Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Oryginalna bateria w iPhone 6s


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ernie

Ernie
  • 168 postów

Napisano 25 września 2018 - 11:32

Chciałbym zaczerpnąć Waszej opinii. Naprawiałem kilka usterek w telefonach, dlatego zdecydowałem się na nieautoryzowany serwis. W iPhone 6s czyściłem głośnik rozmów i wymieniałem baterię. Serwis zapewnił mnie, że bateria jest oryginalna, taka sama, jakiej używa Apple. Po wymianie zauważyłem, że bateria nie trzyma równomiernie - na początku wolne zużycie, później szybsze i na końcu znowu wolne. Dodatkowo z opcji zniknęła możliwość podejrzenia zużycia energii przez aplikacje. Skontaktowałem się z serwisem, który zalecił mi odtworzenie iPhona. Jako że nie chcę aktualizować telefonu z iOS 10 do 12, bo boję się większego zużycia energii (na co wiele osób się skarży), odmówiłem. Czy serwis ma rację, że odtworzenie by pomogło? Czy jeśli wymienią baterię na inną, jest możliwość, że po uruchomieniu i bez przywracania i aktualizacji do iOS 12 powróci opcja podglądu zużycia energii przez aplikacje?

Jeśli chodzi o serwis, to AppleFix z Wrocławia (4,8/5 spośród 221 opinii google).

#2 notedeagle

notedeagle
  • 599 postów

Napisano 26 września 2018 - 09:34

Żaden serwis niema dostępu do oryginalnych części, no chyba że włożyli ci używaną baterię. 


MacBook Air 2017, iPhone X, Airpods Pro


#3 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 26 września 2018 - 09:38

Czy serwis ma rację, że odtworzenie by pomogło?

 

Nie. To jest typowy objaw podróbki baterii, znany od lat. Jak założysz oryginalną baterię to powróci ta opcja w ustawieniach bez odtwarzania oprogramowania.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#4 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 26 września 2018 - 10:55

Podróba przerabiałem już to samo u innego sprzedawcy - wystawiłem zasłużonego negatywa to potem spamowali mnie codziennie przez pół roku że oddadzą mi pieniądze i żeby usunąć komentarz. Kupują baterię za 5zł sprzedają za 50zł i nawet jak 1 na 5 osób zareklamuje sprzęt to i tak są do przodu. 



#5 Ernie

Ernie
  • 168 postów

Napisano 26 września 2018 - 15:13

Poradźcie mi, co zrobić? Prosić o wymianę baterii? A jak nie, to o zwrot pieniędzy? Starej baterii już mi raczej nie zamontują.



#6 dobrakawa

dobrakawa
  • 779 postów

Napisano 27 września 2018 - 19:35

Chyba jakąś gwarancję dają przy wymianie baterii, więc możesz reklamować.


Użytkownik dobrakawa edytował ten post 27 września 2018 - 19:36

Pro 2012, 12 Mini, SE 44mm Cellular


#7 Ernie

Ernie
  • 168 postów

Napisano 27 września 2018 - 19:37

Dobrakawa, a jeśli powiedzą, że według nich wszystko jest w porządku?



#8 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 27 września 2018 - 19:46

To ostrzeżenie, że będzie konsultuwał się z prawnikiem, ostatecznie sąd. I pamiętaj, wszystko na piśmie, nic na twarz.


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#9 dobrakawa

dobrakawa
  • 779 postów

Napisano 27 września 2018 - 19:51

Możesz podejść też/zadzwonić/napisać do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Porady są chyba darmowe, a potrafią pomóc i potrafią zmusić górę, żeby zmieniła się w pagórek ;) Oni też mogą przygotować odpowiednie pismo, a nawet wysłać tam gdzie chcesz do serwisu.

 

Kwestia jest też taka, czy informowali Cię, że bateria jest nieoryginalna i może sprawiać problemy?


Użytkownik dobrakawa edytował ten post 27 września 2018 - 19:53

Pro 2012, 12 Mini, SE 44mm Cellular


#10 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 27 września 2018 - 20:16

Dobrakawa, a jeśli powiedzą, że według nich wszystko jest w porządku?

 

To oddajesz do serwisu Apple z opisem usterki a tam odmówią ci darmowej naprawy i wystawią ci kosztorys naprawy urzadzenia przez wymianę za 1500zł albo na wymianę baterii. Z tym dokuementem udajesz się do serwisu z prośbą o uregulowanie należności. 



#11 Ernie

Ernie
  • 168 postów

Napisano 27 września 2018 - 20:20

Cytat ze strony internetowej: "W przypadku problemów z baterią oferujemy jej wymianę na oryginalną baterie”. Podczas rozmów na FB i omawiania usterki, napisali mi, że w pierwszej kolejności, co robią, to instalują nowy iOS. Jak to określili, „mam przestarzały system” (iOS 10).

 

 


To oddajesz do serwisu Apple z opisem usterki a tam odmówią ci darmowej naprawy i wystawią ci kosztorys naprawy urzadzenia przez wymianę za 1500zł albo na wymianę baterii. Z tym dokuementem udajesz się do serwisu z prośbą o uregulowanie należności. 

A wtedy oni odmawiają mi uregulowania...


Użytkownik Ernie edytował ten post 27 września 2018 - 20:21


#12 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 28 września 2018 - 05:30

@dobrakawa - nikogo do nieczego nie moga zmusic. Nie pisz glupot.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#13 dobrakawa

dobrakawa
  • 779 postów

Napisano 28 września 2018 - 07:28

@dobrakawa - nikogo do nieczego nie moga zmusic. Nie pisz glupot.

Mogą mogą. To są ludzie, którzy dobrze znają przepisy, a jak serwis dostaje pismo, że sprawa zostanie przekazana do sądu, to narobi w gacie.


Pro 2012, 12 Mini, SE 44mm Cellular


#14 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 28 września 2018 - 07:42

Nie rozśmieszaj mnie. 

Miałem takie przypadki zarówno jak przyszedł do mnie konsument po interwencji rzecznika jak i przedsiębiorca który pismo dostał.

Za każdym razem sprawa kończyła się w sądzie.

I nie mam na myśli dużych firm.

 

I serwis narobi w gacie bo co? Ewentualnie ryzykujesz koszty zastępstwa 90 zł + opłata skarbowa 17 zł + opłata od pozwu 30 zł. Normalnie dramat...


Użytkownik MC_ edytował ten post 28 września 2018 - 07:43

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#15 Ernie

Ernie
  • 168 postów

Napisano 28 września 2018 - 08:33

Czyli wychodzi na to, że lepiej się nie wychylać, tylko trzeba już tę sytuację przecierpieć.



#16 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 28 września 2018 - 08:36

No nie, walcz o swoje. Wiadomo, że może się nie uda bez zaangażowania sądu, ale nie warto na pewno od razu odpuszczać.


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#17 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 29 września 2018 - 11:07

To oddajesz do serwisu Apple z opisem usterki a tam odmówią ci darmowej naprawy i wystawią ci kosztorys naprawy urzadzenia przez wymianę za 1500zł albo na wymianę baterii. Z tym dokuementem udajesz się do serwisu z prośbą o uregulowanie należności. 

Jeżeli serwis zorientuje się że bateria jest nieoryginalna to nie zaproponują wymiany całego telefonu - bo nie mogą. Jeżeli podróbka będzie miała wystarczająco dobrze podrobioną "grafikę" to mogą się nie zorientować i wymienią odpłatnie samą baterię .

 

 

W iPhone 6s czyściłem głośnik rozmów i wymieniałem baterię. Serwis zapewnił mnie, że bateria jest oryginalna, taka sama, jakiej używa Apple. 

Dużo taniej zapłaciłeś niż w ASA ?

 

 

 

Cytat ze strony internetowej: "W przypadku problemów z baterią oferujemy jej wymianę na oryginalną baterie”. ...

 

Ale nigdzie nie jest napisane, że "oryginalną Apple".

 

 

Czyli wychodzi na to, że lepiej się nie wychylać, tylko trzeba już tę sytuację przecierpieć.

Absolutnie nie. Przede wszystkim należy domagać się należytego wykonania usługi.

Możesz również poprosić ich o pisemne oświadczenie, że została Ci zamontowana oryginalna część (bateria) pochodząca od Apple.

Mając takie oświadczenie i ew. odmowę naprawy w ASA z powodu nieoryginalnej baterii - trudno przegrać taką sprawę.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#18 Ernie

Ernie
  • 168 postów

Napisano 29 września 2018 - 17:16

Odpowiedź serwisu:

 

Dzień dobry. Chciałbym poinformować, że na nowej baterii nie występuje problem z nagłymi spadkami energii.  Niestety w dalszym ciągu nie ma wskazań w systemie odnośnie spadku energii. Bateria została przełożona do telefonu z iOS 12 i tam wskazuje zużycie poszczególnych aplikacji. Zamówiliśmy nową dostawę baterii. Spodziewamy się ich w poniedziałek. Na tej podstawie sprawdzimy czy problem został wyeliminowany.

 

Moja odpowiedź:

Zależy mi na tym, aby wyświetlało się zużycie energii przez aplikacje na systemie iOS 10. Kontaktowałem się zarówno z kilkoma autoryzowanymi serwisami apple (iDream, Cortland, iMad), a nawet z nieautoryzowanymi i zgodnie zostałem przez nie poinformowany, że winna takiej sytuacji nie jest „przestarzała” wersja systemu, a niskiej jakości bateria (zamiennik, podróbka itp), której nie wykrywa system. Powiedziano mi nawet, że można to sprawdzić, wkładając z powrotem starą baterię - wtedy informacja o zużyciu od razu powraca. Jeśli nie będziecie Państwo w stanie zagwarantować mi działającej w ten sposób baterii, będę prosił o zwrot kosztów wymiany baterii i zrezygnuję z Państwa usługi. Myślę, że to uczciwe, bo w końcu na swojej stronie internetowej podajecie Państwo informację, że korzystanie z oryginalnych baterii. Pytanie teraz, czy to są tylko oryginały czy oryginały Apple, bo wydaje mi się, że to może być kluczowe

 

Może być?



#19 sudiup

sudiup
  • 2 postów

Napisano 05 października 2018 - 22:42

Z tego co się orientuję to Cortland jako autoryzowany serwis Apple może Ci założyć oryginalną baterię. Ostatnio wymieniałem w iPhonie 6s i koszt takiej usługi to około 130 zł. Dodatkowo otrzymałem gwarancję na baterię. 

 

Warto dopłacić parę złotych i mieć spokój, że włożyli Ci oryginalną baterię. (chyba, że też podróbki wciskają ale wątpię :D)



#20 Regiss

Regiss
  • 2 894 postów
  • SkądRadom

Napisano 06 października 2018 - 08:15

Ale jak ma juz w środku podróbę to Cortland ani inny autoryzowany serwis nie tknie tego telefonu. Kwestie bezpieczeństwa. Tylko przywrócenie oryginalnej starej baterii może spowodować, że serwis ją przyjmie.

iPhone 15 Pro


#21 dobrakawa

dobrakawa
  • 779 postów

Napisano 06 października 2018 - 08:56

(do usunięcia)


Użytkownik dobrakawa edytował ten post 06 października 2018 - 08:57

Pro 2012, 12 Mini, SE 44mm Cellular





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych