Na wstępie chciałem się ponownie przywitać, nie było mnie tu dobre kilka lat. Sprzęt działał, na głowie dużo innych rzeczy.
Niestety teraz w moim nowym urządzeniu pojawił się problem. Uznałem, że napiszę tutaj - może ktoś miał podobny problem lub słyszał jak go rozwiązać...
Niestety Face ID w moim urządzeniu przestało działać. Sprawa wygląda następująco:
Po uruchomieniu telefonu Face ID działa do momentu, kiedy odłożę telefon na dłużej niż kilka minut, następnie wyswietla się informacja, by odblokować telefon za pomocą kodu. Po wpisaniu kodu w dalszym ciągu Face ID nie działa (nie aktywuje się), co więcej - jeżeli wejdę w ustawienia Face ID i zresetuję zapisane ustawienia Face ID, to nawet nie jestem w stanie skonfigurować wykrywania twarzy ponownie (testowane w różnych warunkach oświetleniowych i z roznymi osobami). Aplikacja wyświetla informację, by trzymać telefon wyżej następnie niżej i zupelnie nie widzi twarzy!
Po zresetowaniu iPhone wszystko wraca do normy, po czym znów, po kilku minutach dzieje się dokładnie to samo.
Co jeszcze warto zaznaczyć - telefon po odtworzeniu ustawien fabrycznych już na poziomie ekranu powitalnego „hello, cześć...” i skonfigurowaniu jedynie Face ID i odłożeniu na kilka minut nie wykrywa skonfigurowanej przed chwilą twarzy.
W skrócie - Face ID działa, po czym blokuje się calkowicie i nie da się w żaden sposób go uaktywnić ani skonfigurować ponownie. Jedynie reset pomaga (na kilka minut).
Co do tej pory zrobiłem w tej sprawie:
• Dwukrotnie kontaktowałem się ze wsparciem Apple. Urzadzenie przeszło testy diagnostyczne, wszelkie możliwe próby naprawy softwarowej zostaly przetestowane. Według osoby od Apple, podczas diagnozy nie wykryto problemu i nie są w stanie tego dokonać w ten sposób.
• Wykonałem wszelkie możliwe resety, twarde resety, resety do ustawien fabrycznych, odtworzenia telefonu poprzez tryb DFU + iTunes i skonfigurowanie telefonu jako nowy, bez przywracania kopii z iCloud, ponowne konfiguracje w różnych warunkach oświetleniowych - nic nie pomaga.
• Dokladnie wyczyściłem ekran i czujniki. Nic nie ogranicza możliwości działania Face ID. Nie posiadam też folii czy szkła na ekranie.
• Odwiedziłem autoryzowany serwis „Cortland” w galerii sfera w Bielsku Bialej. Sprzedawca/ serwisant stwierdził, że faktycznie czujnik nie działa (sam próbował skonfigurować swoją twarz - bez powodzenia).
(Jeżeli zdublował mi się post to bardzo proszę o zostawienie tego i usunięcie poprzedniego - poprzednio, przez przypadek dodawałem temat z jakiegoś innego, jeszcze nawet niezweryfikowanego konta).