Cześć,
Nie wiem czy umieściłem wątek w dobrym miejscu. Chciałbym podpytać osoby pracujące bardziej w programach biurowych co trzyma ich przy macOS i może dadzą jakieś ciekawe porady
Pracuję/prowadzę firmę, która przygotowuje różne kalkulacje dla instytucji publicznych. Obecnie używam iP11, ponieważ miałem dość problemów z Androidem, używałem Samsungi od S3 do s10+ (również jakieś inne w tym iPhone) oraz na promocji dorwałem MacBooka Pro 2019 w podstawowej wersji.
Moja praca polega na sporządzeniu oferty w Excelu, mam czasami dość rozbudowany arkusz. Czyli dodatkowo używam przeglądarki, narzędzia do edycji PDF (PDF Expert), Worda i Outlooka - to praktycznie wszystko.
Mam parę pytań:
1. Excel chodzi według mnie jakoś topornie, używam Office 2016, wygląda jakby się zacinał na przykład przy rozsuwaniu okienka. Czy jest na to jakiś sposób? Czy wersja 2019/365 po aktualizacjach chodzi lepiej?
2. Czy do obsługi poczty na macu używacie Outlooka czy jest jakiś lepszy program? Mam wrażenie, że outlook czasami rozjeżdża mi stopkę, dodatkowo brakuje czasami opcji wklejenia z zachowaniem formatowania. Jednak wysyłam tych maili sporo i chciałbym żeby na kompie z Windowsem wyglądały spójnie, mimo problemów z wklejaniem na kompie z Windowsem maile wyglądają dobrze.
3. Nawiązując do punktu 2. Czy jest jakiś sposób na wklejenie tekstu z zachowaniem formatowania do Outlooka/aplikacji mail? W Wordzie czasami po kliknięciu prawym > "wklej specjalne" jest ta opcja, jeśli jej nie ma pojawia się po wciśnięciu control+command+v, jednak czasami jej nie mogę znaleźć.
Jeśli ktoś używa tego komputerka do czegoś podobnego mile widziane byłyby wskazówki. Ogólnie system i feeling mi się podoba, jednak pracując pod kilkanaście godzin takie duperele trochę drażnią. Aspekt finansowy jest sprawą drugorzędną, bo odpowiednik który mi się podoba na Windowsie to Dell Vostro 5490, gdzie ich cena netto różni się o 1000 zł.