Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Wgniecione pudełko Macbook Air


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 whatevername

whatevername
  • 4 postów

Napisano 28 kwietnia 2021 - 23:29

Szanowni Użytkownicy,

mam do Was kilka pytań o wasze przemyślenia, które mam nadzieję będą poparte waszymi doświadczeniami. Jednak najpierw nakreślę sytuację.

Z dużego sklepu internetowego dotarł do mnie ostatnio Macbook Air. Przyszedł zapakowany w folię firmową i dodatkowy karton w którym było oryginalne pudełko z Mackbookiem.

Wszystko byłoby super tylko, że pudełko z Mackbookiem jest na rogu wgniecione. Poniżej załączam zdjęcia.

 

Załączony plik  1.jpg   47,8 KB   1 Ilość pobrań

Załączony plik  2.jpeg   61,59 KB   0 Ilość pobrań

Załączony plik  3.jpeg   60,27 KB   1 Ilość pobrań

 

"Opakowania wierzchnie" czyli folia i dodatkowy karton były nienaruszone, więc zakładam, że wgniecenie musiało powstać jeszcze w magazynie sklepu. Mam obawy co do powstania potencjalnych wad jawnych (nie otwierałem jeszcze pudełka, więc nie wiem czy stało się coś z ekranem lub obudową) ale zastawiam się jeszcze nad potencjalnym powstaniem wad ukrytych (poluzowania komponentów w środku urządzenia, np. kondensatorów lub tranzystorów), które mogą ujawnić się po jakimś czasie ale szybciej niż w trakcie "standardowego" cyklu życia produktu.

 

Podsumowując moje pytania do Was są następujące:

1. Czy ktoś z Was miał doświadczenia z Macbookiem, który spadł w pudełku? Czy po upadku miał jakieś wady? Jakie?

2. Jak myślicie czy taki upadek może wywołać wady ukryte?

3. Jak myślicie, lepiej zwrócić (mam jeszcze kilka dni na zwrot)? czy może zostawić i później ewentualnie skorzystać z rękojmi/gwarancji?

 

Dodam, że nie ma możliwości wymiany na inną sztukę, ponieważ obecnie się wyprzedały.

 

Z góry dziękuję za Wasze odpowiedzi.



#2 5b46927ee6

5b46927ee6
  • 483 postów
  • Płeć:

Napisano 29 kwietnia 2021 - 08:07

To pudełko jest dość grube - nic się nie stało.

#3 raqq

raqq
  • 134 postów

Napisano 29 kwietnia 2021 - 08:54

Zalecam nagrać filmik z całego rozpakowania, zaznaczając, że takie pudełko przyszło od kuriera itd. Otworzyć i jak będzie wszystko ok z lapkiem to raczej nie nic mu nie będzie.

Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że mój stary macbook pro spadł na ziemie bez opakowania;) ekran trzasnął, ale sam laptop dzałał bez zarzutu - i dość długo jako stacjonarka podpięta do monitora.



#4 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 29 kwietnia 2021 - 08:59

Moim zdaniem, powinieneś niezwłocznie zawiadomić Sprzedawcę o stanie oryginalnego opakowania zakupionego produktu. Ja zrobiłabym to na piśmie.
Chyba, że kupiłeś towar z outletu (z opisem wady opakowania).Jednakże, i tu też moim zdaniem, takie opakowanie powinno być otwarte przez Sprzedawcę, a zawartość przetestowana i opisana.

#5 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 806 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 29 kwietnia 2021 - 09:49

Przenoszę to do sensownego działu. Naprawdę, tak trudno jest przejrzeć strukturę forum przed postowaniem?


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#6 whatevername

whatevername
  • 4 postów

Napisano 29 kwietnia 2021 - 11:46

Przenoszę to do sensownego działu. Naprawdę, tak trudno jest przejrzeć strukturę forum przed postowaniem?

 
Przeoczyłem ten dział, mój błąd. Dzięki za przeniesienie w odpowiednie miejsce. :)
 

To pudełko jest dość grube - nic się nie stało.


Dzięki za opinię!
 

Zalecam nagrać filmik z całego rozpakowania, zaznaczając, że takie pudełko przyszło od kuriera itd. Otworzyć i jak będzie wszystko ok z lapkiem to raczej nie nic mu nie będzie.
Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że mój stary macbook pro spadł na ziemie bez opakowania;) ekran trzasnął, ale sam laptop dzałał bez zarzutu - i dość długo jako stacjonarka podpięta do monitora.

 

Moim zdaniem, powinieneś niezwłocznie zawiadomić Sprzedawcę o stanie oryginalnego opakowania zakupionego produktu. Ja zrobiłabym to na piśmie.
Chyba, że kupiłeś towar z outletu (z opisem wady opakowania).Jednakże, i tu też moim zdaniem, takie opakowanie powinno być otwarte przez Sprzedawcę, a zawartość przetestowana i opisana.

 

Filmik nagrałem, zaraz po rozpakowaniu zrobiłem zdjęcia i skontaktowałem się ze sklepem.
Laptop został zakupiony jako nowa sztuka. Po kontakcie z infolinią odezwała się do mnie Pani z działu reklamacji i nalegała, żebym to ja otworzył tego laptopa i sprawdził czy jest z nim wszystko w porządku...
Rozumiem, że w zachowaniu Pani z Działu reklamacji chodzi o to, żebym nie mógł odstąpić od umowy sprzedaży i ewentualnie później przepychał się z nimi w reżimie rękojmi/gwarancji. Co w moim odczucie jest trudniejszą formą dochodzenia roszczeń niż odstąpienie od umowy i zwrot komputera bez sprawdzenia jego stanu...
Jedyne co powstrzymuje mnie przed zwrotem tego urządzenia to całkiem dobra cena i obecnie duże problemy z dostępnością na rynku konfiguracji MBA 16/512... :/
 
Niestety, wcześniej nie miałem za dużo do czynienia ze Macbookami stąd moje powyższe pytania do Was o ich wytrzymałość. Kiedyś miałem do czynienia z dużymi ilościami laptopów marek Dell i Lenovo. Ich standardowe opakowania raczej nie zawodziły podczas transportu czy też podczas przechowywania i potencjalnych upadków. Natomiast co do Macbooków mam jakieś wewnętrzne przekonanie, że te laptopy są delikatniejsze niż u powyższej konkurencji. Bardzo chętnie zapoznam się z waszymi doświadczeniami i/lub opiniami w tym temacie.



#7 winmaciek

winmaciek
  • 6 506 postów
  • Płeć:

Napisano 29 kwietnia 2021 - 13:01

Opakowanie mojego MBP M1 też było delikatnie wgniecione (może ciut mniej niż na załączonych zdjęciach; nie mam teraz możliwości sprawdzić; leciał prosto z fabryki w Chinach). Sprzęt działa i wszystkie jest cacy. A same MacBooki to generalnie solidne sprzęty i jeśli nie ma jakichś wad konstrukcyjnych typu flexgate albo motylkowa klawiatura, to działają latami. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#8 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 29 kwietnia 2021 - 13:42

...
Laptop został zakupiony jako nowa sztuka. Po kontakcie z infolinią odezwała się do mnie Pani z działu reklamacji i nalegała, żebym to ja otworzył tego laptopa i sprawdził czy jest z nim wszystko w porządku...
Rozumiem, że w zachowaniu Pani z Działu reklamacji chodzi o to, żebym nie mógł odstąpić od umowy sprzedaży i ewentualnie później przepychał się z nimi w reżimie rękojmi/gwarancji. Co w moim odczucie jest trudniejszą formą dochodzenia roszczeń niż odstąpienie od umowy i zwrot komputera bez sprawdzenia jego stanu...
Jedyne co powstrzymuje mnie przed zwrotem tego urządzenia to całkiem dobra cena i obecnie duże problemy z dostępnością na rynku konfiguracji MBA 16/512... :/
 ....

Możesz zażądać obniżenia ceny. Towar z uszkodzonym opakowaniem producenta powinien być wystawiony do sprzedaży w obniżonej cenie, tu masz przykład:
https://mediamarkt.p...ce-precision-16

#9 Regiss

Regiss
  • 2 894 postów
  • SkądRadom

Napisano 29 kwietnia 2021 - 13:46

Masz 14 dni na zwrot lub więcej w zależności od.sklepu. Możesz normalnie go wyjąć, włączyć i używać przez te dni. Jak coś będzie nie tak to zwrócisz i muszą go przyjąć. Oczywiście najlepiej mieć nagranie z procesu wyciągania i włączania. Uruchomienie i skonfigurowanie nie odbiera Ci prawa do zwrotu bez podania żadnej przyczyny.

Użytkownik Regiss edytował ten post 29 kwietnia 2021 - 13:47

  • 5b46927ee6 lubi to

iPhone 15 Pro


#10 whatevername

whatevername
  • 4 postów

Napisano 29 kwietnia 2021 - 17:38

Możesz zażądać obniżenia ceny. Towar z uszkodzonym opakowaniem producenta powinien być wystawiony do sprzedaży w obniżonej cenie, tu masz przykład:
[url=https://mediamarkt.pl/komputery-i-tablety/mysz-bluetooth-microsoft-surface-precision-16]https://mediamarkt.pl/komputery-i-tablety/mysz-bluetooth-microsoft-surface-precision-16[/url]

 
Ciekawy kierunek, dzięki. Rozglądnąłem się pobieżnie w Internecie za jakąś podstawą prawną i znalazłem to [url=https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pliki/]vademecum konsumenta UOKiK[/url]. Z tego dokumentu wynikałoby, że o obniżenie ceny można ubiegać się jeśli produkt jest uszkodzony (np. str. 32, 34) natomiast nie ma tam informacji o obniżaniu ceny ze względu na zniszczone opakowanie (co więcej jest tam też ciekawe pojęcie w postaci istotności wady które stwierdza, że nie za każdą wadę muszą obniżać cenę). Myślę, że sklepy obniżają cenę produktu raczej z powodu już otrzymanego zwrotu klienta, w którym to produkt miał uszkodzone opakowaniu. Jeśli miałabyś bardziej szczegółowe informacje jak osiągnąć tą zniżkę to z chęcią się z nimi zapoznam.
 
 

Masz 14 dni na zwrot lub więcej w zależności od.sklepu. Możesz normalnie go wyjąć, włączyć i używać przez te dni. Jak coś będzie nie tak to zwrócisz i muszą go przyjąć. Oczywiście najlepiej mieć nagranie z procesu wyciągania i włączania. Uruchomienie i skonfigurowanie nie odbiera Ci prawa do zwrotu bez podania żadnej przyczyny.

Dobrze, że ten temat się pojawił, ponieważ nie jest on dla mnie taki oczywisty. Otóż spotkałem się osobiście z sytuacją gdzie podczas zwrotu MacBooka zakupionego przez Internet, ekspedient "Jednej z większych sieci sklepów z elektroniką", powiedział mi, że nie przyjmie go ode mnie, jeśli laptop został wyjęty z opakowania i uruchomiony, ponieważ od tego czasu rozpoczyna się gwarancja firmy Apple. Laptop nie został wyjęty a co za tym idzie, nie został też uruchomiony, więc wtedy nie było problemu, natomiast zapamiętałem tą sytuację jako przestrogę.
Poszukałem ostatnio w Internecie i jakoś nie mogę znaleźć podstawy prawnej na to co mówił ten ekspedient, co więcej nie ma informacji na ten temat w regulaminie zwrotu ów sklepu...
Z rzeczy, które wydają się istotne w tej sprawie to stanowisko oficjalnego sklepu apple.com w Polsce, który to przyjmuje zwroty wynikające z ustawowego prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość (poniżej linki).

[url=https://www.apple.com/pl/shop/browse/open/salespolicies#topic-1]Zwroty na oficjalnej stronie sklepu Apple.com Polska.[/url]
[url=https://www.apple.com/pl/legal/statutory-warranty/]Oficjalne podsumowanie tematu gwarancji w Polsce przez Apple.com Polska.[/url]

W związku z powyższym zakładam, że twierdzenie tamtego ekspedienta było umocowane w nieoficjalnej polityce firmy a nie w polskim prawie, więc można by było się z nim spierać.

Jakie macie doświadczenia jeszcze w tej kwestii?

Jeszcze jest sprawa uruchomienie urządzenia vs podłączenie urządzenia do internetu. Czy to ma jakieś znaczenie w kontekście zwrotu urządzenia w ciągu ustawowych 14 dni?



#11 Regiss

Regiss
  • 2 894 postów
  • SkądRadom

Napisano 29 kwietnia 2021 - 17:45

Nie ma, możesz normalnie użytkować, łącznie z kontami, tylko przed oddaniem oczywiście trzeba go wyczyścić. Problem ze zwrotem jest przy zakupie stacjonarnym, przy zakupie na odległość nikt nie ma prawa Ci odmówić. Wynika to z przepisów prawa. Tak swego czasu postępował MediaMarkt gdzie byly napisy na stoiskach że aktywowany sprzęt Apple nie może być zwrócony. To dotyczyło zakupów stacjonarnych. Mimo że ich polityka pozwalała na zwroty prawie wszystkiego nawet przy zakupach stacjonarnych w przypadku Apple robili wyjątek. Ale nigdy to nie dotyczyło zakupów na odległość. Tu nigdy nie było żadnego ale. Bo nie może być.

iPhone 15 Pro


#12 raqq

raqq
  • 134 postów

Napisano 29 kwietnia 2021 - 18:52

Dokładnie tak jak piszą koledzy i koleżanki wyżej, prawo zwrotu Ci się należy jak psu buda;) nawet po uruchomieniu komputera.

 

Odnośnie zniżki to chyba zależy od sklepu. Mi się ostatnio udało wynegocjować zniżkę bo przedmiot wyglądał jak ze zwrotu i posiadał niewielkie ślady użytkowania (czego nie było w opisie).

Ja się zawsze kieruję zasadą, że nie po to kupuje coś często za nie małe pieniądze, akceptuję termin dostawy (czasami przepłacając by mieć na czas), po czym z niedopatrzenia sklepu muszę produkt zwracać i znów wydłużać czas posiadania sprzętu, który w wielu przypadkach miał już na siebie zarabiać - nie licząc straty mojego czasu na samą czynność pakowania i odsyłania paczek.



#13 ali_cja

ali_cja
  • 245 postów

Napisano 29 kwietnia 2021 - 20:08

@whatevername,
Kodeks cywilny (https://dziennikusta...20000174001.pdf )
„...
Art.545.§1. Sposób wydania i odebrania rzeczy sprzedanej powinien zapewnić jej całość i nienaruszalność; w szczególności sposób opakowania i przewozu powinien odpowiadać właściwościom rzeczy.
...”

Tak na szybko, rozważałabym nienależyte wykonanie zobowiązania z umowy wzajemnej (art. 371 i następne K.c.).

Ponadto, przeglądnij stronę np. https://www.euro.com...ms/outlet.bhtml, jak opisywane i klasyfikowane są u nich przedmioty z outletu.

#14 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 30 kwietnia 2021 - 06:09

Spokojnie, pudełko jest wytrzymałe i nie ma się o co martwić, na pewno sprzęt jest w idealnym stanie i nic mu się nie stało. Do nas do serwisu klienci często przysyłają komputery zapakowane w pudełka, które są w gorszym stanie i nie ma to wpływu na działanie. Rozpakuj, używaj, ciesz się z nowego zakupu i nie martw się o nic.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#15 cooper69

cooper69
  • 1 033 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 30 kwietnia 2021 - 09:30

Siedzę w tej branży dzieścia lat i opakowania łapple (pod względem solidności) są lata świetlne przed np. Dell, Lenovo itp. itd. Także tą kwestią w ogóle bym się nie przejmował.


Użytkownik cooper69 edytował ten post 30 kwietnia 2021 - 09:30

Pozdrawiam z 3City


#16 whatevername

whatevername
  • 4 postów

Napisano 05 maja 2021 - 20:08

Dzięki za wszystkie odpowiedzi i zaangażowanie. Ostatecznie sprawdziłem laptopa i rzeczywiście nie znalazłem widocznej szkody ani na ekranie, ani nic nie gruchotało w środku więc Macbook został ze mną. :)

 

Pozdrawiam.


  • chrobro lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych