UPDATE
Wbrew wyżej przedstawionym opiniom mój iPad został wymieniony na nowy egzemplarz w ramach rocznej gwarancji 
Bardzo pomocne okazały się zagraniczne fora dot. sprzętu firmy Apple. Chciałabym podzielić się informacjami, które udało mi się uzyskać, być może będzie to przydatne dla osób, które będą zmagały się z podobnym problemem.
Producent bierze pod uwagę możliwość wymiany w ramach rocznej gwarancji, jeżeli są spełnione te dwa warunki:
1. Pęknięcie jest pojedyncze - tzw. hairline crack
2. Nie ma żadnych oznak, że pęknięcie powstało w wyniku urazu czyli np. upadku. Mowa jest o wgnieceniu bądź zniekształceniu ramki, odkruszeniu fragmentu szkła i innych oznakach urazu.
Sprzęt jest oceniany przez specjalistę pod względem technicznym jak i samego pęknięcia - czy nie był rozmontowywany, zalany itp, a potem po opinii tego eksperta Apple decyduje się czy uznać gwarancję bądź nie.