Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Iphone z Niemiec


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 maciek24043

maciek24043
  • 12 postów

Napisano 07 października 2018 - 09:28

Witam. Planuję zakup iphone Xr w Niemieckiej dystrybucji apple. Orientuje się ktoś z was jak to wygląda? Przede wszystkim czy wysylają do Polski i najważniejsze czy jeśli dokupię AppleCare to nie będzie problemu z zakupem? 



#2 Emej

Emej
  • 1 120 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 października 2018 - 09:31

Nie wysyłają do Polski. Nie ma problemu z dokupieniem AppleCare, ale jego zalety są ograniczone na terenie Polski. Czemu w ogóle chcesz kupować poza Polską?


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods


#3 maciek24043

maciek24043
  • 12 postów

Napisano 07 października 2018 - 09:38

Nie wysyłają do Polski. Nie ma problemu z dokupieniem AppleCare, ale jego zalety są ograniczone na terenie Polski. Czemu w ogóle chcesz kupować poza Polską?

Dlatego, że miałem już nieprzyjemność obcowania z polskim serwisem i obsługą klienta w przypadku macbooka, kiedy od roku nie potrafią mi naprawić głośnika i po 4 reklamacjach wciąż nie chcą wymienić na nowy i nie eliminują usterki. Druga sprawa jest taka, że jakiekolwiek ubezpieczenie w polsce nie da mi tego co applecare. U nas się tym świstkiem można podetrzeć, więc to pieniądze wyrzucone w błoto. 



#4 notedeagle

notedeagle
  • 568 postów

Napisano 07 października 2018 - 09:51

Tak z ciekawości z jakim serwisem? Bo wiesz, że z racji tego że w Polsce oficjalnie Apple niema, to jest kilka autoryzowanych serwisów. Zresztą co da ci to, że kupisz w Niemczech jak na gwarancje i tak oddasz w Polsce, co więcej iPhona kupionego w Polsce też możesz oddać na gwarancja do Apple Store choćby w Niemczech czy gdzie ci się podoba. 


iPhone 6s --> iPhone X 64GB Space Grey, MacBook Air 2017


#5 maciek24043

maciek24043
  • 12 postów

Napisano 07 października 2018 - 09:55

Tak z ciekawości z jakim serwisem? Bo wiesz, że z racji tego że w Polsce oficjalnie Apple niema, to jest kilka autoryzowanych serwisów. Zresztą co da ci to, że kupisz w Niemczech jak na gwarancje i tak oddasz w Polsce, co więcej iPhona kupionego w Polsce też możesz oddać na gwarancja do Apple Store choćby w Niemczech czy gdzie ci się podoba. 

Z serwisem Cortland, cała sprawa jest tak zagmatwana, że osobnego posta musiałbym zrobić. Niestety już wiem, że w Polsce jakakolwiek naprawa idzie przez polskiego dystrybutora. Dzięki fachowcom z Cortlanda, gdy przy 3 reklamacji zignorowali 2 usterki, z czego na jedną była akcja serwisowa (klawiatura) straciłem gwarancje producencka. A co do Iphone to mam możliwość, żeby kupił mi ktoś tam i w przypadku reklamacji czy na applecare szłoby bezpośrednio tam. 



#6 kristof461

kristof461
  • 2 337 postów

Napisano 07 października 2018 - 10:30

Nie wysyłają do Polski. Nie ma problemu z dokupieniem AppleCare, ale jego zalety są ograniczone na terenie Polski. Czemu w ogóle chcesz kupować poza Polską?

A nie mówisz przypadkiem o AC+. Pamietajmy ze AppleCare a AppleCare+ to dwie różne rzeczy. Zwykle AC daje dłuższa gwarancje i wszystko to jest respektowane też i u nas. Gorzej z Ac+ bo to respektowane jest w kraju jego zakupu

A co do Cortland. Z nimi raczej problemów nie ma. W razie czego można się zgłosić do Apple i opisać sytuacje. Jak kupisz tel w Niemczech to i tak chcąc oddać go na gwarancje oddasz go tak jak zakupiony u nas. Chyba ze będziesz jeździł do Niemiec.

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#7 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 07 października 2018 - 11:10

Dlatego, że miałem już nieprzyjemność obcowania z polskim serwisem i obsługą klienta w przypadku macbooka, kiedy od roku nie potrafią mi naprawić głośnika i po 4 reklamacjach wciąż nie chcą wymienić na nowy i nie eliminują usterki. Druga sprawa jest taka, że jakiekolwiek ubezpieczenie w polsce nie da mi tego co applecare. U nas się tym świstkiem można podetrzeć, więc to pieniądze wyrzucone w błoto. 

Masz w Polsce 10 niezależnych serwisów autoryzowanych (firm autoryzowanych przez Apple do świadczenia usług serwisowych). 

Możesz sam wybierać dokąd wysłać sprzęt do naprawy: tam gdzie lepiej, szybciej, taniej, etc. priorytety użytkownika. Masz wybór - jest konkurencja.

Piszesz / dzwonisz, przyjeżdża kurier zabiera sprzęt (w zdecydowanej większości przypadków - na koszt serwisu). 

Trzeba być masochistą, żeby kurczowo trzymać się tego serwisu, który nie potrafi rozwiązać Twoich problemów i z którego nie jesteś zadowolony.


...Niestety już wiem, że w Polsce jakakolwiek naprawa idzie przez polskiego dystrybutora. 

Nie przez dystrybutora, tylko przez serwis. 

Jest kilka serwisów autoryzowanych w Polsce, które nie prowadzą autoryzowanej dystrybucji sprzętu Apple a jedynie serwis.


Druga sprawa jest taka, że jakiekolwiek ubezpieczenie w polsce nie da mi tego co applecare.

Pełna zgoda. Ubezpieczenie wciskane w sklepach najczęściej przy zakupie bardzo często obejmuje zakresy, które większość użytkowników ma już kupione np. przy okazji ubezpieczenia domu, mieszkania czy firmy. 
Poza tym (jak piszą użytkownicy nawet na tym forum) sposób likwidacji szkody z takiego ubezpieczenia kupionego w sklepie coraz częściej odbiega od standardów naprawy zalecanej przez producenta, a obowiązujących w serwisach autoryzowanych.


Użytkownik bee3 edytował ten post 07 października 2018 - 11:11

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#8 maciek24043

maciek24043
  • 12 postów

Napisano 07 października 2018 - 11:26

Masz w Polsce 10 niezależnych serwisów autoryzowanych (firm autoryzowanych przez Apple do świadczenia usług serwisowych). 

Możesz sam wybierać dokąd wysłać sprzęt do naprawy: tam gdzie lepiej, szybciej, taniej, etc. priorytety użytkownika. Masz wybór - jest konkurencja.

Piszesz / dzwonisz, przyjeżdża kurier zabiera sprzęt (w zdecydowanej większości przypadków - na koszt serwisu). 

Trzeba być masochistą, żeby kurczowo trzymać się tego serwisu, który nie potrafi rozwiązać Twoich problemów i z którego nie jesteś zadowolony.


Nie przez dystrybutora, tylko przez serwis. 

Jest kilka serwisów autoryzowanych w Polsce, które nie prowadzą autoryzowanej dystrybucji sprzętu Apple a jedynie serwis.


Pełna zgoda. Ubezpieczenie wciskane w sklepach najczęściej przy zakupie bardzo często obejmuje zakresy, które większość użytkowników ma już kupione np. przy okazji ubezpieczenia domu, mieszkania czy firmy. 
Poza tym (jak piszą użytkownicy nawet na tym forum) sposób likwidacji szkody z takiego ubezpieczenia kupionego w sklepie coraz częściej odbiega od standardów naprawy zalecanej przez producenta, a obowiązujących w serwisach autoryzowanych.

Co do tego samego serwisu, nie mam wielu opcji bo wziąłem pakiet bezpieczeństwa na 3 lata w cortland, więc jestem na nich skazany. A co do ubezpieczeń to tylko papier, znajomy miał na iphone i w przypadku robicia telefonu odrzucili z miejsca. W pełni rozumiem, że to nie chodzi o to, że sobie rozwalę telefon i dostanę nowy, ale tam nie przeszła żadna opcja, nawet jak telefon został rozbity przez osobę trzecią. A w applecare z tego co do tej pory wyczytałem np w przypadku rozbitego ekranu płacę 30 euro i wymienią, co jest dla mnie świetną opcją bo obstawiam, że Xr będzie dość delikatnym sprzętem. No ale klasyczna sytuacja, cały świat ma applecare, ma E-sim w watchu a nam pozostaje się zadowolić ochłapem. 



#9 Emej

Emej
  • 1 120 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 października 2018 - 11:44

A nie mówisz przypadkiem o AC+. Pamietajmy ze AppleCare a AppleCare+ to dwie różne rzeczy. Zwykle AC daje dłuższa gwarancje i wszystko to jest respektowane też i u nas. Gorzej z Ac+ bo to respektowane jest w kraju jego zakupu

Racja.

Co do wyboru serwisu, w ramach gwarancji możesz oddać w dowolne miejsce. Dopiero korzystając z tego „pakietu bezpieczeństwa” jesteś skazany na Cortland. Błędem było w ogóle jego kupno w mojej ocenie.

Dostępność esim i AC+ jest mocno ogarniczona na świecie, pisanie o „całym świecie” to duża przesada. Niemcy nadal nie mają np. Apple Pay.

Użytkownik Emej edytował ten post 07 października 2018 - 11:45

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods


#10 maciek24043

maciek24043
  • 12 postów

Napisano 07 października 2018 - 11:57

Racja.

Co do wyboru serwisu, w ramach gwarancji możesz oddać w dowolne miejsce. Dopiero korzystając z tego „pakietu bezpieczeństwa” jesteś skazany na Cortland. Błędem było w ogóle jego kupno w mojej ocenie.

Dostępność esim i AC+ jest mocno ogarniczona na świecie, pisanie o „całym świecie” to duża przesada. Niemcy nadal nie mają np. Apple Pay.

Nie zmienia to faktu, że mając kogoś kto mi kupi go tam z applecare wyjdę na tym chyba dużo lepiej niż w polsce. 



#11 Emej

Emej
  • 1 120 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 października 2018 - 13:17

I z przedłużonej gwarancji będzie mógł korzystać na terenie Polski. Ale z wymian za stłuczony ekran już tylko w Niemczech, jeśli dobrze kojarzę.


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods


#12 kristof461

kristof461
  • 2 337 postów

Napisano 07 października 2018 - 15:36

Apple Care daje ci przedłużenie gwarancji na cały świat. Możesz kupić pakiet zagranicą (w Polsce wciąż niedostępny dla iP) i spokojnie aktywować u nas na infolinii. 

Ubezpieczenie czy bardziej obniżenie ceny wymiany ekranu w razie stłuczenia to już kwestia Apple Care+. On jest dostępny naprawdę w niewielkiej ilości krajów więc o całym świecie nie ma mowy. Do tego żeby egzekwować warunki AC+ trzeba to robić w kraju w którym się go kupiło. Oznacza to że nawet jeśli pojedziesz do USA to AC+ kupiony w Niemczech nic ci nie da. Jeśli masz blisko do naszych zachodnich sąsiadów to spoko może i warto. W innym przypadku nic ci AC+ tak naprawdę nie da. Chyba że specjalnie się do nich wybierzesz. Co więcej nie wiem czy nie ma tam zapisku o tym że polisa przysługuje rezydentom danego kraju. Może nikt tego aż tak nie weryfikuje ale warto doczytać wszystkie punkty regulaminu niż się później złościć. 


Użytkownik kristof461 edytował ten post 07 października 2018 - 15:42

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#13 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 07 października 2018 - 21:31

Co do tego samego serwisu, nie mam wielu opcji bo wziąłem pakiet bezpieczeństwa na 3 lata w cortland, więc jestem na nich skazany.  

Jak wyglądają produkty ubezpieczeniowe sprzedawane w sklepach ("pakiety bezpieczeństwa" , "rozszerzone gwarancje" , etc.) wiadomo nie od wczoraj, a jak jeszcze spróbujesz sobie wyobrazić, że prawie połowa składki której płacisz (netto bo w polisie nie ma VAT-u) w takim sklepie to prowizje (dla sklepu, sprzedawcy namawiającego do zakupu, managera, opiekuna u ubezpieczyciela, etc.), to już wiesz na czym ten biznes polega.

 

Niech więc i Twój przypadek będzie przestrogą dla innych.
Lepszą ochronę ruchomości (np. telefonów czy komputerów) mają polisy za ubezpieczenie domu, mieszkania, firmy, a rozszerzenie zakresu takiej polisy najczęściej  kosztuje grosze.

 

 No ale klasyczna sytuacja, cały świat ma applecare, ma E-sim w watchu a nam pozostaje się zadowolić ochłapem. 

 

Trochę demagogizujesz: W całym regionie EMEA (Europa, Środkowy Wschód i Afryka) jest "aż" 10 krajów (i to nie wszystkie ich terytoria) z dostępnym AC+ dla iPhone: https://www.apple.co...ountrylist.html .


Może nikt tego aż tak nie weryfikuje ale warto doczytać wszystkie punkty regulaminu niż się później złościć. 

Najlepiej sięgnąć do źródeł. Jeżeli ktoś czyta po raz pierwszy może go co najmniej kilka zapisów zaskoczyć: https://www.apple.co...plus_de_tc.html


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#14 kristof461

kristof461
  • 2 337 postów

Napisano 08 października 2018 - 07:32

Najlepiej sięgnąć do źródeł. Jeżeli ktoś czyta po raz pierwszy może go co najmniej kilka zapisów zaskoczyć: https://www.apple.co...plus_de_tc.html

Dlatego lepiej przeczytać i wiedzieć czego się spodziewać. Nigdy nie myślałem nawet o AC+ i dlatego też zastanawiam się jak bardzo restrykcyjnie Apple podchodzi do weryfikowania owych zapisów regulaminowych. 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#15 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 736 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 08 października 2018 - 08:34

I z przedłużonej gwarancji będzie mógł korzystać na terenie Polski. Ale z wymian za stłuczony ekran już tylko w Niemczech, jeśli dobrze kojarzę.

 

Oczywiście nie. Normalnie można bez problemu serwisować w Polsce urządzenia w ramach AC+. Wielokrotnie wymienialiśmy rozbite ekrany i całe zalane iPhony, więc jeśli będzie taka potrzeba to zapraszam do nas.


Autoryzowany serwis Apple. 

Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Limanowskiego 4, 30-534 Kraków 
Tel: 12 311 08 11
www.serwis.me

 


#16 kristof461

kristof461
  • 2 337 postów

Napisano 08 października 2018 - 10:47

To ze wymienić się da to pewne. Pytanie jak z polisa która daje nam zredukowanie kosztów. W regulaminie jasno jest napisane że podpisuje sie ja z rezydentami danego kraju. Może i Apple daje teraz możliwość pełnego korzystania z ac+ w innym kraju nie tylko tam gdzie zostało zakupione ale wciąż zeby je wykupić powinnismy być rezydentami kraju w którym go kupujemy.

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#17 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 736 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 08 października 2018 - 11:09

Pytanie było nie o możliwość zakupu tylko o wykorzystanie w Polsce, bo ktoś wyżej napisał, że zalety są ograniczone na terenie Polski, a nie jest to prawdą. Jeśli kupisz w innym kraju będąc w Polsce możesz skorzystać z naprawy.


Autoryzowany serwis Apple. 

Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Limanowskiego 4, 30-534 Kraków 
Tel: 12 311 08 11
www.serwis.me

 


#18 kristof461

kristof461
  • 2 337 postów

Napisano 08 października 2018 - 11:32

Ale jeśli osoba kupująca jest rezydentem kraju w którym kupuje ac+. Apple wprowadziło kiedyś te opcje dla osób podróżujących która miała dać im możliwość wymiany podczas wyjazdu. Przykład. Niemiec kupuje ac+ u siebie. Jedzie do polski i tutaj dokonuje naprawy zgodnie z wytycznymi. Natomiast inna jest sytuacja kiedy to Polak chce kupić ac+ w innym kraju. Zwykle ac można kupić i u nas aktywować. Ac+ to już polisa z zewnętrzna firma i wcale mie jest to wszystko takie oczywiste. Nie znam szczegółów i może Apple tego wszystkiego nie sprawdza. Natomiast regulamin jest jasny i trzeba go respektować a nie później ludzie jak chociażby przy gwarancji twierdzą ze od daty aktywacji ale nikt nie doczyta co mówi o tum samo Apple

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#19 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 736 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 08 października 2018 - 14:29

Ale przecież ja nie mam możliwości zweryfikować czy klient, który przychodzi z rozbitym telefonem do naprawy faktycznie mieszka w Niemczech czy tylko pojechał tam kupić AC+. 


Autoryzowany serwis Apple. 

Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Limanowskiego 4, 30-534 Kraków 
Tel: 12 311 08 11
www.serwis.me

 


#20 madizal

madizal
  • 248 postów
  • SkądKatowice

Napisano 08 października 2018 - 14:56

Można serwisować i już - sam z tego korzystam i nie wyobrażam sobie sprzętu bez AppleCare+ w Polsce


Użytkownik madizal edytował ten post 08 października 2018 - 14:59


#21 kristof461

kristof461
  • 2 337 postów

Napisano 08 października 2018 - 16:38

To mnie zaskoczyliscie? Kiedyś dopytywałem Apple i mówili co innego.
To że serwis nie jest w stanie zweryfikować wydaje się jasne ale Apple sprzedając ac+ już by mogło to robić.
Problem albo i nie problem polega na tym że Apple pozwala na taki zakup a w sumie nie powinno. Ciekaw też jestem czy rzeczywiście 100% nie robi z tym problemów.

Użytkownik kristof461 edytował ten post 08 października 2018 - 16:46

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#22 Emej

Emej
  • 1 120 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 października 2018 - 20:41

Też myślałem, że nie można z tego skorzystac w Polsce. Dobrze wiedzieć.


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods


#23 maciek24043

maciek24043
  • 12 postów

Napisano 10 października 2018 - 17:55

Czyli na dobrą sprawę telefon mogę kupić w Polsce, a applecare w Niemczech? W każdym wypadku mam możliwość oddać nawet telefon do serwisu tam, ale pytanie czy ja kupując IP w Polsce będę mógł skorzystać z applecare kupionego przez znajomego w Niemczech? 



#24 madizal

madizal
  • 248 postów
  • SkądKatowice

Napisano 10 października 2018 - 20:00

Czyli na dobrą sprawę telefon mogę kupić w Polsce, a applecare w Niemczech? W każdym wypadku mam możliwość oddać nawet telefon do serwisu tam, ale pytanie czy ja kupując IP w Polsce będę mógł skorzystać z applecare kupionego przez znajomego w Niemczech?

Najlepiej kupić Applecare przy kupnie telefonu, później masz tylko 60 dni na dokupienie a aktywację musisz przeprowadzić na infolinii, podczas której prezprowadzają zdalną diagnostykę aktywowanego iphona. Generalnie dwukrotnie dokupiłem na infolinii Applecare - raz rozmawiał Niemiec, a raz koleżanka. Musisz być twardy, nieustępliwy, przełączany do działów starszych specjalistów itd. Nie chcą tego zwyczajnie nam polakom sprzedawać, widzą gdzie aktywowałeś tel. i z jakiej macieżystej sieci korzystasz. Oczywiście połączenie zaczynasz po polsku, ale jak wszystko wyłożysz to i tak lądujesz w niemczech czy irlandii.
Gwarancję bez problemu realizują w Cortlandzie. Pozdrawiam

Użytkownik madizal edytował ten post 10 października 2018 - 20:02


#25 kristof461

kristof461
  • 2 337 postów

Napisano 11 października 2018 - 10:14

Rozmawiałem z człowiekiem z Apple i sprawa jest dość prosta. Oficjalnie się nie da a w praktyce jak mówi madizal można dokupić AC+. Zwykłe AC można kupić przez neta a kod aktywować u nas na infolinii bez problemu. Wracając do AC+. Wszystkie podpunkty dotyczące niższych kosztów istnieją dzięki firmie zewnętrznej z którą podpisujemy umowę w ramach AC+. U nas gdyby AC+ było mogłoby je realizować np. PZU. Dlatego też oficjalnie nie powinno się sprzedawać takiej usługi obcokrajowcom. Niemniej jak zaznaczył człowiek z Apple każdy kraj i każda firma może mieć własne przepisy i np. w UK powiedzmy się nie uda a w Niemczech da radę dokupić. Później już bez problemu realizujemy w Polsce.

 

Podsumowując. Zwykłe AC czyli rozszerzona gwarancja jest bezproblemowo do ogarnięcia. Jak widać AC+ też da rade ogarnąć tylko trzeba cisnąć. Nie mówimy tylko o tym że obniżone koszty za wymianę telefonu to gwarancja bo to nieprawda. Trzeba o tym pamiętać bo rozszerzoną gwarancję na podstawie AC dało się u nas realizować już od dawna i nikt nigdy problemu z tym nie robił. 


  • madizal lubi to

MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych