Czy PLAY to najgorsza sieć komórkowa?
#1
Napisano 28 sierpnia 2019 - 15:06
Jak w temacie. Jakie jest Wasze zdanie na temat sieci PLAY? Miałem przez ponad 6 lat Plus GSM i wszystko było ok, poza akuatlizacjami dla iOS. Po każdej musiałem ustawiać MMS, ale to była główna uciążliwość. Poza tym gdzieniegdzie było słabo z zasięgiem, ale rzadko.
W maju 2019 wpadłem na pomysł przejść do PLAY, niby wszystkie sieci komórkowe w jednym, szybki internet, itp. Niestety rozczarowanie jest spore. Telefon prawie zawsze ma LTE i 3-4 kreski zasięgu (na 4 możliwe). Co z tego, skoro codziennie po kilka minut nie da się korzystać z internetu (nie działa w ogóle), ponadto nie da się do mnie dodzwonić (telefon poza zasięgiem). Na telefonie zasięg niby jest, ale to tylko wskazania, bo sieć nie działa. Z siecią Plus nie da się połączyć w ogóle.
Jak jest dobrze to internet wyciska 250Mbps, ale bardzo czego jest raczej między 1 a 4Mbps. Częściej 4, niż 100-250 (rzadkość). Wszystko w obrębie miasta wojewódzkiego.
Nawet nie problem w tym ze jest tylko 4Mbps, ale to ze codziennie są problemy z zasięgiem, których na tel nie widać (wyświetla full zasięg LTE a dodzwonić się nie da). Odbieram codziennie dużo telefonów i wiem to tylko dlatego ze rozmówcy mi przekazują ze jestem często poza zasięgiem (w mieście w biurze). Podpytałam wśród znajomych i to ponoć norma w PLAY. A jak jest u Was?
Mam iPhone XS, koleżanka ma Samsunga i problem podobny, ale mniej rozmawia wiec tego prawie nie zauważa.
#2
Napisano 28 sierpnia 2019 - 18:25
Byłem dwa lata w Play i dziś nie ma takich pieniędzy, jakie musieliby mi płacić, żebym tam wrócił.
Plus....jestem 6 lat. Jest archaiczny, nie "dogaduje się" z Apple, ale w moim przypadku to jedyna sieć (a byłem w każdej) w której wszystko działa, w której nigdy nie zgłosiłem reklamacji, ani nawet nie dzwoniłem do BOK z problemem.
#3
Napisano 28 sierpnia 2019 - 20:50
#4
Napisano 29 sierpnia 2019 - 05:51
#5
Napisano 29 sierpnia 2019 - 10:10
Pytanie gdzie używacie play? Może jest tam słaby zasięg i tyle. W innym słabo spisywały się plus
Użytkownik kristof461 edytował ten post 29 sierpnia 2019 - 10:13
MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods
#6
Napisano 29 sierpnia 2019 - 10:47
To opowiem tak. Będąc w Play miałem na sztywno ustawiony Plus, bo był najlepszy zasięg. Ta sama ulica, na jej dwóch końcach ja i żona, jakieś 300m od siebie. Pełny zasięg. Dzwonię do niej i słyszę "de namber ju ar czraj tu ricz i karentli anawejlebol"
Takie i tej podobne sytuacje to była codzienność. Mieszkałem wtedy w samym centrum Wrocławia. Wytrzymałem rok, rozwiązałem umowę i zapłaciłem karę uciekając od nich jak najdalej.
Użytkownik JacentyEsz edytował ten post 29 sierpnia 2019 - 10:48
#7
Napisano 29 sierpnia 2019 - 11:24
W play jestem od wielu lat i jeszcze nie miałem takich problemów. Wydaje mi się że należy rozważyć przy tego typu sytuacjach uszkodzenie karty czy też telefonu. Nie bronię Play ale te wszystkie nagonki na sieci są jak nagonka na Apple. Play ma jeszcze gorzej bo wydaje sporo na znane twarze co bardzo drażni ludzi. Niemniej jak mówiłem. Miałem pośrednią styczność z T-Mobile i był dramat. Plus może i spoko ale dodzwonić się do nich graniczy z cudem. Do tego walą cenowo jak tylko mogą. Zostaje mi więc Play lub Orange. Z tymi drugimi mam słabą współpracę na telefon stacjonarny w firmie więc też nie jest mi po drodze z nimi.
MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods
#8
Napisano 29 sierpnia 2019 - 11:55
Mam na co dzień w użyciu kilka telefonów i zazwyczaj nie są starsze jak 3-4 miesiące. Karty były sprawdzane też w salonie Play i były OK. Dla formalności wymieniono obie. Rezultat ten sam. Zrobiłem wszystko aby wykluczyć ewentualne wady sprzętu, czy sim i nie pomogło i tak jak napisałem, nie ma takiej siły, żebym kiedykolwiek wrócił do Play.
#9
Napisano 29 sierpnia 2019 - 11:57
Ile osób tyle opinii. Mi nigdy nie zaszli za skórę więc nie mam jak ich skrytykować nawet gdybym na siłę chciał.
MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods
#10
Napisano 29 sierpnia 2019 - 12:18
A to to oczywiście, że racja. Ja jestem zadowolony z Plusa, a znam osoby, które na ich temat mają zdanie, jak ja o Play, albo jeszcze gorsze
Generalnie każdy polski opek ma coś za uszami.
- kristof461 lubi to
#11
Napisano 01 września 2019 - 13:14
Z moich obserwacji, problem jest jakby z gubieniem podłączenia do sieci. Na telefonie zasięg cały czas jest i to max lub prawie max, prawie zawsze LTE. W rzeczywistości problemy są dwa:
1. Jak ktoś chce do mnie zadzwonić to słyszy „abonent poza zasięgiem”, pomimo ze na tel mam LTE zasieg max.
2. Jak chce skorzystać z internetu to nie działa w ogóle i mogę czekać nawet z 10min, aż internet zaskoczy...
...odkryłem jednak ze wystarczy ze do kogoś zadzwonię (wybiorę nr) to na początku w słuchawce jest głucho... ale po chwili mam sygnał. Nie muszę nawet czekać aż ktoś obierze, mogę się już rozłączyć i internet już śmiga. Wyglada to tak jakby mój nr gubił się w sieci operatora dlatego nie da się do mnie dodzwonić, ani ja nie mogę skorzystać z internetu. Jak chce zadzwonić to odnajduje mnie sieć i wszystko wraca do normy. To tylko moje spostrzeżenia i wymagają jeszcze sprawdzenia czy zawsze to pomaga.
Czy to problem telefonu? Nie sadze, mam iPhone Xs i w Plus wcześniej nic takiego nie zauważyłem. Obawiam się ze osoby do których nie dzwoni zbyt dużo ludzi i nie korzystaj za często z internetu GSM, tez mogą tego nie zauważyć. Ja mogę zawsze zadzwonić, a do mnie już nie. Chcąc skorzystać z netu najprościej to wyłapać, bo nie działa w ogóle.
Co do wyboru operatora na sztywno:
- Plus nie mogę w ogóle wybrać, koleżanka tez nie może na swojej karcie, a wcześniej mieliśmy oboje Plusa
- jak wybiorę każda inna sieć, to jest to samo (nie da się dodzwonić itp), z tym ze internet osiąga max 4-5Mbs
- jak wybiorę automat (play) to internet wyciska do 190Mbs (jak działa)
Dla mnie Play to totalne dno, odradzam każdemu. Zastanów się 10x zanim się zdecydujesz na tą sieć. To ze w reklamach wykorzystują gwiazdy, potwierdza tylko stara regule marketingu... im większe gówno, tym bardziej musisz to reklamować, żeby sprzedać. Jak coś jest dobre to klienci znajda się sami, nawet bez reklamy (przykład Porsche). Najlepsze marki nie musza się tyle reklamować co te słabsze.
Najgorsze jest to ze umowy podpisuje się na 2 lata. Poobserwuje jeszcze, ale nie wykluczam wcześniejszego zerwania umowy, nawet kosztem kary.
#12
Napisano 01 września 2019 - 13:59
No dobra, ale po co piszesz to samo w kółko?
Nam działa, Ty nie jesteś zadowolony, no życie. Popłakałeś publicznie, wystarczy.
Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych