
Brak opcji CarPlay w XR
#1
Napisano 07 czerwca 2019 - 17:55
Zauważyłem, że nie mam opcji jak w temacie. Instalowałem już kilka razy soft przez dfu, przywracałem ustawienia fabryczne i nic. Byłem w Cortland ale też nie wiedzą o co chodzi. Telefon jest Orange ale karta sim z t-m. Poza tym nie ma nic niepokojącego ani innych braków. Jak wyszukam w ustawieniach Carplay to poazuje, że aplikacja jest w ogólnych i po kliknięciu w wynik wyszukiwania przenosi mnie do ogólnych ale tam nie ma tej opcji.
Ktoś ma jakiś pomysł?
iPhone 11
#2
Napisano 07 czerwca 2019 - 17:57
A czy samochód ma funkcję CarPlay?
- MasterM lubi to
MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular
Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware.
#3
Napisano 07 czerwca 2019 - 18:15
iPhone 11
#4
Napisano 07 czerwca 2019 - 18:18
Siri włączona?
#5
Napisano 07 czerwca 2019 - 18:22
Edyta
Po włączeniu Siri jak ręką odjął pojawiło się Carplay.
W życiu bym na to nie wpadł. Spece w Cortland też nie.
Użytkownik Aastelix edytował ten post 07 czerwca 2019 - 18:24
- MasterM lubi to
iPhone 11
#6
Napisano 07 czerwca 2019 - 18:24
To włącz bo bez niej nie ma możliwości uruchomienia carplay
#7
Napisano 12 czerwca 2019 - 08:22
Podepnę się pod temat.
Mam problem z CarPlay...
+ samochód obsługuje usługę,
+ iPhone 7,
+ Siri włączona,
+ Blokada nie dotyczy CarPlay jest aktywna
+ aktualnie iOS 12.1.2.
Kroki:
1. podłączam kabelek USB do autka,
2. potem do iPhone,
3. pojawia się monit, że auto wyszukuje multimedia,
4. naciskam CarPlay na panelu auta,
5. na telefonie pojawia się ikona CarPlay i telefon się wygasza,
6. niestety nie przełącza się ekran na wyświetlacz auta,
7. po jakiejś chwili traci połączenie i znowu wyszykuje... albo zwyczajnie nic się nie dzieje
... czy możecie podpowiedzieć, co należałoby zrobić w takiej sytuacji?
Czy jeśli łączę się po USB do CarPlay, to wtedy BT muszę wyłączyć, aby auto nie parowało się?
MacBookPro 13,3" | iPhone 5 | iPhone 7
#8
Napisano 12 czerwca 2019 - 08:30
Nic nie musisz wyłączać. Podpięcie pod USB powinno przełączyć telefon w tryb CarPlay. Zrób reset wyłącz włącz jak nie to twardy reset.
U mnie działa ok ale czasami dzieję się tak że brakuje dźwięku. Musze wtedy odłączyći ponownie podpiąć telefon. Czasem nawet 2-3 razy trzeba wykonać taka kombinacje aż załapie.
Według mnie CarPlay nie jest jeszcze doskonały. To raz. Dwa pytanie o kabel USB czy jest oryginalny i czy wtyk w samochodzie nie jest jakiś wadliwy. Jeśli nic co wspomniałem nie pomaga możesz wyzerować telefon ustawić jako nowy i spróbować wtedy. Jest też szansa że usługa w samym samochodzie została źle zainstalowana. Ja ją dokupiłem dopiero jakiś czas po odbiorze samochodu. Choć to akurat ma pewnie znikome znaczenie. Czytałem jednak na forum marki swojego auta że u niektórych ta instalacja się nie udaje i potem mają problem z funkcjonowaniem całej usługi.
MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods
#9
Napisano 12 czerwca 2019 - 12:58
Pomocne też by było jaki samochód, na pewno aby było CarPlay musi być oryginalny kabel albo chociaż MFI, to że nie działa nie zawsze jest wina telefonu czy kabla może się okazać że radio w samochodzie musi być zaktualizowane, takie informacje nie są powszechnie dostępne. I czasem trzeba się udać do salonu aby się dowiedzieć, ew co można jeszcze zrobić to poprosić kogoś kto ma iPhone aby podpiąć do twojego radia i zobaczyć czy będzie problem występował. Jeśli nie to wina iPhone, jeśli tak to następnie trzeba podpiąć na innym kablu, jeśli nadal będzie problem wtedy tylko wizyta w salonie i aktualizacja softu.
iPhone 3G 16GB-> iPhone 3GS 16GB -> iPhone 4 16GB Black -> iPhone 4S 16GB Black -> iPhone 5 16GB Black -> iPhone 6S 16GB Black -> iPhone SE 64GB Black -> iPhone 7 Plus 128GB (PRODUCT) Red -> iPhone 8 Plus 64GB Rose Gold -> iPhone XR 128GB Black -> iPhone 12 mini 128GB Blue -> iPhone 13 128GB Midnight -> iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -> iPhone 15 Pro Max 25GB White Titanium
#10
Napisano 12 czerwca 2019 - 13:30
Użytkownik DanielF edytował ten post 12 czerwca 2019 - 13:31
#11
Napisano 12 czerwca 2019 - 20:10
Wszystko mi działa oprócz właśnie informacji głosowych z Yanosika który powinien działać w tle.
iPhone 11
#12
Napisano 13 czerwca 2019 - 08:08
Jak niby Yanosik ma działać skoro nie ma on wsparcia dla CarPlay?
Co do aktualizacji softu radia. Serwisy unikają tego typu aktualizacji. Dlaczego? Nikt tak naprawdę nie ma jasnego wytłumaczenia. iOS 13 pozwoli np wykorzystać dodatkowy ekran. Sam taki mam ale żeby to się stało Producent musi wspierać nową funkcję a co za tym idzie zaktualizować soft. W związku z tym funkcja będzie w nowych autach no chyba że ktos na nich coś wymusi co wcale nie jest proste.
MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych