Cześć. Mam nadzieje, że nie dubluje tematu, ale nic podobnego nie znalazłem.
Mam telefon z 04.10.2017, który został w 03.2018 wymieniony na gwarancji na nowe urządzenie. I teraz tak: czy na urządzenie obowiązuje dalej gwarancja na zasadach rękojmi, bo do 04.10.2019 czy jest wyłącznie liczone 12 miesięcy od 03.2018 (czyli koniec jakichkolwiek praw gwarancyjnych w marcu 2019)? Pytam, gdyż na iPhonie SE zauważyłem przebarwienie żółte na górnej krawędzi ekranu ;/ i nie wiem czy jeszcze się łapię na rękojmię czy nie...
Powinieneś uściślić swoją wypowiedź o to, kto był sprzedawcą Twojego telefonu 4 października 2017 roku.
Z treści wpisu drugiego zdania wnioskuję, że kupiłeś go w sklepie Apple Store lub w Apple Online Store.
Jeżeli tak, to obowiązek z tytułu rękojmi ciąży na Apple. Tu sprawa nie jest skomplikowana i możesz korzystać w pełni z praw konsumenckich, czyli do upływu dwóch lat od dnia wydania telefonu (zakupu z 4 października 2017). Możesz żądać naprawy lub wymiany, a nawet złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży czy zażądać obniżenia ceny.
Natomiast, jeżeli zakupiłeś go od osoby trzeciej odprzedającej produkty Apple ( np. w Media Expert), to obowiązki z tytułu rękojmi ciążą na tym sprzedawcy. Tu sprawa się trochę komplikuje, to znaczy możesz jeszcze skorzystać z rękojmi u tego sprzedawcy przed upływem dwóch lat od wydania tego telefonu- lecz jej rozstrzygnięcie może ale nie musi być dla Ciebie korzystne.