Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

APPLE AIO IMAC 21,5" (MNDY2ZEA) problem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 KarolKalisz1234

KarolKalisz1234
  • 2 postów

Napisano 20 stycznia 2019 - 16:28

Dzień dobry forumowicze,

 

chciałbym się poradzić, ponieważ mam problem z iMac’kiem. Kupiłem komputer:. AIO IMAC 21,5" (MNDY2ZEA) Sprzedawca zapewnił mnie, że mimo dysku HDD a nie SSD komputer ma tak dobre parametry, że nie powinienem czuć różnicy miedzy moim Macbookiem Air - 1,6 GHz Intel Core i5, 8 GB 1600 MHz DDR3, 256 SSD,  a wręcz komputer powinien być szybszy. Niestety komputer uruchamia koszmarnie długo (ok. 2 min) oraz programy na nim (przeglądarka, juz nie wspomnę o dokumentach z offica), Całość działa tak wolno, że zrezygnowałem z jego używania. Od roku uruchomiłem go dosłownie kilka razy (10-15). Wszystko jest zaktualizowane. Dodatkowo internet mi się co chwilę rozłącza - w biurze mam inne komputery podłączone do tego samego routera i nie ma tego problemu. 

 

Proszę o wskazówkę co mogę zrobić, nie chce mi się w to wierzyć, aby nowy IMAC tak pracował, czy to możliwe że trafiłem na egzemplarz z jakiejś trefnej seri? - wolno działa, rozłącza sie internet. Jak mogę sprawdzić czy na pewno wszystko chodzi poprawnie - jakiś program do sprawdzania błędów, który mogłby być podkładką pod reklamację ?

 

Proszę uprzejmie o pomoc.

 

Pozdrawiam serdecznie 



#2 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 20 stycznia 2019 - 21:30

Jeżeli faktycznie:

 

Sprzedawca zapewnił mnie, że mimo dysku HDD a nie SSD komputer ma tak dobre parametry, że nie powinienem czuć różnicy miedzy moim Macbookiem Air - 1,6 GHz Intel Core i5, 8 GB 1600 MHz DDR3, 256 SSD,  ...

 

to możesz zgłosić do sprzedawcy reklamację z Art.556 §1 ust.2 kc.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#3 iEjek

iEjek
  • 99 postów

Napisano 20 stycznia 2019 - 22:06

Proszę o wskazówkę co mogę zrobić, nie chce mi się w to wierzyć, aby nowy IMAC tak pracował...

 
Moim zdaniem jest to dobry (tak jako sprzęt ale też konkretnie twój egzemplarz) komputer,
który przez jeden ale istotny element, bardzo traci na wydajności - jest nim dysk twardy HDD (zapis/odczyt maksymalnie 100 MB/s) stąd 2 minuty na uruchomienie.
Jaka rada? Żebyś miał zadowolenie z tego komputera?
Są dwa rozwiązania:
1. Otworzyć komputer (a jak na pewno wiesz, jest to utrudnione) i wymienić dysk magnetyczny na półprzewodnikowy SSD SATA III
albo
2. Zastosować dysk zewnętrzny, z pomocą zewnętrznej obudowy a w niej dysk SSD SATA III uzyskasz ponad 400 MB/s przy podłączeniu USB 3

albo… zastosować obudowę z podłączeniem Thunderbolt 3 40 Gbps (np. https://i-tec.cz/pl/.../tb3mysafem2-7/ )

 w połączeniu z bardzo szybkim dyskiem (ponad 2000 MB/s) albo gotowy zestaw (np. https://www.samsung....x5/MU-PB500BEU/ ).

 

Oczywiście żeby poczuć różnicę, system trzeba zainstalować na tym szybkim, zewnętrznym dysku.


Użytkownik iEjek edytował ten post 20 stycznia 2019 - 22:11


#4 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 21 stycznia 2019 - 10:13

Przyczyną problemu jest wolny dysk HDD. Polecam wymianę na dysk SSD SATA, teraz są one już bardzo tanie. Np. 500 gigabajtów Samsunga można kupić za 350 złotych. Wymiana na przykład u nas w serwisie autoryzowanym kosztuje 250 złotych brutto.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#5 KarolKalisz1234

KarolKalisz1234
  • 2 postów

Napisano 21 stycznia 2019 - 16:36

Dziękuję za wskazówki.  SERWIS.ME - jeśli dokonam takiego ruchu to pewnie stracę gwarancję producenta ?

 

Pozdrawiam 



#6 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 21 stycznia 2019 - 16:59

Nie. Wymieniając dysk w serwisie autoryzowanym normalnie zachowujesz gwarancję. Gdybyś był zainteresowany to zapraszam do nas.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#7 iEjek

iEjek
  • 99 postów

Napisano 22 stycznia 2019 - 08:10

Dziękuję za wskazówki.  SERWIS.ME - jeśli dokonam takiego ruchu to pewnie stracę gwarancję producenta ?

 

Nie do mnie... Ale czerpiąc informacje z twojego pierwszego wpisu:

 

(...) Od roku uruchomiłem go dosłownie kilka razy (10-15).

 

zakładając, że nie wykupiłeś przedłużenia rocznej gwarancji Apple, to już nie masz gwarancji...
Masz tylko rękojmię czyli przez dwa lata od nabycia komputera, odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego za wady fizyczne oraz prawne rzeczy sprzedanej.

I teraz można postawić pytanie: czy modyfikacja sprzętu, polegająca na wymontowaniu jednej część (dysku twardego) i zatopieniu jej inną (nie nabytą u sprzedawcy komputera)
nawet jeśli ta czynność zostanie dokonana w autoryzowanym (przez Apple ale nie sprzedawcę) serwisie, czy ta czynność przypadkiem nie spowoduje ew. problemów, gdybyś chciał skorzystać z prawa rękojmi?

Czy sprzedawca uzna prawo rękojmi do tak zmodyfikowanego, nie kupionego w takim stanie komputera?



#8 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 22 stycznia 2019 - 23:28

 

I teraz można postawić pytanie: czy modyfikacja sprzętu, polegająca na wymontowaniu jednej część (dysku twardego) i zatopieniu jej inną (nie nabytą u sprzedawcy komputera)
nawet jeśli ta czynność zostanie dokonana w autoryzowanym (przez Apple ale nie sprzedawcę) serwisie, czy ta czynność przypadkiem nie spowoduje ew. problemów, gdybyś chciał skorzystać z prawa rękojmi?

Czy sprzedawca uzna prawo rękojmi do tak zmodyfikowanego, nie kupionego w takim stanie komputera?

 

Dlatego warto rozważyć :

.... zgłosić do sprzedawcy reklamację z Art.556 §1 ust.2 kc.

 

Wówczas to sprzedawca (o ile faktycznie zapewniał kupującego jak twierdzi kupujący) może wymienić (lub pokryć koszt wymiany) HDD na SSD.


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych