Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Czarne plamy na wyswietlaczu w MacBooku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Zonley

Zonley
  • 17 postów

Napisano 27 listopada 2020 - 22:31

We wtorek przyszedł do mnie MacBook Pro 2020 z nowym czipem. Dziś zacząłem zauważać dziwne plamy pojawiające się od czasu do czasu w prawym dolnym rogu ekranu przy oglądaniu filmików na yt. Restart nic nie zmienił. Komputer szanuje, jest cały czas w etui, jeśli go nie używam to trzymam go w pokrowcu. Nie doznał żadnego urazu mechanicznego. Czy ktoś wie o co może chodzić? Problem z matrycą? Dodaje film w celu zaprezentowania problemu - https://youtu.be/J6AE0YUHRy8

 

 



#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 507 postów
  • Płeć:

Napisano 28 listopada 2020 - 00:39

Zdecydowanie coś jest nie tak. Na Twoim miejscu bym chyba wykorzystał prawo do zwrotu w ciągu 14 dni i wziął nową sztukę. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 Zonley

Zonley
  • 17 postów

Napisano 28 listopada 2020 - 23:18

Nie będzie z tym problemu? W sensie nie powinienem zgłosić, ze coś z nim jest nie tak? Żeby mi tego pod coś nie podciągnęli. Można w apple care to zgłosić, tyle ze wtedy trzeba oddać go do ich punktu (chyba, ze umówię się na rozmowę z jakimś konsultantem) Do końca tez nie wiem jak mam to zrobić, bo nie wyświetla się coś takiego non stop, więc będą mogli mi powiedzieć, ze nic złego nie widza żeby się działo. Ma ktoś jakieś do czynienia z tym? Najlepiej po prostu zwrócic i zamówić dokładnie ten sam?



#4 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 808 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 28 listopada 2020 - 23:24

Jeśli nie kupowałeś na firmę, możesz zwrócić (jak każdy produkt) w ciągu 14 dni argumentując to 'bo tak'.
Ewentualnie zgłoś usterkę i wtedy Cię skierują do punktu autoryzowanych serwisów.

Jakby co - mówię o Polsce. Jeśli mieszkasz w innym kraju, to ta 'zasada 14 dni' może nie obowiązywać, a na naprawę oddajesz do Apple Store.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#5 Zonley

Zonley
  • 17 postów

Napisano 28 listopada 2020 - 23:30

Mieszkam w Polsce. Zamawiałem z oryginalnej strony apple, bo chciałem mieć klawiaturę amerykańska. Obawiam się tylko, ze podciągną mi, ze to ja spowodowałem te usterkę jakimś uderzeniem lub cokolwiek innego. Nie udowodnię za bardzo tego, ze coś jest nie tak, bo nie dzieje się tak cały czas, tylko sporadycznie. Tak czy tak, kiedy kupuje się nowy sprzęt za tyle pieniędzy i na starcie coś już jest nie tak, to może to wzbudzać jakieś wątpliwości.



#6 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 808 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 28 listopada 2020 - 23:34

Może podważyć zaufanie do marki, owszem, ale trzeba też pamiętać, że to po prostu urządzenie i zawsze się może trafić wadliwy egzemplarz. Mi się, odpukać, jeszcze tak nie trafiło, ale jakby, od razu uderzam do producenta i mówię, że halo, tak nie powinno być, proszę o wymianę.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#7 Zonley

Zonley
  • 17 postów

Napisano 28 listopada 2020 - 23:38

Bardziej o to, ze jak coś się dzieje na początku, to potem tym bardziej może być jeszcze gorzej. Nadal uważam, ze jest to super sprzęt i po prostu no musiał trafić się wadliwy egzemplarz, ale na pewno nie sadze, ze jest tak ze wszystkimi. Dlatego zastanawiam się, czy mogą mi go po prostu zwrócić i zamówić jeszcze jeden, dokładnie taki sam, czy zgłaszać, ze coś jest z ekranem nie tak, i tak naprawdę pozbawiać się go na 2 tygodnie nie mając pewności, czy w ogóle coś zmienili.. Nie wiem co robić. Plus tak jak mówiłem nie chce sytuacji takiej, w której powiedzą, ze to ja go uszkodziłem przez co występują takie rzeczy.



#8 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 808 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 28 listopada 2020 - 23:50

Zwróć i zamów nowy, będzie szybciej pewnie.
Albo, skoro masz Apple Care, po prostu zadzwoń i zapytaj, co radzą.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#9 Zonley

Zonley
  • 17 postów

Napisano 29 listopada 2020 - 00:01

Na stronie apple, kiedy inicjuje się zwrot, można wybrać po prostu zwrot lub "chcesz dokonać wymiany? skontaktuj się z nami pod numer ... aby uzyskać pomoc w wymianie towaru na identyczny produkt" W poniedziałek po prostu do nich zadzwonię i zobaczę co da się zrobić. 

Załączone pliki



#10 Jojox

Jojox
  • 585 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 listopada 2020 - 01:46

Na stronie apple, kiedy inicjuje się zwrot, można wybrać po prostu zwrot lub "chcesz dokonać wymiany? skontaktuj się z nami pod numer ... aby uzyskać pomoc w wymianie towaru na identyczny produkt" W poniedziałek po prostu do nich zadzwonię i zobaczę co da się zrobić. 

 

Zgłoś wymianę telefonicznie przez support i powiedz, że ekran według Ciebie jest wadliwy i chcesz wymienić na inny. Nie będą w ogóle drążyć tematu. Mam doświadczenie w temacie. 

 

Zamówiłem na AOS iPhone'a X który po 5 dniach dostał na prawej stronie zielony pasek świecący na stałe. Identyczne uszkodzenie OLED'a jak czasami się zdarza po upadku. Też się stresowałem, że powiedzą "uszkodzenie mechaniczne". (Choć telefon nie spadł mi, stało się to chyba po powrocie z zimnego dworu)

 

Przy okazji. Czy Ty masz coś naklejone na klawiaturze? :) Bo dość dziwnie wyglądają klawisze na tym filmiku. 


 MacBook Pro 13" M1 16GB / 512GB   iPhone 12 Pro   Apple Watch S6


#11 Zonley

Zonley
  • 17 postów

Napisano 29 listopada 2020 - 02:20

Super Jojox, dzięki, właśnie takiej odpowiedzi potrzebowałem. Powiedz jeszcze jak to u Ciebie wyglądało? Najpierw oddawałeś i po jakimś czasie dali ci nowy, czy w tym samym momencie, w którym oddawałeś kurierowi dawali Ci nowy? Co do klawiatury - nakładka silikonowa, mająca za zadanie chronić klawiature w razie jakiegoś zalania :)

#12 Jojox

Jojox
  • 585 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 listopada 2020 - 02:45

Super Jojox, dzięki, właśnie takiej odpowiedzi potrzebowałem. Powiedz jeszcze jak to u Ciebie wyglądało? Najpierw oddawałeś i po jakimś czasie dali ci nowy, czy w tym samym momencie, w którym oddawałeś kurierowi dawali Ci nowy? Co do klawiatury - nakładka silikonowa, mająca za zadanie chronić klawiature w razie jakiegoś zalania :)

Po stary przyjedzie kurier (Jak nic się nie zmieniło to TNT) i w momencie odbioru trafia jakoś to info do Apple'a i Ci wtedy wysyłają z magazynu nowy egzemplarz. (UPS albo DHL). Jak nie miałeś rozszerzonej konfiguracji to pewnie max. kilka dni będziesz bez sprzętu. 


 MacBook Pro 13" M1 16GB / 512GB   iPhone 12 Pro   Apple Watch S6


#13 Zonley

Zonley
  • 17 postów

Napisano 30 listopada 2020 - 16:45

Dla potomnych, gdyby ktoś też miał taki problem - wina nie leży w wyświetlaczu, tylko w safari. Wczoraj dla testu przesiadłem się na google chrome i żadnych problemów nie odnotowałem, mimo że używałem sprzętu przez kilka dobrych godzin.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych