Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Cortland - Apple - Naprawa gwarancyjna - Witajcie Samsungi :)


  • This topic is locked This topic is locked
47 replies to this topic

#1 sarbin

sarbin
  • 57 posts
  • SkądLeszno

Posted 06 July 2017 - 08:49

Witam

 

Moja przygoda za apple zaczęła się dawno temu i dodam że niebawem się kończy. 

 

Ostatnio telefon 6s Plus był naprawiany 3 razy i dopiero 3 naprawa przyniosła efekt. 

 

Teraz mam iphona se używany ponad 10 miesięcy bez etui, 

 

Niedawno zaczęły się problemy z połączeniami i zasięgiem wifi... (zazwyczaj jadąc autem, trzaski i zrywanie połączeń, iphone 7 plus z drugą kartą w tej sieci dawał jakoś radę) dodatkowo znalazłem małe przebarwienie ekranu w górnej części. 

 

 

No to po co jest gwarancja. Wysyłamy. Wysłany do cortlandu - po 2 dniach informacja że telefon został wysłany do centrum serwisowego..

 

Ok myślę sobie, poczekamy zobaczymy. 

 

Następne kilka dni i informacja - otrzymałeś wycenę naprawy - 659 zł godzina 15:50 masz się dzisiaj zdecydować bo kurs euro może się zmienić. (bosko przecież  każdy szary kowalski siedzi całymi dniami i czeka aż dostanie od nich maila)

 

 

Dodane że ze względu na obicie narożnika trzeba wymienić ekran i za to mam zapłacić (ale ekran działa ma tylko przebarwienie - takie jak powstają w starych 4s z upływem lat) (tylko po co wydawać tyle kasy jak ekran działał wyśmienicie miał tylko przebarwienie)

 

Poprosiłem o powtórne sprawdzenie diagnozy - następne 3 dni robocze. (chyba bo jedna pani mówi 3 dni drugi pan mówi że max 48h)

 

 

Zapytałem że skoro jest uszkodzenie mechaniczne, to dlaczego nie zaproponowano mi wymiany odpłatnej na nowy egzemplarz. Bo tak zawsze postępowali (miałem przypadek jak córka zalała 6s) Nikt nie umiał mi odpowiedzieć.

 

Pytałem że skoro jest obicie na obudowie to co przy kolejnych naprawach? 

Na moje pytanie o zasięg i zrywanie połączeń dostałem odpowiedź że cortland nie potwierdził zgłaszanej usterki. 

 

 

Moja przestroga - masz obicie na telefonie i ekran ma przebarwienie licz się z tym że zapłacisz za naprawę. 

 

 

Już się boję co dalej z moim 7 plusem bo też mam przebarwienie na ekranie - ciemniejszy punkt widoczny tylko na białym tle. (a też jest używany bez etui)

 

 

Rozczarowałem się nie pierwszy raz na firmie apple. 

 

Telefon iPhone SE - zakupiony za jedyna 2199, iPhone 7 kupiony za ponad 3 tys. 

Super sprawa. Mijają 2 tygodnie, iphone se sobie leży w Holandii w centrum serwisowym.

 

 

Niebawem jak wróci pojawi się na allegro, razem z resztą iphonów które były w domu. 

 

 

 

Pora przestawić rodzinę na samsungi. 

 

 

W załączniku przesyłam zdjęcia iphona SE zrobione przed wysłaniem do serwisu cortland. na tyle zaznaczyłem przyczynę która była uszkodzeniem mechanicznym kwalifikującym telefon do płatnej naprawy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Attached Files



#2 cobytuwpisać-945fbb9a76

cobytuwpisać-945fbb9a76
  • 454 posts

Posted 06 July 2017 - 10:41

smutna historia ale tak to właśnie działa,

z tym ekranem to ich trochę rozumiem, uszkodziłeś go mechanicznie a chciałbyś wymiany gwarancyjnej ze względu na przebarwienia, trochę lipa,

 

moja kuzynka miała problem z ip5s, niby była w sieci a jak się do niej dzwoniło to była niedostępna, poszła zgłosić reklamację i po kilku dniach oddali

telefon z informacją, że nie stwierdzili usterki :-) po odebraniu sytuacja z problemami wróciła, znowu serwis i znowu nic ale tym razem dostała świetną

radę od pana, wydającego telefon z serwisu żeby wymusiła 3G i wtedy będzie dobrze, faktycznie pomogło ale czy to jest rozwiązanie problemu? śmiech

a nie gwarancja



#3 makemymind

makemymind
  • 706 posts
  • SkądPoznań

Posted 06 July 2017 - 10:44

Ale to jest żal, skarga czy pytanie? Bo jak forumowa gawiedź ma się odnieść do tego "problemu"?



#4 Aastelix

Aastelix
  • 1528 posts
  • SkądPodbeskidzie

Posted 06 July 2017 - 11:16

Ja akurat na Cortland i ich serwis nie mogę narzekać. W zeszłym tygodniu dostałem nowy telefon po tym jak poprzedni zawiesił się na DFU.
Problem był do rozwiązania a oni dali nowy telefon. Ja się cieszę i póki co mam zupełnie inne doświadczenia.
  • Piotr X likes this

iPhone 11


#5 Dziadu1993

Dziadu1993
  • 728 posts

Posted 06 July 2017 - 12:16

Mogłeś oddać do iMad, sam 2 tygodnie temu oddawałem iPhone 6s plus ze względu na kurz pod ekranem i małe przebarwienie, telefon był baaardzo poobijany (nie używam case, nie nosze folii) ekran był podrapany no po prostu widać że ten iPhone od tego roku był cięzko używany, przyjeli bez słowa w poniedziałek a w piątek telefon był do odbioru z wymienionym wyświetlaczem na nowy za darmo + 3 miesiące gwarancji na nowy ekran.



#6 Bolsu07

Bolsu07
  • 604 posts

Posted 06 July 2017 - 12:56

a gdzie fragment "fugi" od anteny?


  • Kuba2000 likes this

MacBook Pro 13 M1 | iMac 5K 27" 2017 | iPhone 12 Pro 128GB | ATV 3 gen | iPad Air Space Gray WIFI


#7 rafal886

rafal886
  • 1315 posts

Posted 06 July 2017 - 13:04

Też narzekać na cortland nie mogę, w rodzinie 3 razy Iphone'y szły do serwisu (różne) i za każdym razem po jednym dniu diagnoza i wymiana na nowy.

Teraz wysyłałem 7-kę, wada stwierdzona, decyzja w ten sam dzień o wymianie na nowy, czekam na wysyłkę od apple nowego egzemplarza i odsyłkę ze strony cortland. Różnica polega na tym, że Iphone'y były bardzo szanowane, patrząc na obicia, to Iphone nie był oszczędzany, a niestety od upadku mogą się dziać różne rzeczy, podobnie jak np z upadkiem człowieka, mimo obrażeń zewnętrznych mogą również pojawić się wewnętrzne.


Edited by rafal886, 06 July 2017 - 13:07.

  • Piotr X likes this

Iphone 13 Pro Max Sierra Blue 256gb  MacBook Pro M1 13 16gb 256gb  AirPods 2 


#8 Kuba2000

Kuba2000
  • 2043 posts
  • SkądKielce/Wrocław

Posted 06 July 2017 - 13:26

a gdzie fragment "fugi" od anteny?

To właśnie ta usterka ;)


iPhone 15 Pro Max 512GB


#9 m-graficzny

m-graficzny
  • 477 posts

Posted 06 July 2017 - 13:39

Ale o co pretensje? Telefon ewidentnie przypieprzył o bardzo twardą powierzchnię, co z automatu anuluje gwarancję. Następstwem upadku może być każda dalsza usterka, a upadek, to Twoja wina.

 

Co do Samsunga... Oddawałeś kiedyś Samsunga na gwarancję? Ahhh... Piękne czasy. Obyś się nie przekonał ;)

 

W Cortland zawsze byłem obsługiwany jak Pan i władca. 2 razy iP, raz program naprawczy MBP.


  • wopo and Piotr X like this

Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#10 Konewa71

Konewa71
  • 88 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 July 2017 - 13:58

Ja osobiście do tej pory też nie narzekałem na Cortland.iPhone 7+ tracił zasięg i kilkanaście razy dziennie się restartował, za radą kolegi najpierw zadzwoniłem na infolinię i zgłosiłem problem dostałem numer zlecenia i polecono mi oddać telefon do autoryzowanego serwisu.W Cortlandzie telefon przyjęto i czekałem na diagnozę, po kilku godzinach dostałem maila, że diagnoza zakończona, telefon zostanie wymieniony odpłatnie za 1500 pln z powodu powyginanej obudowy co było bzdurą - nie nosił żadnych śladów użytkowania co było zaznaczone na protokole przyjęcia urządzenia.Oczywiście nie zgodziłem się na odpłatną wymianę i za poleceniem dwóch pracowników Cortlandu, którzy również nie dostrzegli „wygiętej obudowy“ oddałem telefon do Ispotu.W ispocie nikt nie kwestionował stanu obudowy i telefon przyjęto.Po kilku dniach diagnoza: nie stwierdzono uszkodzenia.Dostałem szału, zadzwoniłem na infolinię, tam przekierowano mnie do osoby współpracującej z serwisami, której dokładnie opisałem całą sytuację.Pani do której mnie przełączono obiecała, że zajmie się sprawą i odzwoni za kilka dni. Jak się okazało telefon nie był zdiagnozowany, a przynajmniej nie było o tym wzmianki w systemach Apple.Pani Edyta, której bardzo dziękuję za pomoc odzwoniła z informacją że po ponownej diagnozie nikt nie stwierdził pogiętej obudowy, a uszkodzenie płyty głównej...Po kilku dniach otrzymałem nowy telefon.
Nie mam pojęcia czym kierują się serwisanci odrzucając uszkodzone telefony na gwarancji i w tym samym czasie wymieniając sprawne telefony pod koniec gwarancji na nowe...Dla mnie to loteria

#11 MarcinJS

MarcinJS
  • 520 posts

Posted 06 July 2017 - 14:08

Myślisz że Samsung w takiej sytuacji da ci od strzała nowy telefon i pokłoni niziutko do samej ziemi? Zrozum, dla każdej firmy jesteś fajny dopóki nie zakupisz ich towaru a potem... to bywa bardzo różnie. Klient z awarią jest tylko obciążeniem dla firmy i generuje koszty, obojętne czy to Apple czy Samsung, nic dziwnego że mają swoje procedury, które trwają i ograniczają jak się da zakres gwarancji.

#12 m-graficzny

m-graficzny
  • 477 posts

Posted 06 July 2017 - 14:39

@Konewa71
Ale widzisz... Z Apple masz ten plus, że jak trafi się ktoś niekompetentny, możesz zadzwonić "do góry" i ogarniają burdel, tak jak Ty to zrobiłeś.


Edited by m-graficzny, 06 July 2017 - 14:40.

  • imrik likes this

Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#13 Konewa71

Konewa71
  • 88 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 July 2017 - 15:04

Tak ja wiedziałem żeby zadzwonić by ktoś zainterweniował,
jednak jest duża grupa osób które odpuszczą i idąc do nieautoryzowanego serwisu stracą gwarancję, lub wydadzą niepotrzebnie 1500 czy więcej pln

O ile rozumiem płatną wymianę wyświetlacza, czy całego telefonu przy faktycznym uszkodzeniu obudowy, czy zalaniu, to oburza mnie fakt „wrabiania“ klienta w płatną wymianę przez wyimaginowane uszkodzenia(powyginana obudowa), bo jak się dowiedziałam decyzja serwisanta jest niepodważalna...a jednak jak się okazało można ją podważyć, tylko trzeba o tym wiedzieć.

#14 m-graficzny

m-graficzny
  • 477 posts

Posted 06 July 2017 - 15:09

Jak wszędzie, niewiedza niestety kosztuje, a cwaniaków i nieuczciwych ludzi wszędzie znajdziesz... Na to nie ma rady.


Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#15 krissos

krissos
  • 139 posts
  • Skądz Polski

Posted 06 July 2017 - 15:30

Powiem Ci żebyś czasem się nie przeliczył co do samsunga bo to prawie najgorsze badziewie Co nowy model to większa lipa. Co do serwisu samsunga to będziesz potraktowany podobnie albo jeszcze gorzej. Wiec nie licz że przy problemach ( obyś ich nie miał ) będzie lepiej

Edited by krissos, 06 July 2017 - 15:32.

!!!!!! Nie mów mi jak mam żyć bo nie ty za mnie będziesz umierać !!!!!!


#16 Faflucy

Faflucy
  • 141 posts
  • SkądWarszawa, PL

Posted 06 July 2017 - 16:17

Pewnie będzie gorzej potraktowany przez serwis Samsunga, ale ja ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że iPhony to najbardziej awaryjne smartfony. Posiadam już trzeci model i wszystkie trzy były na serwisie, a jeden z niech dwa razy.

Co do Samsunga to w mojej rodzinie trzy osoby używają tej marki i jeszcze z ani jednym nie było problemów. W szafie leży stary model Galaxy S który został kupiony zaraz po premierze i bateria ma się całkiem dobrze, a w moim IP 6S już raz był na serwisie z powodu baterii ponieważ wyłączał się o okolicach +10 stopni. Dostałem nowy egzemplarz, ale z tego co widzę to baterie w iPhone są beznadziejne, po około 2 latach trzyma krótko, wyłącza się na chłodzie. Stary galaxy s, który ma już 7 lat się tak nie zachowuje, nawet przy -20 stopniach działa jak trzeba, a mój 6S przy +10 się potrafił wyłączać. 



#17 tomk925

tomk925
  • 747 posts

Posted 06 July 2017 - 16:26

@Faflucy najbardziej awaryjne? Miałem większość od wersji 5 teraz 7 plus, każdy praktycznie rok czasu, jedyna rzecz jaka się zdażyła, to po kilku miesiącach używania wymiana gwarancyjna 5s, sam się wyłączał i po trzech dniach dostałem inny wolny od wad. Także serwis bardzo szybko zadziałał i to był mój jedyny problem z użytkowania tych telefonów.

Edited by tomk925, 06 July 2017 - 16:29.


#18 Faflucy

Faflucy
  • 141 posts
  • SkądWarszawa, PL

Posted 06 July 2017 - 16:48

To może miałeś szczęście, a ja pecha? Tak jak pisałem wyżej miałęm trzy i karzdy lądował w serwisie.



#19 Jackpe

Jackpe
  • 187 posts

Posted 06 July 2017 - 17:16

@Up

Miałem kilka modeli Samsungów Galaxy Note, tabletów i pierwszy Galaxy S. To co piszesz o bateriach, to totalna bzdura. Samsung od bardzo dawna ma problem z zasilaniem i bateriami, które padają już w kilkumiesięcznych urządzeniach, wraz z modułami zasilania. Dlatego moją przygodę zakończyłem na Note 4, ostatnim z wymienną bateria. O wszystkim wystarczy poczytać na konkurencyjnym forum. 

Sam wszystkie swoje urządzenia Apple kupuję w Cortlandzie, właśnie ze względu na serwis. Choć korzystałem z niego jedynie dwukrotnie, w przypadku tego samego iPada uszkodzonego mechanicznie przez syna, życzyłbym sobie aby w każdym serwisie tak podchodzono do klienta i do naprawy.

Żywotności baterii w tabletach z serii Galaxy S i iPad nawet nie ma sensu porównywać. Ale co kto lubi. Dobrze jest zawsze tam gdzie nas jeszcze nie ma.



#20 sarbin

sarbin
  • 57 posts
  • SkądLeszno

Posted 06 July 2017 - 17:23

Telefon był używany jakiś czas. 

Przebarwienie na ekranie nie powstało od upadku. 

 

Telefon używany był normalnie, nie raz upadł z fotela w samochodzie przy hamowaniu. Szkoda tylko że tam gdzie jeden ma zasięg to drugi telefon w tej samej sieci jego nie ma. 

Firma Apple kiedyś była dużo lepsza. 

 

Mam iphona 7 plus, który się wiesza od jakiegoś czasu. Aż się boję co będzie jeśli go gdzieś obiję. Pokrowców zazwyczaj nie używam.

Żony iphone 6s Plus był 3 razy wysyłany do serwisu, pomogło nagranie filmu gdzie ekran nie reagował na dotyk. 

W życiu miałem już całą masę iphonów począwszy od 2g skończywszy na 7plus. 

 

Marka przepłacona mocno, jak od dawna byłem jej zwolennikiem teraz staję się przeciwnikiem. 

 

Samsung s8 na dzień dzisiejszy wydaje mi się dużo lepszym rozwiązaniem od iphona 7 plusa. 



#21 Faflucy

Faflucy
  • 141 posts
  • SkądWarszawa, PL

Posted 06 July 2017 - 17:50

@Up
Miałem kilka modeli Samsungów Galaxy Note, tabletów i pierwszy Galaxy S. To co piszesz o bateriach, to totalna bzdura. Samsung od bardzo dawna ma problem z zasilaniem i bateriami, które padają już w kilkumiesięcznych urządzeniach, wraz z modułami zasilania. Dlatego moją przygodę zakończyłem na Note 4, ostatnim z wymienną bateria. O wszystkim wystarczy poczytać na konkurencyjnym forum. 
Sam wszystkie swoje urządzenia Apple kupuję w Cortlandzie, właśnie ze względu na serwis. Choć korzystałem z niego jedynie dwukrotnie, w przypadku tego samego iPada uszkodzonego mechanicznie przez syna, życzyłbym sobie aby w każdym serwisie tak podchodzono do klienta i do naprawy.
Żywotności baterii w tabletach z serii Galaxy S i iPad nawet nie ma sensu porównywać. Ale co kto lubi. Dobrze jest zawsze tam gdzie nas jeszcze nie ma.


Galaxy S, S3, S6 ani jeden nie miał problemów z baterią a co najważniejsze nie wyłączał się nawet na mrozie, natomiast Ip 4s, 5s, i teraz 6s wyłączały się na chłodzie a o mrozie już nie mówię. Obecnie mam wymieniony egzemplarz 6s i zobaczymy jak się będzie zachowywał jesienią i zimą.

Edited by Faflucy, 06 July 2017 - 17:52.


#22 krissos

krissos
  • 139 posts
  • Skądz Polski

Posted 06 July 2017 - 18:01

No samsung się nie wyłącza na mrozie (a raczej nie widzisz tego) On sam się restartuje bez powodu i nawet nie wiesz kiedy. A często trzeba było go restartować bo się zamulił. Szkoda gadać już  i o s7 pisali że po 3 dniach trzeba restartować bo się muli.


!!!!!! Nie mów mi jak mam żyć bo nie ty za mnie będziesz umierać !!!!!!


#23 raknowotwór

raknowotwór
  • 8 posts

Posted 06 July 2017 - 19:24

Ja bym się nie ciszył tak z tych Waszych wymian na "nowego" Iphona, na 99% jest to refub. Powiedzmy, kupujesz nowy telefon, po 20 dniach okazuje się, że jest wadliwy, oddajesz na gwarancję, dostajesz refuba. Nie jest to rozwiązane w najlepszy sposób, niesmak pozostaje. Chociaż trzeba wspomnieć, że wymiana wyświetlacza w Iphone 7 Plus to jeśli dobrze pamiętam 759zł, a w S8 już okolice 1100-1200zł :) Także zawsze coś taniej. 



#24 Konewa71

Konewa71
  • 88 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 July 2017 - 19:38

Dlaczego mam się nie cieszyć, że dostałem refurba z wymiany?
Tych telefonów nie składa pan Zenek z serwisu gsm za rogiem, tylko Apple i przechodzą jeszcze bardziej drobiazgową kontrolę jakości...Niczym się te telefony nie różnią od nowych prosto z pudełka i czy dostaniesz nowego, czy odnowionego to o tym wie tylko Apple.
Natomiast jeżeli nie odpowiada Ci polityka serwisowa Apple to nie oddawaj na gwarancję tylko kupuj nowe, lub zmień na Samsunga, HTC, pewnie serwis mają na wyższym poziomie i poprostu naprawiają „zepsute“ telefony.

#25 sarbin

sarbin
  • 57 posts
  • SkądLeszno

Posted 06 July 2017 - 20:13

Wymiana wyświetlacza może i tańsza ale w samsungu zajmie jakieś 2-3 dni robocze, a w cortlandzie pewnie dużo dłużej.. 

Informacje które otrzymałem - wszystko co związane z wyświetlaczem jest diagnozowane w centrum serwisowym poza granicami i będzie trwać...






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users