Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Dziwne. Nie można: włączyć VoLTE i wyłączyć WiFiCalling


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 postów

Napisano 17 lutego 2018 - 12:45

Po zmianie operatora z T-Mobile na Orange mam dziwny problem na iPhone

 

WiFi Calling jest włączone i nie da się go wyłączyć (suwak działa ale ustawienie nie jest zapamiętywane).

 

VoLTE przy próbie wybrania (z Data Only na Voice & Data) włączyło kręcące się kółeczko przy Voice & Data i tyle można zrobić (nawet twardy reset = Home + Power, nie likwiduje kręcącego się kółka i nieustającej próbie włączenia VoLTE - szuka, szuka, szuka znaleźć nie może ).

 

Software operatora Orange 28.4, nowszej aktualizacji nie widzi. 

 

Orange dział techniczny twierdzi, że ze strony Orange wszystko włączone i działa.

 

Internet pełen jest porad ale w dokładnie przeciwnym kierunku, szczególnie w temacie wyłączenia a nie włączenia WiFi Calling.

Zetknął się może kotoś z takim przypadkiem?


Użytkownik Janusz MB edytował ten post 17 lutego 2018 - 13:49


#2 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 17 lutego 2018 - 15:53

Mi po zmianie z T-Mobile na Orange voLTE nie działa. Jakoś połączeń jest tragiczna. Usterkę zgłosiłem miesiąc temu. Dalej nie naprawili. 



#3 MarcinJS

MarcinJS
  • 520 postów

Napisano 17 lutego 2018 - 17:46

Obaj zmieniliście operatora i obaj macie ten sam problem. Próbowaliście na innej karcie? Można kupić starter za 5zł...

#4 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 postów

Napisano 17 lutego 2018 - 18:14

Karta SIM włożona do mojego prywatnego iPhone nie fiksuje. Do tamtego iPhone włożona karta T-Mobile (na kartę, WiFi Calling i VoLTE zablokowane bo w T-Mobile te usługi są dostępne tylko w abonamencie) pozwoliła na wyłączenie WiFiCalling. Po włożeniu z powrotem karty Orange WiFiCalling już zostało niezmiennie w pozycji wyłączone.

 

W poniedziałek wrócą do pracy spece z Orange, niech się zajmą złożonym zgłoszeniem serwisowym, choć trudno mieć tu pretensje do nich, bo karta w innym iPhone działa prawidłowo.

 

PS

Karta na przeniesiony numer to zwykły oryginalny starter Orange, do którego operator nawet do czasu przeniesienia numeru daje tymczasowy numer z puli numerów Orange. Nie jest to SIM timobajlowy. Samo przeniesienie numeru z punktu widzenia sprzętu to operacja w 100% księgowa, 0% techniczna.

 

PS2

Takie startery do dokładnie te same startery które się kupuje za 5 zł, nawet bonus 2 GB "na start" wciąż jest do wykorzystania jak był przypisany do karty SIM.



#5 Orange Ekspert

Orange Ekspert
  • 12 postów

Napisano 18 lutego 2018 - 06:29

Jeśli karta w innym telefonie działa prawidłowo to trzeba szukać winy po stronie urządzenia. Jaką masz wersję iPhone i z jaką wersją oprogramowania? Sprawdzałeś może inne karty Orange w tym telefonie? Jest podobna sytuacja?



#6 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 postów

Napisano 18 lutego 2018 - 15:49

Problem rozwiązany


Problem sam się naprawił z pomocą karty abonamentowej T-Mobile z włączonymi usługami VoLTE.

Przekładanie kart Orange nic nie dawało.

T-Mobile na kartę też bezużyteczne bo T-Mobile zablokował VoLTE na prepaidach, trzeba mieć wybrane abonamenty.

 

Reset iPhone. Włożenie SIM T-Mobile. Uruchomienie WiFiCalling i VoLTE. Wyłączenie WiFiCalling i VoLTE.

Reset iPhone. Włożenie SIM Orange. Uruchomienie WiFiCalling i VoLTE. Wyłączenie WiFiCalling i VoLTE. Jest OK.

 

Gdyby problem wystąpił z SIM T-Mobile byłoby prosto bo wystarczy kupić starter za 5 zł innej sieci (zostaje Orange).

Przy problemie z Orange do wyboru z innych operatorów w Polsce z VoLTE zostaje tylko T-Mobile i musi być abonament, na starterach na kartę VoLTE nie działa (blokada T-Mobile podobnie jak w Orange blokuje WiFiCalling na prepaidach przy dzwonieniu z zagranicy).

Nie dość, że musi być to SIM T-Mobile na abonament, to raczej odpada karta microSIM, bo nie zepsujemy jej komuś wyłamując do nanoSIM.

 

Nie mam pojęcia dlaczego się chrzaniło, nie mam pojęcia dlaczego wymuszenie pobrania i autoskonfigurowania ustawień SIMem innego operatora pomogło, ale pomogło.

 

Ręcznie nie da się wymusić ponownego pobrania ustawień operatora, podmiana operatorów pomogła.

 

 

 

PS

Dzisiaj na forum Orange ktoś miał identyczny problem z nowym iPhone 8 i Orange (bez przenoszenia numeru), więc coś się gryzie z softem konfiguracyjnym ver. 28.4 Orange i iPhonami






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych