjnej?

Umawiasz się na obiór auta od mechanika na dziś, a słyszysz że będzie w najlepszy wypadku na jutro (również nie dostajesz auta)

Gdyby tak każdy chciał opisywać z takim rozmachem swoje sytuacje z różnych branż, połowa wątków na forach tak by właśnie wyglądała.

Podsumowując:

-Myślę że pisząc swój post ciśnienie z Ciebie zeszło 

-Większość przytaknie Ci w Twojej sprawie że sprawa mogła zostać załatwiona lepiej (lepszy sposób komunikacji w Cortland)


  • cooper69 lubi to

iPhone 3GS


#4 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 802 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 03 marca 2022 - 14:30

A ja się w ogóle nie dziwię Cortlandowi. Łańcuch dostaw wszystkiego kuleje na świecie, więc jak dzwonię do usługodawcy i słyszę 'wtorek', to nie zamierzam się na nich wydzierać, że na stronie mają napisane "NAWET W DWIE GODZINY" z gwiazdką. Albo mi pasuje wtorek, albo szukam kogoś innego.


  • tommy73 lubi to

Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#5 Rafał Cz

Rafał Cz
  • 4 postów

Napisano 03 marca 2022 - 15:37

Słuchajcie...

 

Łańcuch dostaw nie ma nic do tego.

 

Chodzi o totalny bałagan w przepływie informacji, chociażby między serwisem Cortland a infolinią Cortland.

Każdy w tej firmie mówi co innego. Doświadczyłem tego chociażby pierwszego dnia. Kiedy infolinia mówi, że bateria ma być wymieniona do 3h a serwis mówi, że na dzień następny. Chwilę później zmienia jednak zdanie i informuje, że do końca tego dnia. Po kolejnej interwencji infolinii podaje termin 3 godzinny. Końcowo nie wymienia baterii i odmawia oddania MOJEGO telefonu. Na następnej UMÓWIONEJ wizycie okazuje się, że nie ma jeszcze baterii, itd... To czemu infolinia na której umawiane są wizyty przekazała mi, że bateria jest? Wciskanie mi kitu przez pracownika serwisu, że co innego mi powiedział przy poprzedniej wizycie? Żenada. Manager serwisu dalej przekazuje różne informacje niż infolinia. Zupełnie jakby były to dwie konkurujące ze sobą firmy a nie jeden twór. Reakcja "bossa" wszystkich serwisów na ten cały bałagan- zupełnie niezgodna z "customer care".

 

Przeczytajcie proszę uważnie mojego posta (skoro już poświęciłem na niego tyle czasu  :rolleyes: ) i zobaczcie w ilu punktach Cortland "dał ciała".

 

Straciłem tam 5h. Przecież można było tego uniknąć. Ale jak autoryzowany serwis mi mówi, że coś zrobią, że mają podzespoły to raczej powinni się z tego wywiązać. Jak za pierwszym razem nawalają to powinni postarać się z całych sił, żeby za drugim razem wykonać normalną usługę. Przecież ja cudów nie oczekuję. A oni znów zrobili to samo czyli zmarnowali mój czas, moje paliwo na powtórny dojazd, itd.

 

A na koniec chcą mi dać 73,80 zł zniżki za "niedogodności" i nie wyciągają żadnych wniosków. Podkreślam: "dalej infolinia przekazuje inne informacje niż serwis i szef wszystkich serwisów". Gdybym wiedział, że tak będzie to chętnie ja bym im dopłacił te 74 zł, żeby wykonali naprawę za pierwszym razem na czas.

 

 

"Umawiasz się na obiór auta od mechanika na dziś, a słyszysz że będzie w najlepszy wypadku na jutro (również nie dostajesz auta)

Gdyby tak każdy chciał opisywać z takim rozmachem swoje sytuacje z różnych branż, połowa wątków na forach tak by właśnie wyglądała."

 

To teraz wyobraź sobie sytuację:

dzwonisz do serwisu np. VOLVO (autoryzowanego). Umawiasz się przez call center na wymianę akumulatora (bo już słabo kręci, ale kręci) na jutro na 10:00. Potwierdzają Ci , że naprawa zajmie do 3 godzin. Przyjeżdżasz na miejsce a tam serwis mówi, że nic o tym nie wiedzą i mogą zrobić to na jutro. No to dzwonisz co call center i pytasz co jest grane. Pani prosi Cię o chwilę cierpliwości. Serwis daje Ci znać, że może do końca dnia się wyrobią. A Pani z call center mówi, że przecież potwierdzali jej 3 godzinny czas naprawy. Nagle serwis mówi: OK, nie ma sprawy, będzie w ciągu 3 godzin. Siedzisz i czekasz. Dostajesz maila, że nowy akumulator był uszkodzony i nie mogą Ci go wstawić. Prosisz zatem o wstawienie starego. Mówią Ci, że technicznie to nie jest możliwe. Prosisz o wydanie auta a serwis ODMAWIA. W końcu, po awanturze masz w aucie stary akumulator (ale cieszysz się, że jedziesz).Itd..

Pociągnij sobie tym wątkiem "mechanika" dalszą część mojej przygody z Cortlandem gdzie znów się umawiasz i dostajesz potwierdzenie, że części na Ciebie czekają i wymienią aku od ręki. A po przyjeździe serwisanci są zdziwieni, że jesteś bo przecież nie ma części. Na koniec kłamią, że nie powiedzieli Ci na kiedy masz się umówić. Szef wszystkich serwisów VOLVO pisze CI, że w sumie to raz Pan z infolinii przekazał Ci złą informację i oferuje 73 zł rabatu...

 

Chciałbym zobaczyć wtedy Twoją minę jak sobie myślisz: "Hmmmm. Mogli to zrobić lepiej. Ale spoko, przyjadę 3 raz może im się uda ;-)

 

Serio- wierzysz w taką sytuację w autoryzowanym serwisie? Pewnie podobne się zdarzają ale trzeba przed nimi ostrzegać innych ludzi.

W końcu Cortland to nie buda* w podziemiach dworca centralnego gdzie naprawiają telefony a partner Apple. Nic bardziej mylnego. 

 

*jak się okazuje te budy są często bardziej profi niż firmy takie jak Cortland. Wystarczy poczytać opinie. Tych negatywnych wcale Cortlandowi nie brakuje.

 

Dlatego poświęcam swój czas. Żeby inni nie musieli go marnować.

 

Pozdrawiam!



#6 Rafał Cz

Rafał Cz
  • 4 postów

Napisano 04 marca 2022 - 13:18

Info z przed chwili od innego autoryzowanego serwisu, który ma właśnie mój telefon:

 

"nie możemy dokonać naprawy, ponieważ CORTLAND nie zamknął w systemie zlecenia naprawy (której de facto nie wykonał)".

 

Czy ktoś ma jeszcze jakiekolwiek wątpliwości, że w CORTLAND panuje mega bałagan?

 

Pozdrawiam,

Rafał



#7 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 802 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 04 marca 2022 - 13:53

Tak naprawdę, to ja mam wątpliwości. Zwłaszcza, kiedy piszesz - i to jeszcze podkreślając, kapitalikami - że chodzi o 'cały CORTLAND'. Ja nigdy nie miałem problemów, swojego pierwszego maka kupiłem lata temu w iSpocie i tam był gnój, a potem poszedłem do cortlandu. Brałem tam wszystko oprócz ostatniego iPhone, łącznie z leasingiem na firmę. Zawsze było super. Głupio tak, winić całą ogólnopolską firmę, kiedy jeden oddział w jednym mieście dał ciała.

 

Naprawdę rozumiem Twoją frustrację, każdy z nas się wkurza, jak coś idzie nie po myśli, ale nie generalizuj. Znaczy: generalizuj sobie do woli, ja tylko odnotowuję, że mam zupełnie inne doświadczenia.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#8 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 637 postów
  • Płeć:

Napisano 04 marca 2022 - 13:58

Nie, no od samego tytułu wiadomo, że ostrzeżenie dotyczy konkretnego, wskazanego z adresu serwisu. Ftpd, Twoje doświadczenia dotyczą sprzedaży, a nie napraw, więc są w żaden sposób nieporównywalne.

Warto opisywać takie przypadki, nie tylko, żeby ostrzec innych, ale i być może sprawić, że ktoś tam w tym serwisie to przeczyta i wyciągnie wnioski. Dla swojego i klientów dobra.

 

Jeśli chodzi o Cortland jako resellera, to mam doświadczenie powiedzmy neutralne. Poza jakimiś drobnymi akcesoriami, to kupowałem tam ostatnio MacBooka Pro. Zamówiłem 14" następnego dnia po konferencji. Otrzymałem automatyczne potwierdzenie zamówienia wraz z informacją, że przysługuje mi możliwość zmiany bądź anulowania aż do momentu, kiedy sprzęt zostanie wysłany. Kiedy po tygodniu pojawiły się pierwsze szczegółowe recenzje, postanowiłem zmienić na 16". Pierwsza wiadomość, jaką otrzymałem od sprzedawcy z Cortlandu była taka, że nie ma możliwości zmiany zamówienia i koniec. Mimo, że planowany termin dostawy był za jakieś 6 tygodni.

 

Dopiero, kiedy napisałem, że wobec tego odstępuję od umowy zawartej na odległość, ktoś tam się puknął w głowę i jednak udało się dokonać korekty. Dalej już wszystko poszło bez zakłóceń i sprzęt został dostarczony w terminie. To znaczy, była jakaś tam obsuwa, ale wtedy ogólnie było bardzo słabo z dostępnością tego sprzętu gdziekolwiek, więc nie robię z tego powodu scen.


Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 04 marca 2022 - 14:27


#9 Rafał Cz

Rafał Cz
  • 4 postów

Napisano 04 marca 2022 - 14:10

Nie uważam, żebym generalizował.

 

1. Pisze o konkretnym serwisie w Warszawie.

2. CORTLAND ma ogólnopolską infolinię serwisową i to u nich umawia się wizyty.

3. To pracownicy CORTLANDU, serwisanci, osoby na infolinii, szef działu serwisu popełnili tu masę błędów. Dlatego uważam, że śmiało mogę tutaj pisać o jaką firmę chodzi.

 

Każdy może mieć inne doświadczenia i o nich pisać.

Ja mam takie, że już 3 raz z winy pracowników tej firmy, nie mogę wymienić baterii w swoim telefonie.

 

Ponoć do 3 razy sztuka. W ich przypadku to się nie sprawdziło.

 

P.S. z ostatniej chwili: " Zlecenie dalej nie jest zamknięte i uniemożliwia to naprawę w innym autoryzowanym serwisie. Ma statut: czeka na akceptację kierownika. Na infolinii CORTLAND natomiast dowiedziałem się, że zlecenie jest zamknięte i można naprawiać."

 

Bez komentarza.

 

Pozdrawiam,

Rafał



#10 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 802 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 04 marca 2022 - 18:21

Znudziło mi się czytanie tego CORTLAND ciągle wielkimi literami, boli mnie to w oczy.
Nadal się nie zgadzam, bo wprawdzie w tytule jest jakieś coś w Warszawie (co mnie Warszawa, nie?), to potem już, że globalnie. Idę sobie z tego wątku, nie przekonamy się nawzajem. Powodzenia, niemniej, z nową baterią, czy co Ty tam wymieniasz.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#11 soczekpl

soczekpl
  • 3 183 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 05 marca 2022 - 10:57

Ja też miałem problem z Cortland w Warszawie, kilka lat temu przy zakupie 12-calowego Macbooka 1gen. Obudowa skrzypiała/wydawała dźwięk przy pisaniu co kilkadziesiąt sekund. Nie chcieli wymienić, dopiero po powiedzmy mojej dość brutalnej sugestii, że jestem dziennikarzem i zamierzam opisać sprawę, udało się wymienić.

 

Dlatego polecam iMad :) 


Macbook Pro '14 M1 Pro / iPhone 15 Pro 128GB / Apple Watch series 7 SS 45mm / iPad Pro 2020 Cellular 128GB / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych