Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Mail nie łączy z serwerem (OS X El Capitan)


Najlepsza odpowiedź winmaciek , 01 września 2021 - 10:06

A czy skorzystałeś z tzw. hasła aplikacji?

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Navaja

Navaja
  • 30 postów

Napisano 31 sierpnia 2021 - 16:27

Cześć, 

kilka danych:

system operacyjny OX El Capitan

program pocztowy: Mail wersja 9.3

konto na icloud.com

 

Dzisiaj program Mail zaprzestał ściągania maili. Wyrzuca komunikat: "Mógł wystąpić problem z serwerem poczty lub siecią. Sprawdź ustawienia konta „iCloud“ lub spróbuj ponownie.

Serwer zwrócił błąd: Przekroczono limit czasu połączeń przez domyślne porty z serwerem „p34-imap.mail.me.com“.
 
U preferencjach odinstalowałem i zainstalowałem konto ponownie. Zaznaczyłem co potrzebuję do synchronizacji i ogarnął kalendarz, notatki, przypomnienia, cały iCloud drive ale konta mailowego nie zsynchronizował.
W danych konta serwer poczty przychodzącej: p34-imap.mail.me.com ustawia się automatycznie i nie można tego zmienić. 
 
Mail łączy się i następuję połączenie z STMP czyli z wysyłanienie nie ma problemu ale z połączenia z iCloud IMAP brak i za jakiś czas wyrzuca w/w komunikat. 
 
W przeszłości zdarzała się podobna sytuacja ale za chwilę wszystko wracało do normy. 
 
Brat pingował (cokolwiek to znaczy) ten serwer p34-imap.mail.me.com ale zero odpowiedzi. 
 
Po wejściu poprzez przeglądarkę konto mailowe na iCloud działa poprawnie. 
 
Pytanie: czy ma ktoś może El Capitan, używa programu Mail i konta iCloud i może sprawdzić czy u niego w takiej konfiguracji wszystko bangla?
Czy też chłopaki z Apple zaprzestały wsparcia dla starego systemu? 
 
Dzięki z góry za odzew. 

Użytkownik Navaja edytował ten post 31 sierpnia 2021 - 16:30


#2 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 644 postów
  • Płeć:

Napisano 31 sierpnia 2021 - 16:39

Uruchom w Terminalu takie polecenie i wklej to, co się wyświetli:

nc -vz p34-imap.mail.me.com 993

Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 31 sierpnia 2021 - 16:44


#3 Navaja

Navaja
  • 30 postów

Napisano 31 sierpnia 2021 - 16:51

Takie coś podało:

found 0 associations

found 1 connections:

     1: flags=82<CONNECTED,PREFERRED>

outif en1

src 192.168.1.100 port 54432

dst 17.42.251.56 port 993

rank info not available

TCP aux info available

 

Connection to p34-imap.mail.me.com port 993 [tcp/imaps] succeeded!

 

Co mogę dodać, to zauważyłem, że program Mail sam się wyłącza. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie. 


Użytkownik Navaja edytował ten post 31 sierpnia 2021 - 17:43


#4 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 644 postów
  • Płeć:

Napisano 31 sierpnia 2021 - 17:54

Wygląda na to, że serwer nie tylko żyje, ale i jest osiągalny z Twojego komputera. Czy możesz spróbować dodać to konto wybierając nie iCloud tylko zwykłe "mail account" wpisując nazwy serwerów i inne parametry zgodnie ze wskazówkami z poniższego linku?

 

https://support.appl.../en-us/HT202304

 

Jeśli to nie rozwiąże problemu, czy możesz spróbować skonfigurować jakiegoś innego klient pocztowego z powyższymi ustawieniami?



#5 Navaja

Navaja
  • 30 postów

Napisano 31 sierpnia 2021 - 19:05

Mikołaj, 

dzięki za pomoc. 

A więc: 

1. Próbowałem dodać moje konto iCloud jako mail account wpisując dane z podanego przez Ciebie linku ale nie zadziałało. 

2. Mogę poszukać jakiegoś innego klienta pocztowego, który zabangla pod El Capitan ale nie o to mi chodzi. Używając Mail z kontem iCloud wszystko od lat działało tak jak potrzebowałem. Często korzystam z poczty poprzez telefon i wtedy miałem wszystko ładnie posynchronizowane. 

 

Dziwi mnie to, że wczoraj do późnego wieczora działo bezproblemowo a dzisiaj od rana klops. Stąd podejrzennie, ze Apple maczało w tym palce. 

 

Może się jeszcze ktoś odezwie, kto używa starego El Capitan z kontem iCloud? 

 

Pytałem po znajomych ale najdalej do High Sierra dotarłem  ;)


Użytkownik Navaja edytował ten post 31 sierpnia 2021 - 19:06


#6 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 644 postów
  • Płeć:

Napisano 31 sierpnia 2021 - 19:25

Nie chodzi mi o to, żeby skonfigurować inny program i tak zostawić, tylko żeby sprawdzić, czy problem jest po stronie klienta czy serwera.



#7 Navaja

Navaja
  • 30 postów

Napisano 31 sierpnia 2021 - 19:43

Kumam. Dzięki. Pogmeram jutro. Miłego wieczoru. 



#8 Navaja

Navaja
  • 30 postów

Napisano 01 września 2021 - 09:46

Proszę o wyrozumiałośc, że piszę posta pod postem. 

A więc:

nie jest łatwo znaleźć progam pocztowy, który będzie działał pod El Capitan. Większość chodzi pod 10.12. Ściągnąłem jakiś BlueMail, który miał działać ale przy próbie konfuguracji konta zarówno jako iCloud jak i IMAP wyrzuca, że nieprawidłowe jest hasło i login.  :blink: Mimo, że tymi samymi danymi loguje się na iCloud poprzez przeglądarkę. 

 

Przelogowałem się na biurko córki, która również ma skofigurowane konto iCloud z programem Mail na moim kopie i wyskakuje ten sam komunikat co u mnie. Na kompie córki z nowszym softem wszystko działa. 

 

Tak więc problem leży chyba w samy programie Mail. 



#9 winmaciek

winmaciek
  • 6 506 postów
  • Płeć:

Napisano 01 września 2021 - 10:06   Najlepsza odpowiedź

A czy skorzystałeś z tzw. hasła aplikacji?


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#10 Navaja

Navaja
  • 30 postów

Napisano 01 września 2021 - 20:37

Pomysł z hasłem aplikacji podsunąl mi rano też brat. 

Hasło wygenerowałem i nic dalej nie robiłem mając w planach wieczorne dłubanie z programem BlueMail. Myślałem, że będę musiał je gdzieś wpisac przy konfiguracji konta. 

Odpalam wieczorem kompa do roboty, patrzę a tu applowski program Mail zasysa maile jak złoto. 

Nie wiem, nie znam się. Jestem naprawdę bardzo szczęśliwy widząc jak rzeka mali płynie dławiona przepustowością mojego routera.  :)

 

Dziękuję wszystkim za pomoc i zangażowanie. Temat do zamknięcia. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych