Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Reklamacja słuchawek iphone Earpods


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#26 undecided

undecided
  • 242 postów

Napisano 08 lipca 2018 - 09:51

Dobrze co w przyadku gdy np. iphone po 13ms przestanie działać, wstajemy rano i widzimy czarny ekran, żadne próby reanimacji nie pomagają. Rękojmię, możemy sobie wsadzić w 4 litery? 



#27 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 08 lipca 2018 - 10:08

Zalezy od podejscia sprzedawcy.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#28 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 10 lipca 2018 - 14:50

Dobrze co w przyadku gdy np. iphone po 13ms przestanie działać, wstajemy rano i widzimy czarny ekran, żadne próby reanimacji nie pomagają. Rękojmię, możemy sobie wsadzić w 4 litery? 

 

W teorii masz udowodnić że ta wada istniała już w momencie zakupu - jeśli to będzie duża sieć handlowa czy sklep operatora to powinno się udać natomiast jeśli będzie to jakiś sklepik partnerski czy franczyzowy to wątpię aby brał na siebie koszt ok 2000zł za wymianę urządzenia.  


Pierwszy raz spotykam się z taką sytuacja i reklamacją z tytułu rękojmi. Ogólnie rzecz ujmując żadna ochrona dla kupujących. Szkoda gadać, nie mam pojęcia jak teraz odpowiedzieć na ocenę sprawy serwisu.

 

Był ktoś już w takiej sytuacji, jakiej argumentacji użyć? Jest wstanie ktoś mi pomóc i uzasadnić moje stanowisko.

 

Tak - odpłatnie rzeczoznawca który udokumentuje że wada istniała w momencie zakupu jednak nadal sprzedawca może przedstawić odmienną opinię swojego rzeczoznawcy i trzeba będzie skierować sprawę do sądu gdzie biegły sądowy przedstawi swoją. 

 

Nauczka na przyszłość że ta cała rękojmia to niewiele jest warta a już na pewno nie przepłacanie za sprzęt w autoryzacji zamiast odkupić od kogoś z abonamentu. 


  • undecided lubi to

#29 undecided

undecided
  • 242 postów

Napisano 11 lipca 2018 - 19:01

Sprawa cały czas się toczy. Zobaczymy jak Orange odpowie na odwołanie. Postaram się na bieżąco informować jak przebiega sprawa :) 



#30 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 11 lipca 2018 - 23:09

Zalezy od podejscia sprzedawcy.

Moim zdaniem w dużej części zależy od podejścia konsumenta (i zrozumienia przez niego podstawowych pojęć).

Ludzie mylą gwarancję z rękojmią i (o zgrozo) nawet z ubezpieczeniem (polisą casco) . 


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#31 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 12 lipca 2018 - 05:39

Mi to mowisz? ;)

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#32 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 lipca 2018 - 06:59

Nauczka na przyszłość że ta cała rękojmia to niewiele jest warta a już na pewno nie przepłacanie za sprzęt w autoryzacji zamiast odkupić od kogoś z abonamentu.


Nie do końca, bo z korespondencji z Cortland jakiś czas temu wynika, że jak się ma dowód zakupu sprzętu od autoryzowanego sprzedawcy Apple w Polsce (lub AOS) to drugi rok rękojmi traktują jak naprawę gwarancyjną (można np. sprzęt z iSpotu zgłosić u nich do naprawy w drugim roku i naprawią). Wyjątek - nie dotyczy to sprzętu od operatorów;) Także w mojej opinii zakup sprzętu od autoryzwanego sprzedawcy może mieć sens jak chcemy dłuższą „gwarancję”. Kwestia, czy wyceniamy ją na tyle, na ile taniej kupilibyśmy na Allegro;)

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#33 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 12 lipca 2018 - 08:14

Mi to mowisz? ;)

Jestem przekonany, że Ty to wiesz. :) , ale piszę (publicznie) na forum w odniesieniu do Twojego skrótu myślowego - bo jeszcze ktoś gotów pomyśleć, że Ci sprzedawcy którzy odrzucają zgłoszenia nie kwalifikujące się w sposób oczywisty do reklamacji z tytułu rękojmi (ale nadające się np. do likwidacji szkody z tytułu ubezpieczenia) mają "niewłaściwe podejście".

 

 

Nie do końca, bo z korespondencji z Cortland jakiś czas temu wynika, że jak się ma dowód zakupu sprzętu od autoryzowanego sprzedawcy Apple w Polsce (lub AOS) to drugi rok rękojmi traktują jak naprawę gwarancyjną (można np. sprzęt z iSpotu zgłosić u nich do naprawy w drugim roku i naprawią). Wyjątek - nie dotyczy to sprzętu od operatorów;) Także w mojej opinii zakup sprzętu od autoryzwanego sprzedawcy może mieć sens jak chcemy dłuższą „gwarancję”. Kwestia, czy wyceniamy ją na tyle, na ile taniej kupilibyśmy na Allegro;)

Powód jest banalny: jak nie wiadomo o co chodzi - to wiadomo o co chodzi. :)
Każdy autoryzowany serwis (nie tylko Apple) za każdą naprawę dostaje kasę od producenta, którego sprzęt naprawia mając jego autoryzację.
Jak są pieniądze to jest pokusa, żeby przygarnąć ich więcej niż mniej. Dlaczego w ASA sprzęt pochodzący od operatorów jest przyjmowany na gwarancję, a na rękojmię już nie ? - bo w tym drugim przypadku trudno (a właściwie niemożliwe) byłoby serwisowi wykazać przed Apple, że nie jest to sprzęt za którego zobowiązania z tytułu rękojmi odpowiada inny podmiot (bo telefony pochodzące od operatorów (oczywiście tych autoryzowanych, bo Polkomtel kupuje gdzie chce) mają "naznaczone" pochodzenie). Analogiczna sytuacja jest np. z telefonami kupionymi w niemieckim Media Markt: niby jest 2 lata rękojmi autoryzowanego sprzedawcy, ale żaden ASA w Polsce nie podejmie się próby wzięcia go na "polską" rękojmię.

Niemal identyczna sytuacja jest u autoryzowanych resellerów ze zniżkami edukacyjnymi połączonymi z zakupem na fakturę VAT dla firmy. Taki reseller po prostu ukrywa przed Apple faktycznego nabywcę (widniejącego na "firmowej" fakturze VAT) deklarując w Apple do zniżki zakup na "Jasia Kowalskiego" ze skanu legitymacji - wtedy dostaje zwrot zniżki od Apple.

 

 Ot i całe "dobrodziejstwo" Apple, które może nawet nie wiedzieć, że "Polak potrafi".
 


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#34 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 12 lipca 2018 - 08:32

Dlaczego w ASA sprzęt pochodzący od operatorów jest przyjmowany na gwarancję, a na rękojmię już nie ? - bo w tym drugim przypadku trudno (a właściwie niemożliwe) byłoby serwisowi wykazać przed Apple, że nie jest to sprzęt za którego zobowiązania z tytułu rękojmi odpowiada inny podmiot 

 

My nie musimy niczego wykazywać, Apple nam ufa, że jak coś wymieniamy to jest ku temu podstawa. Powód jest prosty, operatorzy biorą rękojmię na siebie, taka jest umowa.


Analogiczna sytuacja jest np. z telefonami kupionymi w niemieckim Media Markt: niby jest 2 lata rękojmi autoryzowanego sprzedawcy, ale żaden ASA w Polsce nie podejmie się próby wzięcia go na "polską" rękojmię.

 

To nie jest analogiczna sytuacja. Naprawę z tytułu praw konsumenta można zrobić tylko na sprzęt z tego kraju, w którym działamy, sprzęt z zagranicy nie ma w ogóle takiej opcji w systemie, a nawet jest wyraźna informacja, że prawo konsumenckie w tym przypadku nie obowiązuje. To Apple o tym decyduje, a nie my podejmujemy próby brania tego na polską rękojmię.

 

Mam wrażenie, że chyba zbytnio teoretyzujesz, wysnuwasz zbyt daleko idące wnioski i domysły, jeśli masz jakieś pytania jak działamy w serwisach autoryzowanych to chętnie odpowiem, bo niepotrzebnie tworzysz legendy.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#35 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 12 lipca 2018 - 09:09

My nie musimy niczego wykazywać, Apple nam ufa, że jak coś wymieniamy to jest ku temu podstawa. Powód jest prosty, operatorzy biorą rękojmię na siebie, taka jest umowa.


 

To nie jest analogiczna sytuacja. Naprawę z tytułu praw konsumenta można zrobić tylko na sprzęt z tego kraju, w którym działamy, sprzęt z zagranicy nie ma w ogóle takiej opcji w systemie, a nawet jest wyraźna informacja, że prawo konsumenckie w tym przypadku nie obowiązuje. To Apple o tym decyduje, a nie my podejmujemy próby brania tego na polską rękojmię.

 

Mam wrażenie, że chyba zbytnio teoretyzujesz, wysnuwasz zbyt daleko idące wnioski i domysły, jeśli masz jakieś pytania jak działamy w serwisach autoryzowanych to chętnie odpowiem, bo niepotrzebnie tworzysz legendy.

 

 

https://www.apple.co...utory-warranty/

 

Apple nie jest takie dobroduszne i nie bierze z własnej woli "na siebie" zobowiązań sprzedawcy z tytułu rękojmi (o ile samo nie sprzedało produktu w AS lub AOS). 

 

P.S.
Zaufanie to oczywiście podstawa, ale (cytując klasyka) należy "ufać i sprawdzać". M.in. w ten sposób ASA utraciły jakiś czas temu możliwość odblokowywania zapomnianego hasła do FMI.


  • kristof461 lubi to

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#36 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 12 lipca 2018 - 22:23

W UK jest 6 lat rękojmi czy tam consumer law - ciekawe czy tam by sie znalazl jakis gosc co by zanosil sluchawki po 5ciu latach na reklamacje.

#37 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 12 lipca 2018 - 22:41

W UK jest 6 lat rękojmi czy tam consumer law - ciekawe czy tam by sie znalazl jakis gosc co by zanosil sluchawki po 5ciu latach na reklamacje.

Wykazać po 5-ciu latach, że usterka jest spowodowana wadą wrodzoną i dopiero teraz ujawniła się to nie lada wyzwanie (zwłaszcza dla kogoś, kto np. przed nazwiskiem ma 'sir').
Z rękojmi można (i należy) korzystać, ale z głową.Tak jak z gwarancją idzie się do gwaranta (a nie do sprzedawcy) tak z rękojmią: do sprzedawcy (a nie do gwaranta). 

A warunki ubezpieczenia (OWU) czytamy przed podpisaniem lub (np. w przypadku improwizowanego zakupu w sklepie) przed upływem terminu na odstąpienie od umowy.


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych