Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Time Machine - jak zarządzać backup'ami ?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 AleksanderK

AleksanderK
  • 2 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 24 kwietnia 2018 - 11:41

Witam,

 

Do robienia kopii zapasowych wykorzystuję "serwer" Mac Mini z systemem OS El Capitan 10.11.6, na którym mam zainstalowaną aplikację "Server - Version 5.1".

Dzięki tej aplikacji mogłem uruchomić możliwość tworzenia kopii zapasowych i zarządzać udostępnianiem plików.

Dodatkowo do MacMini podpięty jest zewnętrzny dysk na którym gromadzone są backupy.

W swojej sieci mam kilkanaście laptopów Macbook. Każdy otrzymał ustawienie aby robić kopię zapasową na tym "serwerze" - na dysku.

Od pewnego czasu dla niektórych laptopów nie tworzą się kopie zapasowe.

Próbowałem wymusić wykonanie kopii zapasowej, ale próby zakończyły się niepowodzeniem (prawdopodobnie brak miejsca).

Doczytałem że stare Snapshoty/backupy są automatycznie usuwane aby zrobić miejsce aktualnym.

Mam 2 problemy:

1. W aplikacji "Server" mogę jedynie usunąć cały plik backup. Czy istnieje możliwość ograniczenie rozmiaru backup'u lub usunięcia wybranych snapshotów (może być inna aplikacja)?

2. Mam backup, który wykonał się miesiąc temu dla konkretnego użytkownika. Jak mogę uaktualnić backup? Dlaczego plik z backupem nie chce się nadpisać? (Czy uaktualnienie macbooków do najnowszych wersji systemów High Seirra mogło spowodować problemy i brak możliwości nadpisania starych backupów?)

W załączniku przesyłam rysunek poglądowy.

Każda odpowiedź, nowe rozwiązanie mile widziane.

Mac-server-schama.jpg

 

Pozdrawiam,

 

Załączone pliki



#2 angelares

angelares
  • 912 postów
  • Skądona taka blada?

Napisano 25 kwietnia 2018 - 08:15

1. W aplikacji "Server" mogę jedynie usunąć cały plik backup. Czy istnieje możliwość ograniczenie rozmiaru backup'u lub usunięcia wybranych snapshotów (może być inna aplikacja)?

Możesz ograniczyć wielkość plików kopii do wielkości twardego dysku na danym laptopie:

 

 

2. Mam backup, który wykonał się miesiąc temu dla konkretnego użytkownika. 

Zdarza się tak, że system na laptopie poinformuje użytkownika, że plik kopii jest corrupted i prosi zrobienie kopii na nowo. Może looser to przeoczył?

 

 

Pozzdro, aa


Użytkownik angelares edytował ten post 25 kwietnia 2018 - 08:15


#3 AleksanderK

AleksanderK
  • 2 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 25 kwietnia 2018 - 10:17

Dziękuję za odpowiedź.

 

2. Mam backup, który wykonał się miesiąc temu dla konkretnego użytkownika. 

Zdarza się tak, że system na laptopie poinformuje użytkownika, że plik kopii jest corrupted i prosi zrobienie kopii na nowo. Może looser to przeoczył?

Wyskoczył monit, jednakże nie udało się poprawnie przeprowadzić tworzenia backupu.



#4 angelares

angelares
  • 912 postów
  • Skądona taka blada?

Napisano 25 kwietnia 2018 - 18:42

Dziękuję za odpowiedź.

 

Wyskoczył monit, jednakże nie udało się poprawnie przeprowadzić tworzenia backupu.

 

Niestety tu nie znam innej możliwości jak zostawić na noc i czekać do skutku. Jeśli się pojawi błąd zrobić printscreen i wysłać/zadzwonić do apple. Mi pomagali nawet po końcu gwarancji. 



#5 pingwin71

pingwin71
  • 291 postów

Napisano 23 września 2018 - 17:57

Żeby nie zakładać nowego wątku podepnę się tutaj.

Mac mini Late 2012 HDD z danymi SSD z systemem ( High Sierra)..

Dysk zewnętrzny pod USB z backupem systemu przez TM.

Dysk WDMyCloud przez WiFi z backupem danych przez TM.

Dotychczas działało dobrze, od jakiegoś miesiąca wszystko się posypało. Dyski niby widzi, na ten przez USB niby zaczyna robić kopię po kilku sekundach się wyłącza i koniec, bez żadnego komunikatu. Na WDMyCLoud wyskakuje komunikat "Brak dostępu do obrazu backupu dysku „/Volumes/TimeMachineBackup-1/Mac mini (Sebastian).sparsebundle” (błąd 21).".

Co można zrobić?



#6 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 23 września 2018 - 22:31

Załóż jednak, proszę, wątek w dziale odnośnym dla Twojego systemu. O ile to nie usterka WD…

Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych