Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Apple MacBook Air - samoistnie rozłącza się Wifi


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Kasia Szmidt

Kasia Szmidt
  • 6 posts

Posted 10 September 2018 - 13:59

Zakupiłam MacBook Air "Core i5" 1.6 13" od serwisu i mam drobny problem: co jakiś czas wifi samoistnie mi się rozłącza i ponownie łączy co sprawia, że połączenie jest przerwane.

 

Usunęłam wszystkie sąsiadujące sieci, wyłączyłam bezprzewodową drukarkę i wybrałam opcję "pytaj czy łączyć z nowymi sieciami". Nic to nie dało. Podczas pracy w Safari czy Chrome potrafił mnie "wyrzucać" co kilka minut.

 

Po przeczytaniu kilka postów na tym forum wyłączyłam Bluetooth i na tą chwilę wifi przestało się rozłączać. Chciałabym jednak wiedzieć, czy to normalne, czy to usterka bo komputer jeszcze jest na gwarancji...

 

 

Attached Files



#2 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 11 September 2018 - 19:37

To nie jest normalne ... ale warto byłoby sprawdzić zachowanie komputera w innych sieciach (bo problem może być poza komputerem).

A jeżeli w innych sieciach/lokalizacjach problem nadal wystąpi to wypadałoby zgłosić sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi ponieważ rękojmia jest skuteczniejsza niż gwarancja sprzedawcy, a wg. checkcoverage.apple.com - nie ma już gwarancji Apple, więc jeżeli ma jakąś gwarancję to co najwyżej gwarancję sprzedawcy. 


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#3 Kasia Szmidt

Kasia Szmidt
  • 6 posts

Posted 25 September 2018 - 11:04

To nie jest normalne ... ale warto byłoby sprawdzić zachowanie komputera w innych sieciach (bo problem może być poza komputerem).

A jeżeli w innych sieciach/lokalizacjach problem nadal wystąpi to wypadałoby zgłosić sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi ponieważ rękojmia jest skuteczniejsza niż gwarancja sprzedawcy, a wg. checkcoverage.apple.com - nie ma już gwarancji Apple, więc jeżeli ma jakąś gwarancję to co najwyżej gwarancję sprzedawcy. 

 

Rzeczywiście jak podłączam komp np. do komórki to problem znika. Jestem jednak jedyną osobą, która ma ten problem w domu. Dlatego zakładam, że może to coś w ustawieniach? Gdy włączam w pokoju bezprzewodą drukarkę co chwilę się z nią łączy. Tego problemu również nie miałam z poprzednim modelem.



#4 Kasia Szmidt

Kasia Szmidt
  • 6 posts

Posted 29 September 2018 - 13:58

Rzeczywiście jak podłączam komp np. do komórki to problem znika. Jestem jednak jedyną osobą, która ma ten problem w domu. Dlatego zakładam, że może to coś w ustawieniach? Gdy włączam w pokoju bezprzewodą drukarkę co chwilę się z nią łączy. Tego problemu również nie miałam z poprzednim modelem.

 

Byłam wczoraj w serwisie. Sprawdzili, że komputer jest sprawny i wszystko jest ok. Powiedzieli mi (uwaga!), że to jest wina wirusa i muszę przeinstalować cały system od początku :o
 



#5 kubalon1

kubalon1
  • 641 posts

Posted 29 September 2018 - 15:14

Spróbuj w routerze zmienić ustawienia.



#6 czesiekwiesiek

czesiekwiesiek
  • 1089 posts

Posted 29 September 2018 - 16:01

Twój Macbook "nie lubi się" z routerem, który posiadasz. Miałem to samo z moim routerem wifi  i z Macbookiem oraz iphonem, a wszystko inne w domu śmigało z tym wifi. Wyciągnąłem jakiś inny router z szafy i problemy na lini macbook, iphone => wifi zniknęły. 


  • a.s-6704ce448e likes this

Macbook Air M1 512/16, iPhone 12 mini, ​AirPods 2, Apple Watch Series 3


#7 pedros

pedros
  • 1392 posts
  • SkądWAW, PL

Posted 29 September 2018 - 18:13

Byłam wczoraj w serwisie. Sprawdzili, że komputer jest sprawny i wszystko jest ok. Powiedzieli mi (uwaga!), że to jest wina wirusa i muszę przeinstalować cały system od początku :o
 

Zmień serwis…


  • a.s-6704ce448e likes this

#8 a.s-6704ce448e

a.s-6704ce448e
  • 842 posts

Posted 30 September 2018 - 14:36

Jak pisze czesiekwiesiek prawdopodobnie to kwestia kompatybilności na linii MB - router, trzeba wymienić router na nowszy..., ewentualnie zmień kanał na routerze, możliwe że to pomoże... ale to mało prawdopodobne jeśli inne urządzenia nie mają tego problemu...


Edited by a.s, 30 September 2018 - 14:39.

MacBook 12" (2016), iPhone 7, Apple Watch 3, Apple TV 4K 


#9 Kasia Szmidt

Kasia Szmidt
  • 6 posts

Posted 07 October 2018 - 18:56

Jak pisze czesiekwiesiek prawdopodobnie to kwestia kompatybilności na linii MB - router, trzeba wymienić router na nowszy..., ewentualnie zmień kanał na routerze, możliwe że to pomoże... ale to mało prawdopodobne jeśli inne urządzenia nie mają tego problemu...

 

Router D-link DWR 921 ma rok więc trochę mi się nie uśmiecha wymiana. Czy ktoś może mi pomóc go ustawić tak, by nie odrzucał MB? 



#10 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 07 October 2018 - 21:53

Router D-link DWR 921 ma rok więc trochę mi się nie uśmiecha wymiana. 

Przedmówcy prawdopodobnie chodziło o to, że jest to model sprzed ponad pięciu lat. 
Moim zdaniem jednak wymiana routera nie jest konieczna jeżeli problemem jest jego "wiek technologiczny" to powinno pomóc upgrade firmware w routerze (no i oczywiście aktualizacja OS w MB - jeżeli jeszcze tego nie zrobiłaś).

 

 

Czy ktoś może mi pomóc go ustawić tak, by nie odrzucał MB? 

W niektórych przypadkach pomaga zmiana szyfrowania, ale IMO: jeżeli pomaga wyłączenie Bluetooth to w tym przypadku szyfrowanie nie powinno mieć wpływu. 


Edited by bee3, 07 October 2018 - 21:54.

Pomogłem ?   -  Lubię to 





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users