Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Ubezpieczenie - brak modelu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 pannaM

pannaM
  • 5 postów

Napisano 15 sierpnia 2021 - 11:45

Hej,

 

mam pytanie - może sprawa prosta, ale wolę skonsultować, może ktoś miał już podobny przypadek. Ponad półtora roku temu kupiłam w sklepie X-Kom Macbooka Pro. Wszystko było ok, do czasu, aż na matrycy wyskoczył mi martwy piksel. Zgłosiłam sprawę do ubezpieczyciela - w tym wypadku jest to Allianz. Pierwsza ich odpowiedź była taka, że piksel powstał w wyniku uszkodzenia mechanicznego i zapytali, czy wiem jak do tego doszło. Teraz już wiem, że należy chyba lepiej zmyślić, bo ja zgodnie z prawdą napisałam, że nigdy nic mi ani nie spadło na laptopa, ani sam on mi nie spadł i że to raczej niemożliwe. Nie chcieli w ogóle uznać tej usterki i wziąć za nią odpowiedzialności, ale jak padło hasło "rzecznik praw konsumenta", uznali. Zaproponowali wymianę laptopa lub wybranie innego modelu i dopłacenie różnicy - tak mają w umowie, to jest ok. Tyle, że okazało się, że model mojego Macbooka Pro został wycofany. Poniżej przesyłam link z porównianiem macbooka, który ewentualnie mogłabym kupić z dopłatą prawie tysiąca zł (pierwszy), macbooka, którego miałam (w środku), oraz proponowanego przez nich modelu.

 

https://www.x-kom.pl/porownanie/606029,506294,606022

 

Moje pytanie brzmi, czy faktycznie nie mam w tej sytuacji już wyjścia i muszę wybrać model Air lub dopłacać tyle do innego? I druga rzecz, ponieważ wykorzystywałam laptopa do krótkich nieskomplikowanych montaży filmów, czy ten proponowany model Air faktycznie może to udźwignąć? Pytam, bo słyszałam, że jednak Air nie jest ok do jakiegokolwiek montażu, z drugiej strony specyfikacja wypada bardzo podobnie, ale jestem wobec nich upierdliwa z racji tego, że już na wstępie chcieli się pozbyć problemu i pewnie myśleli, że odpuszczę,a  wystarczyło tylko pokazać, że nie.

 

Będę wdzięczna za podpowiedź.



#2 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24 350 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 15 sierpnia 2021 - 13:25

Do takich rzeczy mamy odpowiedni dział, przenoszę.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#3 winmaciek

winmaciek
  • 6 901 postów
  • Płeć:

Napisano 15 sierpnia 2021 - 13:42

Zasadniczo to ten Air (z M1) będzie dużo szybszy od Twojego Pro. Tak osobiście, to prędzej bym chyba dopłacił do 16 GB RAM niż do Pro. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#4 pannaM

pannaM
  • 5 postów

Napisano 15 sierpnia 2021 - 16:12

Dziękuję Ci bardzo, dlatego właśnie chciałam zasięgnąć porady, żeby potem nie okazało się, że albo przepłaciłam, albo kompletnie na tym straciłam. Mam jeszcze jedno pytanie, bo Macbooka Air odradzano mi kategorycznie w przypadku montażu - chodzi o montaż kilkunastominutowych filmów, takich bardziej pogadankowych, jak na YouTube, z jakimiś skromnymi efektami, nic nadzwyczajnego. Myślisz, że bez dokupienia RAM ten proponowany przez nich model uciągnie? Nie mam doświadczenia z tymi sprzętami, mojego Pro miałam chwilę i byłam ogólne zadowolona z działania, ale nie zgłebiałam tematu, a wychodzę z załozenia, że w super sprzęt będę inwestować w momencie, jak naprawdę będę potrzebowała, a jeśli Air wystarczy do takich montaży to wolę kupić znów ubezpieczenie (też ponad 1000zł), bo jak widać, czasem się przydaje....

Zasadniczo to ten Air (z M1) będzie dużo szybszy od Twojego Pro. Tak osobiście, to prędzej bym chyba dopłacił do 16 GB RAM niż do Pro. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych