Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 7 plus nie sygnalizuje przychodzących połączeń. Odrzucona reklamacja z tytułu rękojmi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#26 Grer

Grer
  • 31 postów

Napisano 05 grudnia 2019 - 16:08

Tak, możesz odebrać. Napisałam to w #21. Wskazówkę już mam, napisałam ją w notatniku. Nie mam tylko teraz czasu na jej wklejenie i zadbanie o estetykę wpisu.


Edit: Czy Twój Sprzedawca, w jakiejkolwiek formie, złożył Ci oświadczenie, że nie wyraża zgody na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów?

 

Z zapisów prawnych tylko coś takiego jak w zał. znajduje się na potwierdzeniu przyjęcia serwisowego.

Załączone pliki



#27 ali_cja

ali_cja
  • 76 postów

Napisano 05 grudnia 2019 - 17:17

OK, w potwierdzeniu przyjęcia nie ma na ten temat wzmianki.

Myślę, że powinieneś rozważyć zwrócenie się do niezależnego eksperta o przeprowadzenie ekspertyzy i wydanie opinii rzeczoznawcy. Koszt takiej ekspertyzy i wydanie opinii ustala się indywidualnie z ekspertem w trakcie wstępnej rozmowy ( dotychczas znane mi koszty, to ok. 60 -150 zł ). Przy pierwszej wizycie, rzeczoznawca powinien ocenić zasadność przeprowadzenia opinii. Ta wstępna ocena pozwala uniknąć zbędnych kosztów.
Listę ekspertów prowadzi Mazowiecki Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej i jest ona dostępna na stronie :
http://www.wiih.org....ndex.php?id=122
pod linkiem „Pełna lista rzeczoznawców (podzielonych wg specjalności) (PDF)„

Mógłbyś już teraz zgłosić sprawę w swoim inspektoracie, ale gdybyś miał opinię rzeczoznawcy sprawa nabrałaby szybszego biegu. Nie kieruję Ciebie do rzecznika konsumentów, bo pewnie i tak on skierowałby najpierw do IH.

#28 Grer

Grer
  • 31 postów

Napisano 06 grudnia 2019 - 22:04

Pojechałem dzisiaj odebrać telefon z tej reklamacji. Tak jak mam to w zwyczaju przy tego typu zakupach, jeszcze w salonie zrobiłem "unboxing". Okazało się, że na ekranie jest pełno mikrorys: krótkie w okolicach przycisku home i na górze, a w środkowej części długie. Wróciłem do sprzedawcy, bo już myślałem, że mam omamy wzrokowe i poprosiłem o mikrofibrę, mając nadzieję że to tylko jakieś brudne zatarcia. Niestety nie. Sprzedawca potwierdził liczne zarysowania ekranu. Zrobił zdjęcie. Wyciągnął też z archiwum foto z przyjęcia sprzętu. Spisaliśmy protokół. Wróciłem z niczym i mam czarne myśli co do finału tej sprawy... Na szczęście przed oddaniem dokładnie obfotografowałem całość.

 

Zainteresowani mogą zobaczyć w załączniku do posta #22 nazwę tego niefrasobliwego serwisu - nie wiadomo tylko, który to konkretnie, bo firma ma punkty w kilku miastach, a centrala x-komu wymazała dane serwisanta.

 

Czy ktoś z Forumowiczów zetknął się z sytuacją, że w serwisie porysowano mu ekran praktycznie nowego telefonu? 



#29 ali_cja

ali_cja
  • 76 postów

Napisano 06 grudnia 2019 - 22:21

Za uszkodzenia w trakcie reklamacji z tytułu rękojmi odpowiada Sprzedawca, nie serwis. Pomagałam przy reklamacji laptopa, w którym porysowano górną obudowę. Też prawdopodobnie nastąpiło to w serwisie, ale to Sprzedawca zapłacił reklamującej za uszkodzenie.
Serwis ponosiłby odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie przedmiotu reklamacji gdybyś reklamował z tytułu gwarancji.

...
Sprzedawca potwierdził liczne zarysowania ekranu. Zrobił zdjęcie. Wyciągnął też z archiwum foto z przyjęcia sprzętu. Spisaliśmy protokół. Wróciłem z niczym i mam czarne myśli co do finału tej sprawy... Na szczęście przed oddaniem dokładnie obfotografowałem całość.
 ...

W tym kontekście, mam zupełnie odmienne myśli.

#30 Grer

Grer
  • 31 postów

Napisano 06 grudnia 2019 - 22:47

"Czarne myśli" - może nie tyle, że ktoś nie weźmie za to odpowiedzialności, tylko że zaproponują co najwyżej jakieś odszkodowanie albo wymianę ekranu. A ja prawdę mówiąc nie jestem takim dealem zainteresowany. Wymiana ekranu to jest już gmeranie w bebechach aparatu. Zresztą jak ten serwis tak obchodzi się z powierzonym im sprzętem, to trudno mieć do nich jakiekolwiek zaufanie. Zachodzę w głowę, po czym oni szurali tym ekranem, skoro telefon był u nich tylko na testach, nie było potrzeby wokół niego majstrować, rozkręcać go itp.


Jeszcze co do zgłoszonych problemów z tytułu rękojmi:

jak dostanę telefon z powrotem, to mam zamiar poobserwować jego zachowanie na obecnej karcie SIM, ale planuję też zwrócić się do operatora, żeby wymienił mi kartę na nową. Co prawda użytkuję ją dopiero cztery lata, ale skoro serwis twierdzi, że z telefonem jest wszytko OK, to może jednak w niej tkwią owe problemy z łącznością.


W tym kontekście, mam zupełnie odmienne myśli.

 

Znaczy się jest nadzieja. Więc tego póki co się trzymajmy...



#31 ali_cja

ali_cja
  • 76 postów

Napisano 06 grudnia 2019 - 23:06

Pomysł z wymianą karty jest trafny. Rozumiem, że wariant z ekspertyzą odrzucasz definitywnie?


...
Spisaliśmy protokół.
...

Możesz tutaj przytoczyć treść tego protokołu?

#32 Grer

Grer
  • 31 postów

Napisano 06 grudnia 2019 - 23:31

Status zgłoszenia reklamacyjnego  RWP........
 
Typ zlecenia:
rękojmia
 
Status zlecenia:
Wysłano do Centrali
 
Data otwarcia:
2019-12-06
 
Data zakupu:
2019-03-30
 
Przedmiot zlecenia:
iPhone 7 Plus 128GB Black
 
Wyposażenie:
Telefon, słuchawki, zasilacz, kabel usb, opakowanie fabryczne
 
Stan fizyczny:
Telefon z widocznymi rysami na całym ekranie
 
Data wykrycia szkody:
2019-12-06
 
Opis zlecenia:
Kontynuacja Rękojmi ze zlecenia RWP........ - klient zauważył że sprzęt został porysowany (deklaruje że sprzęt oddawał w nienagannym stanie).

  • ali_cja lubi to

#33 ali_cja

ali_cja
  • 76 postów

Napisano 06 grudnia 2019 - 23:37

Obserwuj nadal status reklamacji na swoim koncie w X-KOM.

#34 Grer

Grer
  • 31 postów

Napisano 06 grudnia 2019 - 23:39

To, co wkleiłem powyżej to drugi dokument, jaki powstał w salonie. Początkowo pracownik kazał mi na raporcie serwisowym z zakończenia reklamacji, gdzie jest napisane, że nie została ona uwzględniona, złożyć odręczne oświadczenie: "Ekran telefonu jest porysowany. Rysy zostały stwierdzone w obecności sprzedawcy w momencie odbioru sprzętu z reklamacji z tytułu rękojmi". Pracownik dopisał: "Przyjęliśmy do weryfikacji".



#35 ali_cja

ali_cja
  • 76 postów

Napisano 06 grudnia 2019 - 23:54

Ale „cykasz” te informacje:)

Rozumiem, że masz również kopię tego oświadczenia na raporcie z serwisu?
Czy raport serwisowy jest podpisany przez technika?
Dostałeś oryginał tego kwitu, czy kopię?
Jakie są daty: przyjęcia do serwisu i diagnozowania telefonu?
Jaka jest podstawa zlecenia do serwisu?

Nie złożyłeś żadnego żądania w związku z uszkodzeniem telefonu?

#36 Grer

Grer
  • 31 postów

Napisano 07 grudnia 2019 - 00:33

"Rozumiem, że masz również kopię tego oświadczenia na raporcie z serwisu?"

----- Mam zdjęcie w telefonie oraz kserokopię zrobioną przez pracownika.

 

"Czy raport serwisowy jest podpisany przez technika?"

----- Tak się nazywa dokument wygenerowany przez x-kom.

 

"Dostałeś oryginał tego kwitu, czy kopię?"

----- Jak wyżej: foto + xero.

 

"Jakie są daty: przyjęcia do serwisu i diagnozowania telefonu?"

----- Na to niestety nie dostałem odpowiedzi. Centrala przysłała tylko to, co napisałem i załączyłem w poście #22.

"Jaka jest podstawa zlecenia do serwisu?"

-----Cały czas rękojmia.

"Nie złożyłeś żadnego żądania w związku z uszkodzeniem telefonu?"

----- Niestety nie złożyłem, ale mogę im to dosłać na adres mailowy, z którego przyszła informacja o negatywnej decyzji oraz odpowiedź na żądanie przesłania dokumentacji serwisowej. Czego Pani zdaniem powinienem żądać? Czy powinienem się powołać na jakiś paragraf?

 

 

 

Śmieszna sprawa, ale właśnie się dopatrzyłem, że zamiast kopii nowego zgłoszenia reklamacyjnego na rysy (zostało zarejestrowane już pod nowym numerem, bo w międzyczasie pracownik zdążył zamknąć pierwsze zlecenie), pracownik dał mi przez pomyłkę drugi wydruk raportu serwisowego zamykającego reklamację na problemy z łącznością. Ale już na wszelki wypadek zrobiłem screeny tego co ze strony x-komu wkleiłem w poście #32.



#37 ali_cja

ali_cja
  • 76 postów

Napisano 07 grudnia 2019 - 11:07

"...
Czego Pani zdaniem powinienem żądać? Czy powinienem się powołać na jakiś paragraf?
...”

Jeżeli w trakcie reklamacji uprawnionego kupującego, reklamowana rzecz uległa uszkodzeniu, zaginięciu lub zniszczeniu, jej właścicielowi przysługuje roszczenie odszkodowawcze.
Przyjmujący reklamację ( sprzedawca, gwarant) ma przede wszystkim obowiązek skutecznie rozpatrzyć reklamację ( naprawa, wymiana) oraz zwrócić rzecz w stanie co najmniej niepogorszonym.
Zobowiązany (gwarant, sprzedawca), który przez nienależyte spełnienie świadczenia spowodował dodatkowe uszkodzenia ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą z art. 471 Kodeksu cywilnego ( link do treści Kc podałam Ci wcześniej)..
Możesz żądać przywrócenia poprzedniego stanu tego telefonu lub zapłaty odpowiedniej sumy pieniężnej.

Gdybym to ja znalazła się w takiej sytuacji, to w salonie napisałabym odręcznie ( nawet na ich kwicie, gdyby nie dali mi papieru) żądanie zapłaty za ten telefon. Ale ja jestem, w sprawach naruszenia moich praw, raptusem i nie zalecam brać ze mnie przykładu. No, może nie zawsze :)

#38 tommy73

tommy73
  • 376 postów
  • SkądChełm, PL

Napisano 08 grudnia 2019 - 10:10

W temacie porysowania ekranu sprawa zdaje się być banalna: szkiełko aparatu jest szafirowe. Kładąc jednego iPhone na drugim obiektyw rysuje bardziej miękkie szkło wyświetlacza.



#39 ali_cja

ali_cja
  • 76 postów

Napisano 08 grudnia 2019 - 14:57

W temacie porysowania ekranu sprawa zdaje się być banalna: szkiełko aparatu jest szafirowe. Kładąc jednego iPhone na drugim obiektyw rysuje bardziej miękkie szkło wyświetlacza.


Czy chcesz przez to powiedzieć, że masz wiedzę o tym, że w autoryzowanych serwisach nasze telefony są przechowywane w stosach? Jak kłody drewna?
Wprawdzie nie ma znaczenia w tym wątku w jaki sposób uszkodzono powierzone mienie, niemniej jednak ta wypowiedź wprawiła mnie w osłupienie.

#40 tommy73

tommy73
  • 376 postów
  • SkądChełm, PL

Napisano 08 grudnia 2019 - 16:54

Nie, wyjaśniam tylko możliwy sposób porysowania wyświetlacza. Nigdzie nie napisałem, gdzie ten fakt nastąpił.



#41 Grer

Grer
  • 31 postów

Napisano 09 grudnia 2019 - 12:36

Przepraszam, że zniknąłem z Forum, ale złożyła mnie grypa. Postaram się jeszcze dzisiaj spreparować jakieś pismo do x-komu, z żądaniem zwrotu pieniędzy za ten telefon. Pewnie będą się migać i powoływać na zapisy, że takie żądanie naraża ich na zbyt duże straty, ale ja nie chciałbym otrzymać telefonu, w którego bebechach - nie z mojej winy - gmerał już jakiś serwis. I to na dodatek ten sam, który odpowiada za porysowanie ekranu. Potem x-kom niech regresywnie dochodzi swoich praw od serwisu iDream. 



#42 ali_cja

ali_cja
  • 76 postów

Napisano 09 grudnia 2019 - 12:58

OK, zmierzasz w dobrym kierunku.

#43 Grer

Grer
  • 31 postów

Napisano 09 grudnia 2019 - 13:10

Możesz żądać przywrócenia poprzedniego stanu tego telefonu lub zapłaty odpowiedniej sumy pieniężnej.

Gdybym to ja znalazła się w takiej sytuacji, to w salonie napisałabym odręcznie ( nawet na ich kwicie, gdyby nie dali mi papieru) żądanie zapłaty za ten telefon.

 

Czy z powyższego dobrze rozumiem, że na podstawie art. 471 KC mogę żądać od x-komu zwrotu kwoty, jaką zapłaciłem im za ten telefon w marcu?


Czy z powyższego dobrze rozumiem, że na podstawie art. 471 KC mogę żądać od x-komu zwrotu kwoty, jaką zapłaciłem im za ten telefon w marcu?

 

Pytam o to także dlatego, że teraz te telefony już trochę staniały. Także w samym x-komie.



#44 ali_cja

ali_cja
  • 76 postów

Napisano 09 grudnia 2019 - 15:59

Możesz żądać kwoty, jaką wydałeś na zakup tego telefonu. Z drugiej strony, gdy ograniczysz się do aktualnej ceny - będzie to świadczyło o tym, że rozważnie ważysz wysokość odszkodowania i nie chcesz bezpodstawnie się wzbogacić kosztem Sprzedawcy. Ponadto, musisz wziąć pod uwagę i to, że nie był to już telefon zupełnie nowy.
To nie jest odstąpienie od umowy sprzedaży, w którym możesz żądać kwoty zapłaty za zakupiony produkt oraz zwrotu kosztów, które zostały poniesione w związku z jej zawarciem..

#45 Grer

Grer
  • 31 postów

Napisano 15 grudnia 2019 - 18:57

Na razie w sprawie nic się nie ruszyło. Jedynie wczoraj otrzymałem wiadomość mailową z centrali x-komu: "Prosimy oczekiwać na wyniki diagnozy oraz decyzję".



#46 Grer

Grer
  • 31 postów

Napisano 16 grudnia 2019 - 15:35

Dzień dobry,

 

właśnie otrzymałem odpowiedź z x-komu. Załączam poniżej. Sytuacja trochę jak z Barei: „Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?” = "Porysowaliśmy pański telefon i co z tego. Przecież da się z niego dzwonić. Naklei Pan sobie szkiełko i po kłopocie - czego oko nie widzi, tego sercu nie żal". Widzę, że czeka mnie dłuższa batalia...

 

Pozdr.

 

 

 

Rozpatrzyliśmy sprawę i nie uznajemy Pana reklamacji.

 

Dlaczego nie uznajemy reklamacji

 

Weryfikacja reklamowanego urządzenia nie wykazała żadnej usterki technicznej. Podczas pobytu w serwisie zgłaszana usterka związana z wadliwym funkcjonowaniem urządzenia nie wystąpiła. Wszystkie parametry oraz funkcje odpowiadają wymogom producenta. Przeprowadzona weryfikacja nie wykazała żadnych usterek technicznych. W związku z powyższym urządzenie jest sprawne, zgodne z umową oraz nadaje się do użytku zgodnie z przeznaczeniem [1].

 

Odnosząc się do zgłaszanego przez Pana pogorszonego stanu urządzenia (rysa). Informuję, że zgodnie z artykułem 560 § 4. „Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.” Zaznaczyć należy, że ciężar gatunkowy wady ogranicza możliwość realizacji przez kupującego uprawnienia do odstąpienia od umowy. Pojęcie wady istotnej nie jest normatywnie zdefiniowane, jednakże istotność wady na podstawie wydanych orzecznictw oraz panującej doktryny należy analizować z uwzględnieniem przeznaczenia i celu, z myślą o których kupujący nabył produkt. Charakter istotności bada się w zależności od ustalonego stanu faktycznego. Pojęcie wady istotnej nie jest normatywnie zdefiniowane, jednakże Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w publikacji "Przepisy konsumenckie dla przedsiębiorców" autor Krzysztof Lehmann, podaje: "Wada istotna – przesłanka umożliwiająca złożenie przez konsumenta żądania odstąpienia od umowy w ramach reklamacji z tytułu rękojmi. Nie jest możliwe odstąpienie od umowy w przypadku wystąpienia wady nieistotnej (np. zarysowana obudowa telewizora)”.

 

Rozgraniczenie pojęcia „wady istotne” i „wady nieistotne” może mieć miejsce w umowie pomiędzy stronami (W.J. Katner (w:) System prawa prywatnego..., s. 141). Jeżeli strony w umowie pojęć tych nie określą, to przyjąć należy argumentację C. Żuławskiej (Komentarz..., s. 77), zgodnie z którą przy ocenie, czy mamy do czynienia z wadą istotną, czy też nie, należy wziąć pod uwagę kryteria subiektywne, do granic zakreślonych przez art. 5 Kodeksu cywilnego („Nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony.”)

 

Co więcej, telefon jest w sprawny i można go używać w sposób zgodny z jego przeznaczeniem.

 

Zgodnie z art. 6 k.c. ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne. Powyższe potwierdza również Wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 11 sierpnia 2008 roku, sygn. akt V ACa 1025/09, niepublikowany „Zgodnie z ogólnymi regułami postępowania dowodowego obowiązek przedstawienia dowodów zmierzających do wyjaśnienia okoliczności istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy spoczywa na stronach, a ciężar udowodnienia faktów mających znaczenie dla rozstrzygnięcia sprawy istotne znaczenie spoczywa na stronie, która z tych faktów wywodzi skutki prawne”.

 

Mając na uwadze powyższe spółka x-kom informuje jak na wstępie o bezzasadności zgłoszenia i odmawia spełnienia Pana roszczeń zwrotu gotówki.

 

Spółka x-kom z dbałości o dobro i klienta proponuje Panu darmowe szkło ochronne na ekran. Prosimy o informację zwrotną, czy wyraża pan zgodę na otrzymanie szkła ochronnego na urządzenie.

 

 

Podstawa prawna

[1] – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny art. 5561 § 1.



#47 ali_cja

ali_cja
  • 76 postów

Napisano 16 grudnia 2019 - 15:54

Odnoszę wrażenie, że źle sformułowałeś roszczenie. To nie miało być odstąpienie od umowy sprzedaży, tylko żądanie odszkodowania za uszkodzony w trakcie procesu reklamacyjnego telefon ( na podstawie  art. 471, a nie  art. 560 Kodeksu cywilnego ).



#48 Grer

Grer
  • 31 postów

Napisano 16 grudnia 2019 - 16:51

Odnoszę wrażenie, że źle sformułowałeś roszczenie. To nie miało być odstąpienie od umowy sprzedaży, tylko żądanie odszkodowania za uszkodzony w trakcie procesu reklamacyjnego telefon ( na podstawie  art. 471, a nie  art. 560 Kodeksu cywilnego ).

 

Istotnie, tak zrobiłem. Ponieważ w salonie zapomniałem wyartykułować swoich oczekiwań, to gdzieś trzy dni później wysłałem mailem załączoną poniżej wiadomość. Kierowałem się wtedy tym, że nie chciałbym otrzymać telefonu, w którego bebechach - nie z mojej winy - gmerał już jakiś serwis podczas wymieniania ekranu. Wiadomo, że wartość rynkowa takiego sprzętu jest wtedy niższa. Żądałem zwrotu pieniędzy, a nie wymiany telefonu na nowy z konkretnego powodu: obawiałem się, że wyląduję z jakimś refurbem czy sprzętem ze zwrotów. Wolałem więc po prostu zakupić nowy telefon za zwróconą kasę. Swoje żądanie mogę jakoś zmodyfikować. Zastanawiam się tylko jak...

 

"W nawiązaniu do sytuacji zaistniałej w ubiegły piątek w Państwa salonie przy ul. Światowida w Warszawie oraz sporządzonej tam wtedy dokumentacji dotyczącej porysowania ekranu telefonu odbieranego od Państwa z reklamacji z tytułu rękojmi, oświadczam niniejszym, że żądam zwrotu pełnej kwoty zapłaconej za ten telefon".


#49 ali_cja

ali_cja
  • 76 postów

Napisano 17 grudnia 2019 - 13:00

Tak, powinieneś w inny sposób opracować pismo do Sprzedawcy oraz rozważne zweryfikować swoje żądanie.
Z treści odpowiedzi Sprzedawcy wynika, że zignorował Twój email albo nie zrozumiał o co Ci chodzi. Inną możliwością jest to, że nie zdaje sobie sprawy z wagi ciążącej na nim odpowiedzialności za powierzoną mu rzecz w procesie rękojmi.
Ty też musisz mieć świadomość, że korespondencja ze Sprzedawcą w procesie reklamacyjnym może stanowić dowód w ewentualnym procesie sądowym czy postępowaniu polubownym. To nie jest korespondencja z przyjacielem tylko spór, w którym każda czynność stron tego sporu może mieć znaczenie prawne. Jeżeli chcesz skutecznie dochodzić swoich praw, musisz o tym pamiętać.
Moje rady:
- korespondencję ze Sprzedawcą, w której to my mamy interes prawny w pozytywnym dla nas rozstrzygnięciu, prowadzimy w tradycyjnej formie ( na piśmie, poleconą wysyłką pocztowa - za zwrotnym poświadczeniem odbioru ). Prowadząc korespondencję drogą elektroniczną nie znamy daty zaznajomienia się odbiorcy z zawartością, a nawet-gdy nie udzieli nam odpowiedzi- może być trudność w wykazaniu, że odbiorca poznał treść wiadomości,
- pismo musi spełniać formalne wymogi ( miejsce i czas sporządzenia pisma, określenie adresata, dokładne określenie odbiorcy, tytuł pisma, czego dotyczy, treść pisma, podpis sporządzającego pismo, ewentualne załączniki ),
- tytuł pisma; musi krótko określać to, czego żądamy ( np. Żądanie zapłaty, Żądanie odszkodowania, Rękojmia, Wezwanie do zapłaty ),
- czego dotyczy pismo: np. Dot. Uszkodzenia telefonu oddanego do reklamacji w ramach rękojmi nr sprawy...,
- treść pisma musi opisać okoliczności powstania zdarzenia, widzianego z Twojej perspektywy i ewentualne przedstawienie na to dowodów. Druga strona może mieć zupełnie inne, nie zawsze prawdziwe, informacje przekazane przez swojego pracownika.
Ponadto, musi być dokładnie wyartykułowane żądanie i jego podstawa prawna ( a powinna być znana autorowi pisma, w przeciwnym razie odbiorca może próbować uznać żądanie za bezzasadne),
W treści pisma powinien być również określony termin do którego oczekujemy spełnienia żądania oraz tzw. rygor, czyli jakie kroki zostaną podjęte w przypadku odmowy uznania żądania.
To tyle, z grubsza. Jeżeli uznasz, że nie podołasz sporządzić takiego pisma, to skorzystaj z pomocy rzecznika konsumentów, właściwego wg. miejsca Twojego zamieszkania. Rzecznik powinien udzielić Ci wskazówek, a być może, sam przygotuje wystąpienie do Sprzedawcy.

#50 Grer

Grer
  • 31 postów

Napisano 17 grudnia 2019 - 13:23

Bardzo dziękuję za te rady. Już przed południem wygoolowałem sobie swojego rzecznika i właśnie powoli zbieram dokumentację dla niego i klecę pismo przewodnie.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych