Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPad Pro 11 2020 zbity ekran - proszę o pomoc


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Malenaa

Malenaa
  • 14 postów

Napisano 14 listopada 2020 - 02:44

Dzień dobry, 

dzisiaj (w piątek 13.) zauważyłam, że na moim iPadzie, którego używam od ok. miesiąca pojawiło się pęknięcie wzdłuż całego ekranu. Wyświetlacz działa, pencil też.

Czy gwarancja obejmuje wymianę szkła/ekranu w wypadku takiej usterki? Co mogę zrobić, aby rozwiązać problem pękniętego ekranu.

Jestem załamana :(

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi 



#2 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 14 listopada 2020 - 07:13

Oczywiscie nie obejmuje. Naucz sie z tym żyć.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#3 Malenaa

Malenaa
  • 14 postów

Napisano 14 listopada 2020 - 08:09

Jak mogłabym zabezpieczyć ekran, aby pęknięcie się np. nie kruszyło pod wpływem używania na nim apple pencila?



#4 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 14 listopada 2020 - 08:22

Moze jakas folia ale nie wiem jak wpłynie na działanie ołówka.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#5 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 5 067 postów
  • Płeć:

Napisano 14 listopada 2020 - 08:24

Folia nie wpływa negatywnie na działanie pencila. Ale, czy uchroni przed powiększeniem pęknięcia, to trudno powiedzieć.

#6 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 14 listopada 2020 - 08:28

W moim ajPadzie rozbity ekran nie stanowił problemu przez 1,5 roku. Az mlody wylał na niego kubek wody. Wtedy sie poddał.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#7 Malenaa

Malenaa
  • 14 postów

Napisano 14 listopada 2020 - 09:27

Pęknięcie jest duże, przebiegające wzdłuż długiej osi ekranu od jednej krawędzi do drugiej, zatem myślę, że się nie powiększy, ale mogę się mylić.

Gwarancję roczną mam do pażdziernika 2020, zatem czy jest sens wymiany szyby/szyby+ekranu w serwisach przed tym czasem, jeżeli ekran zacznie szwankować?

Zastanawiam się czy to częsty problem w iPadzie, czy miałam jakiegoś pecha. Wydaje mi się, że ten ekran powinien być bardziej wytrzymały



#8 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 5 067 postów
  • Płeć:

Napisano 14 listopada 2020 - 10:53

Jak masz zbitą szybę, to raczej gwarancji już nie masz. Nawet jeżeli usterka będzie dotyczyła czegoś innego, to i tak może ona być potencjalnie konsekwencją tego mechanicznego uszkodzenia.

Nie słyszałem o samoczynnie pękających ekranach w iPadach, natomiast oczywiście nie jest to pancerne szkło i da się stłuc.

#9 Malenaa

Malenaa
  • 14 postów

Napisano 15 listopada 2020 - 22:42

Jak Państwo sądzą, czy warto spróbować reklamować sprzęt, czy jest szansa, że taka wada zostanie uwzględniona na gwarancję? Czy raczej nikłe na to szanse?

Nie ma również żadnego odkruszenia w żadnej z krawędzi pęknięcia, odkształcenia ramki itp.

iPad był od nowości w etui.

Założyłam po zauważeniu pęknięcia szkło hartowane, aby zabezpieczyć go przed uszkodzeniem matrycy :(



#10 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 5 067 postów
  • Płeć:

Napisano 15 listopada 2020 - 22:47

Jakim cudem na gwarancję. IPady nie pękają same z siebie. Czymś musiał oberwać. Żadna gwarancja tego nie obejmuje.

#11 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24 350 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 16 listopada 2020 - 00:14

Już raz pytałaś, odpowiedź się nie zmieni, bo jest oczywista.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#12 Malenaa

Malenaa
  • 14 postów

Napisano 16 listopada 2020 - 09:32

Ok dzięki wszystkim za odpowiedzi, nie mam więcej pytań :)



#13 Malenaa

Malenaa
  • 14 postów

Napisano 12 grudnia 2020 - 22:24

UPDATE

Wbrew wyżej przedstawionym opiniom mój iPad został wymieniony na nowy egzemplarz w ramach rocznej gwarancji :)

 

Bardzo pomocne okazały się zagraniczne fora dot. sprzętu firmy Apple. Chciałabym podzielić się informacjami, które udało mi się uzyskać, być może będzie to przydatne dla osób, które będą zmagały się z podobnym problemem. 

Producent bierze pod uwagę możliwość wymiany w ramach rocznej gwarancji, jeżeli są spełnione te dwa warunki:

1. Pęknięcie jest pojedyncze - tzw. hairline crack

2. Nie ma żadnych oznak, że pęknięcie powstało w wyniku urazu czyli np. upadku. Mowa jest o wgnieceniu bądź zniekształceniu ramki, odkruszeniu fragmentu szkła i innych oznakach urazu.

 

Sprzęt jest oceniany przez specjalistę pod względem technicznym jak i samego pęknięcia - czy nie był rozmontowywany, zalany itp, a potem po opinii tego eksperta Apple decyduje się czy uznać gwarancję bądź nie.


  • chrobro, maxwawa i dobrakawa lubią to

#14 Regiss

Regiss
  • 2 975 postów
  • SkądRadom

Napisano 13 grudnia 2020 - 08:18

Miałaś po prostu fart i trafiłaś na dobrodusznego specjalistę :) Ciesz się nowym sprzętem :)
  • makemymind i krzysztofsds lubią to

iPhone 15 Pro


#15 dobrakawa

dobrakawa
  • 838 postów

Napisano 13 grudnia 2020 - 13:43

Miałaś po prostu fart i trafiłaś na dobrodusznego specjalistę :) Ciesz się nowym sprzętem :)

Albo wszyscy wyżej nie mieli racji ;)


  • Ganjuana lubi to

Pro 2012, 14 Pro





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych