Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Źle odinstalowany Steam


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Angel4444

Angel4444
  • 5 postów

Napisano 08 czerwca 2020 - 21:22

Piszę na tym forum, z pytaniem czy może ktoś zetknął się z taką sytuacją, że źle odinstalował Steama. Niestety mi się tak przytrafiło i teraz nie wiem co zrobić. Usunęłam Steama tak jak każdą inną aplikację, a po chwili kiedy sprawdzałam czy napewno się usunęło w Ten Mac--->Pamięć Masowa--->Zarządzaj pojawiło się coś takiego (zrzut ekranu). Niestety nie mogę tego usunąć a zabiera miejsce na komputerze. Co robić?Załączony plik  Zrzut ekranu 2020-06-8 o 22.15.48.png   121,47 KB   0 Ilość pobrań



#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 757 postów
  • Płeć:

Napisano 08 czerwca 2020 - 21:42

Usunięcie Steama ≠ usunięcie zainstalowanych gier. Gra może być poza katalogiem „Aplikacje”, w katalogu Steam w ~/Library/Application Support.


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 Angel4444

Angel4444
  • 5 postów

Napisano 09 czerwca 2020 - 13:44

Usunięcie Steama ≠ usunięcie zainstalowanych gier. Gra może być poza katalogiem „Aplikacje”, w katalogu Steam w ~/Library/Application Support.

No właśnie tu jest taki problem, że pokazuje się w katalogu Aplikacje i Launchpad i nigdzie więcej. A jak chcę usunąć z aplikacji, czy launchpad to jest to niemożliwe.



#4 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 09 czerwca 2020 - 17:19

Launchpad to nie jest żaden realny twór, więc stamtąd nawet nie ma co usuwać, tak na wstępie. To taka śmieszna wizualna do niczego nie służąca nakładka dla iPhone'owych konwertytów, toteż pomińmy.

No właśnie tu jest taki problem, że pokazuje się w katalogu Aplikacje

 

 W prawdziwym? W sensie /Applications? Czy tylko w tym kolejnym niedookreślonym tworze zwanym "Pamięć masowa -> Zarządzaj"?

Ponieważ wedle wszelkich źródeł, gry ze Steama powinny być w ~/Library/Application Support/Steam/SteamApps/common/, a nie w /Applications.


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#5 winmaciek

winmaciek
  • 6 757 postów
  • Płeć:

Napisano 09 czerwca 2020 - 22:13

Chciałbym jeszcze podkreślić istotność tyldy w ścieżce podanej przeze mnie i @cronopioverde. Oznacza ona katalog użytkownika. Nie chodzi tu o katalog biblioteka dla całego systemu.

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#6 Angel4444

Angel4444
  • 5 postów

Napisano 15 czerwca 2020 - 08:16

Launchpad to nie jest żaden realny twór, więc stamtąd nawet nie ma co usuwać, tak na wstępie. To taka śmieszna wizualna do niczego nie służąca nakładka dla iPhone'owych konwertytów, toteż pomińmy.

 W prawdziwym? W sensie /Applications? Czy tylko w tym kolejnym niedookreślonym tworze zwanym "Pamięć masowa -> Zarządzaj"?

Ponieważ wedle wszelkich źródeł, gry ze Steama powinny być w ~/Library/Application Support/Steam/SteamApps/common/, a nie w /Applications.

A gdzie znajdę ten prawdziwy? W sensie ~/Library/.... (Jest ro mój pierwszy mac) 



#7 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24 178 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 15 czerwca 2020 - 08:35

No w ~, czyli w katalogu domowym.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#8 Angel4444

Angel4444
  • 5 postów

Napisano 15 czerwca 2020 - 10:49

Okey wszystko znalałam. Czy mogę po prostu usunąć cały katalog Steam z Application Support? 



#9 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24 178 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 15 czerwca 2020 - 10:51

Tak.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.


#10 Angel4444

Angel4444
  • 5 postów

Napisano 15 czerwca 2020 - 10:53

Bardzo, bardzo wszystkim wam dziękuje za pomoc. Przynajmniej nauczyłam się czegoś więcej :D



#11 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 15 czerwca 2020 - 12:22

To jeszcze mały #nie-taki-znowu-pro tip dla Ciebie i wszystkich, bardzo oszczędzający czas.

Jeżeli w pisanym tekście (w sieci i poza nią) występuje prawidłowo podana pełna ścieżka, np., dajmy na to:

~/Library/Containers/com.apple.AppStore/Data/Library/Caches/WebKit/CacheStorage

macOS "rozpozna" ją. Wystarczy całą zaznaczyć (w przypadku, gdy to jedyny test wiersza/akapitu można tego wygodnie dokonać za pomocą trójkliku), a następnie z menu kontekstowego wywoływanego prawym przyciskiem wybrać Usługi -> Pokaż w Finderze. Otworzy się wówczas okno zawierające docelowy element – o ile on u Was istnieje.

Warunek: usługa musi być włączona. Wydaje mi się, że jest domyślnie, ale gdyby nie, włącza się ją w Preferencjach systemowych -> Klawiatura -> Skróty -> Usługi -> Grupa 'Tekst'.


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#12 Mlewik

Mlewik
  • 11 postów

Napisano 29 stycznia 2021 - 11:08

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Wątki połączone - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

 

Cześć. Posiadam MacBooka pro m1. Usunąłem plik, a następnie opróżniłem kosz. Niestety plik w dalszym ciągu zajmuje miejsce. W koszu nie ma pliku, w folderach również, a w zarządzaniu pamięcią go widać. Co można zrobić w takiej sytuacji?



#13 winmaciek

winmaciek
  • 6 757 postów
  • Płeć:

Napisano 29 stycznia 2021 - 11:29

 Rozwiązanie: nie przejmować się tym, co pokazuje zarządzanie pamięcią. Serio. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#14 Mlewik

Mlewik
  • 11 postów

Napisano 29 stycznia 2021 - 13:11

 Rozwiązanie: nie przejmować się tym, co pokazuje zarządzanie pamięcią. Serio. 

https://myapple.pl/forums/topic/344572-źle-odinstalowany-steam/

 

To jest dokładnie ten sam problem co u mnie. W jaki sposób mogę znaleźć ten katalog  ~/Library/Application Support/Steam/SteamApps/common/


https://myapple.pl/forums/topic/344572-źle-odinstalowany-steam/

 

To jest dokładnie ten sam problem co u mnie. W jaki sposób mogę znaleźć ten katalog  ~/Library/Application Support/Steam/SteamApps/common/

 

Wchodzę w biblioteki, application support i już steamu nie ma 



#15 winmaciek

winmaciek
  • 6 757 postów
  • Płeć:

Napisano 29 stycznia 2021 - 14:40

Skoro to jest dokładnie ten sam problem, to w jakim celu powstał ten wątek?


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#16 iEjek

iEjek
  • 99 postów

Napisano 29 stycznia 2021 - 16:55

Cześć. Posiadam MacBooka pro m1. Usunąłem plik, a następnie opróżniłem kosz. Niestety plik w dalszym ciągu zajmuje miejsce. W koszu nie ma pliku, w folderach również, a w zarządzaniu pamięcią go widać. Co można zrobić w takiej sytuacji?

 

Nieodzyskanie miejsca, może być spowodowany tym, że plik (a raczej informacja o nim) który usunąłeś z kosza, występuje też w innym miejscu.

Nie wiem czy wiesz ale w systemie plików APFS (w odróżnieniu od starszych (FAT itd.)) jeśli powielimy ten sam plik, to nie powstanie jego kopia (czyli np. plik 1 GB skopiowany nie zajmie 2 x 1 GB)

Pojawia się tylko informacja (dla systemu operacyjnego) że plik został powielony.

Dzieje się tak, że do czasu kiedy skopiowany plik i jego kopia/kopie są identyczne, to dzięki możliwościom sytemu APFS nie zajmują dodatkowego miejsca.

Dopiero kiedy plik lub jego kopie, zaczną się od siebie różnić, w wyniku dowolnej zmiany, wtedy ubędzie miejsce na dysku.

Czyli, jeśli plik który przeniosłeś do kosza, ma identyczną kopię lub kopie, to ona/one nadal zajmuje miejsce na dysku.


Użytkownik iEjek edytował ten post 29 stycznia 2021 - 18:28


#17 Mlewik

Mlewik
  • 11 postów

Napisano 30 stycznia 2021 - 02:35

Nieodzyskanie miejsca, może być spowodowany tym, że plik (a raczej informacja o nim) który usunąłeś z kosza, występuje też w innym miejscu.

Nie wiem czy wiesz ale w systemie plików APFS (w odróżnieniu od starszych (FAT itd.)) jeśli powielimy ten sam plik, to nie powstanie jego kopia (czyli np. plik 1 GB skopiowany nie zajmie 2 x 1 GB)

Pojawia się tylko informacja (dla systemu operacyjnego) że plik został powielony.

Dzieje się tak, że do czasu kiedy skopiowany plik i jego kopia/kopie są identyczne, to dzięki możliwościom sytemu APFS nie zajmują dodatkowego miejsca.

Dopiero kiedy plik lub jego kopie, zaczną się od siebie różnić, w wyniku dowolnej zmiany, wtedy ubędzie miejsce na dysku.

Czyli, jeśli plik który przeniosłeś do kosza, ma identyczną kopię lub kopie, to ona/one nadal zajmuje miejsce na dysku.

Rozumiem. W takim razie w jaki sposób mogę zlokalizować kopię i ją definitywnie usunąć? Fizycznie szukając na dysku w Biblioteki-> Application support nie mogę zlokalizować folderu Steam. Według zarządzania pamięcią plik się znajduje Biblioteki/Application Support/steam/steamapps/Counter-Strike  i zajmuje 26gb. Z poziomu zarządzania pamięcią klikanie "otwórz w finderze" lub "usuń" niestety nie wywołuje żadnej reakcji. 



#18 winmaciek

winmaciek
  • 6 757 postów
  • Płeć:

Napisano 30 stycznia 2021 - 09:34

Wchodzisz w ~/Library/Application Support/Steam/SteamApps/common/ czy ~/Library/Application Support/Steam/SteamApps/common/? Bo to ma znaczenie, a ~/Library/ jest domyślnie niewidoczne.


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#19 qura12

qura12
  • 467 postów
  • SkądWrocław, PL

Napisano 30 stycznia 2021 - 11:08

Ja u siebie zauważyłem, tak jak pisał wcześniej @winmaciek, że sugerowanie się tym ile jest wolnego miejsca na dysku nie ma sensu. Mam wahania ok. 20-30 GB bez żadnych konkretnych zmian, ale jak potrzebuję to miejsce zawsze jest. Za znaczną część odpowiada swap tworzony przez Lightrooma ( ok. 15 GB) ale właśnie w przypadku usuniętych plików, widoczne wolne miejsce na dysku często pojawia się dopiero po jakimś czasie.


MBA 2020 M1 16/256 GB | MBP 13" 2009 | HAMAC i5-4460 |


#20 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 31 stycznia 2021 - 03:34

Skoro to jest dokładnie ten sam problem, to w jakim celu powstał ten wątek?

Popieram ze wszech miar wątpliwość – nie widzę również celu drugiego wątku o tym samym, toteż pozwolę sobie je połączyć.

 

Wchodzisz w

~/Library/Application Support/Steam/SteamApps/common/

 czy

~/Library/Application Support/Steam/SteamApps/common/? […]

Obydwie ścieżki są identyczne. Być może w przypadku jednej z nich chodziło Ci o Biblioteki w katalogu głównym (root directory)? Rzeczywiście, tam większość aplikacji nie powinna rozwalać się ze swoimi plikami, a zamiast tego trzymać się katalogu domowego danego użytkownika.

 

Rozumiem. W takim razie w jaki sposób mogę zlokalizować kopię i ją definitywnie usunąć? Fizycznie szukając na dysku w Biblioteki-> Application support nie mogę zlokalizować folderu Steam. 

a co pokaże komenda find?

find ~/Library -name "*SteamApps*"

Jak nic nie znajdzie, znaczy, że to dziwne ustrojstwo do „zarządzania” pamięcią masową się po prostu myli. Pewny nie jestem, ale zdaje mi się, że swoje informacje czerpie z indeksu Spotlight. Może w nim się coś przywiesiło. W takim wypadku powinna pomóc jego przebudowa przy pomocy narzędzia mdutil

sudo mdutil -Ea

(będzie zastosowane do wszystkich zamontowanych woluminów; należy zatwierdzić hasłem administratora; PS. to normalne, że jego wpisywanie nie jest w widoczny sposób sygnalizowane).

 

Wcześniej warto też sprawdzić, czy indeksowanie jest prawidłowo włączone:

mdutil -sa

(również wyświetli informacje dla wszystkich zamontowanych woluminów).


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych