Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

X11 na 10.4.11 pomoc przy kompilacji


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jaras

Jaras
  • 568 postów

Napisano 11 kwietnia 2018 - 12:36

Witajcie,

nigdy jeszcze nic nie kompilowałem ze źródła. Chciałbym móc uruchomić Blendera na starym G5 z zainstalowanym OSX 10.4.11. Niestety od dłuższego czasu Blender Institute nie buduje już aplikacji na procesory PPC - udostępnia jedynie źródło do samodzielnego skompilowania programu. Ja nigdy tego nie robiłem. Wiem tylko że wymagane jest do tego środowisko X11. Może ktoś by mi pomógł przejść przez ten temat? Może chociaż podrzuci jakiś link z opisem procedury co i jak...


dom: Mac Mini C2D 2.0 / 4 GB / 120 + 500 / OS X 10.4.11 / EIZO FlexScan S1931 praca: iMac 27" i7 3.4 /16 GB / 3TB / OS X 10.8.3 / EIZO FlexScan S2431

#2 imrik

imrik
  • 3 450 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 11 kwietnia 2018 - 13:43

X11 z tego co pamiętam jest w Tigerze jako opcjonalny pakiet do zainstalowana z płyty instalacyjnej w katalogu z dodatkowym softem.

 

Źródło jest z targetem na Mac OS X w architekturze PPC?



#3 Jaras

Jaras
  • 568 postów

Napisano 11 kwietnia 2018 - 14:01

X11 mam zainstalowane.

Co do żródła to nie wiem, kiedyś na pewno było bo robili kompilacje na PPC i Intel. Jak jest teraz to nie wiem. Wiem że źródło jest uniwersalne na Linux, Win i OSX.


dom: Mac Mini C2D 2.0 / 4 GB / 120 + 500 / OS X 10.4.11 / EIZO FlexScan S1931 praca: iMac 27" i7 3.4 /16 GB / 3TB / OS X 10.8.3 / EIZO FlexScan S2431

#4 imrik

imrik
  • 3 450 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 11 kwietnia 2018 - 15:04

No to daj tutaj linka do tych źródeł. Gdzie oni to udostępniają? Dokumentacja jakaś musi być przecież.



#5 Jaras

Jaras
  • 568 postów

Napisano 11 kwietnia 2018 - 16:12

https://www.blender.org/download/

 

Na środku jest rozwijane menu "Windows/Linux and other version" i tam można wybrać Source Code.

 

Dokumentacja jest dostępna tu: https://www.blender.org/support/

i tu: https://wiki.blender...uilding_Blender


Użytkownik Jaras edytował ten post 11 kwietnia 2018 - 17:46

dom: Mac Mini C2D 2.0 / 4 GB / 120 + 500 / OS X 10.4.11 / EIZO FlexScan S1931 praca: iMac 27" i7 3.4 /16 GB / 3TB / OS X 10.8.3 / EIZO FlexScan S2431

#6 imrik

imrik
  • 3 450 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 12 kwietnia 2018 - 10:44

Ja znalazłem coś takiego:

https://wiki.blender...ing_Blender/Mac

 

 

macOS version 10.9 and newer are supported.

 

Jesteś pewien, że to można w ogóle skompilować z targetem na PPC i Tiger?

Szukałeś na MacPorts?



#7 Jaras

Jaras
  • 568 postów

Napisano 12 kwietnia 2018 - 11:43

Do wersji 2.63 (około roku 2013-2014) na 100% były robione kompilacje na PPC Tiger. Póżniej tego zaniechano, bo prawdopodobnie platforma PPC została uznana za przestgarzałą. Obecnie wersja 2.79 nie wiem czy da się skompilować na Tigera. Chciałem to sprawdzić, tylko nie wiem jak się za to zabrać.

Ogólnie pewnie się zastanawiasz po co mi to potrzebne? Otóż w magazynie w firmie stoi kilkanaście G5 PPC i się kurzy. Pomyślałem że można z nich zrobić małą farmę renderującą w Blenderze. Jest do tego dodatkowy soft, który na PPC na pewno chodzi (DrQueue). Ale też znalazłem trochę lepsze rozwiązanie całkowicie zintegrowane z Blenderem, tyle że na każdej G5 trzeba by uruchomić współczesnego Blendera.

Na MacPorts nie ma Blendera.

 

W podanym przez Ciebie linku piszą o instalacji Xcode. ale nie wiadomo w jakiej wersji. Na Tigera jest max. wersja 2.5

Nie wiem też czy CMake jest dostępny na PPC Tiger. Jakby co to mogę postawić na G5 Leoparda jeszcze.


dom: Mac Mini C2D 2.0 / 4 GB / 120 + 500 / OS X 10.4.11 / EIZO FlexScan S1931 praca: iMac 27" i7 3.4 /16 GB / 3TB / OS X 10.8.3 / EIZO FlexScan S2431

#8 imrik

imrik
  • 3 450 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 12 kwietnia 2018 - 14:10

Bo wersja Xcode jest poniekąd "dowiązana" do wersji macOS. Najnowszą wersją na jakiej możesz jako target wskazać 10.4 i architekturę PPC jest wersja 4 lub 5 pod 10.8.

 

Może to Ci coś pomoże.

https://wiki.blender...ing_Blender/Mac

 

A jeśli nie wiesz od czego zacząć to myślę że klasycznie RTFM.

Widziałem, na stronie blender i na ich wiki że jest możliwość kontaktu, mają nawet kanał IRC dla koderów, może ktoś "na żywo" coś Ci podpowie.


Użytkownik imrik edytował ten post 12 kwietnia 2018 - 14:12





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych