Dzień dobry,
wiele czasu minęło od opisanych powyżej zdarzeń, ale trochę niespodziewanie mają one ciąg dalszy... Poniżej zamieszczam swoją korespondencję z autoryzowanym serwisem, który swego czasu odmówił mi wymiany baterii twierdząc, że aparat nie przechodzi testów zalecanych przez Apple. Co Szanowni Forumowicze radzą w tej sytuacji? Czy jest jakaś ścieżka odwoławcza, która spowodowałaby wymianę baterii w autoryzowanym serwisie w cenie promocyjnej? Już nawet nie chodzi mi o tę stówę różnicy między cena promocyjną a normalną, ale o zasady. Póki co nie chcę podawać nazwy serwisu, który odmówił mi wymiany baterii, bo może jeszcze się opamiętają. Niemniej trochę dziwną wydaje mi się sytuacja – o czym już pisałem wcześniej – że Apple Support poradził mi udać się do innego autoryzowanego serwisu, a konkretnie do Cortlandu w Warszawie. Przecież jeśli serwis jest autoryzowany, to w takim zakresie, o jaki chodzi w tej sytuacji, zdolności diagnostyczne każdego serwisu powinny być identyczne.
MÓJ MAIL DO SERWISU:
Pod koniec ubiegłego roku oddałem do Państwa serwisu iPhona 6 celem wymiany baterii w obowiązującej wtedy promocyjnej cenie. W odpowiedzi dowiedziałem się, że ponieważ telefon nie przechodzi testów diagnostycznych, to bateria nie może być wymieniona.
Jednak sprawa ta nie dawała mi spokoju, bo telefon cały czas poprawnie działał – oczywiście z częstym wsparciem powerbanku. Dnia 6 lutego zadzwoniłem do Apple Support i przedstawiłem sytuację. Polecono mi udać się z tą sprawą do serwisu Cortland.
Z różnych powodów dopiero w czerwcu mogłem pojechać do Cortlandu. Tam – nie wskazując, że chodzi o Państwa serwis – przedstawiłem problem, cytując trzy poniższe fragmenty z naszej korespondencji:
Diagnostyka urządzenia została zakończona. Diagnostyka wykazuje usterkę ładowania. Ponieważ wymiana baterii nie rozwiąże problem niestety nie możemy zaproponować wymiany baterii w tym urządzeniu.
Uszkodzenie dotyczy płyty głównej a nie baterii, wymiana baterii w tym przypadku nie rozwiąże problemy z ładowaniem urządzenia, a do tego telefon nie przechodzi testów, które są niezbędne do zamówienia baterii.
Apple przygotowało test diagnostyczny Mobile Resource Inspektor, protokół z wynikami którego możemy wydrukować Klientowi, ale niestety nie da się uruchomić tej diagnostyki na Pana urządzeniu. Inne testy diagnostyczne oraz kody usterek są wewnętrznymi informacjami których nie możemy udostępniać.
Ponieważ nie było w tym czasie innych klientów, to Cortland od razu zajął się diagnostyką urządzenia. Na wstępie stwierdzono to samo, co u Państwa: że telefon jest wygięty w okolicy bocznych klawiszy i że mimo to, iż była to powszechna wada, to producent traktował ją jako uszkodzenie mechaniczne z winy użytkownika i niestety nie uznawał reklamacji. Stwierdzono też, że bateria jest zużyta (900 cykli). Telefon przeszedł wszystkie dostępne testy i okazało się, że wyniki są pozytywne.
PRZESŁAŁEM SERWISOWI FOTO OTRZYMANEJ OPINII – W ZAŁĄCZNIKU.
ODPOWIEDŹ Z SERWISU:
Niestety nie mogę się odnieść do tej sytuacji, ponieważ nie znam wszystkich okoliczności co się wydarzyło z urządzeniem przez tak długi okres czasu. Na czas oddania urządzenia do naszego serwisu sytuacja wyglądała tak, jak opisałem wcześniej. Rozumiem że udało się Panu wymienić baterię w Cortlandzie?
MOJA ODPOWIEDŹ:
Owszem, proponowano mi taką możliwość, ale odmówiłem, bo z jakiego tytułu miałbym teraz zapłacić 229 zł, skoro wtedy wymiana baterii kosztowała znacznie mniej?
Co więcej, ufając w Państwa opinię o poważniej usterce i obawiając się, że nawet po naprawie w nieautoryzowanym serwisie telefon może działać niestabilnie na nieoryginalnej, niepotrzebnie wykosztowałem się na nowy telefon, bo jak widać z opinii serwisu polecone przez Apple Support po wymianie baterii dotychczasowy aparat zapewne jeszcze długo mógł mi służyć.
A co do tego, że u Państwa testy dawały negatywne wyniki, a te same testy w innym serwisie pozytywne, to przecież chyba nie nastąpił cud samouzdrowienia technicznego...
TU KORESPONDENCJA SIĘ URWAŁA – MINĘŁO PRAWIE TRZY TYGODNIE I NIE DOSTAŁEM ŻADNEJ ODPOWIEDZI.
Pozdr.
Załącznik do poprzedniego maila.