Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Iphone z przedłużoną gwarancją czy to możliwe? dwa przypadki kwestii gwarancji..


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Maver

Maver
  • 100 postów

Napisano 06 stycznia 2019 - 11:44

Siemka!,

 

Od jakiegoś czasu rozglądam się za nowym iPhonem który miałby zastąpić ukochanego SE. Szukam głównie iPhone 8 lub ew. X (wciąż się zastanawiam). Kwestie gwarancyjne nowych bądź używanych iPhoneów które są jeszcze na gwarancji, zawsze budziły moje wątpliwości dlatego postanowiłem zapytać konkretnie:

 

1. Na popularnym serwisie ogłoszeniowym znalazłem ofertę na nowy iPhone 8 64Gb z przedłużona dwu letnią gwarancją apple za 2400 oraz na X 64GB także z przedłużona gwarancją za 3400 zł. Z rozmowy z sprzedawcą dowiedziałem się że są nowe zafoliowane i pochodzą z polskiej dystrybucji. Czy generalnie u Apple występuje coś takiego jak przedłużona dwu letnia gwarancja? Przez stronę apple.pl nie dostrzegam nigdzie możliwości zakupu takiej opcji stąd moje pytanie.

Czy po numerze seryjnym jestem w stanie gdziekolwiek potwierdzić owe dwa lata? czy to w serwisie apple czy przez stronę, gdy wpiszę nr seryjny na https://checkcoverage.apple.com/pl/pl/ to czy pojawi się tam stosowna informacja?

 

2. drugi przypadek dotyczy telefonów sprzedawanych przez osoby fizyczne które wzięły iPhona w ramach abonamentu w polskiej sieci (orange, t-mobile...) i oferują taki telefon z dwu letnią gwarancją, gdzie rzekomo pierwszy rok realizowany jest przez apple a drugi przez operatora.. Czy to możliwe? Czy taka gwarancja (rękojmia?), realizowana przez operatora, przechodzi na kolejnego nabywcę?

 

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i rozwianie wątpliwości.

Pozdr



#2 Regiss

Regiss
  • 2 893 postów
  • SkądRadom

Napisano 06 stycznia 2019 - 12:04

1. Istnieje tzw apple care, które przedłuża o dodatkowy rok gwarancję. Na podanej przez Ciebie stronie można to zobaczyć ale dopiero jak telefon będzie aktywowany. Tylko że z tego co kojarzę można to aktywować dopiero po aktywacji samego telefonu, więc nie wiem jak sprzedawca ma zamiar to uczynić? Da Ci jakiś kod aktywacyjny? Niech może ktoś bardziej zorientowany dopowie jak to jest.


2. Nie przechodzi. Piszący tak nie mają pojęcia co piszą albo specjalnie wprowadzają w błąd. To nie na Ciebie jest abonament i telefon u operatora , więc rękojmia Ciebie nie dotyczy. Masz tylko rok gwarancji.

Użytkownik Regiss edytował ten post 06 stycznia 2019 - 12:05

  • Maver lubi to

iPhone 15 Pro


#3 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 06 stycznia 2019 - 12:07

Gwarancja Apple jest możliwa przez wykupienie Apple Care za 500(ofery na ebay) lub 900zł oficjalna cena np. w niemczech. 

 

Nie ma innej opcji posiadania dwuletniej gwarancji Apple. Jeśli ktoś twierdzi to niech poda imei lub wrzuci zdjęcie certyfikatu Apple Care. Możesz też zadzwonić na support apple to ci po imei powiedzą. Ale nie oszukujmy się że ktoś dokłada usługę za 900zł gratis. 

 

Inna możliwość to gwarancja czy też ubezpieczenie przez firmy trzecie typu pzu gdzie również jest opłata w wysokości kilkuset złotych jednorazowo lub w ratach do faktury. 

 

Z tegeo co wiem tylko plus daję 24miesiące gwarancji na iPhone i daje to na piśmie ale z plusa nie kupuj z wiadomych powodów :)

Pozostali operatorzy nie udzielają żadnej gwarancji na urządzenia  a rękojmia nie przechodzi na kolejnego nabywcę w dodatku to całkowicie co innego niż gwarancja i niewiele ma z nią wspólnego w przypadku produktów Apple. 


  • Maver lubi to

#4 Remi73

Remi73
  • 140 postów

Napisano 06 stycznia 2019 - 16:01

Gwarancja Apple jest możliwa przez wykupienie Apple Care za 500(ofery na ebay) lub 900zł oficjalna cena np. w niemczech.

Nie ma innej opcji posiadania dwuletniej gwarancji Apple. Jeśli ktoś twierdzi to niech poda imei lub wrzuci zdjęcie certyfikatu Apple Care. Możesz też zadzwonić na support apple to ci po imei powiedzą. Ale nie oszukujmy się że ktoś dokłada usługę za 900zł gratis.

Inna możliwość to gwarancja czy też ubezpieczenie przez firmy trzecie typu pzu gdzie również jest opłata w wysokości kilkuset złotych jednorazowo lub w ratach do faktury.

Z tegeo co wiem tylko plus daję 24miesiące gwarancji na iPhone i daje to na piśmie ale z plusa nie kupuj z wiadomych powodów :)
Pozostali operatorzy nie udzielają żadnej gwarancji na urządzenia a rękojmia nie przechodzi na kolejnego nabywcę w dodatku to całkowicie co innego niż gwarancja i niewiele ma z nią wspólnego w przypadku produktów Apple.


A'propo ubezpieczenia:
W PZU jest taka opcja, która dotyczy tylko ubezpieczenia na firmę (mają też dla indywidualnych konsumentów, ale jest to realizowane przez iSpot a wiadomo jak ta firma wywiązuje się zazwyczaj z czegokolwiek...) i nie wynosi kilkuset złotych a jest uzależniona wprost od wartości telefonu (mój kosztował 5729 i za ubezpieczenie zapłaciłem 147 PLN). Ubezpieczenie posiada tzw franczyzę redukcyjną (250 PLN) co w przypadku kradzieży, uszkodzenia telefonu umniejszy kwotę wypłaconego odszkodowania. Polecam to ubezpieczenie (mam już kolejne), bo w razie zonk-u naprawdę działa
...znajomy nieszczęśliwie upuścił swojego X (ekran i plecki zbite) i zgłosił szkodę do PZU i uzyskał zwrot kosztów wymiany telefonu na nowy w iSpot (takie uszkodzenia podlegają wymianie a nie naprawie) minus oczywiście 250 PLN co nie wypadło źle.
  • Maver lubi to

#5 Maver

Maver
  • 100 postów

Napisano 07 stycznia 2019 - 10:39

Z tegeo co wiem tylko plus daję 24miesiące gwarancji na iPhone i daje to na piśmie ale z plusa nie kupuj z wiadomych powodów :)

Pozostali operatorzy nie udzielają żadnej gwarancji na urządzenia  a rękojmia nie przechodzi na kolejnego nabywcę w dodatku to całkowicie co innego niż gwarancja i niewiele ma z nią wspólnego w przypadku produktów Apple. 

 

Jaki to powód by nie kupować z telefonów wziętych na abo w Plusie? :> Nie jestem w temacie (;

 

przyszedł mi jeszcze jeden przypadek na mysl,

3. telefon zakupiony w sklepie np.: media markt, x-kom, etc... na takie telefony udzielna jest także rękojmia czy gwarancja 2 letnia? Jak z jej przechodzeniem na drugiego właściciela?

 

 

A'propo ubezpieczenia:
W PZU jest taka opcja, która dotyczy tylko ubezpieczenia na firmę (mają też dla indywidualnych konsumentów, ale jest to realizowane przez iSpot a wiadomo jak ta firma wywiązuje się zazwyczaj z czegokolwiek...) i nie wynosi kilkuset złotych a jest uzależniona wprost od wartości telefonu (mój kosztował 5729 i za ubezpieczenie zapłaciłem 147 PLN). Ubezpieczenie posiada tzw franczyzę redukcyjną (250 PLN) co w przypadku kradzieży, uszkodzenia telefonu umniejszy kwotę wypłaconego odszkodowania. Polecam to ubezpieczenie (mam już kolejne), bo w razie zonk-u naprawdę działa
...znajomy nieszczęśliwie upuścił swojego X (ekran i plecki zbite) i zgłosił szkodę do PZU i uzyskał zwrot kosztów wymiany telefonu na nowy w iSpot (takie uszkodzenia podlegają wymianie a nie naprawie) minus oczywiście 250 PLN co nie wypadło źle.

 

Orientujesz się czy na telefony używane także można wykupić takie ubezpieczenie?

 

 

Mam jeszcze jedno pytanie co do gwarancji, jeśli kupuję nowy telefon nie aktywowany, bez dowodu zakupu, od osoby prywatnej, prawdopodobnie nie z polskiej dystrybucji, to gdy go aktywuję przysługuje mi normalna gwarancja apple? Czy też w wypadku jakieś wady gdy będę oddawał telefon to mogą poprosić o dowód zakupu?


Użytkownik Maver edytował ten post 07 stycznia 2019 - 10:40


#6 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 07 stycznia 2019 - 10:40

Mediamarkt i inne sklepy nie udzielają dodatkowej gwarancji. A rękojmia sama z siebie nie przechodzi na kolejnego nabywcę. Inna kwestia to taka, że według niektórych relacji nikt na to nie patrzy i jeśli telefon pochodzi z polskiej dystrybucji i nie od operatora to i tak naprawiają każdemu kto telefon do serwisu dostarczy.


  • Maver lubi to

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#7 Regiss

Regiss
  • 2 893 postów
  • SkądRadom

Napisano 07 stycznia 2019 - 11:11

Dokładnie, jak masz telefon z media Markt, expert etc. to nasze serwisy traktują drugi rok rękojmi jak gwarancję i przyjmują bez problemu. Jeszcze lepiej jak jest paragon a nie faktura, wtedy nikt nie będzie pytał nawet czy jesteśmy pierwszym właścicielem i osobą na fakturze.

Plus i T-Mobile są właścicielem telefonu do momentu spłaty rat przez osobę która go brała. Jak ta osoba przestanie płacić raty ( może się zdarzyć) to zablokują Ci ten telefon i jesteś w przysłowiowej d... Tylko Play i Orange szukaj.

Z tą gwarancją to nie jest też tak wesoło że masz ZAWSZE gwarancję od momentu aktywacji. Jak kupisz jakiegoś leżaka, który gdzieś w magazynie na zachodzie leżał pół roku to może się okazać że zostanie Ci pół roku( lub 7,8,9 miesięcy) gwarancji.Gdy dotyczy to polskiej dystrybucji to przedstawiasz dokument zakupu ze sklepu i gwarancja jest aktualizowana. Jak telefon jest z zachodu nie masz na to szans. Wszystko zależy jak długo minęło od zakupu przez kogoś tam za granicą. Czyli loteria.
Jak szukasz używki to najlepiej z polskiej dystrybucji z istota, Cortland, media Markt itd. Wtedy jest szansa na 2 letnia ochronę. Jak nowy to od operatora Play lub Orange. Wtedy masz przynajmniej roczna gwarancję. Oczywiście mówimy o tańszych opcjach, a nie prosto ze sklepu.

Użytkownik Regiss edytował ten post 07 stycznia 2019 - 11:09

  • Maver lubi to

iPhone 15 Pro


#8 Remi73

Remi73
  • 140 postów

Napisano 07 stycznia 2019 - 12:00

Jaki to powód by nie kupować z telefonów wziętych na abo w Plusie? :> Nie jestem w temacie (;

przyszedł mi jeszcze jeden przypadek na mysl,
3. telefon zakupiony w sklepie np.: media markt, x-kom, etc... na takie telefony udzielna jest także rękojmia czy gwarancja 2 letnia? Jak z jej przechodzeniem na drugiego właściciela?



Orientujesz się czy na telefony używane także można wykupić takie ubezpieczenie?


Można, ale nie zawsze PZU na to się godzi. Kwestia indywidualna.
  • Maver lubi to

#9 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 07 stycznia 2019 - 23:45

Mediamarkt i inne sklepy nie udzielają dodatkowej gwarancji. 

Niektóre udzielają, ale zawsze jest to wówczas gwarancja sklepu (a nie Apple). Nie licząc oczywiście (najczęściej zupełnie nie wartych zakupu) produktów ubezpieczeniowych sprzedawanych jako "rozszerzona gwarancja".


  • Maver lubi to

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#10 Maver

Maver
  • 100 postów

Napisano 08 stycznia 2019 - 09:28

Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi!

 

Jeszcze jedna sprawa, iPhone zakupiony w EU (nie z polskiej dystrybucji) na standardowym Applowym 12 miesięcznym okresie gwarancyjnym mogę oddać do jakiegokolwiek licencjonowanego serwisu Apple w Polsce? Czy mogą wówczas zażądać dowodu zakupu?



#11 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 08 stycznia 2019 - 09:51

Możesz oddać do każdego serwisu autoryzowanego. A dowodu zakupu możemy zażądać w każdym przypadku, nawet jak masz telefon z polskiej dystrybucji.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych