Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MBP 16 2019 problem z rozłączającym się wifi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 NettManek

NettManek
  • 123 postów
  • SkądWolverhampton, UK

Napisano 04 grudnia 2020 - 17:07

Witajcie,

 

Mam problem z moim MBP 16 (kupionym w lipcu) - problem zaczął się już na catalinie a teraz po upgrade do Big Sur nadal trwa. Mianowicie losowo rozłącza mnie z wifi - głównie przy wybudzeniu. Kiedy tak się dzieje nadal widzę moją i inne sieci w pobliżu dostępne ale za każdym razem pyta o hasło i go nie akceptuje (niby nieprawidłowe) a przecież je znał. Nie pomaga nic co do tej pory próbowałem.  

 

- ponowne uśpienie

- wyłączenie karty wifi w terminalu i ponowne jej uruchomienie

- połączenie z WIFI przez WPS na routerze 

 

Jedyna opcja na obecną chwilę to pełny reboot - wtedy laptop łączy się sam bez pytania o hasło z moim WiFi. I tak jest OK przez pewien czas. 

 

Dzwoniłem również do pomocy technicznej Apple ale ci nie bardzo mi wierzą i każą uruchomić tryb diagnostyki, który za każdym razem nic nie wyłapuj - gdyż aby go uruchomić muszę zresetować komputer a wtedy problem sam się rozwiązuje. 

 

Macie jakieś inne pomysły jak to naprawić albo jak do tego tematu podejść? 

 

Pozdrawiam


Użytkownik NettManek edytował ten post 04 grudnia 2020 - 17:08

 MacPro 5.1 2010 z OpenCore 6.7 OS Monterey |  MacBook Pro 15 mid 2015 |  iPhone 12 Pro Max |  Apple Watch 8 45mm |  iPad Pro 11 cali 1st gen 
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotyka się ich na każdym kroku.


#2 m.a.g

m.a.g
  • 10 postów

Napisano 11 grudnia 2020 - 02:00

Mam to samo, w sensie również MBP16 (wersja z I9 jeżeli to ma znaczenie), kupiony w maju 2020. Z tym że u mnie to nie jest wielki problem, zdarza się raz na kilka dni, no i nie pyta o hasło, tylko jakby "szuka" wifi przez minutę po czym łączy się ponownie. Zdarza się to zupełnie losowo, to jest czasami zaraz po wybudzeniu, a czasami w czasie pracy czy przeglądania internetu.

Problem występował również na Catalinie, więc nie jest to kwestia Big Sur.

Jedyne co Ci mogę doradzić to sprawdź jaki masz router - bo to może być kwestia po stronie routera. Niedawno wymieniłem w domu router z 7 letniego starocia na nowszy tegoroczny model z WiFi 6 (tak, wiem, że MBP tego nie obsługuje) i to rozłączanie z siecią zdarza się zdecydowanie mniej często.



#3 MiL

MiL
  • 1 402 postów
  • Płeć:

Napisano 11 grudnia 2020 - 10:18

Sprawdźcie na innym routerze. U mnie problemy z WIFI zawsze były powodowane przez router. Albo Apple które nie do końca chce działać z niektórymi modelami.



#4 NettManek

NettManek
  • 123 postów
  • SkądWolverhampton, UK

Napisano 11 grudnia 2020 - 17:02

ja mam zwykly router od Virgin Media (SMART HUB 3) ten sam od 3 albo 4 lat - wczesniej mialem MBP 15 early 2013 i nie bylo takiego problemu (nawet na Catalinie) - więc albo jest to wina konkretnie MBP16, że nie działa z kilkuletnimi routerami albo po prostu problem z tym modelem i problem jest niezależny od routera. 

 

Pomoc apple mi kazało odinstalować VPN (który i tak większość czasu był wyłączony), zainstalować Malwarebyte i kazali mi przeskanować oraz dwukrotnie zrobić diagnostyke laptopa, która nic nie wykazuje bo problem po ponownym uruchomieniu znika. 

 

Jak tylko mi zniosą restrykcje w rejonie to się chyba umówię do oddziału bo trochę tracę cierpliwość do nich :)


Użytkownik NettManek edytował ten post 11 grudnia 2020 - 17:03

 MacPro 5.1 2010 z OpenCore 6.7 OS Monterey |  MacBook Pro 15 mid 2015 |  iPhone 12 Pro Max |  Apple Watch 8 45mm |  iPad Pro 11 cali 1st gen 
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotyka się ich na każdym kroku.


#5 MiL

MiL
  • 1 402 postów
  • Płeć:

Napisano 14 grudnia 2020 - 09:11

Jeżeli masz router od dostawcy internetu to zwykle oni mogą sobie sami go aktualizować i po drodze coś zepsuć. Miałem tak z AT&T, wypuścili po cichu aktualizację po której wszystkie urządzenia z iOS rozłączały się w uśpieniu. Dopiero po kolejnej aktualizacji wszystko wróciło do normy.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych