Nie masz racji - sprzedawca a producent to nie to samo. Rękojmię uwzględnia tylko i wyłącznie sprzedawca i on musi w drugim roku załatwić naprawę na swój koszt (jak to sobie rozgrywa to już jego sprawa - jak jest duży to ma specjalne umowy z Apple). Natomiast w drugim roku nie oddasz sprzętu do Apple bo Ci go nie przyjmą - chyba że do odpłatnej naprawy.
Dokładnie, dzięki Ci @LEMAX za doprecyzowanie. Wypowiedź @r.najarczyk pozwolę sobie zignorować.
Biorąc pod uwagę Twoje dotychczasowe doświadczenia (tu oczywiście zwracam się do kolegi lucas144), możesz skontaktować się z UOKiK, mają infolinię bezpłatną chyba . Ogólnie jeśli występowanie wady stwierdziłeś już po ponad roku, to nie zachodzi tutaj tzw. "Domniemanie istnienia wady", które sporo ułatwia. Po roku to na konsumencie ciąży obowiązek udowodnienia, że wada istniała w momencie przekazania towaru. Ale sprawa nie jest raczej stracona, bo dochodzi jeszcze wiele różnych czynników jak istotność wady, udowodnienie przez Ciebie, że wada była itd.
Reasumując: to, że serwis coś napisał, nie oznacza, że jest niepodważalne. Sam fakt napisania na papierze nie czyni ze stanowiska serwisu prawdy objawionej, więc jeśli z opinią się nie zgadzasz, to możesz ją na różne sposoby zakwestionować . Mam nadzieję, że kontakt z UOKiK (do którego Cię zachęcam) przyniesie jakiś skutek i uda Ci się sprawę rozwiązać pomyślnie .
Na koniec jeszcze dwa linki:
https://www.uokik.go...ndywidualne.php (kontakt do UOKiK)
https://i0.wp.com/pr...wa-z-logo-1.png (Czytelny graf dotyczący domniemania wady. Jeśli upłynął ponad rok od daty zakupu, to interesuje Cię druga jego część)
Pozdrawiam.