Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Jak to jest z tą dystrybucją?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
95 odpowiedzi w tym temacie

#1 brad

brad
  • 98 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 11:08

Przejrzałem tematy na forum i wiem, że różnice między dystrybucją polską a tą dla innych krajów europejskich jest to, że po wymianie gwarancyjnej zamiast 12 miesięcy, gwarancja przedłuży się tylko o 3.

Chcę kupić Iphone SE i kod dla polskiej dystrybucji to: MP832LP/A


Na infolinii sklepu, z którego miałem zamawiać uzyskałem informację, że sprzedają sprzęt z polskiej dystrybucji, ale na maila ten sam sklep wysłał mi kod producenta i jest to MP832CS/A , czyli dystrybucja czeska zgadza się?

Ale pracownik utrzymuje, że telefon pochodzi od polskiego dystrybutora i instrukcja jest w języku polskim.

To jak to w końcu jest, czy ten kod jest jakimś wyznacznikiem, czy to nie ma znaczenia? Dodam, że to raczej renomowany sklep, nie jakiś szemrany sprzedawca z allegro.

 



#2 Danioo

Danioo
  • 1 057 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 06 czerwca 2017 - 11:26

Przejrzałem tematy na forum i wiem, że różnice między dystrybucją polską a tą dla innych krajów europejskich jest to, że po wymianie gwarancyjnej zamiast 12 miesięcy, gwarancja przedłuży się tylko o 3.

Chcę kupić Iphone SE i kod dla polskiej dystrybucji to: MP832LP/A


Na infolinii sklepu, z którego miałem zamawiać uzyskałem informację, że sprzedają sprzęt z polskiej dystrybucji, ale na maila ten sam sklep wysłał mi kod producenta i jest to MP832CS/A , czyli dystrybucja czeska zgadza się?

Ale pracownik utrzymuje, że telefon pochodzi od polskiego dystrybutora i instrukcja jest w języku polskim.

To jak to w końcu jest, czy ten kod jest jakimś wyznacznikiem, czy to nie ma znaczenia? Dodam, że to raczej renomowany sklep, nie jakiś szemrany sprzedawca z allegro.

 

NIE od zeszłego roku po wymianie urządzenia masz kolejne 12 miesięcy od daty aktywacji (bodajże w marcu 2016 zmieniły się warunki gwarancji). Ja się o tym musiałem przypomnieć na infolinii bo po aktywacji miałem 3 miesiące ale bez problemu przepisali na 12 miesięcy. Instrukcja może być po polsku bo dokumentacja dołączona jest w kilku językach. Model czyli to co napisałeś wskazuje na model i dystrybucję. MP832LP/A faktycznie wskazuje na Czechy, ale Polskie sklepy także je sprzedają. Nic więcej. Dla mnie to bez znaczenia.


Użytkownik Danioo edytował ten post 06 czerwca 2017 - 11:27

iMac 21,5 Mid 2014 (1,4GHz,8GB,500GB) + 128GB SSD USB | MacBook Air 11 Early 2014 (1,4Ghz,4GB,256GB)

Samsung Galaxy S8 Arctic Silver / iPhone 7 Matte Black 32GB 


#3 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 06 czerwca 2017 - 11:48

NIE od zeszłego roku po wymianie urządzenia masz kolejne 12 miesięcy od daty aktywacji


Tak, ale TYLKO na produkty pochodzące z polskiej dystrybucji! W innym przypadku masz gwaracnję 3 miesiączną, lub przepisywaną ze starego urządzenia w zależności która jest dłuższa.
  • MasterM lubi to
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#4 brad

brad
  • 98 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 12:26

Tak, ale TYLKO na produkty pochodzące z polskiej dystrybucji! W innym przypadku masz gwaracnję 3 miesiączną, lub przepisywaną ze starego urządzenia w zależności która jest dłuższa.

Właśnie. Dlatego interesuje mnie jeszcze kwestia co dokładnie oznacza termin polska dystrybucja, jeśli model MP832CS/A (wskazujący na dystrybucję na Czechy) jest według sklepu, w którym chce kupić nabyty od polskiego dystrybutora, jak to rozumieć?



#5 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 06 czerwca 2017 - 12:28

Właśnie. Dlatego interesuje mnie jeszcze kwestia co dokładnie oznacza termin polska dystrybucja, jeśli model MP832CS/A (wskazujący na dystrybucję na Czechy) jest według sklepu, w którym chce kupić nabyty od polskiego dystrybutora, jak to rozumieć?


Pytanie, co sprzedający rozumie pod pojęciem polskiego dystrybutora...
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#6 brad

brad
  • 98 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 12:31

Pytanie, co sprzedający rozumie pod pojęciem polskiego dystrybutora...

A tak hipotetycznie, jest w ogóle możliwość żeby model z końcówką wskazującą na inny kraj był traktowany jako polska dystrybucja? Dla pewności kupię po prostu w sklepie, który oferuje kod kończący się "LP", ale interesuje mnie czy jest w ogóle taka opcja.



#7 FireBird

FireBird
  • 124 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 15:58

Na infolinii sklepu, z którego miałem zamawiać uzyskałem informację, że sprzedają sprzęt z polskiej dystrybucji

A co to za sklep, tak z ciekawości?



#8 brad

brad
  • 98 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 16:00

A co to za sklep, tak z ciekawości?

Proline

W ogóle też ciekawostka, Sferis niby jest autoryzowanym sprzedawcą według wyszukiwarki na stronie Apple, a też sprzedają modele z końcówką CS w kodzie, 300 zł taniej niż wszystkie inne sklepy. Myślałem, że autoryzowani sprzedają polskie

Z kolei Morele, mają w ofercie i niemieckie i czeskie i polskie dystrybucje i jeden rzekomo polski jest w korzystnej cenie, ale na pytanie czy to na pewno polska dystrybucja, otrzymuję wymijająca odpowiedź, że "w chwili obecnej, widzę iż". A czytałem chyba nawet tutaj na forum, że ktoś zamawiał z kodem LP, a dostał CS.

Jakieś rekomendacje co do sklepów?


Użytkownik brad edytował ten post 06 czerwca 2017 - 16:09


#9 FireBird

FireBird
  • 124 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 16:14

W ogóle też ciekawostka, Sferis niby jest autoryzowanym sprzedawcą według wyszukiwarki na stronie Apple, a też sprzedają modele z końcówką CS w kodzie, 300 zł taniej niż wszystkie inne sklepy.

Gadałem dzisiaj chyba z pół godziny z supportem Apple (dział zajmujący się wyłącznie reklamacjami i gwarancją) na temat Sferisa etc. - to, co istotne, to czy dany sprzedawca jest autoryzowanym resellerem produktów Apple. Sferis rzeczywiście nim jest. Natomiast z której dystrybucji oni mają tel. już nie ma żadnego znaczenia, w tym dla realizacji reklamacji gwarancyjnych.
Dodatkowe info: jedynie produkty z rynku Amerykańskiego różnią się tym, że maksymalna jasność wyświetlacza jest zdecydowanie wyższa niż w produktach z innych rynków - a szkoda, bo tej jasności czasem brakuje w słońcu...


Użytkownik FireBird edytował ten post 06 czerwca 2017 - 16:16

  • brad lubi to

#10 brad

brad
  • 98 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 16:16

Gadałem dzisiaj chyba z pół godziny z supportem Apple (dział zajmujący się wyłącznie reklamacjami i gwarancją) na temat Sferisa etc. - to, co istotne, to czy dany sprzedawca jest autoryzowanym resellerem produktów Apple. Sferis rzeczywiście nim jest. Natomiast z której dystrybucji oni mają tel. już nie ma żadnego znaczenia, w tym dla realizacji reklamacji gwarancyjnych.
Dodatkowe info: jedynie produkty z rynku Amerykańskiego różnią się tym, że maksymalna jasność wyświetlacza jest zdecydowanie wyższa niż w produktach z innych rynków.

Czyli, że kupując sprzęt od sferis jestem na warunkach polskiej dystrybucji tj 12 miesięcy gwarancji przy wymianie gwarancyjnej? Czemu zatem tak niska cena u nich, kazdy inny oficjalny reseller ma po 1800, oni za 1499 (32 gb)


Użytkownik brad edytował ten post 06 czerwca 2017 - 16:17


#11 FireBird

FireBird
  • 124 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 16:20

@up - o to niestety nie dopytałem, bo nie byłem jeszcze wtedy świadomy powyższego problemu. Pytałem natomiast ogólnie "o jakiekolwiek różnice jeśli chodzi o same urządzenia, jak również kwestie prawne tyczące się wszystkiego, co związane z reklamacjami i gwarancją" - odpowiedź naprawdę ogarniętego konsultanta: żadne. I wtedy napomniał o rynku amerykańskim i kwestii jasności wyświetlacza. Niech ktoś tam znowu dryndnie dla świętego spokoju i wymęczy temat gwarancji po wymianie, to będzie już dosłownie wszystko jasne. Chociaż po odpowiedzi "żadne" na moje dosyć dokładne pytanie można myślę śmiało twierdzić, że naprawdę nie ma w tym również żadnej różnicy. Myślę, że wspomniałby o tym gdyby była.

EDIT. Dlatego dużo niższa, bo czasem zdarzają się promocje/obniżki. Ta cena jest od wczorajszego późnego wieczoru - w ciągu dnia jeszcze tak niska chyba nie była. No i po niecałych 12 godzinach (22-10 rano) kolor Space Gray był już niedostępny (iPhone SE). Ponadto inne sklepy zakrywają się tym, że "bo u nas jest polska dystrybucja, a u nich zagraniczna. W związku z tym nie możemy Panu zaproponować takiej samej ceny, jak Sferis, który nie ma tych tel. z dystrybucji polskiej". Ale z rozmowy z konsultantem jasno wynika, że dla kupującego nie ma to najmniejszego znaczenia.


Użytkownik FireBird edytował ten post 06 czerwca 2017 - 16:23


#12 brad

brad
  • 98 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 16:24

@up - o to niestety nie dopytałem, bo nie byłem jeszcze wtedy świadomy powyższego problemu. Pytałem natomiast ogólnie "o jakiekolwiek różnice jeśli chodzi o same urządzenia, jak również kwestie prawne tyczące się wszystkiego, co związane z reklamacjami i gwarancją" - odpowiedź naprawdę ogarniętego konsultanta: żadne. I wtedy napomniał o rynku amerykańskim i kwestii jasności wyświetlacza. Niech ktoś tam znowu dryndnie dla świętego spokoju i wymęczy temat gwarancji po wymianie, to będzie już dosłownie wszystko jasne. Chociaż po odpowiedzi "żadne" na moje dosyć dokładne pytanie można myślę śmiało twierdzić, że naprawdę nie ma w tym również żadnej różnicy. Myślę, że wspomniałby o tym gdyby była.

Różnie bywa z tymi konsultantami :D Czasami sami są niedoinformowani w pewnych kwestiach, nie mówią tutaj konkretnie o tych od Apple, ale generalnie.



#13 FireBird

FireBird
  • 124 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 16:36

Ten nie tylko wydawał się naprawdę bardzo kompetentny, ale również był - wiedział wszystko i odpowiadał od razu, a zadawałem często niełatwe pytania. Ale wiadomo - zawsze jest szansa, że ktoś coś pomyli.

Niezależnie od tego największym problemem przy zakupie iPhone jest uważam szczęście, jakie jest potrzebne do tego, aby trafić na egzemplarz wolny od wad, głównie ekranu - przeszedłem już przez 5 egzemplarzy całkowicie nowych, niegrzebanych SE i każdy miał zażółconą górę ekranu, a niektóre dodatkowo zaniebieszczony jeden z boków/krawędzi. Po prostu masakra w tel. za takie pieniądze i od tak "cenionej" firmy... Daj znać na jaki Ty egzemplarz trafisz.

P.S. Niestety nie jest to problem "dziecięcy", bo SE w wersji 32 GB (czyli nowsze od 16 i 64) też się z nimi zmagają, więc tutaj naprawdę decyduje wyłącznie szczęście... W 4-ce i 5-ce bodaj były nawet już te problemy, a ile lat już upłynęło od wtedy... Apple niczego się nie uczy, ani nie poprawia. Moim zdaniem wstyd i szkoda, że najczęściej dowiaduje się o tym dopiero po fakcie, jak na taki egzemplarz trafimy, bo czytając powierzchownie fora i oglądając recenzje są praktycznie same "ochy" i "achy". Ale jak już wpisze się odpowiednią frazę w wyszukiwarkę Google, to tematów o tym problemie jest do czytania na kilka tygodni... Powtórzę: masakra.



#14 brad

brad
  • 98 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 16:39

Też przeżyłem niezłe zaskoczenie, gdy pierwszy raz kupiłem coś od Apple, kreującego się na premium markę. W świeżo odpakowanym 5s nie działał jeden z mikrofonów :D Potem dowiedziałem się jeszcze, że będę musiał oddać na gwarancję, czekać kilka tygodni i najprawdopodobniej dostać refurba, więc zwróciłem bez podania powodu bo był to zakup internetowy i od dziś każdą elektronike zamawiam internetowo, zwłaszcza że tak jak mówisz niełatwo o model wolny od wad.

Ktoś napisał, że wybiera się taki z najmniej przeszkadzającą wadą i po roku wymienia na nowy korzystając z gwarancji, trzeba się dostosować do warunków Appla haha :D


Użytkownik brad edytował ten post 06 czerwca 2017 - 16:40


#15 FireBird

FireBird
  • 124 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 16:44

Tak to chyba własnie trzeba robić ;)
I co, po włożeniu karty SIM i "uaktywnieniu" danego iPhone'a wciąż można bez problemu zwrócić taki egzemplarz w przeciągu 14 dni zachowując oczywiście go w stanie nienaruszonym wizualnie?



#16 brad

brad
  • 98 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 16:54

Tak to chyba własnie trzeba robić ;)
I co, po włożeniu karty SIM i "uaktywnieniu" danego iPhone'a wciąż można bez problemu zwrócić taki egzemplarz w przeciągu 14 dni zachowując oczywiście go w stanie nienaruszonym wizualnie?

Tak bez problemu, o ile nie nosi śladów użytku tj uszkodzeń. Zerwanie folii, aktywowanie itd. nie kwalifikują się do takich śladów bowiem były potrzebne do oceny działania urządzenia, jedyne co to trzeba potem wszystko dezaktywować, usługę 'znajdź mój iphone" itd.


Dzwoniłem właśnie do Apple i potwierdzili, że Sferis jest autoryzowanym resellerem i nie mają prawa sprzedawać telefonów innych niż z polskiej dystrybucji, kodem nie ma co się przejmować. A nawet jeśli wyszłoby tak że przy wymianie gwarancyjnej i ustaleniu przedłużenia (bo tylko wtedy może się to okazać) wyjdzie że to jest dystrybucja innego kraju to i tak przedłużą Ci gwarancję o te 12 miesięcy, jako że kupiłeś u autoryzowanego.


Użytkownik brad edytował ten post 06 czerwca 2017 - 16:45


#17 FireBird

FireBird
  • 124 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 17:01

@up - no to wszystko jasne :) Ze zbyt wielu źródeł wynika, że Sferis sprzedaje tel. z niepolskiej dystrybucji, żeby było inaczej mi się wydaję. Ale można tez podpytać sam sklep - o ile będą skłonni nie kłamać.
Moja dwójka konsultantów, których pytałem o to jak to możliwe, że Sferis nie sprzedaje Apple z polskiej dystrybucji nie zareagowało tak, jak ten Twój - ponoć to już ich sprawa skąd ściągają telefony, a samo Apple (przynajmniej konsultanci) nie wiedzą i nie mają jak zweryfikować skąd one są właśnie. Oboje konsultantów natomiast powiedziało, że to nie ma znaczenia z jakiej dystrybucji pierwotnie są. Jedyna różnica jest przy tel. na rynek amerykański, natomiast jest ona czysto fizyczna/techniczna - bo jeśli chodzi o sprawy prawne, to nawet stamtąd tel. byłby objęty taką samą gwarancją z tego, co zrozumiałem.


Użytkownik FireBird edytował ten post 06 czerwca 2017 - 17:05


#18 brad

brad
  • 98 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 17:04

@up - no to wszystko jasne :) Ze zbyt wielu źródeł wynika, że Sferis sprzedaje tel. z niepolskiej dystrybucji, żeby było inaczej mi się wydaję. Ale można tez podpytać sam sklep - o ile będą skłonni nie kłamać.

Ale przecież napisałem, że konsultant powiedział mi że oni sprzedają polskiej dystrybucji modele, a kodem nie należy się sugerować. O jakich źródłach mówisz?

A chyba, że tak jak mówisz. Teraz widzę, że edytowałeś. No tak, bez znaczenia skąd pierwotnie są bo kupującego obowiązują i tak warunki jak dla polskiej dystrybucji, przynajmniej tak mnie zapewniono


Użytkownik brad edytował ten post 06 czerwca 2017 - 17:05


#19 FireBird

FireBird
  • 124 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 17:07

Ale przecież napisałem, że konsultant powiedział mi że oni sprzedają polskiej dystrybucji modele, a kodem nie należy się sugerować. O jakich źródłach mówisz?

Nie, nie - napisałeś jedynie, że konsultant powiedział, że "Sferis nie ma prawa" - a nie, że na pewno tego nie robi. Przeczytaj, co mi moi konsultanci powiedzieli - ponoć oni nie mają jak sprawdzić skąd sklep ściąga tel., więc ten Twój albo się czegoś domyślał i źle wiedział, albo skądś ma więcej informacji niż ci, z którymi ja rozmawiałem, ale mało prawdopodobne mi się to wydaje.


Użytkownik FireBird edytował ten post 06 czerwca 2017 - 17:09


#20 brad

brad
  • 98 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 17:10

Nie, nie - napisałeś jedynie, że konsultant powiedział, że "Sferis nie ma prawa" - a nie, że na pewno tego nie robi. Przeczytaj, co mi moi konsultanci powiedzieli - ponoć oni nie mają jak sprawdzić skąd sklep ściąga tel., więc ten Twój albo się czegoś domyślał i źle wiedział, albo skądś ma więcej informacji niż ci, z którymi ja rozmawiałem, ale mało prawdopodobne mi się to wydaje.

No tak racja.

No nic ja zamówiłem i liczę że zapewnienia supportu coś znaczą :D


Użytkownik brad edytował ten post 06 czerwca 2017 - 17:16


#21 Radi-83

Radi-83
  • 247 postów

Napisano 06 czerwca 2017 - 23:17

Też przeżyłem niezłe zaskoczenie, gdy pierwszy raz kupiłem coś od Apple, kreującego się na premium markę. W świeżo odpakowanym 5s nie działał jeden z mikrofonów :D Potem dowiedziałem się jeszcze, że będę musiał oddać na gwarancję, czekać kilka tygodni i najprawdopodobniej dostać refurba, więc zwróciłem bez podania powodu bo był to zakup internetowy i od dziś każdą elektronike zamawiam internetowo, zwłaszcza że tak jak mówisz niełatwo o model wolny od wad.

Ktoś napisał, że wybiera się taki z najmniej przeszkadzającą wadą i po roku wymienia na nowy korzystając z gwarancji, trzeba się dostosować do warunków Appla haha :D

Pod warunkiem, że nie jest to wada którą mogą naprawić, wymienić, jak ekran czy głośnik itp. wtedy się nie dostanie refuba, choć w przypadku ekranów to różnie bywa raz wymienią ekran raz cały telefon :D



#22 brad

brad
  • 98 postów

Napisano 07 czerwca 2017 - 08:43

Tak jeszcze sobie myślę, jeśli te Iphone'y nabył Isource albo AB z innego kraju i wprowadził je do polskiego obiegu to wtedy to jest chyba polska dystrybucja właśnie mimo kodu dla innych krajów. Coś takiego wywnioskowałem czytając któryś z tematów tu na forum. Czy nie występują takie operacje?


Użytkownik brad edytował ten post 07 czerwca 2017 - 08:44


#23 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 07 czerwca 2017 - 11:40

Oczywiście folie wszystkie zdjąłeś z tego telefonu? Bo my średnio raz na tydzień mamy nowego iPhona 5S lub SE na reklamacji, klienci zgłaszają problem z mikrofonem kamery, a jest on zaklejony fabryczną folią i dlatego nie działa.


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#24 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 07 czerwca 2017 - 11:46

Tak jeszcze sobie myślę, jeśli te Iphone'y nabył Isource albo AB z innego kraju i wprowadził je do polskiego obiegu to wtedy to jest chyba polska dystrybucja właśnie mimo kodu dla innych krajów. Coś takiego wywnioskowałem czytając któryś z tematów tu na forum. Czy nie występują takie operacje?

 

Grożą im kary od Apple, włącznie z wycofaniem koncesji na dystrybucje za takie akcje.

 

iSource i AB jako dystrybutorzy są związani umowami z Apple. W skrócie mogą brać sprzęt tylko od Apple i muszą sprzedawać go wyłącznie na polskim rynku i wyłącznie do dalszej odsprzedaży.


Użytkownik imrik edytował ten post 07 czerwca 2017 - 11:47

  • MasterM lubi to

#25 brad

brad
  • 98 postów

Napisano 07 czerwca 2017 - 13:23

Oczywiście folie wszystkie zdjąłeś z tego telefonu? Bo my średnio raz na tydzień mamy nowego iPhona 5S lub SE na reklamacji, klienci zgłaszają problem z mikrofonem kamery, a jest on zaklejony fabryczną folią i dlatego nie działa.

Tak, zdjąłem oczywiście :D

edit: Sferis na pytanie czy to polska dystrybucja udzielił mi sprawnej odpowiedzi wymijającej "Oferta dotyczy produktu fabrycznie nowego, pochodzącego z oficjalnej dystrybucji producenta.". Także pewnie polska nie jest, Chociaż proline upierał się, że ma od polskiego dystrybutora telefony, gdzie kod wskazywał na czeską dystrybucję.

Dam znać jeszcze co na naklejce będzie.


Użytkownik brad edytował ten post 07 czerwca 2017 - 13:29





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych