Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Apple ID a śmierć użytkownika.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 ParkerXX

ParkerXX
  • 1 postów

Napisano 11 lutego 2018 - 19:22

Jest to mój pierwszy post, z tego powodu witam wszystkich użytkowników forum.

 

Zaznaczę na początku, że nie chodzi o kradziony sprzęt, pirackie oprogramowanie etc. Poniżej opiszę krótko sytuację:

 

1. W 2016 zmarła moja matka. Posiadała iPada mini. Odbyła się sprawa spadkowa, posiadam odpowiednie orzeczenie sądu.

 

2. iPad jest zablokowany z uwagi na Apple ID - tak się stało gdy aktualizowałem system do iOS 9.3.5 - nie miałem świadomości o Apple ID, nie byłem wcześniej użytkownikiem urządzeń z jabłkiem.

 

3. Kontaktowałem się z pomocą Apple. Poprosili o przesłanie: postanowienia sądu, aktu zgonu, dowodu zakupu oraz postanowienia sądu w sprawie Apple ID - bo to zwykle, klasyczne dotyczące spadku nie wystarczy.

 

4. Już w rozmowie zaznaczyłem, że z dowodem zakupu może być problem - bo go nie posiadam, nie znalazłem, nie wiem także gdzie iPad został kupiony (i nie mam pojęcia jak to sprawdzić, konsultant poinformował mnie, że sprzedawca ma obowiązek przechowywać dane zakupu przez 5 lat).

 

5. Przesłałem dokumenty załączając je w linku przesłanym mi przez pracownika Apple. Zaznaczając, że nie odnajdę dokumentu zakupu (w osobnym pliku pdf złożyłem krótką prośbę).

 

I nic więcej się nie wydarzyło.

 

Czy jest jeszcze szansa na odblokowanie Apple ID?

 

Znam adres mailowy Apple ID, nie znam jednak hasła, ani adresu pomocniczego, jak i odpowiedzi na pytania pomocnicze.

 

Będę wdzięczny za ewentualną pomoc. Sprzęt nie jest kradziony, zwyczajnie nie wiem jak w takim przypadku mogę udowodnić Apple prawo do spadku, skoro postanowienie sądu oraz akt zgonu nie wystarczają.



#2 Regiss

Regiss
  • 2 893 postów
  • SkądRadom

Napisano 12 lutego 2018 - 10:46

Nikt CI tu nic nie poradzi. Dzwoń na infolinię, przypomnij o sprawie, masz pewnie numer zgłoszenia. Tylko pracownicy Apple mogą tu coś zdziałać. 


iPhone 15 Pro


#3 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 636 postów
  • Płeć:

Napisano 12 lutego 2018 - 12:07

Zaznaczam, że nie jestem specem w tej dziedzinie, ale obawiam się, że Apple może Ci odmówić zdjęcia blokady. Dysponując orzeczeniem sądu potwierdzasz swoje prawo do majątku zmarłej osoby. Ale majątek to jedno, a osobiste dane to co innego. Uwaga natury ogólnej, w żaden sposób nie związana z Twoim przypadkiem jest taka, że zmarła osoba mogła nie chcieć podzielić się ze swoimi spadkobiercami swoimi prywatnymi informacjami. Dostęp do Apple ID to właśnie możliwość dostania się do szeregu informacji, które zmarła osoba mogła zgromadzić czy to na urządzeniu, czy też w chmurze. Stąd moja obawa o pozytywne zakończenie tej sprawy.



#4 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 12 lutego 2018 - 12:15

Tylko tu nie chodzi o uzyskanie dostępu do Apple ID a o zdjęcie blokady z urządzenia aby można było je wyzerować i skonfigurować jako nowe i aktywować... Ciekawi mnie czy OP w ten sposób sprawę przedstawił Apple. Może oni myślą, że masz ochotę na przejęcie tego Apple ID?


Użytkownik imrik edytował ten post 12 lutego 2018 - 12:16


#5 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 11 marca 2018 - 19:07

 

 

3. Kontaktowałem się z pomocą Apple. Poprosili o przesłanie: ,,, oraz postanowienia sądu w sprawie Apple ID - bo to zwykle, klasyczne dotyczące spadku nie wystarczy.

 

 

Jak słusznie przypuszcza Mikołaj Maciejko  - nieprzypadkowo Apple wymaga dodatkowego postanowienia sądu dotyczącego Apple ID. 


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych