Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Poradnik: jak w Polsce kupić AppleCare+ dla iPhona na przykładzie X


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 madizal

madizal
  • 237 postów
  • SkądKatowice

Napisano 03 listopada 2018 - 13:10

Witam,

Jak zapewne wiecie kilka razy komentowałem sprawy zakupu dodatkowej gwarancji AppleCare+ dla użytkowników w Polsce. Dotychczas kupowałem przez internet w niemieckim Apple Store sprzęt od razu wkładając do torby dodatkową gwarancję (niedostępną w polskim oddziale), a wysyłkę realizowano na wirualny adres niemiecki Mailboxde.com. Sposób jest znany, pewny i opisywany w sieci, umożliwia kupno produktów jeszcze przed polskimi premierami sprzętu lub zakup usług niedostępnych w Polsce.

 

Inną możliwością, którą przećwiczyłem dwukrotnie jest uparta rozmowa na infolinii Apple (kilka przełączeń do innych krajów) i zakup gwarancji AP+ bezpośrednio przez infolinię.

 

Obecnie w zeszłym tygodniu przećwiczyłem zakup przez internet, bez rozmowy telefonicznej dodatkowej gwarancji AppleCare+ dla telefonu iPhone X zakupionego na naszym rodzimym Allegro (aktywacja 27.10.2018). Telefon aktywowany, użytkowany u nas w Orange a ja posługuję się polskim adresem i polską kartą kredytową. Z uwagi, że kupuję jako osoba prywatna w okazyjnej cenie telefon – drogi telefon – chcę mieć każdorazowo pełne 2 lata gwarancji z możliwością skorzystania z 2 płatnych incydentów, które umożliwiają mi wymianę telefonu na nowy. Nie mam czasu się martwić o to czy telefon się uszkodzi, ale nie o tym ta dyskusja.

 

Przystępujemy do sprawy:

 

1.    Sprawdzamy na stronie https://checkcoverage.apple.com/pl/pl/

jaki zakres serwisu przysługuje naszemu sprzętowi, niejeden z nas używa tego adresu.

I tutaj zaczyna się odkryta przeze mnie możliwość. Zamieniamy literki pl/pl na de/de lub klikamy bezpośrednio w adres https://checkcoverage.apple.com/de/de

Wpisujemy tradycyjnie swój numer seryjny (np iPhona), kod potwierdzający i jeśli do naszego sprzętu można dokupić dodatkową gwarancję (w terminie 30 a może 60 dni od dat aktywacji) pojawia się nam na pierwszej pozycji informacja (po niemiecku), że możemy uzyskać więcej informacji na temat kupna dodatkowej gwarancji AppleCare+. Pozostałe pola mówią tradycyjnie o potwierdzonej dacie zakupu, dacie wsparcia telefonicznego i dacie ograniczonej gwarancji Apple.

Generalnie w tym punkcie można zakończyć moje porady i postępować zgodnie z informacjami na ekranie – są intuicyjne.

 

2.    Kliknięcie w to dodatkowe pole, którego nie mamy w polskiej wersji językowej wyświetla od razu ekran z ceną dodatkowego planu serwisowego – w przypadku iPhona X wynosi ona aż 229EUR, klikamy dalej dostajemy informacje o płatnych incydentach itd, następnie klikamy w „KUPUJĘ“

 

3.    Podajemy adres email (w moim przypadku z końcówką .pl) na który dostajemy link aktywacyjny do zdalnej diagnostyki naszego smartfona przez firmę Apple (niektórzy z nas podczas rozmów w różnych sprawach z infolinią Appla byli proszeni o uruchmienie takiej zdalnej diagnostyki)

 

4.    Uruchamiamy diadnostykę bezpośrednio na telefonie, którego nr seryjny podaliśmy na początku poradnika. Po zakończeniu testów dokończymy transakcję podając numer karty kredytowej i adres, który zostanie wydrukowany na rachunku.

 

5.    Otrzymujemy maila, że aktywacja gwarancji będzie trwała od 24 do 48h, w tym czasie na naszej karcie jest blokada kwoty za którą kupujemy dodatkową gwarancję. Kolejny mail zawiera certyfikat potwierdzający uzyskaną dodatkową gwarancję oraz dwa załaczniki z warunkami serwisu - łącznie 32 strony.

 

6.    W niespełna 24h nasza gwarancja jest aktywna, a w kolejnych dniach otrzymujemy mailem rachunek i z karty fizycznie zostaje ściągnięta kwota za transakcję.

 

 

 

Pozdrawiam Michał


  • krzysztofsds lubi to

#2 ApolloApple

ApolloApple
  • 33 postów
  • SkądPolska

Napisano 29 listopada 2018 - 09:51

THX



#3 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 571 postów

Napisano 29 listopada 2018 - 10:29

Dodam, że od 1 grudnia wchodzą przepisy, które w ramach UE zabraniają różnicowania usług sklepów internetowych - przynajmniej teoretycznie sklep nie będzie mógł przekierowywać na siłę na stronę lokalną ani odmawiać sprzedaży do innego kraju Unii (choć nie ma obowiązku zorganizowania wysyłki w każde miejsce). To może sprawić, że nie będziemy traktowani jako kraj drugiej kategorii. Ciekawe czy wpłynie to na usługi takie jak Care+ ? 



#4 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 1 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 listopada 2018 - 11:44

Dodam, że od 1 grudnia wchodzą przepisy, które w ramach UE zabraniają różnicowania usług sklepów internetowych - przynajmniej teoretycznie sklep nie będzie mógł przekierowywać na siłę na stronę lokalną ani odmawiać sprzedaży do innego kraju Unii (choć nie ma obowiązku zorganizowania wysyłki w każde miejsce). To może sprawić, że nie będziemy traktowani jako kraj drugiej kategorii. Ciekawe czy wpłynie to na usługi takie jak Care+ ? 

Super, dzięki za info. Na watcha tez działa :)


MBP 2016 TB, Iphone Xs, Apple Watch Series 4


#5 zakino

zakino


  • 10 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 10 lutego 2019 - 13:29

Jedyny mankament, że w Polsce nie oddasz tego telefonu. Będziesz musiał go do DE przetransportować ;)


NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.

Follow me on Instagram jacobswitek
Follow me on Twitter zakino4


#6 Ganjuana

Ganjuana
  • 413 postów

Napisano 10 lutego 2019 - 14:30

Jedyny mankament, że w Polsce nie oddasz tego telefonu. Będziesz musiał go do DE przetransportować ;)

 

Ewentualnie do kraju, w którym AC+ jest dostępne (Europa) ;)



#7 bee3

bee3
  • 3 779 postów

Napisano 10 lutego 2019 - 22:21

Jedyny mankament, że w Polsce nie oddasz tego telefonu. Będziesz musiał go do DE przetransportować ;)

Przedłużona gwarancja działa na całym świecie (w krajach gdzie Apple ma sieć serwisową)


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#8 zakino

zakino


  • 10 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 10 lutego 2019 - 22:59

Na gwarancji owszem. Ale jak chcesz powołać się na ubezpiecznie (zbity ekran, zalany telefon to nie ma opcji ;).


NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.

Follow me on Instagram jacobswitek
Follow me on Twitter zakino4


#9 Me_69

Me_69
  • 234 postów

Napisano 11 lutego 2019 - 00:21

Na gwarancji owszem. Ale jak chcesz powołać się na ubezpiecznie (zbity ekran, zalany telefon to nie ma opcji ;).


Niekoniecznie. Np. W autoryzowanym serwisie Maqsimum (Szczecin) jest możlowość naprawy/wymiany z AC+. Pytatałem się osobiście i w przypadku uszkodzenia przeliczają € lub £ na złotówki (bo płacimy tylko w złotówkach)

iPhone 6+ 128GB Silver / iPhone X 256GB Silver / AirPods

iPad Pro 12.9 (2017) 512GB + LTE / AppleTV 4 64GB


#10 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 914 postów

Napisano 11 lutego 2019 - 09:02

Na gwarancji owszem. Ale jak chcesz powołać się na ubezpiecznie (zbity ekran, zalany telefon to nie ma opcji ;).

Jak widać jest opcja dowiedz się zanim coś napiszesz  serwis.me też serwisuje w ramach AC+ uszkodzone urządzenia. 


  • krzysztofsds lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych