[3D] Soft do modelowania. Zaczynamy.
#1 Gość_brodek_*
Napisano 12 maja 2005 - 22:20
Ciekaw jestem kto z was drodzy czytelnicy forum, miał styczność z oprogramowaniem 3D, a moze sie jakims zajmuje? Chętnie przyjmiemy jakieś porady, sprawozdania i testy.
Na początek żeby coś dało się zrobić trzba sobie wymodelować obiekt.
Tylko czym?
Dość prostym i popularnym programem, a co najważniejsze darmowym (licencja BSD) jest program Wings3D. Mozna go znaleźć tutaj
Poza najnowszą wersją Wings3D można tam znaleźć, kilka tutoriali oraz forum użytkowników.
Myślę źe okresowo będą się pojawiac na forum, adresy do tutoriali, zbiorów darmowych tekstur, galerii obrazów tworzonych za pomocą Mac'ów i oprogramowania na nim dostępnym.
#2
Napisano 12 maja 2005 - 22:33
#3 Gość_brodek_*
Napisano 12 maja 2005 - 22:43
#4
Napisano 12 maja 2005 - 23:31
1. Cinema jest dostepna jako w pelni dzialajace demo, prawie bez ograniczen i da sie spokojnie pracowac ze wszystkimi opcjami w programie ( plug'iny tez dzialaja )
2. moim skromnym zdaniem Cinema jest no1 jezeli chodzi o szybkosc dzialania i uczenia sie - jest bardzo logiczna
3. moze w przyszlosci zrobie jakies wstepne tutoriale, narazie duzo mozna znalezc na
http://www.evermotio...nfold=exclusive - ten link jest naprawde klawy, tam sa swietne mapy HDRi, do urealnienia obiektow, ale to moze innym razem, natomiaast evermotion.org jest to swietny serwis i od tego mozna zaczac. :wink:
4. ja zajmuje sie 3d od chyba 4 lat, czy cos takiego, w miare potrzeb i jezeli ktos ma pytania, czy uwagi, jestem chetny,, wczescniej meczylem sie na krowie 3d studio i mam dosc!
5. jeszcze blender jest bardzo dobry, ale ten interface - odpycha, chyba, ze ktos lubi.
#5 Gość_brodek_*
Napisano 12 maja 2005 - 23:47
#6
Napisano 13 maja 2005 - 00:13
#7
Napisano 13 maja 2005 - 08:11
#8 Gość_brodek_*
Napisano 13 maja 2005 - 08:13
#9
Napisano 13 maja 2005 - 09:48
#10
Napisano 13 maja 2005 - 12:19
#11
Napisano 16 maja 2005 - 16:25
#12 Gość_brodek_*
Napisano 16 maja 2005 - 16:33
Moj mac ma sie dobrze.
wczoraj zassalem ksiazke do LW ze strony helionu (dział czytelnia, ksiazke można pobrac bezpłatnie) i zrobilem Kubek. Taki niebiseki ladnie mi wyszedl. Layout znam troche, ale z modelerem to moje pierwsze boje. Już wiem jak sie robi bryły obrotowe (całkiem inaczej niż niz miałem wizje) i modelowanie po ścieżkach. LW jest naprawde super.
#13
Napisano 16 maja 2005 - 20:19
#14
Napisano 06 czerwca 2005 - 16:38
Dla zaczynających dłubać w Cinemie: Jest polska strona poświęcona Cinemie, gdzie leży dość dużo tutoriali i videotutoriali w języku polskim. Nawt są dwa minitutoriale mojego autorstwa . Oczywiście mogę je wrzucić również tutaj, i popracować nad nowymi jeśli będzie taka potrzeba.
http://www.c4d-pl.org/index.php
(mam nadzieję że nie złamałem regulaminu zamieszczając tutaj link)
#15
Napisano 06 czerwca 2005 - 17:35
Daleko mi jeszcze do 3d no ale z prac ktorych widzialem to Maya sie wyroznia, poza tym z pracami na Maya pewnie kazdy mial stycznosc ( studio PIXAR ), a przekladajac to co wypisuja w roznych misiecznikach typu digit to bylbym ostrozny co do takich spostrzezen, ale moge sie mylic.Ostatnio Cinema nawet wygrała testy pakietów 3D w miesięczniku ART bijąc 3dMaxa, Mayę itd.
#16 Gość_brodek_*
Napisano 06 czerwca 2005 - 18:12
(mam nadzieję że nie złamałem regulaminu zamieszczając tutaj link)
jasne ze nie... smiało linkuj najlepiej tutoriale... ja wkrotce przygotuje tutorial do LightWave'a ktorego sie ucze
#17
Napisano 06 czerwca 2005 - 23:44
... to co wypisuja w roznych misiecznikach typu digit to bylbym ostrozny co do takich spostrzezen, ale moge sie mylic....
hmmm.. masz absolutną rację zacytowalem czasopismo, a sam do nich podchodzę jak do jeża. Ok, to prostuję. Wydaje mi się że Cinema nie ma sobie równych, dla początkujących.
Stosunkowo łatwo się przesiąść na nią z grafiki 2D. Bardzo dobrze współpracuje z photoshopem i illustratorem. Posiada właściwie kompletny zestaw narzędzi do modelowania, animacji, teksturowania (BodyPaint). Oczywiście ma swoje wady, chociażby renderer który nie jest najlepszy, ale PIXAR też nie używa natywnego renderera tylko własnego, Rendermana.
Dla porównania, jak amatorzy (czasami bardzo dobrzy) używają :
Pakietu Maya
i
Cinema
#18
Napisano 07 czerwca 2005 - 08:34
#19
Napisano 12 marca 2006 - 15:08
#20
Napisano 20 kwietnia 2006 - 21:32
#21
Napisano 21 kwietnia 2006 - 08:26
Ja wskoczyłem na lightwave'a ale się odbiłem - kosmiczny bajzel.
Sprawdzę Cinema - mam nadzieję, że to dla ludzi
No nie wiem czy to kosmyczyn bajzel ale jak dla mnie nie ma lepszego modelera.
Moze to przyzwyczajenie ale Cinema to takie zacukrzone obrazy.
Aby w Cinemie robic super prace trzeba sporo czasu poswiecic. No tak samo jak w LW.
Jesli sobie nie radzisz w 3D to daj sobie spokoj bo to obszerny temat. Jak chcesz sie pobawic to Bryce Mozesz tez zainstalowac MODO na Maca to to samo co LW ale niby idzie szybciej do przodu
#23
Napisano 22 sierpnia 2006 - 12:29
#24
Napisano 26 sierpnia 2006 - 12:09
#25
Napisano 26 sierpnia 2006 - 14:04
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych