Problem z wydajnością MacBooka Pro 2013, beachballing, freeze systemu
#1
Napisano 30 listopada 2020 - 22:09
#2
Napisano 02 grudnia 2020 - 00:26
Przede wszystkim, skoro już prosisz o radę tutaj, a nie niesiesz prosto do serwisu – co by było ze wszech miar zalecane, zważywszy na szczupłość podanych przez Ciebie jak dotąd informacji – czy posiadasz logi z chwil zawieszeń? Zechciałbyś się nimi podzielić? Zechciałbyś również opublikować, mimo wszystko, wynik tego EtreChecka? A nuż ktoś coś wypatrzy… Apple Hardware Test, pomijając jego prostotę, też może wnieść nieco światła swoimi wynikami.
Ponadto:
– test RAM: https://www.memtest86.com
– bardziej szczegółowy test software'u niż EtreCheck (copyright jest zaznaczony wszędzie, gdzie to możliwe; uprasza się o niemodyfikowanie skryptu; i uwaga ode mnie – jest całkowicie bezpieczny; choć każdy może mieć obawy, oczywiście, i w takim wypadku proszę pozostać przy EtreChecku: jest przejrzystszy wobec przeciętnego usera): Download Linc Davis Script zip archive
Kolaborujmy. ;-)
Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.
Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…
#3
Napisano 02 grudnia 2020 - 22:05
Dzięki za odpowiedź. Wiesz, wyczuwam dużo sarkazmu. Jakbyśmy mogli kolaborować bez niego, byłoby super
Przed wybraniem się do serwisu chciałem spróbować tutaj. Jeśli serwis jest zalecany to będę wdzięczny za polecenie jakiegoś najlepiej w Warszawie.
Jeśli chodzi o logi to chodzi Tobie o te z aplikacji Console.app?
Daj mi chwilę na zebranie EtreChecka, memtestu i tego skryptu co podesłałeś.
Dzięki za pomoc, każda jest dla mnie ważna.
#4
Napisano 05 grudnia 2020 - 07:28
Doceniam, że potrafisz wychwycić takie niuanse; to ostatnio zapomniana sztuka. Chociaż aż "sarkazmem" bym tego nie nazwał – takie tam dobroduszne pokpiwanie z lakoniczności informacji przy jednoczesnej prośbie o diagnozę. W końcu im więcej danych wejściowych się poda, tym skuteczniejsza analiza.
Do rzeczy: tak, można w konsoli, najlepiej tuż po takim zdarzeniu, przeszukać umiejscowione na pasku bocznym kategorie: Raporty systemowe, Raporty użytkownika i /var/log pod kątem zadanej daty i godziny.
Pozostałe diagnostyki też mogą pomóc w dostarczeniu przydatnych informacji. Ponadto wspomniałeś, że bateria jest zamiennikiem. Czy ten problem pojawił się po jej wymianie, czy raczej sądzisz, że nie można wiązać tych dwu zdarzeń?
Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.
Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…
#5
Napisano 06 grudnia 2020 - 14:57
Rzadko spotyka się taki język jak Twój, ciekawe doświadczenie. Wrzucam raporty z Entre check i tego skryptu diagnostycznego. A nuż ktoś coś wypatrzy
Jeśli chodzi o baterię to może to być skorelowane z tym problemem ale ciężko mi to ocenić. Oryginalna bateria "napuchła" mocno wtedy gdy problemy się nasiliły. Wymieniłem ją na zamiennik ale problemy nie zniknęły.
Jeśli chodzi o serwis, masz może kogoś do polecenia?
Załączone pliki
Użytkownik castus edytował ten post 06 grudnia 2020 - 14:58
#6
Napisano 18 grudnia 2020 - 19:58
Dziękuję za podzielenie się raportami. Z punktu widzenia software’owego (a tylko takie wyniki zostały, póki co, dostarczone) może wynikać wszystko albo nic. Masz wiele programów firm zewnętrznych, które zachowują się „agresywnie” – umieszczanie demonów, agentów, plików binarnych poza folderem użytkownika – ale żaden z nich nie musi powodować opisanego w poście pierwszym zachowania (choć umieszczanie rozszerzenia w jądrze systemu przez jakiś soft do blokowania reklam wydaje mi się co najmniej kuriozalne, z tym że my tu nie o moich gustach).
Najlepszą metodą na wyeliminowanie software’owych przesłanych w tym wypadku byłoby zainstalowanie systemu na czysto i popracowanie na nim kilka dni bądź godzin, w zależności od pierwszego wystąpienia w/w problemu, bądź też uczynienie tego samego w safe mode (popracowania, znaczy się – przez chwilę, wyłącznie testowo, bo na dłuższą metę safe mode będzie przecież irytujący).
Żadnych hardware’owych testów nie przeprowadziłeś, a przynajmniej nie podzieliłeś się ich wynikami tutaj, zatem szerzej się nie wypowiem, zauważyć mogę tylko, cytując Twoją wypowiedź regresywnie: „problemy się nasiliły, bo (być może) bateria napuchła mocno”. Nie sądzisz, że następstwo mogło być właśnie takie?
Sugerowałbym udanie się do dobrego serwisu (nie polecę żadnego, bo nie taka moja rola tutaj ani też opłacony zostałem, nie wątpię jednak, że szybko coś wyszukasz).
No i przede wszystkim: mam nadzieję, że masz jednak jakąkolwiek kopię zapasową, której żadne z powyższych narzędzi diagnostycznych nie wykryło (bo nie wykryło), o ile zależy Ci na zawartości dysku.
Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.
Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…
#7
Napisano 18 grudnia 2020 - 22:14
Dzięki za odpowiedź. Chcę właśnie zainstalować BigSur "na czysto" i popracować na nim trochę. Pytałem też w serwisach i koszt takiej naprawy to 400-650 zł. Jeśli chodzi o backup, mam iCloud i Google Drive gdzie przechowuję wszystkie ważne dla mnie pliki
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych