Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

[iPhone X] Awaria - Face ID nie wykrywa twarzy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 TesSiR

TesSiR
  • 88 postów

Napisano 25 listopada 2017 - 15:56

Na wstępie chciałem się ponownie przywitać, nie było mnie tu dobre kilka lat. Sprzęt działał, na głowie dużo innych rzeczy.

Niestety teraz w moim nowym urządzeniu pojawił się problem. Uznałem, że napiszę tutaj - może ktoś miał podobny problem lub słyszał jak go rozwiązać...

 

Niestety Face ID w moim urządzeniu przestało działać. Sprawa wygląda następująco: 

Po uruchomieniu telefonu Face ID działa do momentu, kiedy odłożę telefon na dłużej niż kilka minut, następnie wyswietla się informacja, by odblokować telefon za pomocą kodu. Po wpisaniu kodu w dalszym ciągu Face ID nie działa (nie aktywuje się), co więcej - jeżeli wejdę w ustawienia Face ID i zresetuję zapisane ustawienia Face ID, to nawet nie jestem w stanie skonfigurować wykrywania twarzy ponownie (testowane w różnych warunkach oświetleniowych i z roznymi osobami). Aplikacja wyświetla informację, by trzymać telefon wyżej następnie niżej i zupelnie nie widzi twarzy!

Po zresetowaniu iPhone wszystko wraca do normy, po czym znów, po kilku minutach dzieje się dokładnie to samo.

Co jeszcze warto zaznaczyć - telefon po odtworzeniu ustawien fabrycznych już na poziomie ekranu powitalnego „hello, cześć...” i skonfigurowaniu jedynie Face ID i odłożeniu na kilka minut nie wykrywa skonfigurowanej przed chwilą twarzy.

 

W skrócie - Face ID działa, po czym blokuje się calkowicie i nie da się w żaden sposób go uaktywnić ani skonfigurować ponownie. Jedynie reset pomaga (na kilka minut).

 

Co do tej pory zrobiłem w tej sprawie:

 

•  Dwukrotnie kontaktowałem się ze wsparciem Apple. Urzadzenie przeszło testy diagnostyczne, wszelkie możliwe próby naprawy softwarowej zostaly przetestowane. Według osoby od Apple, podczas diagnozy nie wykryto problemu i nie są w stanie tego dokonać w ten sposób.

 

• Wykonałem wszelkie możliwe resety, twarde resety, resety do ustawien fabrycznych, odtworzenia telefonu poprzez tryb DFU + iTunes i skonfigurowanie telefonu jako nowy, bez przywracania kopii z iCloud, ponowne konfiguracje w różnych warunkach oświetleniowych - nic nie pomaga.

 

• Dokladnie wyczyściłem ekran i czujniki. Nic nie ogranicza możliwości działania Face ID. Nie posiadam też folii czy szkła na ekranie.

 

• Odwiedziłem autoryzowany serwis „Cortland” w galerii sfera w Bielsku Bialej. Sprzedawca/ serwisant stwierdził, że faktycznie czujnik nie działa (sam próbował skonfigurować swoją twarz - bez powodzenia). 

 

(Jeżeli zdublował mi się post to bardzo proszę o zostawienie tego i usunięcie poprzedniego - poprzednio, przez przypadek dodawałem temat z jakiegoś innego, jeszcze nawet niezweryfikowanego konta).



#2 Regiss

Regiss
  • 2 894 postów
  • SkądRadom

Napisano 25 listopada 2017 - 18:40

No cóż serwis. Najlepiej zostaw go w tym Cortlandzie, najlepszy serwis w Polsce.

iPhone 15 Pro


#3 TesSiR

TesSiR
  • 88 postów

Napisano 25 listopada 2017 - 20:21

A jak z serwisem w iSpot?

Bo akurat kupowałem go w iSpot i myślałem, żeby tam oddać.



#4 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 25 listopada 2017 - 20:27

To myśl, żeby oddać do Cortland



#5 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 25 listopada 2017 - 21:04

Możesz też do iSpot, oni też są autoryzowanym serwisem. Ale jak koledzy zauważyli, lepsze opinie ma Cortland.


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#6 TesSiR

TesSiR
  • 88 postów

Napisano 25 listopada 2017 - 21:05

OK czyli rozumiem, że lepiej nie oddawać do iSpot. A jest jakaś szansa na wymianę urządzenia na miejscu czy musi być cała procedura serwisowa?

#7 krzysztofsds

krzysztofsds
  • 2 064 postów
  • SkądRzym

Napisano 25 listopada 2017 - 21:16

OK czyli rozumiem, że lepiej nie oddawać do iSpot. A jest jakaś szansa na wymianę urządzenia na miejscu czy musi być cała procedura serwisowa?

14 dni masz na oddanie jeśli zamówiłeś telefon przez internet. W innym przypadku cała procedura serwisowa. 



#8 piotko

piotko
  • 18 postów

Napisano 13 grudnia 2017 - 21:10

Witam, chyba spotkał mnie podobny problem. Różnica jest tak, że u mnie po restarcie telefonu działa kilka dni ( a nie kilka minut). Sytuacja taka sama, gdy nie chce się odblokować, przy próbie ponownej konfiguracji  nie można zeskanować twarzy bo kamera jakby jej nie widziała, mimo, że jest w tym kole. Dodam, że mój X już raz został wymieniony na nowy ze względu na zablokowany piksel (czerwona kropka na ekranie) i teraz jeszcze to. Dwa tygodnie już minęły od dostawy wymienionego, tak więc teraz czeka mnie serwis. Pozdrawiam



#9 Krzysztof Lobka

Krzysztof Lobka
  • 1 postów

Napisano 09 lutego 2018 - 20:41

Witam, chyba spotkał mnie podobny problem. Różnica jest tak, że u mnie po restarcie telefonu działa kilka dni ( a nie kilka minut). Sytuacja taka sama, gdy nie chce się odblokować, przy próbie ponownej konfiguracji  nie można zeskanować twarzy bo kamera jakby jej nie widziała, mimo, że jest w tym kole. Dodam, że mój X już raz został wymieniony na nowy ze względu na zablokowany piksel (czerwona kropka na ekranie) i teraz jeszcze to. Dwa tygodnie już minęły od dostawy wymienionego, tak więc teraz czeka mnie serwis. Pozdrawiam

Witam. I jakoś rozwiązałeś ten problem z Face ID? Pytam, gdyż po aktualizacji do iOS 11.2.5 też już trzykrotnie face id przestało mi działać, ciągle wołało o podanie kodu aby aktywować i na koniec został tylko restart telefonu. Na poniedziałek jestem umówiony na telefoniczne wsparcie ale chciałbym się dowiedzieć od osób które dotknął ten problem. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych