Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Reklamacja iSpot - MBP 2017


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 xhanka

xhanka
  • 10 postów

Napisano 04 grudnia 2018 - 10:53

Dzień dobry wszystkim!

 

Opiszę poniżej mój przypadek i poproszę Was o pomoc.

 

Rok temu 9.12.2017 kupiłam MBP 2017 na fakturę. Mam z nim wieczne problemy:

 

- reklamacja - gwarancja - wymiana klawiatury, touchpada, baterii

- reklamacja - gwarancja - wymiana wadliwej matrycy

- reklamacja - rękojmia - zgłoszony błąd matrycy - prześwietlenia w dolnej częsci ekranu - ekran nie świeci równomiernie. Roszczenie: wymiana na nowy. Po otrzymaniu z serwisu według nich sprzęt jest ok, a blędy wynikały z błedów systemowych. Otrzymałam kompa z serwisu z wadliwą klawiaturą.

- dziś/jutro znowu chcę złożyć reklamację z tytuły rękojmi - za wadliwą matrycę i dodatkowo wadliwą klawiaturę. Moim roszczeniem będzie zwrot pieniędzy.

 

Przy drugiej rękojmi sprzedawca wg KC musi zgodzić się na moje roszczenie, jeśli wcześniejsze naprawy nie przyniosły skutku.

Jakie mam szanse? Co zrobić w przypadku gdy serwis oleje moje roszczenie i znowu naprawi komputer, którego po prostu już nie chcę. Same z nim problemy i bujanie po serwisach.

 

Będę wdzięczna za pomoc :).



#2 keeganab

keeganab
  • 75 postów

Napisano 04 grudnia 2018 - 11:26

Idź do autoryzowanego serwisu Apple póki jeszcze masz roczną gwarancje.


MacBook Air 13 Early 2015 128GB 8GB RAM + iPhone 8 Plus Space Grey


#3 xhanka

xhanka
  • 10 postów

Napisano 04 grudnia 2018 - 11:30

Idź do autoryzowanego serwisu Apple póki jeszcze masz roczną gwarancje.

ale w jakim celu? ja już nie chcę naprawy a zwrot kosztów. Chyba, że po to żeby stwierdzili wadę, ale nie wiem czy tak można



#4 notedeagle

notedeagle
  • 567 postów

Napisano 04 grudnia 2018 - 11:35

Generalnie to idź do innego serwisu niż iSpot. Najlepiej Cortland/iMad/Serwis.me. 


iPhone 6s --> iPhone X 64GB Space Grey, MacBook Air 2017


#5 xhanka

xhanka
  • 10 postów

Napisano 04 grudnia 2018 - 11:39

Panowie, dzięki za odpowiedź, ale chyba się nie zrozumieliśmy. Ja nie oczekuje juz naprawy. A chcę odzyskać pieniądze lub wymianę na MBP 2018. Mam wadliwy sprzęt i jestem zmuszona wydać kolejne pieniądze na AppleCare. Uniknę tego, gdy dostanę zwrot kosztów. 



#6 kristof461

kristof461
  • 2 268 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 grudnia 2018 - 12:18

Nie licz na wymianę na nowego MBP 2018 zwłaszcza że jest to zupełnie inny sprzęt z 4 rdzeniowymi procesorami. Mowa o wersjach 13 calowych. Chyba że mówisz o modelu bez touchbara ale te nie zostały zaktualizowane i wciąż są modelami z 2017. Tak czy inaczej wymiana na nowy "zaktualizowany" model może mieć miejsce tylko w przypadku kiedy Apple zdecyduje się w ten sposób zareagować a nie mają już starych sprzętów.

Możesz ubiegać się o zwrot i nie dziwię się że chcesz to zrobić. Musisz jednak pamiętać że nie jest to prosta walka. Może lepiej byłoby skorzystać z innego serwisu który rzeczywiście wymieni ci sprzęt po odpowiedniej konsultacji z Apple. Jest jeszcze opcja aby bezpośrednio zgłosić się do Apple i przedstawić im dokładnie jak wygląda cała sprawa. Dopóki masz gwarancję powinni pomóc. 

Szkoda że cała sprawa zostawiona na sam koniec. Z jednej strony nie chce skorzystać z gwarancji (co rozumiem) ale z drugiej jest to jakby nie patrzeć pewniejsza metoda. Twój błąd był tylko taki że cały czas oddawałaś sprzęt do iSpot a to najgorsze co może być. 


MacBook Pro 13" 2016 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#7 xhanka

xhanka
  • 10 postów

Napisano 04 grudnia 2018 - 12:33

Nie licz na wymianę na nowego MBP 2018 zwłaszcza że jest to zupełnie inny sprzęt z 4 rdzeniowymi procesorami. Mowa o wersjach 13 calowych. Chyba że mówisz o modelu bez touchbara ale te nie zostały zaktualizowane i wciąż są modelami z 2017. Tak czy inaczej wymiana na nowy "zaktualizowany" model może mieć miejsce tylko w przypadku kiedy Apple zdecyduje się w ten sposób zareagować a nie mają już starych sprzętów.

Możesz ubiegać się o zwrot i nie dziwię się że chcesz to zrobić. Musisz jednak pamiętać że nie jest to prosta walka. Może lepiej byłoby skorzystać z innego serwisu który rzeczywiście wymieni ci sprzęt po odpowiedniej konsultacji z Apple. Jest jeszcze opcja aby bezpośrednio zgłosić się do Apple i przedstawić im dokładnie jak wygląda cała sprawa. Dopóki masz gwarancję powinni pomóc. 

Szkoda że cała sprawa zostawiona na sam koniec. Z jednej strony nie chce skorzystać z gwarancji (co rozumiem) ale z drugiej jest to jakby nie patrzeć pewniejsza metoda. Twój błąd był tylko taki że cały czas oddawałaś sprzęt do iSpot a to najgorsze co może być. 

 

Dzięki za odpowiedź :).

wcześniej faktycznie nie napisałam - jest to 15stka z touchbarem z 2017. Pierwsze dwie naprawy były w Cortlandzie, trzecia z tytułu rękojmi w iSpocie - z racji tego, że chce zwrot kasy. Nie wiem co zrobić teraz. Cortland raczej nie może mi zwrócić pieniędzy, bo nie jest sprzedawcą. 

Po konsultacji z Apple, powiedzieli mi, że sa w stanie wymienić go na nowy z 2017 - jeśli będą ku temu podstawy. Natomiast jesli chodzi o zwrot pieniędzy to mam sobie radzic sama.



#8 kristof461

kristof461
  • 2 268 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 grudnia 2018 - 14:12

No I jest podstawa do wymiany. Masz strasznego pecha. Tak nowego modele to nie są pancerne konstrukcje ale twój przypadek to apogeum. Zwrot pieniędzy rzeczywiście nie jest po ich stronie ale dali jasny sygnał że mogą wymienić sprzęt. Najlepiej przycisnąć Apple o tę wymianę. Skąd jesteś? Masz możliwość podejścia osobiście do serwisu? Rozmowa z serwisantem to zawsze lepsza opcja niż wysyłka. Może będą w stanie dość szybko podjąć decyzję o wymianie na nowy. Możesz też poprosić apple żeby oni gdzieś cię wysłali aby podjęto decyzję o wymianie bądź nie. Masz stałe problemy z tym komputerem więc ciśnij Apple bo jak bardzo by ich nie krytykowano to mimo wszystko potrafią nie raz się zachować i pomóc klientowi. Masz mało czasu choć jeśli rozmawiałaś wcześniej i twoja sprawa jest wciąż u nich otwarta to nie sądzę aby dzień czy nawet tydzień po gwarancji robili ci problemy. 

Tak w ogóle to dziwne że iSpot rozpatrywał rękojmię skoro matryca na gwarancji byłą wymieniona w Cortland. Można było wrócić raz jeszcze do Cortlanda. Za 3 razem duża szansa że wymieniliby produkt na nowy. 

Nie ma też wątpliwości że ktoś w iSpot uszkodził klawiaturę albo po prostu wywołał jej wadę raz jeszcze ale teraz to i tak nie ma znaczenia.

 

Podsumowując. Rękojmia jak najbardziej ale będzie mega ciężko. Ja bym zadzwonił do Apple i dopytał o tę wymianę i jakiego potwierdzenia potrzebują. Takie potwierdzenie wysyła serwis ale chodzi o to aby być zorientowanym i zawsze porozmawiać o tym z serwisantem o ile masz taką możliwość. 


MacBook Pro 13" 2016 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#9 a.s

a.s
  • 822 postów

Napisano 04 grudnia 2018 - 18:37

Dzień dobry wszystkim!

 

Opiszę poniżej mój przypadek i poproszę Was o pomoc.

 

Rok temu 9.12.2017 kupiłam MBP 2017 na fakturę. Mam z nim wieczne problemy:

 

- reklamacja - gwarancja - wymiana klawiatury, touchpada, baterii

- reklamacja - gwarancja - wymiana wadliwej matrycy

- reklamacja - rękojmia - zgłoszony błąd matrycy - prześwietlenia w dolnej częsci ekranu - ekran nie świeci równomiernie. Roszczenie: wymiana na nowy. Po otrzymaniu z serwisu według nich sprzęt jest ok, a blędy wynikały z błedów systemowych. Otrzymałam kompa z serwisu z wadliwą klawiaturą.

- dziś/jutro znowu chcę złożyć reklamację z tytuły rękojmi - za wadliwą matrycę i dodatkowo wadliwą klawiaturę. Moim roszczeniem będzie zwrot pieniędzy.

 

Przy drugiej rękojmi sprzedawca wg KC musi zgodzić się na moje roszczenie, jeśli wcześniejsze naprawy nie przyniosły skutku.

Jakie mam szanse? Co zrobić w przypadku gdy serwis oleje moje roszczenie i znowu naprawi komputer, którego po prostu już nie chcę. Same z nim problemy i bujanie po serwisach.

 

Będę wdzięczna za pomoc :).

 

Przede wszytkim od nieuznanej reklamacji, zwłaszcza po stwierdzeniu wadliwej klawiatury powinieneś się odwołać, a nie zgłaszać ponowną reklamację bo błądzisz w kółko rozpoczynając na nowo zainicjowany już proces. Jeśli upłynęło niewiele czasu od otrzymania odmowy złóż odwołanie  Jeśli było to trochę czasu temu zgłoś reklamację od nowa, ale zrób to szybko - przed upływem roku, bo potem potrzebny będzie rzeczoznawca... Jeśli odwołanie nic nie da idź do rzecznika Praw Konsumenta. 


Użytkownik a.s edytował ten post 04 grudnia 2018 - 18:38

MacBook 12" (2016), iPhone 7, Apple Watch 3, Apple TV 4K 


#10 MC_

MC_
  • 5 950 postów

Napisano 04 grudnia 2018 - 18:52

Rzecznik napisze pismo z interwencja ktora jak zwykle nie przyniesie efektu.
  • kristof461 i keniutek lubią to

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#11 a.s

a.s
  • 822 postów

Napisano 04 grudnia 2018 - 19:27

Rzecznik napisze pismo z interwencja ktora jak zwykle nie przyniesie efektu.

 

 

No nie wiem czy jak zwykle. Dwukrotnie korzystałam z pomocy Rzecznika i zawsze skutecznie..., ale oczywiście moje roszczenia były zasadne.

Natomiast teraz doczytałam, że Apple zasugerowało podjęcie tematu wymiany. Prawda jest taka że zwrot pieniędzy jest ostatecznością i realizowany jest gdy nie ma innej skutecznej metody doprowadzenia urządzenia do stanu bez wad lub przykładowa wymiana byłaby zbyt uciążliwa np. miałaby trwać 3 miesiące.... Naprawy jak widać są nieskuteczne, wiec może ich juz odmówić. Warto złożyć to odwołanie i wspomnieć o tej rozmowie oraz poprosić o wymianę zaznaczając, ze gdyby nie byłaby możliwa to wówczas prosi zwrot gotówki. Faktem jest że w sytuacji koleżanki wymiana jest realna i w zasadzie  na pierwszy rzut oka nie ma podstaw by koleżanka się na nią nie godziła. 


Użytkownik a.s edytował ten post 04 grudnia 2018 - 19:29

MacBook 12" (2016), iPhone 7, Apple Watch 3, Apple TV 4K 


#12 Emej

Emej
  • 1 120 postów
  • SkądWrocław

Napisano 04 grudnia 2018 - 19:30

Czy ja wiem, czy może odmówić napraw? Do tej pory tylko raz reklamacja poszła z tytułu rękojmi i nawet nie została uznana. Nie wiem, czy teraz reklamacja złożona po raz drugi oznacza, że już można żadać zwrotu pieniędzy, jeśli pierwsza reklamacja nie została uznana.


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods


#13 a.s

a.s
  • 822 postów

Napisano 04 grudnia 2018 - 19:44

Czy ja wiem, czy może odmówić napraw? Do tej pory tylko raz reklamacja poszła z tytułu rękojmi i nawet nie została uznana. Nie wiem, czy teraz reklamacja złożona po raz drugi oznacza, że już można żadać zwrotu pieniędzy, jeśli pierwsza reklamacja nie została uznana.

no nie ... dwie naprawy były, a więc potwierdzona jest awaryjność urządzenia, bądź co bądź drogiego.. Bez końca nie będzie naprawiać, bo to uciążliwe ...Nie ma znaczenia że korzysta z dwóch różnych uprawnień. Natomiast owszem zaznaczyłam by nie robić kolejnej reklamacji (bo wszytko idzie od nowa) tylko odwołać się od tej pierwszej i starać się wykazać, ze odrzucenie było bezpodstawne. W przypadku matrycy to chyba nie trudne, bo widać czy jest podświetlona równomiernie. Dochodzi tez teraz ta klawiatura. Moim zdanie obstawałabym a jeśli nie pomoże tak jak mówiłam poszłabym do Rzecznika... Jeśli oczywiście wada faktycznie występuje... Natomiast koleżanka zrobi jak zechce... 


Użytkownik a.s edytował ten post 04 grudnia 2018 - 19:45

MacBook 12" (2016), iPhone 7, Apple Watch 3, Apple TV 4K 


#14 Emej

Emej
  • 1 120 postów
  • SkądWrocław

Napisano 04 grudnia 2018 - 20:52

2 naprawy były z tytułu gwarancji, a nie rękojmii.


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods


#15 xhanka

xhanka
  • 10 postów

Napisano 04 grudnia 2018 - 21:54

Rzecznik nie wchodzi w grę. Sprzęt był na fakturę kupowany.

Ok, jutro idę do serwisu iSpot ponownie. Czyli lepiej się odwołać mówicie. Pytam bo Kodeks Cywilny i regulamin iSpot o rękojmi mówi tyle:

 

"Jeżeli Towar ma wadę, Klient może: a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę."

 

Dlatego wg mnie zgłoszenie kolejnej reklamacji z tytułu rękojmi jest tu zasadne, ale może się mylę?

 

Przesyłam też foty matrycy przy brightness na full na czarnym backgroundzie (właśnie tę wadę iSpot ostatnio odrzucił) - nie jest to aż tak mocny efekt jak na zdjęciach, ale w 3/4 jest https://we.tl/t-X8qkQkQWZC.

 

Dodam, że właśnie znalazłam jeszcze dwa bad pixels.  :wacko: 


Czy ja wiem, czy może odmówić napraw? Do tej pory tylko raz reklamacja poszła z tytułu rękojmi i nawet nie została uznana. Nie wiem, czy teraz reklamacja złożona po raz drugi oznacza, że już można żadać zwrotu pieniędzy, jeśli pierwsza reklamacja nie została uznana.

właśnie to dobre pytanie. Stąd nie wiem jak mam zadziałać, żeby dostać zwrot. Nie chcę tego sprzętu, jednak mogę pokusić się na wymianę, ale na 2018, bo pracy na 2017 już nie zdzierżę. Ponadto jeśli znowu nie uznają moich roszczeń, jestem zmuszona wykupić AppleCare, a to znowu mnoży wydatki...



#16 kristof461

kristof461
  • 2 268 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 grudnia 2018 - 22:08

Pytanie czy iSpot nie wyłącza rękojmi dla przedsiębiorców. Nie mam przed sobą pełnego regulaminu i nie wiem czy jest tam mowa o jakimś wyłączeniu do którego mają prawo. Wiem że już składałaś roszczenie dotyczące rękojmi ale może się nie zorientowali. No chyba że nie ma mowy o wyłączeniu to należy traktowac to jako fakt że rekomia jest dostępna. Słabo że matrycy nie reklamowałaś w Cortlandzie. Pomimo że wszystko to podzespoły od Apple to jednak oni robili wymianę i teraz iSpot mógłby w sumie mieć do tego zastrzeżenia. Może i nawet im o tym nie mówiłaś ale w systemie gdzieś to pewnie widnieje. Według mnie najlepiej to porozmawiać z Apple tak aby dostać nowy komputer i tyle. Jasne masz prawo ubiegać się o zwrot kosztów ale naprawdę nie wróżę szybkiego zakończenia. 


MacBook Pro 13" 2016 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#17 xhanka

xhanka
  • 10 postów

Napisano 06 grudnia 2018 - 13:58

Macbook oddany ponownie do iSpot (reklamacja - rekojmia nr 2). Jak serwis potwierdzi usterki to nastąpi odstąpienie od umowy. Dam znać jak się to wszystko skończy. Póki co trzeba czekać 2 tygodnie.

 

Pozdrowienia :)



#18 kristof461

kristof461
  • 2 268 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 grudnia 2018 - 14:12

Dobrze że iSpot nie wyłącza rękojmi przy FV. Życzę pozytywnego zakończenia sprawy. 


MacBook Pro 13" 2016 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych