Witam,
Jak zapewne wiecie kilka razy komentowałem sprawy zakupu dodatkowej gwarancji AppleCare+ dla użytkowników w Polsce. Dotychczas kupowałem przez internet w niemieckim Apple Store sprzęt od razu wkładając do torby dodatkową gwarancję (niedostępną w polskim oddziale), a wysyłkę realizowano na wirualny adres niemiecki Mailboxde.com. Sposób jest znany, pewny i opisywany w sieci, umożliwia kupno produktów jeszcze przed polskimi premierami sprzętu lub zakup usług niedostępnych w Polsce.
Inną możliwością, którą przećwiczyłem dwukrotnie jest uparta rozmowa na infolinii Apple (kilka przełączeń do innych krajów) i zakup gwarancji AP+ bezpośrednio przez infolinię.
Obecnie w zeszłym tygodniu przećwiczyłem zakup przez internet, bez rozmowy telefonicznej dodatkowej gwarancji AppleCare+ dla telefonu iPhone X zakupionego na naszym rodzimym Allegro (aktywacja 27.10.2018). Telefon aktywowany, użytkowany u nas w Orange a ja posługuję się polskim adresem i polską kartą kredytową. Z uwagi, że kupuję jako osoba prywatna w okazyjnej cenie telefon – drogi telefon – chcę mieć każdorazowo pełne 2 lata gwarancji z możliwością skorzystania z 2 płatnych incydentów, które umożliwiają mi wymianę telefonu na nowy. Nie mam czasu się martwić o to czy telefon się uszkodzi, ale nie o tym ta dyskusja.
Przystępujemy do sprawy:
1. Sprawdzamy na stronie https://checkcoverage.apple.com/pl/pl/
jaki zakres serwisu przysługuje naszemu sprzętowi, niejeden z nas używa tego adresu.
I tutaj zaczyna się odkryta przeze mnie możliwość. Zamieniamy literki pl/pl na de/de lub klikamy bezpośrednio w adres https://checkcoverage.apple.com/de/de
Wpisujemy tradycyjnie swój numer seryjny (np iPhona), kod potwierdzający i jeśli do naszego sprzętu można dokupić dodatkową gwarancję (w terminie 30 a może 60 dni od dat aktywacji) pojawia się nam na pierwszej pozycji informacja (po niemiecku), że możemy uzyskać więcej informacji na temat kupna dodatkowej gwarancji AppleCare+. Pozostałe pola mówią tradycyjnie o potwierdzonej dacie zakupu, dacie wsparcia telefonicznego i dacie ograniczonej gwarancji Apple.
Generalnie w tym punkcie można zakończyć moje porady i postępować zgodnie z informacjami na ekranie – są intuicyjne.
2. Kliknięcie w to dodatkowe pole, którego nie mamy w polskiej wersji językowej wyświetla od razu ekran z ceną dodatkowego planu serwisowego – w przypadku iPhona X wynosi ona aż 229EUR, klikamy dalej dostajemy informacje o płatnych incydentach itd, następnie klikamy w „KUPUJĘ“
3. Podajemy adres email (w moim przypadku z końcówką .pl) na który dostajemy link aktywacyjny do zdalnej diagnostyki naszego smartfona przez firmę Apple (niektórzy z nas podczas rozmów w różnych sprawach z infolinią Appla byli proszeni o uruchmienie takiej zdalnej diagnostyki)
4. Uruchamiamy diadnostykę bezpośrednio na telefonie, którego nr seryjny podaliśmy na początku poradnika. Po zakończeniu testów dokończymy transakcję podając numer karty kredytowej i adres, który zostanie wydrukowany na rachunku.
5. Otrzymujemy maila, że aktywacja gwarancji będzie trwała od 24 do 48h, w tym czasie na naszej karcie jest blokada kwoty za którą kupujemy dodatkową gwarancję. Kolejny mail zawiera certyfikat potwierdzający uzyskaną dodatkową gwarancję oraz dwa załaczniki z warunkami serwisu - łącznie 32 strony.
6. W niespełna 24h nasza gwarancja jest aktywna, a w kolejnych dniach otrzymujemy mailem rachunek i z karty fizycznie zostaje ściągnięta kwota za transakcję.
Pozdrawiam Michał