Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Uszkodzony Iphone 6s - Apple sobie ze mnie żartuje...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 m4rtius

m4rtius
  • 9 postów

Napisano 23 listopada 2017 - 01:42

Witam.

 

numer imei: 355413070838509

 

Chciałbym przedstawić Wam mój problem. Otóż jakieś 2 miesiące temu zakupiłem na allegro iphona 6s. Telefon miał być na gwarancji, co zresztą przed zakupem sprawdziłem. Jakiś czas temu telefon sam z siebie przestał łapać zasięg, na pasku widniał napis "brak sieci"

Na początku objawy były dziwne bo telefon nie działał tylko na karcie orange, później przestał także na innych. Co najlepsze jak go uruchamiałem w trybie samolotowym to na karcie z orange mogłem korzystać z internetu, dzwonić dalej nie mogłem. Przed wysyłką do serwisu dzwoniłem 4 razy do wsparcia apple. Teraz uwaga, za pierwszym razem powiedzieli, że telefon ma simlocka na t-mobile. Nie dawało mi to spokoju bo wszędzie pokazywało, że telefon jest "free". Zadzwoniłem jeszcze raz, tym razem zmienili zdanie i twierdzili, że simlocka nie ma. Oczywiście za każdym razem głupie rady typu "przywróć ustawienia fabryczne" czy udaj się do operatora po nową kartę sim... W końcu za 4 telefonem, Pan ze wsparcia stwierdził, że telefon trzeba wysłać. Tak zrobiłem, telefon wysłałem do serwisu Cortland w Poznaniu. Dzisiaj dostałem od nich odpowiedź, że w telefonie zaszły nieautoryzowane modyfikacje i mogą mi wymienić na nowy za 1489 zł... Oczywiście zaraz telefon do apple, z pytaniem o jakie modyfikacje chodzi. Najpierw Pani zaczęła chyba udawać, że coś sprawdza, potem zadała pytanie czy jestem 1 właścicielem telefonu, głupi powiedziałem, że nie i nagle ją oświeciło bo powiedziała, że telefon pochodzi z USA i było grzebane z simlockiem... Poniżej informację które udało mi się uzyskać o telefonie:

 

Apple info: 355413070838509

Model IPHONE 6S NB30 16GB GOLD
IMEI Number 355413070838509
Serial Number DNPQL5VKGRY7
Coverage Status Apple Limited Warranty Coverage
Start Date 04/13/17
Coverage End Date 04/12/18
Product Sold by T-MOBILE POLSKA S.A.
Purchased In Poland
Estimated Purchase Date 2017-04-13
Registered Purchase Date 2017-04-13
Sim Lock Unlocked

 

Jak widać telefon z Polski, polski t-mobile, nie ma simlocka. Dlaczego apple robi ze mnie idiotę?? Czy ktoś wie, jak z nimi rozmawiać? Mam wrażenie, że chcą mnie zwyczajnie oszukać.

 

Pozdrawiam



#2 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 listopada 2017 - 07:57

Masz pierwotny dowód zakupu?

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#3 MC_

MC_
  • 6 982 postów

Napisano 23 listopada 2017 - 08:42

Opis usterki od razu kojarzy mi się z telefonem "grzebanym".


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#4 kristof461

kristof461
  • 2 345 postów

Napisano 23 listopada 2017 - 08:54

Skoro kupiłeś na Allegro to skąd masz pewność że wszystko jest ok? Był w folii? Masz tak jak napisał Emej dowód zakupu? No i skąd te wszystkie informacje o telefonie? Z jakiejś strony? Nie chce mi się wierzyć że Apple ci je podało. Nie żebym nie współczuł ale z drugiej uważasz że Apple cię oszukuje ale tak naprawdę poza opisem sytuacji nie mamy też dowodów że twój egzemplarz nie jest "oszukany". 


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#5 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 postów

Napisano 23 listopada 2017 - 10:48

Jak się uzyskuje takie info???

 

Product Sold by T-MOBILE POLSKA S.A.



#6 iKnow

iKnow
  • 949 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 listopada 2017 - 11:02

Wchodzisz w Google i wpisujesz: 'iPhonie IMEI check' i masz mnóstwo stron, ale kilka jest takich szczegółowych i sprawnych.

Pozdrawiam


#7 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 postów

Napisano 23 listopada 2017 - 11:40

IMEI: 355413070838509

Brand: Apple

Phone model: iPhone 6s

Serial number: DNPQL5VKGRY7

Estimated manufacture date: October 18, 2015

Estimated phone age: 2 year(s) 1 month(s) 5 day(s)

 

Estimated Purchase Date 2017-04-13

Phone age

0 year(s) 7 month(s) 10 day(s)

Warranty end 2018-04-12

 

Production date: 10-11-2015

iPhone age: 2 year(s), 0 month(s), 13 day(s)

Factory: China (Chengdu - Foxconn)

 

Swoich danych nie dam takim stronom, ale na obcych beztrosko podanych fajna zabawa.


Użytkownik Janusz MB edytował ten post 23 listopada 2017 - 11:51


#8 Matt.0129

Matt.0129
  • 2 postów

Napisano 23 listopada 2017 - 12:49

A czy to nie są aby przypadkiem objawy blokowania telefonu po imei, za brak spłacanych rat przez poprzedniego właściciela? Ponoć Plus i TMobile tak właśnie postępują, ostatnio coraz głośniej jest o tym i objawem jest to, że z czasem telefon przestaje się łączyć z sieciami. Sprawdź ten imei na stronie TMobile, tam powinienieś mieć informację.

Użytkownik Matt.0129 edytował ten post 23 listopada 2017 - 12:50


#9 m4rtius

m4rtius
  • 9 postów

Napisano 23 listopada 2017 - 12:50

IMEI: 355413070838509

Brand: Apple

Phone model: iPhone 6s

Serial number: DNPQL5VKGRY7

Estimated manufacture date: October 18, 2015

Estimated phone age: 2 year(s) 1 month(s) 5 day(s)

 

Estimated Purchase Date 2017-04-13

Phone age

0 year(s) 7 month(s) 10 day(s)

Warranty end 2018-04-12

 

Production date: 10-11-2015

iPhone age: 2 year(s), 0 month(s), 13 day(s)

Factory: China (Chengdu - Foxconn)

 

Swoich danych nie dam takim stronom, ale na obcych beztrosko podanych fajna zabawa.

W jakim celu to piszesz, nie wnosisz nic do tematu więc daruj sobie...

 

 

 

Co do strony z której mam te informacje to (http://www.imei.info), numer imei z pudełka jak i z systemu telefonu jest taki sam, więc chyba nie ma możliwości żeby ktoś grzebał w systemie i zmienił imei??? Ja nie twierdze, że w telefonie nie było grzebane, bo tak jak mówicie, nie mam na to dowodów. Chodzi mi o to, że apple wczoraj stwierdziło, że telefon pochodzi z USA, co odebrałem jako "nie masz dowodu zakupu, telefon jest ze stanów, odczep się pan" Chyba, że te stronki to jakiś wałek i informacje które podają są nieprawdziwe. Aha, a czy to normalne, że apple proponuje w sytuacji w której "niby" w telefonie było grzebane wymianę na nowy za dopłatą?

 

Pozdrawiam.



#10 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 948 postów

Napisano 23 listopada 2017 - 13:08

IMEI: 355413070838509
Brand: Apple
Phone model: iPhone 6s
Serial number: DNPQL5VKGRY7
Estimated manufacture date: October 18, 2015
Estimated phone age: 2 year(s) 1 month(s) 5 day(s)

Estimated Purchase Date 2017-04-13
Phone age
0 year(s) 7 month(s) 10 day(s)
Warranty end 2018-04-12

Production date: 10-11-2015
iPhone age: 2 year(s), 0 month(s), 13 day(s)
Factory: China (Chengdu - Foxconn)

Swoich danych nie dam takim stronom, ale na obcych beztrosko podanych fajna zabawa.

A co sie stane z twoimi danymi haha.
Pewienwymieniony ekran lub inna czesc.

#11 kristof461

kristof461
  • 2 345 postów

Napisano 23 listopada 2017 - 13:48

Takie strony to coś pokazują ale nie są żadnym oficjalnym źródłem więc nie ma się co nimi sugerować aż tak. Tym bardziej że stron jest wiele a nie sądzę że każda ma swoje dane więc i informacje mogą się powtarzać. 

Niemniej. Skoro nie masz żadnego oficjalnego dowodu to niestety nie możesz za bardzo narzekać. Po to właśnie bierze się faktury czy paragony. Apple ma swoje dane i nie ukrywam ciężko im w takiej sytuacji nie wierzyć. A co do wymiany. Dadzą ci refurba za którego zapłacisz więc dla nich to po prostu zysk. Możesz się cieszyć że w ogóle chcą ;)


MacBook Pro 16" 2019 / iPhone Xs / Apple Watch S4 / Apple TV 4 / AirPods


#12 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 listopada 2017 - 14:19

Tak, to normalne, że oferują ci wymianę na nowy telefon za dopłatą.

 

W takiej sytuacji proponuję skontaktować się z sprzedawcą z Allegro, czy w telefonie nie było żadnych napraw czy innych rzeczy. Takie niestety ryzyko kupowania rzeczy używanych.


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#13 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 5 288 postów
  • Płeć:

Napisano 23 listopada 2017 - 14:41

Tak, to normalne, że oferują ci wymianę na nowy telefon za dopłatą.

 

W takiej sytuacji proponuję skontaktować się z sprzedawcą z Allegro, czy w telefonie nie było żadnych napraw czy innych rzeczy. Takie niestety ryzyko kupowania rzeczy używanych.

A czy nie byłoby fair ze strony serwisu, że skoro twierdzą, że była ingerencja, to powinni wskazać, na czym ona konkretnie polegała, albo na jakiej podstawie opierają to stanowisko? Zadali sobie jakiś trud, żeby ustalić, że ktoś gmerał, to dlaczego nie powiedzą konkretnie, o co chodzi?

 

Moim zdaniem takie stwierdzenie jest zbyt ogólne żeby stanowiło podstawę do odstąpienia od naprawy gwarancyjnej.



#14 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 listopada 2017 - 14:59

To prawda, warto dopytać w serwisie, z czym konkretnie był problem.

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#15 m4rtius

m4rtius
  • 9 postów

Napisano 23 listopada 2017 - 15:16

Dostałem informacje od T-mobile, że telefon jest przez nich zablokowany... Coś z tym można zrobić? Na internecie wyczytałem, że "Nowa regulacja dotyczy umów podpisywanych od 28 kwietnia. Klienci, którzy skorzystali z oferty ratalnej T-Mobile przed tą datą, nie muszą obawiać się blokad." Telefon został aktywowany przed datą 28 kwietnia , więc zakładam, że umowa również została zawarta wcześniej.


To prawda, warto dopytać w serwisie, z czym konkretnie był problem.

Wczoraj dzwoniłem i pytałem. Powiedzieli, że telefon z USA i najprawdopodobniej ktoś próbował sciągać simlocka... Jak widać to nie prawda bo chwilę temu dostałem odpowiedź od t-mobile. Niby wszystko już wiem, tylko dalej nie rozumiem po co apple opowiada jakieś bajki przez telefon.



#16 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 listopada 2017 - 17:34

Może nie maja doświadczenia z takimi sytuacjami. Skontaktuj się z TMobile. Spróbuj też ze sprzedawcą.


MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro


#17 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 948 postów

Napisano 23 listopada 2017 - 17:41

A czy nie byłoby fair ze strony serwisu, że skoro twierdzą, że była ingerencja, to powinni wskazać, na czym ona konkretnie polegała, albo na jakiej podstawie opierają to stanowisko? Zadali sobie jakiś trud, żeby ustalić, że ktoś gmerał, to dlaczego nie powiedzą konkretnie, o co chodzi?

Moim zdaniem takie stwierdzenie jest zbyt ogólne żeby stanowiło podstawę do odstąpienia od naprawy gwarancyjnej.


A kontaktowales sie z serwisem ? Napisz maila to ci napisza i wysla zdjecie bo przez infolinie to mozesz sobie co najwuzej apple care aktywowac.

#18 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 5 288 postów
  • Płeć:

Napisano 23 listopada 2017 - 18:11

Dostałem informacje od T-mobile, że telefon jest przez nich zablokowany... Coś z tym można zrobić?

Żądaj od sprzedawcy zwrotu kasy i oddaj mu ten telefon, bo sprzedał Ci go z wadą prawną. Nie będzie łatwo, bo to najwyraźniej naciągacz. Pewnie im szybciej zainteresujesz tym policję, tym Twoje szanse są większe.



#19 m4rtius

m4rtius
  • 9 postów

Napisano 23 listopada 2017 - 18:26

Do sprzedającego już dzwoniłem, oczywiście usłyszałem coś w stylu "hehe, a co mnie to obchodzi, jak sprzedawałem to działał". Napisałem także do allegro, o dziwo już mi odpisali, i mam czekać aż sprzedający się ze mną skontaktuje. Jeżeli tego nie zrobi mają podjąć kolejne kroki.

 

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.



#20 iKnow

iKnow
  • 949 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 listopada 2017 - 20:16

Do sprzedającego już dzwoniłem, oczywiście usłyszałem coś w stylu "hehe, a co mnie to obchodzi, jak sprzedawałem to działał". Napisałem także do allegro, o dziwo już mi odpisali, i mam czekać aż sprzedający się ze mną skontaktuje. Jeżeli tego nie zrobi mają podjąć kolejne kroki.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.


Super ;) informuj nas, jestem ciekaw, jak potoczy się sprawa :)

Pozdrawiam


#21 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 postów

Napisano 25 listopada 2017 - 15:14

Witam
Urządzenie jest zablokowane przez T-Mobile Polska S.A. - jego posiadacz nie ma prawa go sprzedać
 
Jeśli nie składali Państwo takiego zapytania, prosimy o zignorowanie i skasowanie tej wiadomości.
 
Wiadomość wygenerowana automatycznie - prosimy na nią nie odpowiadać
 
Pozdrawiamy, T-Mobile 


#22 m4rtius

m4rtius
  • 9 postów

Napisano 14 grudnia 2017 - 13:57

 

Witam
Urządzenie jest zablokowane przez T-Mobile Polska S.A. - jego posiadacz nie ma prawa go sprzedać
 
Jeśli nie składali Państwo takiego zapytania, prosimy o zignorowanie i skasowanie tej wiadomości.
 
Wiadomość wygenerowana automatycznie - prosimy na nią nie odpowiadać
 
Pozdrawiamy, T-Mobile 

 

Tak wiem już o tym. Policja niestety nic nie może z tym zrobić. Bo według nich nie było przestępstwa.. Czyli śmiało można handlować takimi telefonami na portalach aukcyjnych. Postaram się dowiedzieć jeszcze czegoś od t-mobile. Z tego co można wyczytać to mogą blokować telefony brane po 28 kwietnia, mój telefon został aktywowany 12 kwietnia, więc umowa podpisana z t-mobile musiała być również tego samego dnia lub wcześniej. Raczej nikt w salonie nie sprzedał, używanego iphona....



#23 Regiss

Regiss
  • 2 995 postów
  • SkądRadom

Napisano 14 grudnia 2017 - 15:19

Jeśli umowa/ faktura jest sprzed 28 kwietnia to nie mają prawa blokować. Tylko niestety Ty nie jesteś strona w sprawie bo nie Twoje nazwisko widnieje na fakturze. To pierwszy właściciel powinien zgłosić sprawę do T-Mobile. Ale skoro pytałeś o pochodzenie to faktury pewnie nie masz. Jednym słowem jesteś w kiepskiej sytuacji Kolego. Tylko Allegro może Cie uratować przez naciskanie na Sprzedającego lub ewentualnie sprawa sądową o sprzedaż towaru z wadą prawną.

iPhone 15 Pro


#24 m4rtius

m4rtius
  • 9 postów

Napisano 21 grudnia 2017 - 20:03

Witam ponownie.

 

Piszę bo może kogoś jeszcze interesuje ta sprawa. Otóż napisałem t-mobile, o tym kiedy telefon został aktywowany i że nie ma opcji żeby został kupiony u nich po 28 kwietnia, zatem blokują mi go nielegalnie. W odpowiedzi dostałem takiego maila:

"Witam serdecznie

 

Dziękuję za nadesłaną korespondencję. Uprzejmie informuję, że podany numer IMEI został zablokowany na podstawie zgłoszenia kradzieży z 26.10.2017 roku.
Jest Pan wtórnym nabywcą tego telefonu. W związku z tym proszę wyjaśnić sprawę ze sprzedawcą; serwisem aukcyjnym gdzie dokonał Pan zakupu lub zgłosić sprawę na Policję"
 
i tu drugi:
"Dziękuję za korespondencję.

W odpowiedzi wyjaśniam, że jako Operator blokujemy numer IMEI na podstawie otrzymanego zgłoszenia. Na policję sprawę zgłasza właściciel/użytkownik aparatu. W związku z tym proszę o wyjaśnienie sprawy na Policji.
"

 

Teraz pytanie.... Rozumiem, że każdy kto kiedyś kupił w t-mobile telefon, miesiąc temu, rok, dwa, może sobie do nich pójść i zgłosić kradzież, mimo, że telefon dawno sprzedał?? Przecież to jest śmieszne. Jeżeli robi się takie rzeczy to trzeba chyba najpierw zgłosić sprawę na policję, a dopiero potem z jakimiś papierami potwierdzającymi zgłoszenie sprawy na policji udać się do operatora. Może ktoś ma jakieś pojęcie w tych sprawach to proszę odpowiedz.

 

Pozdrawiam.



#25 Emej

Emej
  • 1 161 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 grudnia 2017 - 23:53

No ciekawa sytuacja. Oczywiście, że każdy może zgłosić kradzież, natomiast ty masz teraz dowód, że sprzedawca (osoba zgłaszająca kradzież) złożyła fałszywe zgłoszenie na policję (prawdopodobnie telefon był ubezpieczony). Polecam udać się na policję i pokazać, że posiada się „kradziony” telefon z dowodem zakupu.

MBP Retina 15 2014 | iP X Space Gray | Apple Watch S4 | Airpods Pro





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych