Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Skradziona przesyłka ze zwracanym telefonem do Apple Store


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 free66

free66
  • 501 postów
  • SkądAndrychów / Kraków

Napisano 19 czerwca 2020 - 17:12

Szanowni użytkownicy forum,

Postanowiłem założyć wątek (jeśli zły dział proszę o przeniesienie), ponieważ spotkało mnie coś bardzo przykrego zamawiając towar ze sklepu Apple Store i forma w jaki sposób zostałem potraktowany. Jestem ich wieloletnim Klientem. W skrócie: telefon zwracany w apple zaginął: czyli nie mam ani pieniędzy ani telefonu i nic nie wskazuje, że dostanę z powrotem.

 

Nie umiem rozwiązać tego problemu - proszę Was o pomoc, być może ktoś z Was spotkał się z podobną sytuacją.

 

W czym tkwi problem: 

 

1. Dnia 14 maja 2020 roku zamówiłem iPhone 11 Pro max 64 GB - nocna zieleń. Zapłaciłem kartą płatniczą 5699 zł brutto. Następnie telefon do mnie dotarł, protestowałem kilka dni i postanowiłem zwrócić w stanie idealnym, ponieważ okazał się dla mnie zbyt duży.

 

2. Dnia 20 maja zgłosiłem do Apple zlecenie zwrotu. 

 

3. 20 maja skontaktowała się ze mną firma TNT w celu ustalenia terminu odbioru, otrzymałem również dokumenty zwrotne które należy wydrukować.

 

4. 28 maja odebrał ode mnie kurier TNT przesyłkę w pudełku w którym otrzymałem od Apple, solidnie zapakowaną, starałem się zapakować podobnie jak otrzymałem przesyłkę, czyli idealnie. Kurier nie miał żadnych zastrzeżeń, protokół odbioru mi podpisał i zostawił.

 

5. Następnie na śledzeniu przesyłki można odnaleźć 16 punktów w których znalazła się przesyłka, do Apple dotarła 2.06.2020 z adnotacją, że „przesyłka została doręczona w stanie dobrym”.

 

6. Dosyć długi nie pojawiała się informacja na stronie Apple, że moja przesyłka dotarła do Apple, aż pewnego słonecznego dnia czytam, że minął termin na zwrot przesyłki. To mnie zaniepokoiło i postanowiłem zadzwonić do Apple… Konsultant z firmy Apple przekazał mi informację, że przesyłka trafiła w oryginalnym pudełku, z akcesoriami ale BEZ TELEFONU!

 

7. Standardowo zaczęli mnie informować, że skontaktują się z firmą TNT w celu wyjaśnienia nieprawidłowości, firma TNT na każdym etapie waży przesyłki - więc myślę, sobie super - zobaczą na którym etapie ktoś ukradł zwracany telefon i będę miał po problemie. A tu problem dla mnie dopiero się zaczął.

 

8. Następnie zadzwoniło do mnie Apple z informacją abym się nie martwił, że prowadzą wewnętrzne dochodzenie i na pewno to wyjaśnią jak i skontaktują się z firmą TNT w tym celu, żebym był spokojny bo otrzymam zwrot.

 

9. Jakież było moje zdziwienie gdy w dniu dzisiejszym tj. 19 czerwca otrzymałem meila o treści:

 

„Zakończyliśmy dochodzenie w sprawie realizacji zamówienia Wxxx złożonego w firmie Apple. Dziękujemy za oczekiwanie.

 

Gdy tylko dotarła do nas informacja, że nie otrzymali Państwo zamówionych towarów, wszczęliśmy wewnętrzne dochodzenie oraz zwróciliśmy się o wyjaśnienia do firmy kurierskiej.

Nasze dochodzenie wykazało, że dostawa na wskazany adres została pomyślnie zrealizowana. Nie możemy przyjąć odpowiedzialności za towary zaginione po dostarczeniu. Dlatego nie możemy zaoferować produktu zamiennego ani zwrotu pieniędzy.

 

Okoliczności wskazują, że być może padli Państwo ofiarą przestępstwa, a tego typu sprawy nie leżą w naszych kompetencjach. Mogą Państwo zwrócić się do lokalnej policji z wnioskiem o wszczęcie śledztwa. Na wniosek policji udzielimy jej pomocy w dochodzeniu.

Dziękujemy za współpracę.

 

Oczywiście złapałem za słuchawkę i dzwonię do Apple - tam Pan konsultant powiedział w dużym skrócie, że to nie ich problem, że mam się kontaktować z policją i wyjaśnić. Na moje słowa, że przesyłka została dostarczona w stanie dobrym, oraz że nie przedstawili mi żadnych dowodów na temat tego, że telefonu faktycznie tam nie było - konsultant nie wiedział co odpowiedzieć. 

Zadzwoniłem również do firmy kurierskiej TNT - i tam Pan konsultant powiedział, że firma Apple nie prowadziła u nich dochodzenia, co gorsze nie zgłosili nawet reklamacji!! Paczka na całym etapie podróży ważyła tyle samo (potwierdzenie słowne od konsultanta).

 

10. Napisałem meila do Apple z prośbą o wyjaśnienie. 

 

11. Zostałem bez telefonu i bez pieniędzy. Nie spodziewałem się takiego obrotu sprawy.

 

W poniedziałek zgłoszę sprawę na policję.

 

Podpowiecie mi co mogę zrobić? Mieliście taki przypadek?


  • Mateusze lubi to

#2 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 19 czerwca 2020 - 17:45

Przenoszę do stosownego działu, bo nietrudno zauważyć, że to nie z iPhone'em tu problem.


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#3 5b46927ee6

5b46927ee6
  • 483 postów
  • Płeć:

Napisano 19 czerwca 2020 - 17:46

"Zadzwoniłem również do firmy kurierskiej TNT - i tam Pan konsultant powiedział, że firma Apple nie prowadziła u nich dochodzenia, co gorsze nie zgłosili nawet reklamacji!! Paczka na całym etapie podróży ważyła tyle samo (potwierdzenie słowne od konsultanta"

 

Szczerze wątpię, że udzielają takich informacji osobom postronnym, nie z organów ścigania.
Odnośnie sprawy - nie bardzo rozumiem jakiej pomocy oczekujesz od forumowiczów?



#4 free66

free66
  • 501 postów
  • SkądAndrychów / Kraków

Napisano 19 czerwca 2020 - 18:14

Szczerze wątpię, że udzielają takich informacji osobom postronnym, nie z organów ścigania.
Odnośnie sprawy - nie bardzo rozumiem jakiej pomocy oczekujesz od forumowiczów?


Wyłączenie chciałbym uzyskać informację czy ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek do mojego. Naturalnie że będę postępował zgodnie z procedurą, ale nie mam potwierdzenia pisemnego z firmy Apple, że telefon nie dotarł. Jest to mega dziwna sprawa.

#5 free66

free66
  • 501 postów
  • SkądAndrychów / Kraków

Napisano 26 czerwca 2020 - 19:18

Ciąg dalszy:

- TNT potwierdziło pisemnie wagę przesyłki u nich,

- Apple potwierdziło wagę przy odbiorze,

- Apple wszczęło drugie wewnętrzne dochodzenie, 

- Apple nie złożyło reklamacji w TNT, przesyłka była nieubezpieczona,

- kontakt z Apple dramatyczny, raz na cztery dni uzyskuje częściową odpowiedź na meila, nie ma możliwości rozmowy telefonicznej.



#6 dobrakawa

dobrakawa
  • 832 postów

Napisano 26 czerwca 2020 - 19:58

A wiesz ile dokładnie ta przesyłka ważyła, czy tylko tyle że na każdym etapie waga była taka sama?


Użytkownik dobrakawa edytował ten post 26 czerwca 2020 - 19:58

Pro 2012, 14 Pro


#7 free66

free66
  • 501 postów
  • SkądAndrychów / Kraków

Napisano 26 czerwca 2020 - 20:32

A wiesz ile dokładnie ta przesyłka ważyła, czy tylko tyle że na każdym etapie waga była taka sama?

Tak, w przyjęciu TNT waga wykazywała ok 750 g, a po odbiorze u Apple ok 500 g. Wiec zginęła albo w drodze, chociaż w TNT przechodząc przez 15 punktów kontrolnych nie wykazało żadnych zastrzeżeń, albo ukradł ktoś z Apple.



#8 free66

free66
  • 501 postów
  • SkądAndrychów / Kraków

Napisano 29 czerwca 2020 - 15:33

Informacja od Apple:

 

Otrzymaliśmy od Państwa przesyłkę zwrotną 325xxxxx, ale zawiera ona produkt inny niż ten, którego się spodziewaliśmy. Obecnie analizujemy ten problem. Abyśmy mogli jak najszybciej go rozwiązać, prosimy w ciągu najbliższych 3 dni roboczych odpowiedzieć na niniejszą wiadomość, podając nazwę/-y produktu/-ów, który/-e Państwo do nas wysłali. Skontaktujemy się, gdy będziemy znali rozwiązanie problemu.



#9 free66

free66
  • 501 postów
  • SkądAndrychów / Kraków

Napisano 02 lipca 2020 - 14:32

Ciąg dalszy: Apple twierdzi, że nie otrzymało w przesyłce telefonu. Nie chcą mi żadnych informacji udzielić. Kontaktuje się w tym momencie z Policją i Rzecznikiem Praw Konsumentów.



#10 free66

free66
  • 501 postów
  • SkądAndrychów / Kraków

Napisano 02 lipca 2020 - 20:54

Temat do zamknięcia. Sprawa wyjaśniona.



#11 winmaciek

winmaciek
  • 6 769 postów
  • Płeć:

Napisano 02 lipca 2020 - 21:16

A co się tak w ogóle stało? Oczywiście nie musisz pisać, natomiast jestem trochę ciekaw, czym była spowodowana ta sytuacja. To raz, a dwa, może ktoś inny będzie miał podobny problem i będzie szukał informacji. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#12 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24 193 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 02 lipca 2020 - 22:28

Hehe, wyborne. Najpierw wielkie płaczoposty, opowieści o Policji, rzecznikach, a potem 'a dobra, jest spoko, nara'.


  • untaztood, NoneZ i arcoss lubią to

Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#13 Dastia

Dastia
  • 906 postów

Napisano 03 lipca 2020 - 11:35

Miło by było jakbyś napisał jak się sprawa skończyła. Opisywałeś każdy szczegół, niektórzy żyli tą sprawą, a Ty teraz odwracasz się na pięcie zadowolony i spadasz.
  • untaztood i arcoss lubią to

iPhone 14 PRO Max


#14 free66

free66
  • 501 postów
  • SkądAndrychów / Kraków

Napisano 03 lipca 2020 - 18:37

Panowie/Panie,
nie wiem na ile mogę pozwolić sobie na opis rozwiązania tej sytuacji.
 

Sprawa dla Apple jak i Policji była niesamowicie skomplikowana. Wymagała długiego dochodzenia w samym Apple. Telefon „wypadł” z pudełka, i działa sobie gdzieś bardzo daleko od polski. Ostatecznie firma postanowiła dokonać zwrotu pieniędzy. 

 

@FTPD - Jesteś dziwny, Twoje komentarze zawsze są niepotrzebnie jadowite i cwaniakowate. Policja i rzecznik- to są podstawowe kroki jakie należy wykonać. Ponieważ, nie powinienem w tej sytuacji znaleźć się w punkcie, którym byłem. 

 

Mam nauczkę. Niezależnie jaki towar i gdzie zwracacie, róbcie zdjęcia przesyłek, oklejajcie np. firmową, trudną do zakupu taśmą, nagrajcie filmik, poproście o wylegitymowanie się kuriera. 

 

 


  • winmaciek i Dastia lubią to

#15 dobrakawa

dobrakawa
  • 832 postów

Napisano 03 lipca 2020 - 20:01

Albo po prostu nie obracajcie towarem za 5k wysyłając go kurierem nieubezpieczoną przesyłką.


  • untaztood lubi to

Pro 2012, 14 Pro


#16 Regiss

Regiss
  • 2 946 postów
  • SkądRadom

Napisano 03 lipca 2020 - 20:17

Albo po prostu nie obracajcie towarem za 5k wysyłając go kurierem nieubezpieczoną przesyłką.

Kolega zwracał towar kurierem zamówionym przez Apple. To ich sprawa jak sobie ubezpieczają swoje przesyłki, my nie mamy nic do tego.

@free66
Masz zupełną rację, tym moderatorem już dawno powinien się ktoś zająć. Nic poza jadem i odzywkami na poziomie rynsztoka od niego nie uświadczysz.

Użytkownik Regiss edytował ten post 03 lipca 2020 - 20:24

  • free66 i meg lubią to

iPhone 15 Pro


#17 free66

free66
  • 501 postów
  • SkądAndrychów / Kraków

Napisano 03 lipca 2020 - 21:09

Albo po prostu nie obracajcie towarem za 5k wysyłając go kurierem nieubezpieczoną przesyłką.

Niestety - stroną zamawiająca kuriera ze zwrotem jest Apple (przesyłki są nieubezpieczone, i nie możemy wybrać innej możliwości). Jeśli kuriera zamawia Apple to oni są płatnikiem usługi czyli stroną. Ale to zwracający według Apple odpowiada za przesyłkę i jej zawartość. 
 

Na moim przykładzie/błędzie wyciągnijcie wnioski. Sytuacja zakończyła się szczęśliwie, ale tylko dlatego, że walczyłem o swoje. 
 

PS jeśli przesyłkę do Was z Apple wysłano i nie odebraliście- to Wasz problem, nie Apple. Przynajmniej według ich regulaminu :-)



#18 arcoss

arcoss
  • 97 postów

Napisano 04 lipca 2020 - 11:25

Akurat w tym wypadku zgadzam się z Moderatorem. Rzadko się trafia tak bezczelne zakończenie tematu. Nikt tu nie wymaga, abyś sypał nazwiskami i sygnaturami akt, ale minimum informacji dla ludzi którzy w jakimś zakresie starali Ci się pomóc jak najbardziej się należy.


  • untaztood lubi to

 Mac Mini 2020 i7/16GB/256GB * DELL U3415W *  MacBook Air M1 16GB/512GB *  iPhone 12 Pro *  iPad Pro 11' (2020) *  iWatch 6 SteelSeries *  AirPods Pro *  Apple TV 4K *  2x HomePod Mini


#19 JED hejter

JED hejter
  • 38 postów
  • Skąd3City/Worldwide

Napisano 04 lipca 2020 - 12:35

Niestety - stroną zamawiająca kuriera ze zwrotem jest Apple (przesyłki są nieubezpieczone, i nie możemy wybrać innej możliwości). Jeśli kuriera zamawia Apple to oni są płatnikiem usługi czyli stroną. Ale to zwracający według Apple odpowiada za przesyłkę i jej zawartość. 
 

Na moim przykładzie/błędzie wyciągnijcie wnioski. Sytuacja zakończyła się szczęśliwie, ale tylko dlatego, że walczyłem o swoje. 
 

PS jeśli przesyłkę do Was z Apple wysłano i nie odebraliście- to Wasz problem, nie Apple. Przynajmniej według ich regulaminu :-)

Trochę szokujące info - czy można w takim razie zamówić kuriera osobiście?

 

Akurat w tym wypadku zgadzam się z Moderatorem. Rzadko się trafia tak bezczelne zakończenie tematu. Nikt tu nie wymaga, abyś sypał nazwiskami i sygnaturami akt, ale minimum informacji dla ludzi którzy w jakimś zakresie starali Ci się pomóc jak najbardziej się należy.

Bezczelne? W którym miejscu?



#20 Dastia

Dastia
  • 906 postów

Napisano 05 lipca 2020 - 09:20

Współczuję tych nerwów, ja bym ich rozerwała na strzępy do tej pory. Cieszę się, że udało się załatwić sprawę i odzyskasz pieniądze.
  • free66 lubi to

iPhone 14 PRO Max


#21 free66

free66
  • 501 postów
  • SkądAndrychów / Kraków

Napisano 10 lipca 2020 - 14:24

Jako ciekawostkę powiem Wam, że Policja umorzyła śledztwo w 1 dzień. Działają turbo szybko.



#22 Dastia

Dastia
  • 906 postów

Napisano 10 lipca 2020 - 23:00

Dlatego składa się zawiadomienie do prokuratury ;)

iPhone 14 PRO Max


#23 MC_

MC_
  • 6 917 postów

Napisano 11 lipca 2020 - 05:26

A wiesz, ze to prokurator zatwierdza postanowienie o umorzeniu?

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#24 free66

free66
  • 501 postów
  • SkądAndrychów / Kraków

Napisano 11 lipca 2020 - 07:31

A wiesz, ze to prokurator zatwierdza postanowienie o umorzeniu?

Nie mam pojęcia. To dlaczego policja tak szybko umorzyła? Co powinno się dalej zrobić w takiej sytuacji? Pytam informacyjnie, ponieważ Apple zwróciło już środki. 



#25 MC_

MC_
  • 6 917 postów

Napisano 11 lipca 2020 - 08:06

Zażalenie. 7 dni od daty doręczenia postanowienia o umorzeniu.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych