I po co się wypowiadasz o czymś o czym nie masz pojęcia. Tylko wprowadzasz ludzi w błąd.
Uściślając, jeżeli nie masz dowodu zakupu, to wcale nie oznacza, że nie masz gwarancji u producenta i Apple jest tutaj doskonałym przykładem, gdzie w większości wypadków gdy jest potwierdzona data zakupu, karta gwarancyjna, czy też faktura/paragon nie są potrzebne, a jeżeli serwis uprze się na owym dokumencie, to wystarczy pójść do innego autoryzowanego serwisu, który nie będzie potrzebował żadnych dokumentów.
Dzielenie na osoby prawne i fizyczne trochę mija się z celem, człowiek prowadzący jednoosobową działalność gospodarcza nie zatrudniając jednocześnie żadnego pracownika jest osobą fizyczną, a nie prawną, a mimo to polityka dotycząca zwrotów obejmuje go tak samo, jak każdy inny zarejestrowany sklep.
Czy mogę odstąpić w ustawowym terminie 14 dni od umowy kupna towaru z licytacji na portalu aukcyjnym (np. Allegro)?
Ustawa o prawach konsumenta nie przewiduje w tym zakresie wyłączenia, dlatego w sytuacji, kiedy sprzedawcą będzie przedsiębiorca (a nie osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej), a nabywcą konsument, temu ostatniemu będzie przysługiwało prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni.
Sklep nigdy nie ma obowiązku udzielać 2 letniej gwarancji na sprzęt, ciąży na nim odpowiedzialność za sprzedaż produktu (produkt w chwili sprzedaży nie może posiadać żadnych ukrytych wad), udzielenie gwarancji jest dobrowolne. Reklamacja z tytułu rękojmi jest prawem konsumenta, sklep nie musi wystawiać żadnego dokumentu, ani rękojmi udzielać, ponieważ jest to prawo konsumenta, coś co dzieje się z automatu.
Odpowiedzialność za wady sprzedawanego towaru, czy to nowego, czy używanego są takie same. Wyjątek stanowią produkty, których cena odbiega od standardowej z powodu owej wady i o tej wadzie kupujący wie od sprzedawcy w chwili zakupu, wtedy nie może reklamować produktu z powodu właśnie tej wady.
Jeżeli kupujemy od osoby prywatnej, nie posiadającej żadnej działalności gospodarczej, to odpowiedzialność za wady produktu, o których kupujący nie wiedział w chwili zakupu, trwa przez okres 12 miesięcy od daty zakupu, w przypadku gdy sprzedający jest firmą, odpowiedzialność rośnie do okresu 24 miesięcy.
Żeby nie było za dużo spamu - do autora tematu:
Produkt, który zakupiłeś posiada pełną listę ukrytych wad takich jak zużycie baterii wskazujące na to, że produkt nowy wcale nowym nie był, zadrapania na obudowie, o których sprzedający nie poinformował w chwili zakupu. Powinieneś otworzyć spór na Allegro i napisać wiadomość do sprzedającego, jeżeli zakupiłeś ten przedmiot od przesiębiorcy, masz 2 miesiące od momentu wykrycia wady na poinformowanie o tym fakcie sprzedającego, jeżeli jednak nie jest on przedsiębiorcą, okres zmniejsza się do 1 miesiąca. Jeżeli spór na Allegro nie pomoże, trzeba będzie to zgłosić na policje.