Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

odmowa przyjęcia do serwisu Iphone X


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Natalia Supierz

Natalia Supierz
  • 4 postów

Napisano 12 czerwca 2018 - 13:13

Hej, piszę do Was z pytaniem odnośnie serwisu gwarancyjnego. Zakupiłam Iphone'a X na początku marca z rynku wtórnego w stanie praktycznie idealnym. Od samego początku użytkowany w szkle oraz obudowie, jednak tu trzeba zaznaczyć, że szkło hartowane zakupiłam nie na całą szybkę tylko niestety zostaje te 0,5cm pomiędzy obudową, a szkłem hartowanym. Tym sposobem nabawiłam się 2 rys, które znajdują się właśnie w tym odstępie (cudny, kruchy ekran X...). W maju zauważyłam, że z telefonem zaczyna się coś dziać, ponieważ bardzo wolno się ładował w porównaniu do mojego poprzedniego Iphone 6s, bateria się nagrzewała do takiego stopnia, że gdy wychodziłam z zajęć (a Iphone nie był użytkowany) to cała tylnia obudowa aż parzyła i, typowe już chyba, rozładowywał się podczas 20%. Postanowiłam oddać go do serwisu Cortland (17.05) z polecenia mojego kolegi i po przeczytaniu wielu opinii, że zawsze służą pomocą. Telefon został przyjęty (!) do naprawy i nastąpiła jego diagnoza, która polegała na wykonaniu paru testów, lecz podobno nic one nie wykazały i polecono mi nie przywracać kopii zapasowej telefonu. Ponadto, załączyli możliwość wymiany ekranu z powodu uszkodzeń mechanicznych z wyceną na prawie 1600 złotych. Oczywiście odmówiłam i poprosiłam o odesłanie telefonu. Po 3 tygodniach (12.06) nadal te same problemy, a nawet stwierdzam, że większe, bo telefon zaczął gubić zasięg, a po włączeniu jednej z aplikacji zaczyna szmieć (?!). 

Z powodu braku pomocy ze strony Cortland, postanowiłam przejść się stacjonarnie do Ispota. Pan z obsługi już zaczął wypisywać formularz zgłoszeniowy, gdy nagle zauważył, te wspomniane wyżej, rysy. Oświadczył, że w takim przypadku nie może przyjąć telefonu na gwarancję i, że mogą mi zapronować wymianę ekranu, bądź wymianę całego urządzenia za mniejszą kwotę, czyli 3000 złotych. Znowu się nie zgodziłam, już bardzo zdenerwowana, postanowiłam zaczerpnąć trochę wiedzy i zadzwonić na infolinię Cortland z prośbą o wytłumaczenie, gdyż oni nie odmówili naprawy tylko wykazali, że rzekomo z urządzeniem nic się nie dzieje. Zgłosiłam kolejne wady Iphone i zapytałam się, co mam teraz zrobić i wtedy pan z infolinii stwierdził, że oni nie mogli nic z urządzeniem zrobić, ponieważ ma USZKODZENIA MECHANICZNE. Zapytałam się, jakim to sposobem, jeśli telefon został przyjęty do diagnozy, ale nic ona nie wykazał i owszem, wysłaliście wycenę naprawy EKRANU, ale nie była ona w ogóle powiązana z wadą produktu, o której wspominałam i jest to celowe wprowadzenie w błąd klienta i gdzie jest zapis w umowie gwarancyjnej, że takie uszkodzenie dyskwalifikuje naprawę gwarancyjną. Poza tym, jakie ma powiązanie problem z baterią i ewidentnie płytą główną z 2 rysami na ekranie?! Oczywiście, pan powiedział to samo co wcześniej i skierował mnie konkretnie do Apple. Co mogę w takim przypadku robić? Czy pisać zażalenie do Cortland czy prędzej do Apple? To są żarty, że płacę tyle pieniędzy za telefon, a po upływie 3 miesięcy nawet nie mogę uzyskać żadnej pomocy....



#2 makemymind

makemymind
  • 706 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 czerwca 2018 - 08:25

Pokaż zdjęcie tych "rys"



#3 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 13 czerwca 2018 - 08:47

Skontaktuj się z nami i podeślij zdjęcia tych uszkodzeń ekranu, postaramy się pomóc. Jeśli uszkodzenia są drobne i nie są przyczyną usterki to nie powinno być żadnego problemu z wymianą takiego telefonu w ramach gwarancji.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#4 krissolek

krissolek
  • 431 postów
  • SkądLubań/Wrocław

Napisano 13 czerwca 2018 - 11:02

Skontaktuj się z nami i podeślij zdjęcia tych uszkodzeń ekranu, postaramy się pomóc. Jeśli uszkodzenia są drobne i nie są przyczyną usterki to nie powinno być żadnego problemu z wymianą takiego telefonu w ramach gwarancji.

Dokładnie. Rysy na ekranie są wynikiem zwykłego użytkowania telefonu. Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się aby serwis odmówił naprawy urządzenia z tego powodu. Co innego pęknięcie - wtedy faktycznie jest to uszkodzenie mechaniczne. Swoją drogą dobrze Ci doradzili - wykonaj przywrócenie telefonu do ustawień fabrycznych i skonfiguruj jako nowy telefon (jeżeli tego jeszcze nie zrobiłaś). Gubienie zasięgu może być spowodowane po prostu winą sieci, a nie telefonu (po przejściu z PLAY do Plusa zacząłem doceniać zasięg P4). 


 iPhone X  iPad Pro 12,9  Pencil  Macbook Pro 13" Retina  Watch Steel


#5 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 13 czerwca 2018 - 11:17

Podejrzewam, że ekran jest pęknięty albo ma jakieś obicia, bo niemożliwe, że przez rysy ktoś odmówił naprawy.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#6 Natalia Supierz

Natalia Supierz
  • 4 postów

Napisano 14 czerwca 2018 - 15:54

Też tak myślałam, ale w trakcie zmieniłam sieć z T-Mobile na Orange i jest ta sama sytuacja. 

Załączone pliki



#7 Regiss

Regiss
  • 2 945 postów
  • SkądRadom

Napisano 14 czerwca 2018 - 16:00

Ciężko to nazwać rysami :P Nie dziwię się że odmówiono naprawy. Ewidentnie potłuczony.

iPhone 15 Pro


#8 MC_

MC_
  • 6 915 postów

Napisano 14 czerwca 2018 - 16:04

Nie przesadzaj. Normalne slady ;)




Upadku.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#9 Natalia Supierz

Natalia Supierz
  • 4 postów

Napisano 14 czerwca 2018 - 17:01

Jedno owszem, ale drugie zdarzyło się w torebce. Zresztą to naprawdę nie o to chodzi, nie oczekuję wymiany ekranu, ale jedynie pomocy z wymienionymi wadami, a telefonu nie chcą w ogóle przyjąć do serwisu. Jest na to jakaś szansa czy dać sobie spokój? Rozumiałabym, gdyby te obtłuczenia miały związek, ale do baterii chyba nijak się mają? Cortland dzisiaj napisało po moim mailu, że mogę odesłać z powrotem na serwis, ale jeśli zajdzie potrzeba wymiany telefonu to będę musiała zapłacić za ekran. 



#10 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 14 czerwca 2018 - 17:44

To logiczne, bo przy zdejmowaniu ekranu w celu sprawdzenia, co w środku jest nie tak, w przypadku takiego ekranu jak twój jest szansa, że się już go potem nie zamontuje z powrotem. Wymiana ekranu to ok. 700zł, za 1600zł wymieniają na nowy telefon. Skąd wiesz, że to kwestia baterii? Telefon wygląda jakby ostro 2 razy uderzył o posadzkę, coś też mogło w środku pójść.

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#11 Natalia Supierz

Natalia Supierz
  • 4 postów

Napisano 14 czerwca 2018 - 20:26

Uwierz mi na słowo, że nie uderzył ostro, cały czas był w pokrowcu za stówę, przeciwwstrząsowym, dodatkowo szkło hartowane, tylko moja wina, że nie założyłam na cały ekran. Tutaj wymiana ekranu to 1600, a nowy telefon zaproponowali za 3tysie. Problemy z baterią zaczęły się już przed tym jednym upadkiem, stąd moja pewność. 



#12 notedeagle

notedeagle
  • 599 postów

Napisano 14 czerwca 2018 - 20:57

Jeden upadek i dwa rogi rozwalone? Kiepskie to etui za "stówe". 


MacBook Air 2017, iPhone X, Airpods Pro


#13 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 14 czerwca 2018 - 20:58

Aaa sorry, pomyliłem modele, zapomniałem, że mowa o X. Możesz jeszcze podzwonić na główną infolinię Apple i tam powalczyć, czasami robią wyjątek serwisowy (oni jako Apple) i mówią, że uprzedzą o tym dany serwis.

Użytkownik Emej edytował ten post 14 czerwca 2018 - 20:58

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#14 RafalB82

RafalB82
  • 160 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 15 czerwca 2018 - 06:12

Mechaniczne uszkodzenia mają związek ze wszystkim i są jednymi z najgorszych do serwisowania gdyż puszcza/pęka lutowanie wielu elementów. Telefony nie są projektowane po to, żeby upadały...są zbyt skomplikowane i złożone. Do tego dochodzą kwestie "bezpiecznego" otworzenia/serwisowania urządzenia bez pogorszenia aktualnego stanu. Widząc podejście klienta(roszczeniowe?) nikt nie będzie obsługiwać takiego zgłoszenia w ramach gwarancji producenta czy rękojmi.


  • winmaciek lubi to

#15 MC_

MC_
  • 6 915 postów

Napisano 15 czerwca 2018 - 07:58

Dokładnie tak. Zresztą samo początkowe twierdzenie o 2 rysach, które w rzeczywistości są poważnym uszkodzeniem w rogu ekranu.


  • Emej lubi to

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#16 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 17 czerwca 2018 - 12:29

Uwierz mi na słowo, że nie uderzył ostro, cały czas był w pokrowcu za stówę, przeciwwstrząsowym, dodatkowo szkło hartowane, tylko moja wina, że nie założyłam na cały ekran. Tutaj wymiana ekranu to 1600, a nowy telefon zaproponowali za 3tysie. Problemy z baterią zaczęły się już przed tym jednym upadkiem, stąd moja pewność. 

W większości autoryzowanych serwisów w Polsce wymiana ekranu w X-ie to 1350 - 1400zł., a wymiana całego 2700 - 2800zł. W Europie Zach. (np. Niemcy, Francja) odpowiednio: 611,10 EUR i 312,10 EUR . Pomijając fakt, że to i tak niemało - wybrałaś chyba najdroższe z możliwych.
Co do Twojej "winy" - sparafrazuję: jak silnik rzęzi to jedzie się do serwisu (albo wzywa lawetę) zanim rozbije się samochód na drzewie.


Użytkownik bee3 edytował ten post 17 czerwca 2018 - 12:30

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#17 kristof461

kristof461
  • 2 340 postów

Napisano 17 czerwca 2018 - 19:11

Tak się właśnie kończy trzymanie telefonu byle jak w torebce. Kobiety mają często jakąś tendencję do wrzucenia go "luzem" a później rzucania torebką na prawo i lewo. Potem zdziwienie że coś co nie powinno rysować telefonu nagle go uszkodziło. Obecne telefonu niezależnie którego producenta to nie są pancerne bestie. 

Zawsze to powtarzam ale gdyby serwisy miały przyjmować każdy takie egzemplarz to mieliby na stanie sam szrot. Nieprzyjemna sytuacja ale co zrobić


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#18 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 postów

Napisano 18 czerwca 2018 - 17:11

Później telefon poubierany w pancerne koszulki, folie, ręce myte przed użyciem

 

Syndrom właściciela nowego auta, (na które go naprawdę nie stać) - po każdej jeździe sprawdzanie, czy nie pojawiła się pierwsza ryska na karoserii.

 

Telefon jest po to, żeby go używać. Kupujesz taki, żeby było stać cię na jego utrzymanie. Jak auto.



#19 mstanko

mstanko
  • 469 postów
  • SkądWągrowiec

Napisano 19 czerwca 2018 - 17:53

Później telefon poubierany w pancerne koszulki, folie, ręce myte przed użyciem

Syndrom właściciela nowego auta, (na które go naprawdę nie stać) - po każdej jeździe sprawdzanie, czy nie pojawiła się pierwsza ryska na karoserii.

Telefon jest po to, żeby go używać. Kupujesz taki, żeby było stać cię na jego utrzymanie. Jak auto.

A tak w temacie, żeby było śmieszniej to teraz nawet auta się okleja foliami żeby się nie porysowały i co jeszcze lepsze, jest na to sporo klientów :D

Użytkownik mstanko edytował ten post 19 czerwca 2018 - 17:54


#20 atomex

atomex
  • 103 postów
  • SkądGłogów, Polska

Napisano 19 czerwca 2018 - 21:51

A tak w temacie, żeby było śmieszniej to teraz nawet auta się okleja foliami żeby się nie porysowały i co jeszcze lepsze, jest na to sporo klientów :D

Nie ma się co dziwić. Zaparkuj nowym autem z frontu marketu. Na 90% znajdziesz parę rys po zakupach. Nie żeby ktoś Ci zazdrościł nowego auta, ale zarysować nie zaszkodzi. Koszt oklejenia to nic w porównaniu z kosztami usunięcia rys.


  • krissolek lubi to

iPhone XS | MacBook Air | iMac Pro | iPad Pro | iWatch


#21 Bolsu07

Bolsu07
  • 604 postów

Napisano 20 czerwca 2018 - 06:49

czasami współczuje serwisantom, że muszą tłumaczyc się z takich zgłoszeń. Ewidentnie ekran pęknięty po dwóch upadkach i osobiście bym nie wysyłał bo 100% że żaden serwis tego nie przyjmie. Wysyłałem X-a z rysą jakby ktoś gwoździem przejechał, ale ekran nie był pęknięty i bez problemu wymienili, dlatego sie zdziwiłem że rysy i nie uznali. Nie pisz zażaleń, zniszczyłaś telefon i nikt nie podejmie się jego gwarancyjnej naprawy.


  • atomex lubi to

MacBook Pro 13 M1 | iMac 5K 27" 2017 | iPhone 12 Pro 128GB | ATV 3 gen | iPad Air Space Gray WIFI


#22 krissolek

krissolek
  • 431 postów
  • SkądLubań/Wrocław

Napisano 20 czerwca 2018 - 18:32

A tak w temacie, żeby było śmieszniej to teraz nawet auta się okleja foliami żeby się nie porysowały i co jeszcze lepsze, jest na to sporo klientów :D

 

I co w tym śmiesznego? 

 

Swoją drogą - jedyne co mnie irytuje w serwisie to fakt, że za każdym razem trzeba ściągać wszelkie folie ochronne. Skoro telefon nie ma żadnych oznak zużycia z folią przezroczystą, to raczej nie będzie ich miał po jej zdjęciu...


  • atomex lubi to

 iPhone X  iPad Pro 12,9  Pencil  Macbook Pro 13" Retina  Watch Steel


#23 atomex

atomex
  • 103 postów
  • SkądGłogów, Polska

Napisano 20 czerwca 2018 - 21:16

I co w tym śmiesznego? 

 

Swoją drogą - jedyne co mnie irytuje w serwisie to fakt, że za każdym razem trzeba ściągać wszelkie folie ochronne. Skoro telefon nie ma żadnych oznak zużycia z folią przezroczystą, to raczej nie będzie ich miał po jej zdjęciu...

??? Gdzie tak jest? Jeżdżę nowym MB, oklejonym i nikt mi podczas serwisu nie zwrócił uwagi, wcześniej było Audi i też nie było uwag. Oklejam auta od naprawdę paru lat i spotykam się z pochwałą dla zapobiegawczości, a nie koniecznością usunięcia na potrzeby serwisu.


Później telefon poubierany w pancerne koszulki, folie, ręce myte przed użyciem

 

Syndrom właściciela nowego auta, (na które go naprawdę nie stać) - po każdej jeździe sprawdzanie, czy nie pojawiła się pierwsza ryska na karoserii.

 

Telefon jest po to, żeby go używać. Kupujesz taki, żeby było stać cię na jego utrzymanie. Jak auto.

Bzdury piszesz. Jeżdżę nowym autem, ale oklejam je ponieważ podejście naszych cudownych rodaków jest takie, że jak ja nie mam to Tobie rozp......ę. Tyle w temacie.


iPhone XS | MacBook Air | iMac Pro | iPad Pro | iWatch


#24 notedeagle

notedeagle
  • 599 postów

Napisano 20 czerwca 2018 - 21:17

Tu chodziło o folie na telefonie a nie aucie  ;)


MacBook Air 2017, iPhone X, Airpods Pro


#25 atomex

atomex
  • 103 postów
  • SkądGłogów, Polska

Napisano 20 czerwca 2018 - 21:23

Tu chodziło o folie na telefonie a nie aucie  ;)

Doczytaj dokładnie. Mstanko pisał o oklejaniu aut i dlatego odpisałem.


iPhone XS | MacBook Air | iMac Pro | iPad Pro | iWatch





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych