Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

flexgate a apple care


  • This topic is locked This topic is locked
19 replies to this topic

#1 ktos-inny

ktos-inny
  • 101 posts
  • SkądGdańsk

Posted 24 February 2019 - 03:24

Siema, 

Naczytałem sie ostatnio o flexgejcie, i zastanawiam sie czy wykupienie applecare załatwia sparwe, czy tylko redukuje ewentualny koszt?

Nie wiem czy jest sens zakupu.

 

2. sprawa prawo EU a ewentualne naprawy. Maka kupiłem w MM, czy jesli po powiedzmy 1.5r wystąpią problem z ekranem, to media mi przyjmie towar? Wszyscy pracownicy tam powtarzają ze na appla, to tylko rok gwarancji i raczej nie chcą wspominać o prawie EW 

 



#2 MC_

MC_
  • 6916 posts

Posted 24 February 2019 - 06:55

Ad 2. I maja racje, bo prawo ue nic nie mowi na temat dluzszej gwarancji.
  • cooper69 likes this

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#3 grzechotek

grzechotek
  • 111 posts

Posted 24 February 2019 - 09:10

Kupiłem MBP prawie dwa miesiące temu a nie dawno właśnie wyczytałem o flexgate i już się martwię. Sam rozważam zakup AC i też szukam informacji czy mi to naprawią w razie awarii (oby nie miało to miejsca). Ciekawe czy ktoś z użytkowników tego forum już ma ten problem czy to tylko kilkadziesiąt przypadków. 



#4 ktos-inny

ktos-inny
  • 101 posts
  • SkądGdańsk

Posted 24 February 2019 - 10:10

Na macrumors jest gdzieś topic z ankieta. Wygląda to tak że:
~75% nie doświadczyło, jeszcze (bo imo każdego to czeka...).

Co do mm. Przecież to właśnie UE i polskie zresztą tez, prawo mówi o 2 latach GW prawnej, za która odpowiada podmiot sprzedający nowy produkt (mm w tym przypadku).
https://europa.eu/yo...nd/index_pl.htm
Czy coś mylę?


wróćmy do sedna, czy Apple Care zamyka temat napraw wszelakich w ciągu 3 lat, czy czasem tylko redukuje cenę (np z 600usd na 300)?

#5 MC_

MC_
  • 6916 posts

Posted 24 February 2019 - 10:29

Mylisz sie. Piszesz o rekojmi a to cos innego niz gwarancja.
  • cooper69 likes this

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#6 Emej

Emej
  • 1161 posts
  • SkądWrocław

Posted 24 February 2019 - 10:34

Masz ochronę w postaci rękojmi w 2 roku (z pewnymi wyjątkami).
O jakim sprzęcie w ogóle mówimy, bo nie słyszałem jeszcze o żadnym flexgate?

AppleCare usuwa koszty napraw, masz jakby gwarancję Apple przedłużoną z roku na trzy.

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#7 dobrakawa

dobrakawa
  • 829 posts

Posted 24 February 2019 - 10:35

Chyba chodzi o nowe MacBooki i iPady, które są tak cienkie, że łatwo je wygiąć.


Pro 2012, 14 Pro


#8 ktos-inny

ktos-inny
  • 101 posts
  • SkądGdańsk

Posted 24 February 2019 - 10:50

O MacBooki pro 2015-2018, z i bez TB. Taśma ekranu jest zbyt krótka oraz zawinięta wok płytek LC/TB co powoduje pękanie w okresie roku do półtora od zakupu ;/

Ok, rękojmia faktycznie. Dzięki


Czyli jednak wykupie AC mam na to rok xD
2016-2018* sorki

#9 winmaciek

winmaciek
  • 6757 posts
  • Płeć:

Posted 24 February 2019 - 10:51

Nie, nie chodzi o wyginanie się. Po pierwsze, jeśli chodzi o iPady, to było bendgate. Po drugie, flexgate, jeśli dobrze czytałem w wiadomościach, wiąże się z kablem prowadzonym od płyty głównej do ekranu w MacBookach. Kabel ten „naciąga się” przy każdym otwarciu klapy. Kiedy w końcu od tego naciągania siada, trzeba wymienić bodajże cały ekran.

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#10 ktos-inny

ktos-inny
  • 101 posts
  • SkądGdańsk

Posted 24 February 2019 - 11:05

Dokładnie, i zwykle następuje to zaraz po GW ...
Tutaj ankieta i trochę do poczytania
https://forums.macru...ussion.2160010/

#11 Emej

Emej
  • 1161 posts
  • SkądWrocław

Posted 24 February 2019 - 12:01

Okej, teraz rozumiem. Generalnie 46 głosów na Yes na tak wielkim forum jakim jest macrumours to w mojej ocenie za mało, żeby się tym mocniej przejmować. Bardziej bym się bał o klawiaturę, chociaż tutaj Appl daje długą ochronę w postaci programu naprawczego.

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#12 ktos-inny

ktos-inny
  • 101 posts
  • SkądGdańsk

Posted 24 February 2019 - 12:18

dokładnie, klawiatura to nie jest zaden problem :)

 

Wydaje mi sie ze dopiero ten problem sie bedzie rozpowszechniał, obym sie mylil.

 

Tak czy tak, ja kupie AC za pare miesiecy ;)


Edited by ktos-inny, 24 February 2019 - 12:24.


#13 winmaciek

winmaciek
  • 6757 posts
  • Płeć:

Posted 24 February 2019 - 14:32

Złośliwie można by stwierdzić, że mało ludzi ma ten problem, bo większość użytkowników potencjalnie wadliwych MacBooków i tak już oddała komputer na gwarancji z powodu klawiatury

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#14 Emej

Emej
  • 1161 posts
  • SkądWrocław

Posted 24 February 2019 - 15:38

;D


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#15 codaco

codaco
  • 15 posts

Posted 18 April 2019 - 11:02

MacBooka Pro z 2018 roku z TB, taśma powodująca problemy z ekranem jest w nowym modelu o 2 mm dłuższa i to podobno rozwiązuje problem



#16 kristof461

kristof461
  • 2340 posts

Posted 18 April 2019 - 14:14

MacBooka Pro z 2018 roku z TB, taśma powodująca problemy z ekranem jest w nowym modelu o 2 mm dłuższa i to podobno rozwiązuje problem

Tak właśnie jest i w związku z tym jest to jasny sygnał że Apple o problemie wiedziało i próbuje go naprawić. Szkoda że po cichu. Trzeba liczyć na to że wprowadzą program naprawczy. To byłoby po prostu fair a jeśli chcą iść w zaparte to po co wydłużali wspomnianą taśmę. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#17 douglas

douglas
  • 613 posts

Posted 18 April 2019 - 14:36

Trzeba liczyć na to że wprowadzą program naprawczy. To byłoby po prostu fair a jeśli chcą iść w zaparte to po co wydłużali wspomnianą taśmę. 

 

Jak będzie odpowiednia skala i zaczną się pozwy to wprowadzą, tak jak z klawiaturami.

 

 

To byłoby po prostu fair a jeśli chcą iść w zaparte to po co wydłużali wspomnianą taśmę. 

 

 

Żeby skala była mniejsza i żeby ograniczyć listę modeli objętych potencjalnym problemem naprawczym.


  • kristof461 likes this

#18 Pugilares

Pugilares
  • 83 posts

Posted 29 September 2019 - 21:25

Masz ochronę w postaci rękojmi w 2 roku (z pewnymi wyjątkami).
O jakim sprzęcie w ogóle mówimy, bo nie słyszałem jeszcze o żadnym flexgate?

AppleCare usuwa koszty napraw, masz jakby gwarancję Apple przedłużoną z roku na trzy.

 

Rękojmia 24 mies. działa tylko w przypadku zakupu przez konsumenta. Jeżeli rzecz została zakupiona "na firmę", to dwuletnia rękojmia nie działa. Akurat MacBooki dość często są kupowane "na firmę", bo sporo można zaoszczędzić i dużo jest PKDów, których można uznać laptopa za koszt. 



#19 ali_cja

ali_cja
  • 249 posts

Posted 29 September 2019 - 22:24

Rękojmia 24 mies. działa tylko w przypadku zakupu przez konsumenta. Jeżeli rzecz została zakupiona "na firmę", to dwuletnia rękojmia nie działa. Akurat MacBooki dość często są kupowane "na firmę", bo sporo można zaoszczędzić i dużo jest PKDów, których można uznać laptopa za koszt. 

 

Mylisz się. Regułą jest 24 miesięczna ochrona z tytułu rękojmi wobec wszystkich kupujących, czyli wobec konsumentów jak i osób kupujących nie będących konsumentem. Wyjątkiem, dopuszczonym przez prawo, jest rozszerzenie, ograniczenie lub wyłączenie rękojmi (art. 558 Kc).  Z tym, że ograniczenie lub wyłączenie rękojmi wobec kupującego będącego konsumentem jest dopuszczalne wyłącznie w przypadkach określonych w przepisach szczególnych ( np. przy sprzedaży rzeczy używanej rękojmia zostać ograniczona, jednak nie krócej niż do 12 m- art. 568 Kc). W dużych sklepach najczęściej nie ma wyłączenia czy ograniczenia rękojmi w przypadku zakupu „na firmę”. Najczęściej stosują to tylko sprzedawcy o nieugruntowanej renomie.

 

O ograniczeniu lub wyłączeniu rękojmi kupujący musi zostać poinformowany przed zawarciem umowy sprzedaży ( np. w Regulaminie sklepu).  Brak takiej informacji powoduje to, że sprzedawca nie może się na nie powołać wobec kupującego. Jeżeli sprzedawca podstępnie zataił wadę, to wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest również bezskuteczne ( np. sprzedaż używanej/regenerowanej rzeczy jako nowej ).

 

Przepraszam za OT, ale musiałam sprostować powszechnie panującą, lecz błędną, opinię o rękojmi przy tzw. zakupie na firmę.



#20 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24178 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 16 November 2020 - 20:36

@Kasia Gierlach: ile jeszcze razy mam Ci usunąć ten sam post, który uparcie wrzucasz do wątków o czymś zupełnie innym, do tego w złych działach?
Prewencyjnie zamykam ten wątek, i tak jest martwy od roku.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users