Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Mam chmurę rodzinną króra nie działa na kontach dzieci


Najlepsza odpowiedź greenpill , 28 grudnia 2021 - 15:48

Rozwiązany ( mój problem ).

Nie dawało mi to spokoju i zacząłem grzebać po stronach supportu appla. Doszedłem do tego w następujący sposób:

Jako iż jestem "administratorem/organizatorem" rodziny, to ja mam możliwość udostępniania, blokowania itd. W przypadku mojej córki mam założony na jej telefonie - "Czas przed ekranem", gdzie wiele rzeczy ona sama nie może zrobić ( w Ustawieniach ) dopóki ja jej tego nie umożliwię.

 

Na moim telefonie wchodzę w Ustawienia > Czas przed ekranem > Rodzina - i tu jest tylko moja córka ( Zosia ), wchodzę w jej konto. Dalej: Ograniczaj treść i prywatność > Zmiana danych konta > ( po wprowadzeniu kodu ) > Pozwalaj

 

Teraz mogę zmienić ustawienia telefonu na iphonie córki:

Ustawienia > Apple ID ( już jest pełne podświetlenie ) > Chmura rodzinna ( tu zobaczycie wszystkie tel, podpięte do chmury, nawet te które jej nie używają ) > iCloud+ > i tu już zaznaczacie telefon który nie używa chmury, na "używaj", czy jakoś tak. Teraz już mam to dostępne. 

 

Od razu wejść w opcje Apple ID > iCloud i pozaznaczać co ma się "Backupować" i spróbować zrobić ten backup.

Wracam do swojego telefonu i na koncie córki w Zmiana danych konta zmieniam na "Nie pozwalaj" i to wszystko.

 

U mnie była jeszcze zmiana nr telefonu córki i w iMassage został podpięty stary nr, więc Wiadomości pisały, a Facetime dzwonił ze starego nr. Przy odblokowanej opcji "Zmiany danych konta" na telefonie córki, w Ustawieniach > Wiadomości > Wysyłka/Odbiór usunąłem stary nr i zaznaczyłem już ten nowy. To samo w Facetime. Teraz mam nadzieję, że pozbyłem się definitywnie starego nr, no i problemu z backupem telefonu córki.

 

Mam w iCloudzie 2TB i wszystkie telefony się tam "kopiują".

 

benkas - nie wiem czy zarządzasz telefonem 3 osoby, ale wejdź do niej w ustawienia i tak jak mojej córce, sprawdź czy można u niej zaznaczyć, aby telefon/konto używało Twojego iClouda.

Mam nadzieję, że dojdziecie do tego. Pozdrawiam

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bizziman

Bizziman
  • 1 postów

Napisano 04 listopada 2021 - 09:30

Witam.

 

Kupiłem chmurę rodzinną 2TB. Żona normalnie ją współdzieli i pomimo że konta dzieci są podpięte to widnieje jako, że jej nie używają.

Na tablecie córki zabrakło już miejsca w iCloud i jedyna opcja jest to zakupić dodatkowe miejsce.

Dlaczego iCloud nie widzi, że jest przecież dzielona subskrypcja i jak mogę odblokować tą opcję? 

 

Załączone pliki



#2 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 614 postów
  • Płeć:

Napisano 04 listopada 2021 - 13:05

A jesteś pewien, że dzieci nie używają na swoich urządzeniach innego Apple ID?

#3 greenpill

greenpill
  • 7 postów

Napisano 27 grudnia 2021 - 18:00

Witam,

Bizziman, mam to samo. Chmura 2TB, 3 dorosłych i dziecko i przy koncie córki widnieje mi ten sam komunikat: "nie używa". Już jakiś czas temu to zauważyłem. Nie wiem gdzie tkwi problem.

Dodatkowo w telefonie córki, w Ustawieniach nie mogę wejść w konfigurację Apple ID, iCloud, multimedii i zakupów. Mam to lekko zamglone, bez możliwości edycji. Czy ktoś się z tym już rozprawiał?



#4 benkas

benkas
  • 20 postów

Napisano 28 grudnia 2021 - 11:33

Cześć. Rozwiązał ktoś już ten problem? mam podobnie natomiast nie z kontem dziecka a osobą dorosłą. Po kolei. Utworzyłem rodzinę, dodałem 3 osoby. Dwie zaakceptowały od razu, tu nie było problemu. W między czasie udostępniłem im icloud+. Dostały swoje przydziały w chmurze więc jest ok. Trzecia osoba przyjęła zaproszenie na drugi dzień (po tym jak w między czasie udostępniłem im chmurę) i przy jej nazwie id (w członkach rodziny) mam wpis "nie używa". Ona sama u siebie faktycznie ma standardowe 5GB w ustawieniach. Jak w ustawieniach rodziny wchodzę w jej nazwę, jest napisane, że ma dostęp do icloud+. Mi pomysły się już skończyły



#5 Blue

Blue
  • 537 postów
  • SkądPoznań, Warszawa, Murcia ES

Napisano 28 grudnia 2021 - 14:32

Usuń i dodaj jeszcze raz, może coś nie załapało.



#6 greenpill

greenpill
  • 7 postów

Napisano 28 grudnia 2021 - 15:48   Najlepsza odpowiedź

Rozwiązany ( mój problem ).

Nie dawało mi to spokoju i zacząłem grzebać po stronach supportu appla. Doszedłem do tego w następujący sposób:

Jako iż jestem "administratorem/organizatorem" rodziny, to ja mam możliwość udostępniania, blokowania itd. W przypadku mojej córki mam założony na jej telefonie - "Czas przed ekranem", gdzie wiele rzeczy ona sama nie może zrobić ( w Ustawieniach ) dopóki ja jej tego nie umożliwię.

 

Na moim telefonie wchodzę w Ustawienia > Czas przed ekranem > Rodzina - i tu jest tylko moja córka ( Zosia ), wchodzę w jej konto. Dalej: Ograniczaj treść i prywatność > Zmiana danych konta > ( po wprowadzeniu kodu ) > Pozwalaj

 

Teraz mogę zmienić ustawienia telefonu na iphonie córki:

Ustawienia > Apple ID ( już jest pełne podświetlenie ) > Chmura rodzinna ( tu zobaczycie wszystkie tel, podpięte do chmury, nawet te które jej nie używają ) > iCloud+ > i tu już zaznaczacie telefon który nie używa chmury, na "używaj", czy jakoś tak. Teraz już mam to dostępne. 

 

Od razu wejść w opcje Apple ID > iCloud i pozaznaczać co ma się "Backupować" i spróbować zrobić ten backup.

Wracam do swojego telefonu i na koncie córki w Zmiana danych konta zmieniam na "Nie pozwalaj" i to wszystko.

 

U mnie była jeszcze zmiana nr telefonu córki i w iMassage został podpięty stary nr, więc Wiadomości pisały, a Facetime dzwonił ze starego nr. Przy odblokowanej opcji "Zmiany danych konta" na telefonie córki, w Ustawieniach > Wiadomości > Wysyłka/Odbiór usunąłem stary nr i zaznaczyłem już ten nowy. To samo w Facetime. Teraz mam nadzieję, że pozbyłem się definitywnie starego nr, no i problemu z backupem telefonu córki.

 

Mam w iCloudzie 2TB i wszystkie telefony się tam "kopiują".

 

benkas - nie wiem czy zarządzasz telefonem 3 osoby, ale wejdź do niej w ustawienia i tak jak mojej córce, sprawdź czy można u niej zaznaczyć, aby telefon/konto używało Twojego iClouda.

Mam nadzieję, że dojdziecie do tego. Pozdrawiam


  • winmaciek i shevchenko1987 lubią to

#7 benkas

benkas
  • 20 postów

Napisano 29 grudnia 2021 - 08:51

Udało się. U mnie była to też kwestia aktualizacji na telefonie członka rodziny, po aktualizacji i wejściu do telefonu trzeba było tak jak pisze greenpill zaznaczyć, żeby używało mojego konta. Dzięki za pomoc.



#8 Jarawis

Jarawis
  • 1 postów

Napisano 17 lutego 2022 - 18:35

hejka, 

 

a czy wiecie jak podzielić dysk?

mam 200GB.

Dodalem 3 czlonkow rodziny - ale im przydzielilo tylko po 5 GB (a chcialbym podzielic na nasza czworkę tak zeby kazdy mial po 50 GB. 



#9 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 614 postów
  • Płeć:

Napisano 17 lutego 2022 - 20:26

hejka, 

 

a czy wiecie jak podzielić dysk?

mam 200GB.

Dodalem 3 czlonkow rodziny - ale im przydzielilo tylko po 5 GB (a chcialbym podzielic na nasza czworkę tak zeby kazdy mial po 50 GB. 

Coś ci źle działa. Miejsca w ramach rodziny się nie przydziela. Wszyscy dzielą te same 200G. Znaczy, jak jedna osoba zawali filmami całe 200G, to dla reszty nie nie zostaje. Nie da się ustawić limitów. Jeśli u Ciebie mają po 5G, to znaczy, że korzystają innych kont, których nie dodałeś do rodziny.


Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 17 lutego 2022 - 20:26





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych