Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

flexgate a apple care


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 ktos-inny

ktos-inny
  • 101 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 24 lutego 2019 - 03:24

Siema, 

Naczytałem sie ostatnio o flexgejcie, i zastanawiam sie czy wykupienie applecare załatwia sparwe, czy tylko redukuje ewentualny koszt?

Nie wiem czy jest sens zakupu.

 

2. sprawa prawo EU a ewentualne naprawy. Maka kupiłem w MM, czy jesli po powiedzmy 1.5r wystąpią problem z ekranem, to media mi przyjmie towar? Wszyscy pracownicy tam powtarzają ze na appla, to tylko rok gwarancji i raczej nie chcą wspominać o prawie EW 

 



#2 MC_

MC_
  • 6 915 postów

Napisano 24 lutego 2019 - 06:55

Ad 2. I maja racje, bo prawo ue nic nie mowi na temat dluzszej gwarancji.
  • cooper69 lubi to

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#3 grzechotek

grzechotek
  • 111 postów

Napisano 24 lutego 2019 - 09:10

Kupiłem MBP prawie dwa miesiące temu a nie dawno właśnie wyczytałem o flexgate i już się martwię. Sam rozważam zakup AC i też szukam informacji czy mi to naprawią w razie awarii (oby nie miało to miejsca). Ciekawe czy ktoś z użytkowników tego forum już ma ten problem czy to tylko kilkadziesiąt przypadków. 



#4 ktos-inny

ktos-inny
  • 101 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 24 lutego 2019 - 10:10

Na macrumors jest gdzieś topic z ankieta. Wygląda to tak że:
~75% nie doświadczyło, jeszcze (bo imo każdego to czeka...).

Co do mm. Przecież to właśnie UE i polskie zresztą tez, prawo mówi o 2 latach GW prawnej, za która odpowiada podmiot sprzedający nowy produkt (mm w tym przypadku).
https://europa.eu/yo...nd/index_pl.htm
Czy coś mylę?


wróćmy do sedna, czy Apple Care zamyka temat napraw wszelakich w ciągu 3 lat, czy czasem tylko redukuje cenę (np z 600usd na 300)?

#5 MC_

MC_
  • 6 915 postów

Napisano 24 lutego 2019 - 10:29

Mylisz sie. Piszesz o rekojmi a to cos innego niz gwarancja.
  • cooper69 lubi to

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#6 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 24 lutego 2019 - 10:34

Masz ochronę w postaci rękojmi w 2 roku (z pewnymi wyjątkami).
O jakim sprzęcie w ogóle mówimy, bo nie słyszałem jeszcze o żadnym flexgate?

AppleCare usuwa koszty napraw, masz jakby gwarancję Apple przedłużoną z roku na trzy.

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#7 dobrakawa

dobrakawa
  • 829 postów

Napisano 24 lutego 2019 - 10:35

Chyba chodzi o nowe MacBooki i iPady, które są tak cienkie, że łatwo je wygiąć.


Pro 2012, 14 Pro


#8 ktos-inny

ktos-inny
  • 101 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 24 lutego 2019 - 10:50

O MacBooki pro 2015-2018, z i bez TB. Taśma ekranu jest zbyt krótka oraz zawinięta wok płytek LC/TB co powoduje pękanie w okresie roku do półtora od zakupu ;/

Ok, rękojmia faktycznie. Dzięki


Czyli jednak wykupie AC mam na to rok xD
2016-2018* sorki

#9 winmaciek

winmaciek
  • 6 752 postów
  • Płeć:

Napisano 24 lutego 2019 - 10:51

Nie, nie chodzi o wyginanie się. Po pierwsze, jeśli chodzi o iPady, to było bendgate. Po drugie, flexgate, jeśli dobrze czytałem w wiadomościach, wiąże się z kablem prowadzonym od płyty głównej do ekranu w MacBookach. Kabel ten „naciąga się” przy każdym otwarciu klapy. Kiedy w końcu od tego naciągania siada, trzeba wymienić bodajże cały ekran.

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#10 ktos-inny

ktos-inny
  • 101 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 24 lutego 2019 - 11:05

Dokładnie, i zwykle następuje to zaraz po GW ...
Tutaj ankieta i trochę do poczytania
https://forums.macru...ussion.2160010/

#11 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 24 lutego 2019 - 12:01

Okej, teraz rozumiem. Generalnie 46 głosów na Yes na tak wielkim forum jakim jest macrumours to w mojej ocenie za mało, żeby się tym mocniej przejmować. Bardziej bym się bał o klawiaturę, chociaż tutaj Appl daje długą ochronę w postaci programu naprawczego.

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#12 ktos-inny

ktos-inny
  • 101 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 24 lutego 2019 - 12:18

dokładnie, klawiatura to nie jest zaden problem :)

 

Wydaje mi sie ze dopiero ten problem sie bedzie rozpowszechniał, obym sie mylil.

 

Tak czy tak, ja kupie AC za pare miesiecy ;)


Użytkownik ktos-inny edytował ten post 24 lutego 2019 - 12:24


#13 winmaciek

winmaciek
  • 6 752 postów
  • Płeć:

Napisano 24 lutego 2019 - 14:32

Złośliwie można by stwierdzić, że mało ludzi ma ten problem, bo większość użytkowników potencjalnie wadliwych MacBooków i tak już oddała komputer na gwarancji z powodu klawiatury

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#14 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 24 lutego 2019 - 15:38

;D


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#15 codaco

codaco
  • 15 postów

Napisano 18 kwietnia 2019 - 11:02

MacBooka Pro z 2018 roku z TB, taśma powodująca problemy z ekranem jest w nowym modelu o 2 mm dłuższa i to podobno rozwiązuje problem



#16 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 18 kwietnia 2019 - 14:14

MacBooka Pro z 2018 roku z TB, taśma powodująca problemy z ekranem jest w nowym modelu o 2 mm dłuższa i to podobno rozwiązuje problem

Tak właśnie jest i w związku z tym jest to jasny sygnał że Apple o problemie wiedziało i próbuje go naprawić. Szkoda że po cichu. Trzeba liczyć na to że wprowadzą program naprawczy. To byłoby po prostu fair a jeśli chcą iść w zaparte to po co wydłużali wspomnianą taśmę. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#17 douglas

douglas
  • 613 postów

Napisano 18 kwietnia 2019 - 14:36

Trzeba liczyć na to że wprowadzą program naprawczy. To byłoby po prostu fair a jeśli chcą iść w zaparte to po co wydłużali wspomnianą taśmę. 

 

Jak będzie odpowiednia skala i zaczną się pozwy to wprowadzą, tak jak z klawiaturami.

 

 

To byłoby po prostu fair a jeśli chcą iść w zaparte to po co wydłużali wspomnianą taśmę. 

 

 

Żeby skala była mniejsza i żeby ograniczyć listę modeli objętych potencjalnym problemem naprawczym.


  • kristof461 lubi to

#18 Pugilares

Pugilares
  • 83 postów

Napisano 29 września 2019 - 21:25

Masz ochronę w postaci rękojmi w 2 roku (z pewnymi wyjątkami).
O jakim sprzęcie w ogóle mówimy, bo nie słyszałem jeszcze o żadnym flexgate?

AppleCare usuwa koszty napraw, masz jakby gwarancję Apple przedłużoną z roku na trzy.

 

Rękojmia 24 mies. działa tylko w przypadku zakupu przez konsumenta. Jeżeli rzecz została zakupiona "na firmę", to dwuletnia rękojmia nie działa. Akurat MacBooki dość często są kupowane "na firmę", bo sporo można zaoszczędzić i dużo jest PKDów, których można uznać laptopa za koszt. 



#19 ali_cja

ali_cja
  • 249 postów

Napisano 29 września 2019 - 22:24

Rękojmia 24 mies. działa tylko w przypadku zakupu przez konsumenta. Jeżeli rzecz została zakupiona "na firmę", to dwuletnia rękojmia nie działa. Akurat MacBooki dość często są kupowane "na firmę", bo sporo można zaoszczędzić i dużo jest PKDów, których można uznać laptopa za koszt. 

 

Mylisz się. Regułą jest 24 miesięczna ochrona z tytułu rękojmi wobec wszystkich kupujących, czyli wobec konsumentów jak i osób kupujących nie będących konsumentem. Wyjątkiem, dopuszczonym przez prawo, jest rozszerzenie, ograniczenie lub wyłączenie rękojmi (art. 558 Kc).  Z tym, że ograniczenie lub wyłączenie rękojmi wobec kupującego będącego konsumentem jest dopuszczalne wyłącznie w przypadkach określonych w przepisach szczególnych ( np. przy sprzedaży rzeczy używanej rękojmia zostać ograniczona, jednak nie krócej niż do 12 m- art. 568 Kc). W dużych sklepach najczęściej nie ma wyłączenia czy ograniczenia rękojmi w przypadku zakupu „na firmę”. Najczęściej stosują to tylko sprzedawcy o nieugruntowanej renomie.

 

O ograniczeniu lub wyłączeniu rękojmi kupujący musi zostać poinformowany przed zawarciem umowy sprzedaży ( np. w Regulaminie sklepu).  Brak takiej informacji powoduje to, że sprzedawca nie może się na nie powołać wobec kupującego. Jeżeli sprzedawca podstępnie zataił wadę, to wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest również bezskuteczne ( np. sprzedaż używanej/regenerowanej rzeczy jako nowej ).

 

Przepraszam za OT, ale musiałam sprostować powszechnie panującą, lecz błędną, opinię o rękojmi przy tzw. zakupie na firmę.



#20 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24 174 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 16 listopada 2020 - 20:36

@Kasia Gierlach: ile jeszcze razy mam Ci usunąć ten sam post, który uparcie wrzucasz do wątków o czymś zupełnie innym, do tego w złych działach?
Prewencyjnie zamykam ten wątek, i tak jest martwy od roku.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych