Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Poradnik: jak w Polsce kupić AppleCare+ dla iPhona na przykładzie X


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 madizal

madizal
  • 231 postów
  • SkądKatowice

Napisano 03 listopada 2018 - 13:10

Witam,

Jak zapewne wiecie kilka razy komentowałem sprawy zakupu dodatkowej gwarancji AppleCare+ dla użytkowników w Polsce. Dotychczas kupowałem przez internet w niemieckim Apple Store sprzęt od razu wkładając do torby dodatkową gwarancję (niedostępną w polskim oddziale), a wysyłkę realizowano na wirualny adres niemiecki Mailboxde.com. Sposób jest znany, pewny i opisywany w sieci, umożliwia kupno produktów jeszcze przed polskimi premierami sprzętu lub zakup usług niedostępnych w Polsce.

 

Inną możliwością, którą przećwiczyłem dwukrotnie jest uparta rozmowa na infolinii Apple (kilka przełączeń do innych krajów) i zakup gwarancji AP+ bezpośrednio przez infolinię.

 

Obecnie w zeszłym tygodniu przećwiczyłem zakup przez internet, bez rozmowy telefonicznej dodatkowej gwarancji AppleCare+ dla telefonu iPhone X zakupionego na naszym rodzimym Allegro (aktywacja 27.10.2018). Telefon aktywowany, użytkowany u nas w Orange a ja posługuję się polskim adresem i polską kartą kredytową. Z uwagi, że kupuję jako osoba prywatna w okazyjnej cenie telefon – drogi telefon – chcę mieć każdorazowo pełne 2 lata gwarancji z możliwością skorzystania z 2 płatnych incydentów, które umożliwiają mi wymianę telefonu na nowy. Nie mam czasu się martwić o to czy telefon się uszkodzi, ale nie o tym ta dyskusja.

 

Przystępujemy do sprawy:

 

1.    Sprawdzamy na stronie https://checkcoverage.apple.com/pl/pl/

jaki zakres serwisu przysługuje naszemu sprzętowi, niejeden z nas używa tego adresu.

I tutaj zaczyna się odkryta przeze mnie możliwość. Zamieniamy literki pl/pl na de/de lub klikamy bezpośrednio w adres https://checkcoverage.apple.com/de/de

Wpisujemy tradycyjnie swój numer seryjny (np iPhona), kod potwierdzający i jeśli do naszego sprzętu można dokupić dodatkową gwarancję (w terminie 30 a może 60 dni od dat aktywacji) pojawia się nam na pierwszej pozycji informacja (po niemiecku), że możemy uzyskać więcej informacji na temat kupna dodatkowej gwarancji AppleCare+. Pozostałe pola mówią tradycyjnie o potwierdzonej dacie zakupu, dacie wsparcia telefonicznego i dacie ograniczonej gwarancji Apple.

Generalnie w tym punkcie można zakończyć moje porady i postępować zgodnie z informacjami na ekranie – są intuicyjne.

 

2.    Kliknięcie w to dodatkowe pole, którego nie mamy w polskiej wersji językowej wyświetla od razu ekran z ceną dodatkowego planu serwisowego – w przypadku iPhona X wynosi ona aż 229EUR, klikamy dalej dostajemy informacje o płatnych incydentach itd, następnie klikamy w „KUPUJĘ“

 

3.    Podajemy adres email (w moim przypadku z końcówką .pl) na który dostajemy link aktywacyjny do zdalnej diagnostyki naszego smartfona przez firmę Apple (niektórzy z nas podczas rozmów w różnych sprawach z infolinią Appla byli proszeni o uruchmienie takiej zdalnej diagnostyki)

 

4.    Uruchamiamy diadnostykę bezpośrednio na telefonie, którego nr seryjny podaliśmy na początku poradnika. Po zakończeniu testów dokończymy transakcję podając numer karty kredytowej i adres, który zostanie wydrukowany na rachunku.

 

5.    Otrzymujemy maila, że aktywacja gwarancji będzie trwała od 24 do 48h, w tym czasie na naszej karcie jest blokada kwoty za którą kupujemy dodatkową gwarancję. Kolejny mail zawiera certyfikat potwierdzający uzyskaną dodatkową gwarancję oraz dwa załaczniki z warunkami serwisu - łącznie 32 strony.

 

6.    W niespełna 24h nasza gwarancja jest aktywna, a w kolejnych dniach otrzymujemy mailem rachunek i z karty fizycznie zostaje ściągnięta kwota za transakcję.

 

 

 

Pozdrawiam Michał


  • krzysztofsds lubi to

#2 ApolloApple

ApolloApple
  • 28 postów
  • SkądPolska

Napisano 29 listopada 2018 - 09:51

THX



#3 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 395 postów

Napisano 29 listopada 2018 - 10:29

Dodam, że od 1 grudnia wchodzą przepisy, które w ramach UE zabraniają różnicowania usług sklepów internetowych - przynajmniej teoretycznie sklep nie będzie mógł przekierowywać na siłę na stronę lokalną ani odmawiać sprzedaży do innego kraju Unii (choć nie ma obowiązku zorganizowania wysyłki w każde miejsce). To może sprawić, że nie będziemy traktowani jako kraj drugiej kategorii. Ciekawe czy wpłynie to na usługi takie jak Care+ ? 



#4 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 1 420 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 listopada 2018 - 11:44

Dodam, że od 1 grudnia wchodzą przepisy, które w ramach UE zabraniają różnicowania usług sklepów internetowych - przynajmniej teoretycznie sklep nie będzie mógł przekierowywać na siłę na stronę lokalną ani odmawiać sprzedaży do innego kraju Unii (choć nie ma obowiązku zorganizowania wysyłki w każde miejsce). To może sprawić, że nie będziemy traktowani jako kraj drugiej kategorii. Ciekawe czy wpłynie to na usługi takie jak Care+ ? 

Super, dzięki za info. Na watcha tez działa :)


rMBP 2015, Iphone Xs, Apple Watch Series 4





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych