Witam. Jestem laikiem w tym temacie więc proszę o wyrozumiałość. Obecnie cały czas pracuję na Mojave ze względu na programy, które nie były dostępne na nowszych wersjach. Teraz chciałem sprawdzić Big Sur i zastanawiam się, czy mogę postawić go na swoim ssd zewnętrznym jako dodatkową wersję systemu, popracować na nim przez jakiś czas i jeśli mi się nie spodoba, to sformatuję dysk i pozostać dalej na Mojave bez aktualizacji? Gdyby jednak było odwrotnie to w dalszym ciągu sformatowałbym dysk, a uaktualniłbym tylko Mojave do Big sur? Nie wiem czy to co napisałem ma sens ale jestem otwarty na wszelkie sugestie.

Dwie wersje macos na jednym komputerze.
Posted 27 February 2021 - 17:12
Posted 27 February 2021 - 17:20
Da radę tak zrobić.
MacPro3,1-2 x Q.Core 2.8GHz/RAM-32GB/SSD480GB/R9-380-2GB/El Capitan---MBP-MID2009-2.66GHz/RAM-8GB/SSD240GB-El Capitan/128GB-Windows10/9400M+9600M GT
iPhone 11 128GB
Posted 27 February 2021 - 17:38
Bez problemu. Załóż drugi volume apfs i jak zdecydujesz, co Ci się bardziej podoba, po prostu usuń volume (no, w Big Sur będą dwa, ale to jakby nie robi) z tym systemem, którego nie chcesz. Szybciej i nie trzeba całego dysku formatować.
Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.
Posted 27 February 2021 - 18:01
Super! Bardzo dziękuję. Nasuwa mi się teraz jeszcze jedno pytanie, czy po takiej instalacji pojawia się wybór wersji systemu jaką chcę w danym momencie uruchomić, czy trzeba korzystać z jakiejś zewnętrznej apki?
Posted 27 February 2021 - 18:39
Nie trzeba korzystać z niczego więcej – system to ogarnia.
MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular
Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware.
Posted 27 February 2021 - 20:32
Tylko trzymasz Alt przy starcie.