Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

- - - - -

[3D] Soft do modelowania. Zaczynamy.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
46 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_brodek_*

Gość_brodek_*

Napisano 12 maja 2005 - 22:20

Witam w zwiazku z tym, źe moderuje ten dział mam zamiar trochę go rozkręcic.

Ciekaw jestem kto z was drodzy czytelnicy forum, miał styczność z oprogramowaniem 3D, a moze sie jakims zajmuje? Chętnie przyjmiemy jakieś porady, sprawozdania i testy.

Na początek żeby coś dało się zrobić trzba sobie wymodelować obiekt.

Tylko czym?

Dość prostym i popularnym programem, a co najważniejsze darmowym (licencja BSD) jest program Wings3D. Mozna go znaleźć tutaj

Poza najnowszą wersją Wings3D można tam znaleźć, kilka tutoriali oraz forum użytkowników.


Myślę źe okresowo będą się pojawiac na forum, adresy do tutoriali, zbiorów darmowych tekstur, galerii obrazów tworzonych za pomocą Mac'ów i oprogramowania na nim dostępnym.

#2 5029d0b350

5029d0b350
  • 18 postów

Napisano 12 maja 2005 - 22:33

dzial, na ktory napewno bede zagladac... sam pracuje w 3d na macu i moze moglbym zasugerowac Cinema 4d. Jest chyba najbardziej przyjaznym pakietem 3d, ze swietnym interface'm no i wogole duuze mozliwosci. Moze i o Cinemie porozmawiac, bo naprawde jest o czym. Pozdrawiam

#3 Gość_brodek_*

Gość_brodek_*

Napisano 12 maja 2005 - 22:43

Cinema nie jest zla Fakt Cinema nie jest zła. Na amidze jeszcze zaczynałem z nia. Mam wersje PLE. Ale nie wiem czy bedzie ją można udostepnic. Jeśli się dowiem wszystkiego w tym temacie to pojawi sie albo stosowny link na Forum, lub w dziale download. Jeśli program znajdzie się w rękach użytkowników, to czekamy na porady, i ciekawe tutoriale być może opracowane również przez Ciebie. BTW: polecam sie zarejestrowac. dzieki temu bedzie latwiej śledzic to co się dzieje na forum.

#4 Grek

Grek
  • 63 postów

Napisano 12 maja 2005 - 23:31

wlasnie to ja bylem, tak apropos Cinema4d.
1. Cinema jest dostepna jako w pelni dzialajace demo, prawie bez ograniczen i da sie spokojnie pracowac ze wszystkimi opcjami w programie ( plug'iny tez dzialaja )
2. moim skromnym zdaniem Cinema jest no1 jezeli chodzi o szybkosc dzialania i uczenia sie - jest bardzo logiczna
3. moze w przyszlosci zrobie jakies wstepne tutoriale, narazie duzo mozna znalezc na
http://www.evermotio...nfold=exclusive - ten link jest naprawde klawy, tam sa swietne mapy HDRi, do urealnienia obiektow, ale to moze innym razem, natomiaast evermotion.org jest to swietny serwis i od tego mozna zaczac. :wink:
4. ja zajmuje sie 3d od chyba 4 lat, czy cos takiego, w miare potrzeb i jezeli ktos ma pytania, czy uwagi, jestem chetny,, wczescniej meczylem sie na krowie 3d studio i mam dosc!
5. jeszcze blender jest bardzo dobry, ale ten interface - odpycha, chyba, ze ktos lubi.

#5 Gość_brodek_*

Gość_brodek_*

Napisano 12 maja 2005 - 23:47

czekamy oki czekamy na pierwsze tutki. Ja na Blenderze z tutorialem w 30 minut zrobilem kulke z oswietleniem. Intefejs jest tragiczny, efekty sa swietne. Wiele ludzi urzywa tandemu Wings3D (do modelowania) ktory wczesniej zaprezentowalem i Blendera do ustwiania Sceny i renderowania. Teraz ksztalce sie w LightWavie 7.5 porostu efekty jego pracy bardzo mi się podobaja. :)

#6 Grek

Grek
  • 63 postów

Napisano 13 maja 2005 - 00:13

jak tylko sesja przeminie, bedzie mozna cos przygotowac, narazie jestem w trakcie paru projektow 3d i moze to wykorzystam, jak cos - pisac, bede moze pomocny? poza tym to z tym blenderem faktycznie jest zagadkowo, bo efekt sa niesamowite i wszystko szybko dziala, ale ja podchodze jak do zwierzo jeza!, a jeszcze osobiscie polecam Maya, bo to naprawde swwietny wstep do profesjonalnych produkcji, czy taczej juz samo sedno :) bo tam jest wszystko,,zreszta lepiej pare zagraniczych reklamowek obejrzec, z maya w roli gownej, narazie tyle pisogadania,, tak jak wczesniej - zagladac na evermotion.org bo stamtad ostatnio pobieram nauki,, polecam

#7 kungfumiszcz

kungfumiszcz
  • 291 postów
  • SkądOlsztyn

Napisano 13 maja 2005 - 08:11

ja walcze z maya 6 PLE. bardzo rozbudowana aplikacja, dla laika (jak ja) za bardzo ale efekty przechodza najsmielsze oczekiwania.

#8 Gość_brodek_*

Gość_brodek_*

Napisano 13 maja 2005 - 08:13

a moze....? jesli zrobisz cos czym chcialbys sie pochwalić to zapodaj gdziec w sieci, jesli nie masz miejsca u mnei na serverze cos sie znajdzie.

#9 Sebastian

Sebastian
  • 336 postów
  • SkądBełchatów

Napisano 13 maja 2005 - 09:48

ja probowalem sie wziac za maya, ale narazie odstawilem, jak mi sie znudzi 2d to wtedy sie zaczne bawic :wink:

#10 kungfumiszcz

kungfumiszcz
  • 291 postów
  • SkądOlsztyn

Napisano 13 maja 2005 - 12:19

jak bedzie sie czym pochwalic, to wrzuce. o serwer sie nie martwie. mam swoj serw (hard-core.pl, almost-heaven.pl)

#11 hubiii

hubiii
  • 1 341 postów
  • Skądwroclaw

Napisano 16 maja 2005 - 16:25

ja sie bawie na cinema ;) no i ucze sie na jeszcze lightwave ;) jakos do maxa nie moge sie przekonac kiedys sie bawilem na 3dsmax 4 na razie w 2d siedze ale w chwilach wolnego poznaje 3d bo do edycji video troche sie przydaje ..

#12 Gość_brodek_*

Gość_brodek_*

Napisano 16 maja 2005 - 16:33

Mac super

Moj mac ma sie dobrze.
wczoraj zassalem ksiazke do LW ze strony helionu (dział czytelnia, ksiazke można pobrac bezpłatnie) i zrobilem Kubek. Taki niebiseki ladnie mi wyszedl. Layout znam troche, ale z modelerem to moje pierwsze boje. Już wiem jak sie robi bryły obrotowe (całkiem inaczej niż niz miałem wizje) i modelowanie po ścieżkach. LW jest naprawde super.

#13 hubiii

hubiii
  • 1 341 postów
  • Skądwroclaw

Napisano 16 maja 2005 - 20:19

no troche inaczej jest i mysle ze wiekszy porzadek poprzez dwa moduly :) drugi masz osobno na scene i bez balaganu ;) lubie lw bo fajne rzeczy na nim robia ;) np BLADE, SOUTH PARK :) hehe kwestia opanowania interfacu i fantazji ;) gdziesz poszukam swoich renderow pierwszych z lw ;) i sie pochwale

#14 milo

milo
  • 23 postów
  • Skądsopot

Napisano 06 czerwca 2005 - 16:38

Witam, pracuję od dluższego czasu w Cinemie, myślę że nie ma konkurencji na maczkach (łatwość obsługi, zintegrowane narzędzia i możliwości), po za tym program rozwija się dużo szybciej niż konkurencja. Ostatnio Cinema nawet wygrała testy pakietów 3D w miesięczniku ART bijąc 3dMaxa, Mayę itd.
Dla zaczynających dłubać w Cinemie: Jest polska strona poświęcona Cinemie, gdzie leży dość dużo tutoriali i videotutoriali w języku polskim. Nawt są dwa minitutoriale mojego autorstwa :D. Oczywiście mogę je wrzucić również tutaj, i popracować nad nowymi jeśli będzie taka potrzeba.
http://www.c4d-pl.org/index.php
(mam nadzieję że nie złamałem regulaminu zamieszczając tutaj link)

#15 Sebastian

Sebastian
  • 336 postów
  • SkądBełchatów

Napisano 06 czerwca 2005 - 17:35

Ostatnio Cinema nawet wygrała testy pakietów 3D w miesięczniku ART bijąc 3dMaxa, Mayę itd.

Daleko mi jeszcze do 3d no ale z prac ktorych widzialem to Maya sie wyroznia, poza tym z pracami na Maya pewnie kazdy mial stycznosc ( studio PIXAR ), a przekladajac to co wypisuja w roznych misiecznikach typu digit to bylbym ostrozny co do takich spostrzezen, ale moge sie mylic.

#16 Gość_brodek_*

Gość_brodek_*

Napisano 06 czerwca 2005 - 18:12

(mam nadzieję że nie złamałem regulaminu zamieszczając tutaj link)


jasne ze nie... smiało linkuj najlepiej tutoriale... ja wkrotce przygotuje tutorial do LightWave'a ktorego sie ucze

#17 milo

milo
  • 23 postów
  • Skądsopot

Napisano 06 czerwca 2005 - 23:44

... to co wypisuja w roznych misiecznikach typu digit to bylbym ostrozny co do takich spostrzezen, ale moge sie mylic....


hmmm.. masz absolutną rację :) zacytowalem czasopismo, a sam do nich podchodzę jak do jeża. :) Ok, to prostuję. Wydaje mi się że Cinema nie ma sobie równych, dla początkujących.
Stosunkowo łatwo się przesiąść na nią z grafiki 2D. Bardzo dobrze współpracuje z photoshopem i illustratorem. Posiada właściwie kompletny zestaw narzędzi do modelowania, animacji, teksturowania (BodyPaint). Oczywiście ma swoje wady, chociażby renderer który nie jest najlepszy, ale PIXAR też nie używa natywnego renderera tylko własnego, Rendermana.
Dla porównania, jak amatorzy (czasami bardzo dobrzy) używają :
Pakietu Maya
i
Cinema

#18 Sebastian

Sebastian
  • 336 postów
  • SkądBełchatów

Napisano 07 czerwca 2005 - 08:34

No tak tylko jak sie do jednego progamu przywyczaimy to pozniej ciezko z przesiadka szcegolnie w programach do 3D gdzie interfejs jest dosc obszerny, wiec raczej zostaniemy przy tym programie od kktorego zaczelismy, drugie co dla mnie przemawia za Maya to warszataty Gnomon i mnostwo trainingow prowadzonych przez zawodowcow, btw ma ktos jakies ? :wink:

#19 DannyM

DannyM
  • 541 postów
  • SkądTu i tam

Napisano 12 marca 2006 - 15:08

Modeluje i renderuje od dluuuugiego czasu (Amiga) na LightWave3D. Mam jeszcze Modo ale nie wyoje bo brazam sobie lepszego modelera. Jak cos chcetnie pomoge poczatkujacym :) Troszke trudno sie na maku mi pracuje bo meczy mnie praca w okienku. To juz pytanie na inny watek ale jak ktos wie czy mozna jakos obejsc ten problem?

#20 kreskasc

kreskasc
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 kwietnia 2006 - 21:32

Ja wskoczyłem na lightwave'a ale się odbiłem - kosmiczny bajzel. Sprawdzę Cinema - mam nadzieję, że to dla ludzi :)

#21 DannyM

DannyM
  • 541 postów
  • SkądTu i tam

Napisano 21 kwietnia 2006 - 08:26

Ja wskoczyłem na lightwave'a ale się odbiłem - kosmiczny bajzel.
Sprawdzę Cinema - mam nadzieję, że to dla ludzi :)


No nie wiem czy to kosmyczyn bajzel ale jak dla mnie nie ma lepszego modelera.
Moze to przyzwyczajenie ale Cinema to takie zacukrzone obrazy.
Aby w Cinemie robic super prace trzeba sporo czasu poswiecic. No tak samo jak w LW.
Jesli sobie nie radzisz w 3D to daj sobie spokoj bo to obszerny temat. Jak chcesz sie pobawic to Bryce :D Mozesz tez zainstalowac MODO na Maca to to samo co LW ale niby idzie szybciej do przodu :)

#22 Adler

Adler
  • 572 postów
  • Skądznad Czeskiej hranicy

Napisano 21 sierpnia 2006 - 22:07

Widzę że temacik trochę upadł, więc żeby przypomnieć mały pokaz co można w blenderze ;) tutaj
smacznego :cool:

#23 alleslegales

alleslegales
  • 71 postów
  • SkądKołobrzeg/Szczecin

Napisano 22 sierpnia 2006 - 12:29

Wszystko fajnie ale temat 3D jak można zauważyć wchodząc na ten wątek jest bardzo obszerny. Ja się upominałem o grafikę 3D służącą modelowaniu mechanizmów gdzie stworzony detal później można w jakimś tam stopniu badać pod względem fizycznym. Z tego co ja przeczytałem i po spojrzeniu na linkowane strony zajmujemy się TU aspektem tylko wizualnym czyli jakby ująć sedno w jednym zdaniu: "ma to tylko DOBRZE wyglądać":). Oczywiście po raz drugi przytoczę program Carrar'a którym chciałem zainteresować w wątku "3D...INŻ". Nie znam go ale na pewnej stronie(musiałem usunąć url-regulamin;)) w dziale Linux/Macintosh jest "opisany" torrentem;) (oczywiście wymagana jest rejestracja). Podaję jako propozycję bo widziałęm że się o tym progzie nie wspominało.

#24 mind

mind
  • 673 postów
  • SkądWysokie Maz.

Napisano 26 sierpnia 2006 - 12:09

a moze macie jakis program do takiego modelowanie 3D np. zeby mlotek dajmy wymodelowac i potem na drukarce wydrukowac żuty na technike. Czy jest takie cos?

#25 eyedropper

eyedropper
  • 940 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 sierpnia 2006 - 14:04

ja używam (dopiero się go uczę) Modo, i jak na razie jest bardzo ok, interfejs nie tyle intuicyjny, trudno tego wymagać przy takiej ilości funkcji ale logiczny, w porównaniu z np. 3dmax




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych