Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Po aktualizacji do 14.2 nie działa przednia kamera w aplikacjach messenger, WhatsApp, FaceTime


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pablo_klb

Pablo_klb
  • 9 postów

Napisano 09 listopada 2020 - 16:25

Witam.
Posiadam Iphona 7+
Po ostatnich aktualizacjach do 14.2 nie mogę wykonywać video połączeń.
Przednia kamera nie działa na messenger, whatsapp.
Facetime nie uruchamia się, jak ja chcę zainicjować rozmowę to ją od razu rozłącza (to samo w drugą stronę, odbieram połączenie i rozłącza)
Google Duo - pobrałem aplikację, ale przy uruchamianiu wyłącza ją zaraz przed wprowadzaniem numeru telefonu.

Powyższe próbowałem na łączu T-mobile (wifi w domu) oraz sim PLAY

W aplikacji aparat, obie kamery działają poprawnie. Nie działa przednia kamera na messenger i whatsapp (a na pewno wcześniej działały)
Z telefonem nic się nie stało, żadnych upadków itd..
Jest to ewidentna wina oprogramowania, coś blokuje kamerę (nie są winą ustawienia, w telefonie wszystko jest jak ma być - mam na myśli uprawnienia), reset też niczego nie zmienia

#2 Pablo_klb

Pablo_klb
  • 9 postów

Napisano 10 listopada 2020 - 14:05

Drugi objaw

Dziś chciałem założyć rachunek w banku na selfie.. jest to samo.. przy dojściu do momentu robienia zdjęcia wyłącza przednią kamerę!

Jeśli jest uszkodzona to dlaczego działa w aplikacji aparat?

Wcześniej takich cyrków nie było



#3 notedeagle

notedeagle
  • 599 postów

Napisano 10 listopada 2020 - 16:15

Zainstaluj jeszcze raz iOS'a, nic innego nie zrobisz. 


MacBook Air 2017, iPhone X, Airpods Pro


#4 Pablo_klb

Pablo_klb
  • 9 postów

Napisano 10 listopada 2020 - 16:59

Sam to ogarnę?

#5 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 808 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 10 listopada 2020 - 17:06

Google Twoim przyjacielem. Operacja nie jest skomplikowana - podpinasz do iTunes (czy tam Findera) i robisz restore.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#6 soczekpl

soczekpl
  • 3 183 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 10 listopada 2020 - 17:09

Odtworzenie, koniecznie bez przywracania kopii zapasowej. Jeżeli dalej tak będzie, konieczny będzie serwis. Mój znajomy miał coś z aparatem, czasami po prostu się nie włączał. Okazało się, że problem był sprzętowy.


Macbook Pro '14 M1 Pro / iPhone 15 Pro 128GB / Apple Watch series 7 SS 45mm / iPad Pro 2020 Cellular 128GB / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#7 Pablo_klb

Pablo_klb
  • 9 postów

Napisano 10 listopada 2020 - 18:17

Aparat był wymieniony na nowy w lutym w autoryzowanym serwisie. Przed tem działał tylko w aplikacjach a na Aparacie nie. Uznali ze wina leży w taśmie flex i kazałem założyć nowy. Raczej na pewno działał na początku. Ale ze nie używałem go od dawna, nie wiem w którym momencie się coś zepsuło. A jak już robiłem zdjęcia do w aplikacji aparat. Dlatego uważam ze wina są ostatnie aktualizacje. Spróbuje z tym systemem. Mam nadzieje ze to to.. choć cały czas dziwnym jest to ze na aparacie działa wszystko ok. Na messenger się zawiesza jak przełączę na przedni, a na WhatsApp czarna plama

#8 notedeagle

notedeagle
  • 599 postów

Napisano 10 listopada 2020 - 20:29

W autoryzowanym mówisz. Autoryzowany bawi się w wymiany samego aparatu? A tym bardziej taśmy? 


MacBook Air 2017, iPhone X, Airpods Pro


#9 Pablo_klb

Pablo_klb
  • 9 postów

Napisano 10 listopada 2020 - 22:01

Nie rozumiem jaki ma to związek z tematem? Wymieniono cała taśmę na której jest aparat, głośnik itd.. na oryginalna (przynajmniej tak twierdzą w serwisie, autoryzowany czy specjalizujący się tylko w tej marce ma już dostęp do części oryginalnych Apple)
Dziś pewnie sam bym sobie to zrobił bo to kilka minut roboty.
Co nie zmienia faktu ze kilka miesięcy temu aparat działał na wszystkich aplikacjach, dziś tylko na apce aparat.. wiec trochę to dziwne.. bo albo działa, albo nie.. Miałem już naprawdę wiele telefonów i z żadnym nie było takich problemów jak z tym. Ma ten model problemu wrodzone związane z kamerami i producent się do tego specjalnie nie przyznaje. Komu się coś zepsuło na gwarancji to wymienili na nowy.. a w większości przypadków ludzie zostali ze szrotem który się notorycznie psuje. Jest w necie wiele pytań takich samych jak moje.. każde bez odpowiedzi bo nie znalazł się mądry który wie jak problem rozwiązać. Ostatnie aktualizacje miały pomoc a pogorszyły sprawę. Ale co to obchodzi producenta.. jak pewnie wszystkie 7-ki są po gwarancji

#10 Pablo_klb

Pablo_klb
  • 9 postów

Napisano 11 listopada 2020 - 19:25

Backup nic nie dał. Z serwisu mi napisali bul wysłał telefon na diagnostykę.. ale to znów przez tydzień bez phona będę. Poszukam gdzieś aparatu z przeszczepu i sprawdzę. Ale upieram się nadal ze jest to wina oprogramowania. Tym bardziej ze nie tylko u mnie te problemy się pojawiły po aktualizacjach

#11 soczekpl

soczekpl
  • 3 183 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 11 listopada 2020 - 19:34

Backup nic nie dał. Z serwisu mi napisali bul wysłał telefon na diagnostykę.. ale to znów przez tydzień bez phona będę. Poszukam gdzieś aparatu z przeszczepu i sprawdzę. Ale upieram się nadal ze jest to wina oprogramowania. Tym bardziej ze nie tylko u mnie te problemy się pojawiły po aktualizacjach

 

Ale jaki backup? Miałeś zrobić odtworzenie bez przywracania kopii zapasowej. Jeżeli to nie pomoże, no to serwis, bo innym działa, to chyba oczywiste.


Macbook Pro '14 M1 Pro / iPhone 15 Pro 128GB / Apple Watch series 7 SS 45mm / iPad Pro 2020 Cellular 128GB / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#12 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 651 postów
  • Płeć:

Napisano 11 listopada 2020 - 19:48

autoryzowany czy specjalizujący się tylko w tej marce ma już dostęp do części oryginalnych Apple)

Nie, nieautoryzowane serwisy nie mają dostępu do oryginalnych części zamiennych, pozyskują je z rozbiórki innych egzemplarzy lub montują nieoryginalne części.

 

W moim 7+ na 14.2 rozmowy wideo działają, więc to nie jest tak, że w tym modelu ten iOS coś psuje. Obstawiam, że zamontowano Ci jakiś zamiennik, który nie jest do końca zgodny z oryginałem i ta niezgodność ujawniła się po aktualizacji. Tak, czy owak, zostaje serwis.


Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 11 listopada 2020 - 19:48


#13 Pablo_klb

Pablo_klb
  • 9 postów

Napisano 11 listopada 2020 - 21:43

Robiłem we Wrocławiu dość spory serwis Apple. Upierają się ze na oryginalnych częściach.
Przywróciłem goły system. Nie z kopii zapasowej. Nic to nie dało.
Są serwisy nieautoryzowane które od kilku lat maja dostęp to oryginalnych części Apple (autoryzowane nie wyrabiały z naprawami wiec się na to zdecydowali) - ale nie o tym
Zobaczę.. serwis chce żebym odesłał im telefon.. zaraz stwierdzi ze to wina płyty głównej itd.. muszę to przemyśleć. Najchętniej znalazłbym oryginalna taśmę używkę i sam założył. To widziałbym czy to wina aparatu czy oprogramowania

#14 Pablo_klb

Pablo_klb
  • 9 postów

Napisano 09 grudnia 2020 - 11:35

Zamykając temat..

 

Załatwiłem sobie oryginalną taśmę z przednim aparatem (mam drugi telefon na przeszczepy)

Wszystko teraz działa. Także winą (nie pierwszy raz z resztą u tego producenta) są stosowane zamienniki części, a problemy pojawiają się po aktualizacji systemu.

To mi z kolei potwierdziło, że serwis twierdząc, iż korzysta z oryginalnych części (info na stronie i w mailu) mnie po prostu okłamał.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych