Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Apple MacBook Air - samoistnie rozłącza się Wifi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kasia Szmidt

Kasia Szmidt
  • 4 postów

Napisano 10 września 2018 - 13:59

Zakupiłam MacBook Air "Core i5" 1.6 13" od serwisu i mam drobny problem: co jakiś czas wifi samoistnie mi się rozłącza i ponownie łączy co sprawia, że połączenie jest przerwane.

 

Usunęłam wszystkie sąsiadujące sieci, wyłączyłam bezprzewodową drukarkę i wybrałam opcję "pytaj czy łączyć z nowymi sieciami". Nic to nie dało. Podczas pracy w Safari czy Chrome potrafił mnie "wyrzucać" co kilka minut.

 

Po przeczytaniu kilka postów na tym forum wyłączyłam Bluetooth i na tą chwilę wifi przestało się rozłączać. Chciałabym jednak wiedzieć, czy to normalne, czy to usterka bo komputer jeszcze jest na gwarancji...

 

 

Załączone pliki



#2 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 11 września 2018 - 19:37

To nie jest normalne ... ale warto byłoby sprawdzić zachowanie komputera w innych sieciach (bo problem może być poza komputerem).

A jeżeli w innych sieciach/lokalizacjach problem nadal wystąpi to wypadałoby zgłosić sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi ponieważ rękojmia jest skuteczniejsza niż gwarancja sprzedawcy, a wg. checkcoverage.apple.com - nie ma już gwarancji Apple, więc jeżeli ma jakąś gwarancję to co najwyżej gwarancję sprzedawcy. 


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#3 Kasia Szmidt

Kasia Szmidt
  • 4 postów

Napisano 25 września 2018 - 11:04

To nie jest normalne ... ale warto byłoby sprawdzić zachowanie komputera w innych sieciach (bo problem może być poza komputerem).

A jeżeli w innych sieciach/lokalizacjach problem nadal wystąpi to wypadałoby zgłosić sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi ponieważ rękojmia jest skuteczniejsza niż gwarancja sprzedawcy, a wg. checkcoverage.apple.com - nie ma już gwarancji Apple, więc jeżeli ma jakąś gwarancję to co najwyżej gwarancję sprzedawcy. 

 

Rzeczywiście jak podłączam komp np. do komórki to problem znika. Jestem jednak jedyną osobą, która ma ten problem w domu. Dlatego zakładam, że może to coś w ustawieniach? Gdy włączam w pokoju bezprzewodą drukarkę co chwilę się z nią łączy. Tego problemu również nie miałam z poprzednim modelem.



#4 Kasia Szmidt

Kasia Szmidt
  • 4 postów

Napisano 29 września 2018 - 13:58

Rzeczywiście jak podłączam komp np. do komórki to problem znika. Jestem jednak jedyną osobą, która ma ten problem w domu. Dlatego zakładam, że może to coś w ustawieniach? Gdy włączam w pokoju bezprzewodą drukarkę co chwilę się z nią łączy. Tego problemu również nie miałam z poprzednim modelem.

 

Byłam wczoraj w serwisie. Sprawdzili, że komputer jest sprawny i wszystko jest ok. Powiedzieli mi (uwaga!), że to jest wina wirusa i muszę przeinstalować cały system od początku :o
 



#5 kubalon1

kubalon1
  • 641 postów

Napisano 29 września 2018 - 15:14

Spróbuj w routerze zmienić ustawienia.



#6 czesiekwiesiek

czesiekwiesiek
  • 1 089 postów

Napisano 29 września 2018 - 16:01

Twój Macbook "nie lubi się" z routerem, który posiadasz. Miałem to samo z moim routerem wifi  i z Macbookiem oraz iphonem, a wszystko inne w domu śmigało z tym wifi. Wyciągnąłem jakiś inny router z szafy i problemy na lini macbook, iphone => wifi zniknęły. 


  • a.s-6704ce448e lubi to

Macbook Air M1 512/16, iPhone 12 mini, ​AirPods 2, Apple Watch Series 3


#7 pedros

pedros
  • 1 392 postów
  • SkądWAW, PL

Napisano 29 września 2018 - 18:13

Byłam wczoraj w serwisie. Sprawdzili, że komputer jest sprawny i wszystko jest ok. Powiedzieli mi (uwaga!), że to jest wina wirusa i muszę przeinstalować cały system od początku :o
 

Zmień serwis…


  • a.s-6704ce448e lubi to

#8 a.s-6704ce448e

a.s-6704ce448e
  • 842 postów

Napisano 30 września 2018 - 14:36

Jak pisze czesiekwiesiek prawdopodobnie to kwestia kompatybilności na linii MB - router, trzeba wymienić router na nowszy..., ewentualnie zmień kanał na routerze, możliwe że to pomoże... ale to mało prawdopodobne jeśli inne urządzenia nie mają tego problemu...


Użytkownik a.s edytował ten post 30 września 2018 - 14:39

MacBook 12" (2016), iPhone 7, Apple Watch 3, Apple TV 4K 


#9 Kasia Szmidt

Kasia Szmidt
  • 4 postów

Napisano 07 października 2018 - 18:56

Jak pisze czesiekwiesiek prawdopodobnie to kwestia kompatybilności na linii MB - router, trzeba wymienić router na nowszy..., ewentualnie zmień kanał na routerze, możliwe że to pomoże... ale to mało prawdopodobne jeśli inne urządzenia nie mają tego problemu...

 

Router D-link DWR 921 ma rok więc trochę mi się nie uśmiecha wymiana. Czy ktoś może mi pomóc go ustawić tak, by nie odrzucał MB? 



#10 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 07 października 2018 - 21:53

Router D-link DWR 921 ma rok więc trochę mi się nie uśmiecha wymiana. 

Przedmówcy prawdopodobnie chodziło o to, że jest to model sprzed ponad pięciu lat. 
Moim zdaniem jednak wymiana routera nie jest konieczna jeżeli problemem jest jego "wiek technologiczny" to powinno pomóc upgrade firmware w routerze (no i oczywiście aktualizacja OS w MB - jeżeli jeszcze tego nie zrobiłaś).

 

 

Czy ktoś może mi pomóc go ustawić tak, by nie odrzucał MB? 

W niektórych przypadkach pomaga zmiana szyfrowania, ale IMO: jeżeli pomaga wyłączenie Bluetooth to w tym przypadku szyfrowanie nie powinno mieć wpływu. 


Użytkownik bee3 edytował ten post 07 października 2018 - 21:54

Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych