Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Koogeek HomeKit - problem ze scenami


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 skowyrnie

skowyrnie
  • 4 postów

Napisano 01 kwietnia 2019 - 06:44

Cześć,

 

Mam dość nietypowy problem, posiadam kilka smart urządzeń w systemie HomeKit, między innymi Koogeek Smart Socket E27, który zaczął sprawiać problemy. Ogólnie jest widoczny w aplikacji Home, mogę go włączyć i wyłączyć, czyli wygląda tak że działa. Problem pojawia się gdy chcę uruchomić sceny/automatyzacje. Dodam, że jeszcze ze dwa tygodnie temu przy testach to działało bez problemu. 

 

OPIS PROBLEMU

Przykładowo ustawiam najprostsza scenę - gdy czujnik drzwi "otwarty" --> włącz lampę. Działało kiedyś, dzisiaj w ogóle nie reaguje. Otrzymuje powiadomienie z Koogeek Door o tym, że drzwi otwarte (czyli sensor działa), ale lampa nie reaguje, tak jakby warunek nie został spełniony. To samo z czujnikiem ruchu Fibaro, warunek sceny "gdy ruch, zapal lampę" jest spełniony, lampa nadal się nie świeci.

 

Nie mam pojęcia co może być nie tak, skoro urządzenie działa, to znaczy mogę w aplikacji Home ją włączyć i wyłączyć. Nie działają automatyzacje, pomimo, że wcześniej (z czujnikiem drzwi) działały.

 

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś pomógł.

 

Pozdrawiam



#2 nulek

nulek
  • 4 postów

Napisano 03 kwietnia 2019 - 11:07

Cześć, 

 

pytanie: czy Twoje automatyzacje mają jakieś dodatkowe warunki? Np. kiedy jestem w domu / nie ma mnie w domu lub kiedy jest określona pora dnia? 

 

Pozdrawiam



#3 Wania

Wania
  • 643 postów

Napisano 11 kwietnia 2019 - 07:09

Sprobuj od nowa dodac automatyzacje

#4 przelon

przelon
  • 259 postów

Napisano 11 kwietnia 2019 - 12:48

Proponuje wyłączyć firewall w sieci wifi .

#5 towi

towi
  • 185 postów

Napisano 12 kwietnia 2019 - 21:23

 

 

Proponuje wyłączyć firewall w sieci wifi .

... Ty tak na serio :) ?

 

Popatrz co opisał @nulek. Zerknij na ustawienia pobytu w domu. Inną sprawą jest , że akcesoria Koogeek  lubią "świrować" i mają problem z kartami sieciowymi w routerach. Czy przypadkiem nie posiadasz sprzętu sieciowego TP-Link'a ? 

 


Użytkownik towi edytował ten post 12 kwietnia 2019 - 21:23

iPad Pro 9,7 256 GB, MacBook Pro, MacBook Air Mid 2011 Telefon: iphone 7 plus, Odtwarzacz: ipod nano, AppleTV 3, Apple TV 4K, Apple Watch, AirPort Time Capsule 2 TB, iPad mini 4

#6 przelon

przelon
  • 259 postów

Napisano 15 kwietnia 2019 - 17:25

Tak, ja tak na serio. Miałem problem ze scenami i automatyzacją bo miałem włączonego na routerze firewalla. Też nie sądziłem, że to może być przyczyną, ale po wyłączeniu wszystko zaczęło działać.

#7 towi

towi
  • 185 postów

Napisano 28 kwietnia 2019 - 21:00

Proponuje wyłączyć firewall w sieci wifi .

Filtrujesz ruch po wifi miedzy urządzeniami ?

Tak, ja tak na serio. Miałem problem ze scenami i automatyzacją bo miałem włączonego na routerze firewalla. Też nie sądziłem, że to może być przyczyną, ale po wyłączeniu wszystko zaczęło działać.

... a jaki Ty masz router ?

Co do wątku, to tak jak pisałem, problemem są niektóre chipsety montowane w sprzęcie domowym i koogeek ma problem z poprawna pracą z niektórymi modelami tp-linków. Objawia się to częstym brakiem komunikacji pomiędzy urządzeniami, a co za tym idzie automatyzacja po prostu nie działa. Mam trochę sprzętu koogeek i w szczególności smart gniazdka są wrażliwe na zakłócenia sieci w paśmie 2,4.

Użytkownik towi edytował ten post 28 kwietnia 2019 - 21:13

iPad Pro 9,7 256 GB, MacBook Pro, MacBook Air Mid 2011 Telefon: iphone 7 plus, Odtwarzacz: ipod nano, AppleTV 3, Apple TV 4K, Apple Watch, AirPort Time Capsule 2 TB, iPad mini 4




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych