Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 7 plus nie sygnalizuje przychodzących połączeń. Odrzucona reklamacja z tytułu rękojmi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#26 Grer

Grer
  • 24 postów

Napisano 05 grudnia 2019 - 16:08

Tak, możesz odebrać. Napisałam to w #21. Wskazówkę już mam, napisałam ją w notatniku. Nie mam tylko teraz czasu na jej wklejenie i zadbanie o estetykę wpisu.


Edit: Czy Twój Sprzedawca, w jakiejkolwiek formie, złożył Ci oświadczenie, że nie wyraża zgody na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów?

 

Z zapisów prawnych tylko coś takiego jak w zał. znajduje się na potwierdzeniu przyjęcia serwisowego.

Załączone pliki



#27 ali_cja

ali_cja
  • 61 postów

Napisano 05 grudnia 2019 - 17:17

OK, w potwierdzeniu przyjęcia nie ma na ten temat wzmianki.

Myślę, że powinieneś rozważyć zwrócenie się do niezależnego eksperta o przeprowadzenie ekspertyzy i wydanie opinii rzeczoznawcy. Koszt takiej ekspertyzy i wydanie opinii ustala się indywidualnie z ekspertem w trakcie wstępnej rozmowy ( dotychczas znane mi koszty, to ok. 60 -150 zł ). Przy pierwszej wizycie, rzeczoznawca powinien ocenić zasadność przeprowadzenia opinii. Ta wstępna ocena pozwala uniknąć zbędnych kosztów.
Listę ekspertów prowadzi Mazowiecki Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej i jest ona dostępna na stronie :
http://www.wiih.org....ndex.php?id=122
pod linkiem „Pełna lista rzeczoznawców (podzielonych wg specjalności) (PDF)„

Mógłbyś już teraz zgłosić sprawę w swoim inspektoracie, ale gdybyś miał opinię rzeczoznawcy sprawa nabrałaby szybszego biegu. Nie kieruję Ciebie do rzecznika konsumentów, bo pewnie i tak on skierowałby najpierw do IH.

#28 Grer

Grer
  • 24 postów

Napisano 06 grudnia 2019 - 22:04

Pojechałem dzisiaj odebrać telefon z tej reklamacji. Tak jak mam to w zwyczaju przy tego typu zakupach, jeszcze w salonie zrobiłem "unboxing". Okazało się, że na ekranie jest pełno mikrorys: krótkie w okolicach przycisku home i na górze, a w środkowej części długie. Wróciłem do sprzedawcy, bo już myślałem, że mam omamy wzrokowe i poprosiłem o mikrofibrę, mając nadzieję że to tylko jakieś brudne zatarcia. Niestety nie. Sprzedawca potwierdził liczne zarysowania ekranu. Zrobił zdjęcie. Wyciągnął też z archiwum foto z przyjęcia sprzętu. Spisaliśmy protokół. Wróciłem z niczym i mam czarne myśli co do finału tej sprawy... Na szczęście przed oddaniem dokładnie obfotografowałem całość.

 

Zainteresowani mogą zobaczyć w załączniku do posta #22 nazwę tego niefrasobliwego serwisu - nie wiadomo tylko, który to konkretnie, bo firma ma punkty w kilku miastach, a centrala x-komu wymazała dane serwisanta.

 

Czy ktoś z Forumowiczów zetknął się z sytuacją, że w serwisie porysowano mu ekran praktycznie nowego telefonu? 



#29 ali_cja

ali_cja
  • 61 postów

Napisano 06 grudnia 2019 - 22:21

Za uszkodzenia w trakcie reklamacji z tytułu rękojmi odpowiada Sprzedawca, nie serwis. Pomagałam przy reklamacji laptopa, w którym porysowano górną obudowę. Też prawdopodobnie nastąpiło to w serwisie, ale to Sprzedawca zapłacił reklamującej za uszkodzenie.
Serwis ponosiłby odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie przedmiotu reklamacji gdybyś reklamował z tytułu gwarancji.

...
Sprzedawca potwierdził liczne zarysowania ekranu. Zrobił zdjęcie. Wyciągnął też z archiwum foto z przyjęcia sprzętu. Spisaliśmy protokół. Wróciłem z niczym i mam czarne myśli co do finału tej sprawy... Na szczęście przed oddaniem dokładnie obfotografowałem całość.
 ...

W tym kontekście, mam zupełnie odmienne myśli.

#30 Grer

Grer
  • 24 postów

Napisano 06 grudnia 2019 - 22:47

"Czarne myśli" - może nie tyle, że ktoś nie weźmie za to odpowiedzialności, tylko że zaproponują co najwyżej jakieś odszkodowanie albo wymianę ekranu. A ja prawdę mówiąc nie jestem takim dealem zainteresowany. Wymiana ekranu to jest już gmeranie w bebechach aparatu. Zresztą jak ten serwis tak obchodzi się z powierzonym im sprzętem, to trudno mieć do nich jakiekolwiek zaufanie. Zachodzę w głowę, po czym oni szurali tym ekranem, skoro telefon był u nich tylko na testach, nie było potrzeby wokół niego majstrować, rozkręcać go itp.


Jeszcze co do zgłoszonych problemów z tytułu rękojmi:

jak dostanę telefon z powrotem, to mam zamiar poobserwować jego zachowanie na obecnej karcie SIM, ale planuję też zwrócić się do operatora, żeby wymienił mi kartę na nową. Co prawda użytkuję ją dopiero cztery lata, ale skoro serwis twierdzi, że z telefonem jest wszytko OK, to może jednak w niej tkwią owe problemy z łącznością.


W tym kontekście, mam zupełnie odmienne myśli.

 

Znaczy się jest nadzieja. Więc tego póki co się trzymajmy...



#31 ali_cja

ali_cja
  • 61 postów

Napisano 06 grudnia 2019 - 23:06

Pomysł z wymianą karty jest trafny. Rozumiem, że wariant z ekspertyzą odrzucasz definitywnie?


...
Spisaliśmy protokół.
...

Możesz tutaj przytoczyć treść tego protokołu?

#32 Grer

Grer
  • 24 postów

Napisano 06 grudnia 2019 - 23:31

Status zgłoszenia reklamacyjnego  RWP........
 
Typ zlecenia:
rękojmia
 
Status zlecenia:
Wysłano do Centrali
 
Data otwarcia:
2019-12-06
 
Data zakupu:
2019-03-30
 
Przedmiot zlecenia:
iPhone 7 Plus 128GB Black
 
Wyposażenie:
Telefon, słuchawki, zasilacz, kabel usb, opakowanie fabryczne
 
Stan fizyczny:
Telefon z widocznymi rysami na całym ekranie
 
Data wykrycia szkody:
2019-12-06
 
Opis zlecenia:
Kontynuacja Rękojmi ze zlecenia RWP........ - klient zauważył że sprzęt został porysowany (deklaruje że sprzęt oddawał w nienagannym stanie).

  • ali_cja lubi to

#33 ali_cja

ali_cja
  • 61 postów

Napisano 06 grudnia 2019 - 23:37

Obserwuj nadal status reklamacji na swoim koncie w X-KOM.

#34 Grer

Grer
  • 24 postów

Napisano 06 grudnia 2019 - 23:39

To, co wkleiłem powyżej to drugi dokument, jaki powstał w salonie. Początkowo pracownik kazał mi na raporcie serwisowym z zakończenia reklamacji, gdzie jest napisane, że nie została ona uwzględniona, złożyć odręczne oświadczenie: "Ekran telefonu jest porysowany. Rysy zostały stwierdzone w obecności sprzedawcy w momencie odbioru sprzętu z reklamacji z tytułu rękojmi". Pracownik dopisał: "Przyjęliśmy do weryfikacji".



#35 ali_cja

ali_cja
  • 61 postów

Napisano 06 grudnia 2019 - 23:54

Ale „cykasz” te informacje:)

Rozumiem, że masz również kopię tego oświadczenia na raporcie z serwisu?
Czy raport serwisowy jest podpisany przez technika?
Dostałeś oryginał tego kwitu, czy kopię?
Jakie są daty: przyjęcia do serwisu i diagnozowania telefonu?
Jaka jest podstawa zlecenia do serwisu?

Nie złożyłeś żadnego żądania w związku z uszkodzeniem telefonu?

#36 Grer

Grer
  • 24 postów

Napisano wczoraj, 00:33

"Rozumiem, że masz również kopię tego oświadczenia na raporcie z serwisu?"

----- Mam zdjęcie w telefonie oraz kserokopię zrobioną przez pracownika.

 

"Czy raport serwisowy jest podpisany przez technika?"

----- Tak się nazywa dokument wygenerowany przez x-kom.

 

"Dostałeś oryginał tego kwitu, czy kopię?"

----- Jak wyżej: foto + xero.

 

"Jakie są daty: przyjęcia do serwisu i diagnozowania telefonu?"

----- Na to niestety nie dostałem odpowiedzi. Centrala przysłała tylko to, co napisałem i załączyłem w poście #22.

"Jaka jest podstawa zlecenia do serwisu?"

-----Cały czas rękojmia.

"Nie złożyłeś żadnego żądania w związku z uszkodzeniem telefonu?"

----- Niestety nie złożyłem, ale mogę im to dosłać na adres mailowy, z którego przyszła informacja o negatywnej decyzji oraz odpowiedź na żądanie przesłania dokumentacji serwisowej. Czego Pani zdaniem powinienem żądać? Czy powinienem się powołać na jakiś paragraf?

 

 

 

Śmieszna sprawa, ale właśnie się dopatrzyłem, że zamiast kopii nowego zgłoszenia reklamacyjnego na rysy (zostało zarejestrowane już pod nowym numerem, bo w międzyczasie pracownik zdążył zamknąć pierwsze zlecenie), pracownik dał mi przez pomyłkę drugi wydruk raportu serwisowego zamykającego reklamację na problemy z łącznością. Ale już na wszelki wypadek zrobiłem screeny tego co ze strony x-komu wkleiłem w poście #32.



#37 ali_cja

ali_cja
  • 61 postów

Napisano wczoraj, 11:07

"...
Czego Pani zdaniem powinienem żądać? Czy powinienem się powołać na jakiś paragraf?
...”

Jeżeli w trakcie reklamacji uprawnionego kupującego, reklamowana rzecz uległa uszkodzeniu, zaginięciu lub zniszczeniu, jej właścicielowi przysługuje roszczenie odszkodowawcze.
Przyjmujący reklamację ( sprzedawca, gwarant) ma przede wszystkim obowiązek skutecznie rozpatrzyć reklamację ( naprawa, wymiana) oraz zwrócić rzecz w stanie co najmniej niepogorszonym.
Zobowiązany (gwarant, sprzedawca), który przez nienależyte spełnienie świadczenia spowodował dodatkowe uszkodzenia ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą z art. 471 Kodeksu cywilnego ( link do treści Kc podałam Ci wcześniej)..
Możesz żądać przywrócenia poprzedniego stanu tego telefonu lub zapłaty odpowiedniej sumy pieniężnej.

Gdybym to ja znalazła się w takiej sytuacji, to w salonie napisałabym odręcznie ( nawet na ich kwicie, gdyby nie dali mi papieru) żądanie zapłaty za ten telefon. Ale ja jestem, w sprawach naruszenia moich praw, raptusem i nie zalecam brać ze mnie przykładu. No, może nie zawsze :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych