Siemka!,
Od jakiegoś czasu rozglądam się za nowym iPhonem który miałby zastąpić ukochanego SE. Szukam głównie iPhone 8 lub ew. X (wciąż się zastanawiam). Kwestie gwarancyjne nowych bądź używanych iPhoneów które są jeszcze na gwarancji, zawsze budziły moje wątpliwości dlatego postanowiłem zapytać konkretnie:
1. Na popularnym serwisie ogłoszeniowym znalazłem ofertę na nowy iPhone 8 64Gb z przedłużona dwu letnią gwarancją apple za 2400 oraz na X 64GB także z przedłużona gwarancją za 3400 zł. Z rozmowy z sprzedawcą dowiedziałem się że są nowe zafoliowane i pochodzą z polskiej dystrybucji. Czy generalnie u Apple występuje coś takiego jak przedłużona dwu letnia gwarancja? Przez stronę apple.pl nie dostrzegam nigdzie możliwości zakupu takiej opcji stąd moje pytanie.
Czy po numerze seryjnym jestem w stanie gdziekolwiek potwierdzić owe dwa lata? czy to w serwisie apple czy przez stronę, gdy wpiszę nr seryjny na https://checkcoverage.apple.com/pl/pl/ to czy pojawi się tam stosowna informacja?
2. drugi przypadek dotyczy telefonów sprzedawanych przez osoby fizyczne które wzięły iPhona w ramach abonamentu w polskiej sieci (orange, t-mobile...) i oferują taki telefon z dwu letnią gwarancją, gdzie rzekomo pierwszy rok realizowany jest przez apple a drugi przez operatora.. Czy to możliwe? Czy taka gwarancja (rękojmia?), realizowana przez operatora, przechodzi na kolejnego nabywcę?
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i rozwianie wątpliwości.
Pozdr