Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Skradziona przesyłka ze zwracanym telefonem do Apple Store


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 free66

free66
  • 497 postów
  • SkądAndrychów / Kraków

Napisano 19 czerwca 2020 - 17:12

Szanowni użytkownicy forum,

Postanowiłem założyć wątek (jeśli zły dział proszę o przeniesienie), ponieważ spotkało mnie coś bardzo przykrego zamawiając towar ze sklepu Apple Store i forma w jaki sposób zostałem potraktowany. Jestem ich wieloletnim Klientem. W skrócie: telefon zwracany w apple zaginął: czyli nie mam ani pieniędzy ani telefonu i nic nie wskazuje, że dostanę z powrotem.

 

Nie umiem rozwiązać tego problemu - proszę Was o pomoc, być może ktoś z Was spotkał się z podobną sytuacją.

 

W czym tkwi problem: 

 

1. Dnia 14 maja 2020 roku zamówiłem iPhone 11 Pro max 64 GB - nocna zieleń. Zapłaciłem kartą płatniczą 5699 zł brutto. Następnie telefon do mnie dotarł, protestowałem kilka dni i postanowiłem zwrócić w stanie idealnym, ponieważ okazał się dla mnie zbyt duży.

 

2. Dnia 20 maja zgłosiłem do Apple zlecenie zwrotu. 

 

3. 20 maja skontaktowała się ze mną firma TNT w celu ustalenia terminu odbioru, otrzymałem również dokumenty zwrotne które należy wydrukować.

 

4. 28 maja odebrał ode mnie kurier TNT przesyłkę w pudełku w którym otrzymałem od Apple, solidnie zapakowaną, starałem się zapakować podobnie jak otrzymałem przesyłkę, czyli idealnie. Kurier nie miał żadnych zastrzeżeń, protokół odbioru mi podpisał i zostawił.

 

5. Następnie na śledzeniu przesyłki można odnaleźć 16 punktów w których znalazła się przesyłka, do Apple dotarła 2.06.2020 z adnotacją, że „przesyłka została doręczona w stanie dobrym”.

 

6. Dosyć długi nie pojawiała się informacja na stronie Apple, że moja przesyłka dotarła do Apple, aż pewnego słonecznego dnia czytam, że minął termin na zwrot przesyłki. To mnie zaniepokoiło i postanowiłem zadzwonić do Apple… Konsultant z firmy Apple przekazał mi informację, że przesyłka trafiła w oryginalnym pudełku, z akcesoriami ale BEZ TELEFONU!

 

7. Standardowo zaczęli mnie informować, że skontaktują się z firmą TNT w celu wyjaśnienia nieprawidłowości, firma TNT na każdym etapie waży przesyłki - więc myślę, sobie super - zobaczą na którym etapie ktoś ukradł zwracany telefon i będę miał po problemie. A tu problem dla mnie dopiero się zaczął.

 

8. Następnie zadzwoniło do mnie Apple z informacją abym się nie martwił, że prowadzą wewnętrzne dochodzenie i na pewno to wyjaśnią jak i skontaktują się z firmą TNT w tym celu, żebym był spokojny bo otrzymam zwrot.

 

9. Jakież było moje zdziwienie gdy w dniu dzisiejszym tj. 19 czerwca otrzymałem meila o treści:

 

„Zakończyliśmy dochodzenie w sprawie realizacji zamówienia Wxxx złożonego w firmie Apple. Dziękujemy za oczekiwanie.

 

Gdy tylko dotarła do nas informacja, że nie otrzymali Państwo zamówionych towarów, wszczęliśmy wewnętrzne dochodzenie oraz zwróciliśmy się o wyjaśnienia do firmy kurierskiej.

Nasze dochodzenie wykazało, że dostawa na wskazany adres została pomyślnie zrealizowana. Nie możemy przyjąć odpowiedzialności za towary zaginione po dostarczeniu. Dlatego nie możemy zaoferować produktu zamiennego ani zwrotu pieniędzy.

 

Okoliczności wskazują, że być może padli Państwo ofiarą przestępstwa, a tego typu sprawy nie leżą w naszych kompetencjach. Mogą Państwo zwrócić się do lokalnej policji z wnioskiem o wszczęcie śledztwa. Na wniosek policji udzielimy jej pomocy w dochodzeniu.

Dziękujemy za współpracę.

 

Oczywiście złapałem za słuchawkę i dzwonię do Apple - tam Pan konsultant powiedział w dużym skrócie, że to nie ich problem, że mam się kontaktować z policją i wyjaśnić. Na moje słowa, że przesyłka została dostarczona w stanie dobrym, oraz że nie przedstawili mi żadnych dowodów na temat tego, że telefonu faktycznie tam nie było - konsultant nie wiedział co odpowiedzieć. 

Zadzwoniłem również do firmy kurierskiej TNT - i tam Pan konsultant powiedział, że firma Apple nie prowadziła u nich dochodzenia, co gorsze nie zgłosili nawet reklamacji!! Paczka na całym etapie podróży ważyła tyle samo (potwierdzenie słowne od konsultanta).

 

10. Napisałem meila do Apple z prośbą o wyjaśnienie. 

 

11. Zostałem bez telefonu i bez pieniędzy. Nie spodziewałem się takiego obrotu sprawy.

 

W poniedziałek zgłoszę sprawę na policję.

 

Podpowiecie mi co mogę zrobić? Mieliście taki przypadek?


  • Mateusze lubi to

#2 cronopioverde

cronopioverde
  • 3 442 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 19 czerwca 2020 - 17:45

Przenoszę do stosownego działu, bo nietrudno zauważyć, że to nie z iPhone'em tu problem.


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#3 DawPi

DawPi
  • 259 postów

Napisano 19 czerwca 2020 - 17:46

"Zadzwoniłem również do firmy kurierskiej TNT - i tam Pan konsultant powiedział, że firma Apple nie prowadziła u nich dochodzenia, co gorsze nie zgłosili nawet reklamacji!! Paczka na całym etapie podróży ważyła tyle samo (potwierdzenie słowne od konsultanta"

 

Szczerze wątpię, że udzielają takich informacji osobom postronnym, nie z organów ścigania.
Odnośnie sprawy - nie bardzo rozumiem jakiej pomocy oczekujesz od forumowiczów?



#4 free66

free66
  • 497 postów
  • SkądAndrychów / Kraków

Napisano 19 czerwca 2020 - 18:14

Szczerze wątpię, że udzielają takich informacji osobom postronnym, nie z organów ścigania.
Odnośnie sprawy - nie bardzo rozumiem jakiej pomocy oczekujesz od forumowiczów?


Wyłączenie chciałbym uzyskać informację czy ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek do mojego. Naturalnie że będę postępował zgodnie z procedurą, ale nie mam potwierdzenia pisemnego z firmy Apple, że telefon nie dotarł. Jest to mega dziwna sprawa.

#5 free66

free66
  • 497 postów
  • SkądAndrychów / Kraków

Napisano 26 czerwca 2020 - 19:18

Ciąg dalszy:

- TNT potwierdziło pisemnie wagę przesyłki u nich,

- Apple potwierdziło wagę przy odbiorze,

- Apple wszczęło drugie wewnętrzne dochodzenie, 

- Apple nie złożyło reklamacji w TNT, przesyłka była nieubezpieczona,

- kontakt z Apple dramatyczny, raz na cztery dni uzyskuje częściową odpowiedź na meila, nie ma możliwości rozmowy telefonicznej.



#6 dobrakawa

dobrakawa
  • 592 postów

Napisano 26 czerwca 2020 - 19:58

A wiesz ile dokładnie ta przesyłka ważyła, czy tylko tyle że na każdym etapie waga była taka sama?


Użytkownik dobrakawa edytował ten post 26 czerwca 2020 - 19:58

Pro 2012, 8.


#7 free66

free66
  • 497 postów
  • SkądAndrychów / Kraków

Napisano 26 czerwca 2020 - 20:32

A wiesz ile dokładnie ta przesyłka ważyła, czy tylko tyle że na każdym etapie waga była taka sama?

Tak, w przyjęciu TNT waga wykazywała ok 750 g, a po odbiorze u Apple ok 500 g. Wiec zginęła albo w drodze, chociaż w TNT przechodząc przez 15 punktów kontrolnych nie wykazało żadnych zastrzeżeń, albo ukradł ktoś z Apple.



#8 free66

free66
  • 497 postów
  • SkądAndrychów / Kraków

Napisano 29 czerwca 2020 - 15:33

Informacja od Apple:

 

Otrzymaliśmy od Państwa przesyłkę zwrotną 325xxxxx, ale zawiera ona produkt inny niż ten, którego się spodziewaliśmy. Obecnie analizujemy ten problem. Abyśmy mogli jak najszybciej go rozwiązać, prosimy w ciągu najbliższych 3 dni roboczych odpowiedzieć na niniejszą wiadomość, podając nazwę/-y produktu/-ów, który/-e Państwo do nas wysłali. Skontaktujemy się, gdy będziemy znali rozwiązanie problemu.



#9 free66

free66
  • 497 postów
  • SkądAndrychów / Kraków

Napisano dziś, 14:32

Ciąg dalszy: Apple twierdzi, że nie otrzymało w przesyłce telefonu. Nie chcą mi żadnych informacji udzielić. Kontaktuje się w tym momencie z Policją i Rzecznikiem Praw Konsumentów.



#10 free66

free66
  • 497 postów
  • SkądAndrychów / Kraków

Napisano dziś, 20:54

Temat do zamknięcia. Sprawa wyjaśniona.



#11 winmaciek

winmaciek
  • 2 428 postów
  • Płeć:

Napisano dziś, 21:16

A co się tak w ogóle stało? Oczywiście nie musisz pisać, natomiast jestem trochę ciekaw, czym była spowodowana ta sytuacja. To raz, a dwa, może ktoś inny będzie miał podobny problem i będzie szukał informacji. 


iPhone XS, iPad 10.5"

#12 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 19 520 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano dziś, 22:28

Hehe, wyborne. Najpierw wielkie płaczoposty, opowieści o Policji, rzecznikach, a potem 'a dobra, jest spoko, nara'.


---
Jestem Grammar Nazi. Nie znoszę błędów, leni, idiotów i hipsterów.
NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.
NIE odpisuję na wiadomości najeżone błędami. Nie chce mi się męczyć oczu.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych