W zeszłym roku wykupiłem subskrypcję apple music, jednak po kilku miesiącach zdecydowałem się ją anulować. W tym czasie biblioteka którą prowadziłem zdążyła urosnąć do kilku tysięcy utworów, wielu playlist i albumów. Po miesiącu wróciłem do subskrypcji i biblioteka wraz z całą zawartością powróciła na swoje miejsce. Po jakimś czasie znów zrezygnowałem, jednak tym razem na dłużej (ok 5 miesięcy). Po przerwie i ponownym wznowieniu subskrypcji biblioteka utworów przepadła.
Czy miał ktoś podobne doświadczenia i wie, czy jest możliwość przywrócenia całej biblioteki utworów z apple music?
Biblioteka Apple Music zniknęła
#1
Napisano 06 listopada 2020 - 20:10
#2
Napisano 06 listopada 2020 - 20:24
W skrócie: nie.
Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.
#3
Napisano 06 listopada 2020 - 20:32
Niestety playlisty są kasowane po trzech miesiącach. Możesz zrobić ich kopie : https://support.apple.com/pl-pl/guide/music/mus27cd5060f/mac, ale to przywraca tylko utwory znajdujące się w twojej bibliotece.
#4
Napisano 06 listopada 2020 - 22:42
Niestety playlisty są kasowane po trzech miesiącach. Możesz zrobić ich kopie : https://support.apple.com/pl-pl/guide/music/mus27cd5060f/mac, ale to przywraca tylko utwory znajdujące się w twojej bibliotece.
Przywróciłem kopie itunes z timemachine na macbooku. Dzięki temu biblioteka apple music z dnia wykonania kopii została przywrócona, ale działa tylko na macu. Próby synchronizacji biblioteki z icloud wywalają błąd 4099, lub komunikat "Nie można uaktualnić wyników Genius; iTunes Store nie rozpoznaje tej biblioteki iTunes. Wyłącz Genius (Plik > Biblioteka > Wyłącz Genius), a następnie włącz ponownie.". Powoduje to równocześnie utratę biblioteki apple music i muszę przywracać kopię time machine ponownie...
U mnie nie da się wyłączyć Genius. Mam tylko opcję "uaktualnij Genius".
Próba uaktualnienia każdej innej biblioteki kończy się tak samo. Bez znaczenia czy próbuje uratować kopię apple music, czy tylko uaktualnić bibliotekę icloud.
Ta sytuacja jest żałosna. Usuwają mi całą bibliotekę muzyczną, której nie da się nawet przywrócić z kopii zapasowej, a historia odtwarzania muzyki apple music sprzed pół roku pozostaje dostępna.
Żeby uratować bibliotekę zacząłem kombinować w sposób spartański. Po przywróceniu biblioteki z kopii time machine na macbooku, wchodzę w album za pomocą "pokaż w apple music" po czym usuwam album z biblioteki i dodaje go ponownie. Wtedy dzieją się rzeczy niewyobrażalne i magiczne. Album wraca do biblioteki apple music i pojawia się nawet w iphonie. Szkoda tylko że nie rozchodzi się o jeden album, playlistę i piosenkę, a o trochę więcej...
#5
Napisano 07 listopada 2020 - 01:16
Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.
#6
Napisano 07 listopada 2020 - 19:18
Generalnie jak już się zdecydujesz korzystać ze streamingu to trzeba mieć świadomość że tak się stanie jak przestaniesz płacić. Trudno oczekiwać aby na serwerach trzymali dane wszystkich użytkowników. Trzeba usuwać tych którzy nie są zainteresowani.
Zauważa że pod wskazanym adresem nie ma ani słowa o zachowywaniu czegokolwiek w Apple Music. Także ten manewr raczej nie zadziała. A nawet jeśli to tylko w tych wyznaczonym terminie. No i co do tego terminu. Skąd niby te 3 miesiące? Chyba jedynie na podstawie darmowego okresu. Z tego co ja wiem to Apple Music utrzymuje dane jedynie przez 30 dni.
#7
Napisano 08 listopada 2020 - 03:15
No dobrze, już ustaliliśmy, że Apple Music nie trzyma tych danych zbyt długo. Spróbujmy pomóc koledze, żeby nie musiał ręcznie klepać wszystkiego od nowa ręcznie.
Mój pomysł (trochę w ciemno, na podstawie ograniczonych informacji): spróbować odpalić starą bibliotekę (zrobiwszy wcześniej rzecz jasna jej kopię; można to zrobić otwierając aplikację Apple Music z wciśniętym altem), wyeksportować jako XML, zrestartować aplikację i spróbować zaimportować wygenerowany plik XML poprzez menu Plik -> Biblioteka -> Importuj playlistę.
Nie wiem, czy pomoże, ale może warto spróbować.
MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular
Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych