Zacznijmy od tego jaki znak pojawia Ci się przy uruchamianiu komputera?
Zakaz wjazdu? Znak zapytania?
No i bardzo ważna informacja - jaki DOKŁADNIE jest to komputer. Model i rok.
Bardzo rzadko się zdarza że macOS "pada" (ergo - praktycznie nigdy system sam z siebie nie pada). Raczej pada dysk (fizycznie lub system plików) lub taśma lub jest to po prostu skutkiem działań użytkownika. Robiłeś coś co mogłoby mieć taki skutek? Co dokładnie?
Masz jakiegoś innego maka "pod ręką"? Najprościej wyciągnąć dane poprzez wprowadzenie komputera w tryb target disk.
https://support.appl.../pl-pl/HT201462
Inny mak posłużyć Ci też może do stworzenia instalatora systemu na pendrive celem reinstalacji gdy już wydobędziesz dane.
https://support.appl.../pl-pl/HT201372
Jak nie masz maka pod ręką to z trybu recovery można próbować działać. W teorii reinstalacja systemu powinna naprawić sytuacje i nie skasować żadnych Twoich danych, ale nikt tutaj Ci nic takiego nie zagwarantuje bo nie znamy pierwotnej przyczyny tego co Ci się stało.
https://support.appl.../pl-pl/HT201314
W narzędziu Recovery z kolei jest dostęp do terminala i narzędzia dyskowego. Za pomocą narzędzia dyskowego możesz spróbować zrobić obraz dysku komputera na zewnętrznym nośniku i potem z tego zewnętrznego nośnika odzyskiwać dane po reinstalacji systemu. Alternatywnie możesz za pomocą terminala wyciągać te pliki na których Ci zależy.
No i oczywiście jak już masz pewność że masz SPRAWNĄ kopię tego na czym Ci zależy to możesz działać dalej - po prostu reinstalacja "in place" albo format i instalacja na czysto. Jak wolisz.
https://apple.stacke...or-time-machine
A tak w ogóle to na taką ewentualność warto robić kopie zapasową.
https://support.appl.../pl-pl/HT201250
Użytkownik imrik edytował ten post 29 marca 2018 - 09:59