Witam, Zalałem macbook'a i nie wyświetla się ekran. Laptopa oddałem do serwisu i powiedzieli ze wszystkie podzespoły działają i nie są w stanie stwierdzić co nie działa. Laptop włącza się, klawiatura działa ale ekran jest cały ciemny i tylko pod światłem latarki widać profil logowania. Podłączyłem go do telewizora przez hdmi i nic nie wyświetlał. Proszę o doradzenie, ponieważ nie wiem czy matryca została uszkodzona. Pozdrawiam

Zalany Macbook Pro 2017 A1708
#1
Napisano 03 maja 2020 - 01:19
#2
Napisano 03 maja 2020 - 08:31
Prawdopodobnie masz klasyczną przypadłość tych modeli. Do wymiany skrzydło matrycy. Apple w nowych matrycach dało ciała i zastosowało układ typu "kanapka" (właściciele starszych iPhonów pamiętają ile problemów stwarzała ta technologia), więc wystarcza najmniejsza wilgoć i matryca jest martwa. Najczęściej jest to tylko brak wyświetlania obrazu, podczas gdy matryca i jej podświetlenie zgłasza się do systemu (do sprawdzenia przy podłączonym monitorze zewnętrznym).
Druga opcja to uszkodzenie procesora w sekcji matrycy (wtedy nie podaje sygnału detekcji matrycy na zasilanie podświetlenia). Tu znów Apple dało ciała, gdyż nie ma żadnych zabezpieczeń pomiędzy sygnałami a CPU (połączenie bezpośrednie) i wystarczy zwarcie pomiędzy napięciem 5V a sygnałem DP i żegnamy się z procesorem.
Trzecia i najbardziej prawdopodobna to uszkodzenie zasilania podświetlenia - może być tak na płycie jak i w samym skrzydle. Zakładam, że serwis do którego oddałeś sprawdził czy na złączu matrycy MLB występuje napięcie zasilania podświetlenia matrycy, stąd kieruję się ku skrzydłu (no chyba, że nie sprawdził ;-) - wtedy, jak napisałem, uszkodzenie podświetlenia staje się najbardziej prawdopodobnym).
Moja rada - daj do jakiegoś serwisu co jest w stanie podstawić inne skrzydło i zweryfikować uszkodzenie.
PS
Sygnał na monitor zewnętrzny jest podawany dopiero po zgłoszeniu się systemu, chyba, że matryca nie zgłosiła się do wewnętrznego oprogramowania płyty - w tym przypadku brak wyświetlania na zewnętrznym to dobry sygnał świadczący o zgłoszeniu się matrycy do systemu MLB.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych