Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Jak to jest z tą dystrybucją?


  • Please log in to reply
95 replies to this topic

#51 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 08 June 2017 - 14:34

Czy jest jakakolwiek różnica czy kupię w Cortland (teoretycznie premium reseller) czy np. właśnie w X-Kom albo Komputronik?

Czy te drugie sklepy są również resellerami?

 

Kup po prostu bezpośrednio od Apple i nie będziesz miał problemu. Albo tanio, albo dobrze.


  • imrik likes this
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#52 brad

brad
  • 98 posts

Posted 08 June 2017 - 16:15

 

Jeżeli w wykonaniu obowiązków wynikających z rocznej gwarancji Apple, Apple dostarczy użytkownikowi wolny od wad produkt w zamian za produkt wadliwy lub przeprowadzi istotną naprawę produktu objętego niniejszą gwarancją, bieg okresu gwarancji rozpoczyna się na nowo od momentu dostarczenia produktu wolnego od wad lub zwrotu użytkownikowi produktu naprawionego. Jeżeli Apple wymieni część produktu, wówczas powyższe postanowienie będzie stosowało się odpowiednio do części, która została wymieniona. W przypadku napraw, które nie były istotne, okres gwarancji ulega wydłużeniu o czas, w którym użytkownik nie mógł korzystać z produktu ze względu na wystąpienie wady.

Jeśli produkt zostanie oddany do serwisu w kraju innym niż kraj zakupu Produktu Apple, Apple może naprawić albo wymienić produkty lub części na porównywalne produkty lub części zgodne z standardami obowiązującymi w tym kraju.

Tak na marginesie jeszcze to nie widzę w warunkach gwarancji na stronie Apple żadnej wzmianki o tym, że musi to być polska dystrybucja. Jest tylko ten fragment o sytuacji gdy oddajemy do serwisu w kraju innym niż kraj zakupu. Chyba, że to tak działa że ja oddam u nas na gwarancję, a oni muszą wysłać do serwisu w kraju zgodnym z dystrybucją?


Edited by brad, 08 June 2017 - 16:15.


#53 imrik

imrik
  • 3471 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 09 June 2017 - 09:00

To działa tak, że podczas włączania urządzenia wyświetlana jest końcowa umowa użytkownika i gwarancja która musi być zaakceptowana aby aktywować urządzenie. Gwarancja w innym kraju może mieć inny wariant zapisu, proponuję sprawdzić tym co ich to ciekawi gwarancję w US i gwarancję w Turcji i porównać z Polską gwarancją. Mamy całkiem fajnie ale Turcy są niemalże rozpieszczani w kwestii okresu gwarancji i jej odnowy :)

 

Serwis autoryzowany respektuje te warunki gwarancji na jakich "aktywowane" było urządzenie po prostu.



#54 Konewa71

Konewa71
  • 88 posts
  • SkądWarszawa

Posted 09 June 2017 - 09:28

Miałem iPhona 5s z tureckiej dystrybucji, dwa lata gwarancji.Nie wiem tylko, czy przy wymianie na nowy/odnowiony telefon dostaje się w Polsce na niego standardowe 3 miesiące gwarancji (zagraniczna dystrybucja) czy 24 miesiące.

#55 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 09 June 2017 - 09:51

Tak na marginesie jeszcze to nie widzę w warunkach gwarancji na stronie Apple żadnej wzmianki o tym, że musi to być polska dystrybucja. Jest tylko ten fragment o sytuacji gdy oddajemy do serwisu w kraju innym niż kraj zakupu. Chyba, że to tak działa że ja oddam u nas na gwarancję, a oni muszą wysłać do serwisu w kraju zgodnym z dystrybucją?

 

Zrozum, że na stronie widzisz zapis gwarancji dla danego kraju, gdybyś otworzył te warunki gwarancji w innym kraju to będą inne. Nie piszą, że chodzi o telefony z Polski, bo to zrozumiałe, że skoro czytasz polską wersję strony to raczej nie interesują Cię warunki gwarancji telefonu na przykład z Bangladeszu.

A jak przyjdziesz do polskiego serwisu z telefonem na przykład ze Stanów to oni go nie wyślą do Stanów tylko wymienią u siebie na taki sam model lub "porównywalny produkt lub część zgodną ze standardami obowiązującymi w tym kraju."


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#56 imrik

imrik
  • 3471 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 09 June 2017 - 10:16

Miałem iPhona 5s z tureckiej dystrybucji, dwa lata gwarancji.Nie wiem tylko, czy przy wymianie na nowy/odnowiony telefon dostaje się w Polsce na niego standardowe 3 miesiące gwarancji (zagraniczna dystrybucja) czy 24 miesiące.

 

Anegdotka:

Mieliśmy kiedyś w autoryzowanym serwisie jeden telefon z Tureckiej dystrybucji. Nikt z nas nie jest szkolony z takich niuansów dla wszystkich krajów świata więc nie wiedzieliśmy jak to będzie wyglądać. Nawet nie spodziewaliśmy się że cokolwiek będzie "nie teges" bo co i rusz trafia się sprzęt z Honk Kongu, Bangladeszu, Emiratów i tak dalej i generalnie żadnych problemów, co najwyżej pierwotny simlock ale to już problem klienta a nie serwisu.

Telefon normalnie wymieniony na gwarancji zgodnie z procedurą - czyli sztuka na wymianę specjalnie z Tureckiej dystrybucji i z pierwotną polityką aktywacji (przez co ciut dłużej zajęła wymiana) i nową dwuletnią gwarancją. Po wymianie gwarancyjnej telefon nie chciał przyjąć żadnej karty SIM, przez co nie można go było w ogóle aktywować. Po kontaktach z Apple okazało się że klient powinien zarejestrować telefon w Turcji w jakimś urzędzie aby mógł być w ogóle aktywowany. Nie wiem czy telefon pochodził od telekoma czy był kupiony w sklepie Apple w Turcji. Klient skontaktował się z kimś w Turcji (nie wiem czy to było tureckie Apple, ten urząd czy jakiś telekom), ale mu odmówiono rejestracji tureckiego aparatu bo nie jest obywatelem Turcji i w ogóle nie powinien ten telefon do niego trafić. Wynika to ze specyficznych przepisów jakie tam obowiązują. Nie wiem jak się temat finalnie skończył.


  • brad likes this

#57 Konewa71

Konewa71
  • 88 posts
  • SkądWarszawa

Posted 09 June 2017 - 10:59

Ja swój kupiłem w jakiejś promocji w Stambule w markecie typu nasz Saturn i faktycznie chyba go rejestrowali bo spisali dane z paszportu, jednak załatwił to sklep praktycznie od ręki.Aktywowałem go turecką kartą i po przyjeździe do Polski normalnie działał ( nie miał blokady simlock).Z tego co piszesz to dobrze, że się nie zepsuł i nie musiałem oddawać go do naprawy.

#58 brad

brad
  • 98 posts

Posted 09 June 2017 - 12:02

Zrozum, że na stronie widzisz zapis gwarancji dla danego kraju, gdybyś otworzył te warunki gwarancji w innym kraju to będą inne. Nie piszą, że chodzi o telefony z Polski, bo to zrozumiałe, że skoro czytasz polską wersję strony to raczej nie interesują Cię warunki gwarancji telefonu na przykład z Bangladeszu.

A jak przyjdziesz do polskiego serwisu z telefonem na przykład ze Stanów to oni go nie wyślą do Stanów tylko wymienią u siebie na taki sam model lub "porównywalny produkt lub część zgodną ze standardami obowiązującymi w tym kraju."

Tylko, że mieszkam w Polsce, kupuje w polskim sklepie telefon (i to autoryzowanym) i tyle powinno mnie interesować. Nikt nie informuje ani na stronie ani nigdzie indziej, że to model zagraniczny na innych zasadach.

Gdyby nie moja dociekliwość i wertowanie forum to w życiu bym się nie dowiedział, że to nie jest model taki sam jak oferowany przez przykładowo iSpot. I to nie jest normalne.

 

Oczywiście nie obwiniam tutaj Apple, ewidentnie to jest błąd sklepu w którym kupuje i powinni wyraźnie informować, że to nie jest polska dystrybucja i co się z tym wiąże dla klienta. A jest dokładnie odwrotnie, infolinia mówi że polska, na mailu mówią że polska, po wyjaśnieniu im, że to nie polska (??) w końcu przyznają że owszem to dystrybucja europejska ale nie ma to żadnego wpływu na gwarancję, która jest globalna - co też nie jest prawdą, bo jak widać ma to wpływ. I tak postępuje autoryzowany sprzedawca.


Edited by brad, 09 June 2017 - 12:12.


#59 imrik

imrik
  • 3471 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 09 June 2017 - 12:54

Szczerze? Nie mój cyrk i nie moje małpy ale jak dla mnie to:

1) Sklep sprzedaje produkt z wadą bo nie posiada cechy o której zapewnia że powinien mieć. Jest to podstawa do reklamacji w takim samym stopniu jakby się zepsuł. To co tracisz to sytuacja typu: zepsuł mi się telefon w 11 miesiącu, wymieniony na nowy i wyjazd na rok za granicę = taki telefon nie ma gwarancji rocznej za granicą.

2) Autoryzowany Reseller to nie to samo co Premium Reseller. Autoryzowany, z tego co wiem (mogę się mylić bo robiłem tylko w APR), nie jest zmuszony do sprzedawania tylko z dystrybucji PL. Chodzi tylko o spełnienie wymogów szkoleniowych sprzedawców (znajomość sprzętu i oprogramowania na poziomie wystarczającym do przeprowadzenia demonstracji) i przygotowania ekspozycji (produkty Apple osobno, bez reklam i produktów firm trzecich w odpowiedniej odległości, etc.). Mimo wszystko powinni klienta poinformować że handlują sprzętem sprowadzonym zza granicy i że ma to pewne konsekwencje.

3) Sprawdza się powiedzenie, że należy każdą umowę dokładnie przeczytać zanim się podpisze ;)

 

Jeśli sprzedawca nie poczuwa się do odpowiedzialności to proponuję poskarżyć się do Apple. Z tym, że dzwoniąc na infolinię tak na prawdę rozmawiamy z osobami które nie mają absolutnie nic wspólnego z tym tematem - oni są od obsługi sklepu www apple, dostarczaniu wsparcia dla produktów (nie słyszę muzyki) i oprogramowania (Safari mi nie działa, jak usunąć efekt czerwonych oczu z moich zdjęć, etc.). Tutaj właściwym adresatem jest Apple Poland sp.z o.o. z siedzibą na ul. Chmielnej 19 w Warszawie. Telefon i email do znalezienia na Google. Niech zrobią Sferisowi koło pióra ;) Natomiast absolutnie nie ma co oczekiwać jakiegokolwiek wsparcia czy deklaracji że się tym zajmą i będzie rekompensata etc. itd. od Apple Poland - oni zajmują się tylko "obsługą" polskich sklepów, serwisów i dystrybutorów (oraz szkoleniami i certyfikacją). W żaden sposób z klientami końcowymi nie będą dyskutować bo od tego jest infolinia.


Edited by imrik, 09 June 2017 - 13:00.

  • brad likes this

#60 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 09 June 2017 - 12:55

To następnym razem kup w normalnym sklepie, który sprzedaje normalne iPhony, a nie sprowadzanie bokiem z zagranicy. Ktoś wyżej powinien się tym zainteresować, bo to co najmniej podejrzane.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#61 brad

brad
  • 98 posts

Posted 09 June 2017 - 13:08

To następnym razem kup w normalnym sklepie, który sprzedaje normalne iPhony, a nie sprowadzanie bokiem z zagranicy. Ktoś wyżej powinien się tym zainteresować, bo to co najmniej podejrzane.

No jak dla mnie sklep, który znajdujesz przez wyszukiwarkę autoryzowanych sprzedawców na stronie apple.pl jest sklepem "normalnym". Zresztą było nawet tutaj pisane, że tym premium zdarza się puścić europejską dystrybucję. Także takie uwagi to miałyby rację bytu, gdybym wszedł na allegro i kupił od firmy krzaka na fakturę marżę :D

Zresztą nawet na infolinii Apple powiedzieli mi za pierwszym razem, że jedyne czym ja się powinienem interesować przy zakupie telefonu to to, żeby sklep był autoryzowanym sprzedawcą i też tak uważam.

 

 

3) Sprawdza się powiedzenie, że należy każdą umowę dokładnie przeczytać zanim się podpisze ;)

@imrik Nie rozumiem, co niby jeszcze mogłem przeczytać przed zamówieniem? Jedyną możliwością żeby dowiedzieć się o warunkach obowiązującej gwarancji (i o tym że to jednak nie polska nas obowiązuje) według tego co sam napisałeś jest przeczytanie jej gdy się wyświetli na telefonie po aktywacji, tak więc to już następuje po podpisaniu umowy wyobraź sobie ;)
 


Edited by brad, 09 June 2017 - 13:29.


#62 imrik

imrik
  • 3471 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 09 June 2017 - 13:45

To się zgadza. Takie sytuacje nie POWINNY mieć miejsca a klient nie POWINIEN się tym przejmować i wszystko POWINNO być w porządku.

 

Życie jednak to "niejebajka" i fakt że coś powinno lub nie powinno się dziać nie znaczy że tak będzie lub tak nie będzie.

Różne rzeczy się zdarzają i mówienie, że nawet w APR się zdarza nie znaczy automatycznie że tak jest non stop gdziekolwiek. Potwierdza to jedynie regułę, poprzez wyjątek, że często życie weryfikuje takie sprawy.

 

Trochę filozoficznie wyszło ale wątek się kręci wokół "jak to jest z tą dystrybucją".

Z nią jest tak, że jak chce się brać pewnie to kupujemy u Apple albo w iSpot czy Cortland (czy inny APR lub AAR specjalizujący się w produktach Apple) i nie szukamy najtańszej na rynku oferty. To się nie zmienia od około 20 lat.

Duże firmy jak Media Markt czy Saturn, nawet w razie wpadki, staną na wysokości zadania po prostu.

A reszta? Reszta musi sobie "jakoś radzić". Poruszamy tutaj niuanse dystrybucji Apple - jednej tylko firmy, wyobraźcie sobie co taka firma ma za młyn kiedy handluje produktami kilkuset producentów. Na prawdę ktoś myśli że oni znają wszystkie niuanse wszystkich produktów które mają w ofercie? (pytanie retoryczne). Każdy chce tylko tanio kupić i drogo sprzedać, im większa różnica tym lepiej i nie mają się do kogo zwrócić z pytaniem czy wszystko będzie OK. Apple im przecież powie "bierz od oficjalnego dystrybutora i nie dyskutuj", a zagraniczny handlarz się tylko ucieszy że ktoś chce dużo kupić. Będzie wyprowadzać z błędu klienta?

 

Ostateczne pretensje powinny być moim zdaniem skierowane do Apple bo moim zdaniem powinni dawać każdemu taką samą gwarancję równając w górę, system dystrybucji powinien być ujednolicony, a schematy naprawy części i oryginalne części zamienne powinni sprzedawać każdemu chętnemu kto chce otworzyć serwis wraz z dostępem do bazy wiedzy, szkoleń i narzędzi.

Póki co tak nie jest i wszyscy grają jak im Apple zagra i muszą sobie radzić w tym ich rubikonie. Gdy ktoś chce za bardzo nagiąć ten rubikon to ostatecznie odbija się to na klientach, a Apple zwala winę na tego niepokornego sprzedawcę czy prywatnego serwisanta, który na płytkim rynku próbuje konkurować i wyróżniać się ceną (bo czym innym?).


@imrik Nie rozumiem, co niby jeszcze mogłem przeczytać przed zamówieniem? Jedyną możliwością żeby dowiedzieć się o warunkach obowiązującej gwarancji (i o tym że to jednak nie polska nas obowiązuje) według tego co sam napisałeś jest przeczytanie jej gdy się wyświetli na telefonie po aktywacji, tak więc to już następuje po podpisaniu umowy wyobraź sobie ;)

 

Warunki gwarancji i licencja wyświetla się przed aktywacją. Jeśli się na nią nie zgadzasz możesz produkt zwrócić bo nie wolno Ci go używać (i technicznie go nie aktywujesz).

Mało tego nie jest to dokument tajny i znajduje się na stronie producenta i jest zawsze dostępny online. formalnie klient ma możliwość zapoznania się z tymi informacjami przed dokonaniem zakupu. No i jest infolinia która też udziela informacji w zakresie warunków gwarancji. Nawet sklepach APR powinna być na zmianie przynajmniej jedna osoba ze znajomością gwarancji Apple potwierdzoną odpowiednim wewnętrznym certyfikatem (z reguły ta sama osoba co ma certyfikat wsparcia technicznego klienta).

To nie jest tak, że nie masz możliwości - o tych możliwościach nie wiesz ale o to winić producenta nie można.


Edited by imrik, 09 June 2017 - 13:47.

  • brad and iSEe like this

#63 brad

brad
  • 98 posts

Posted 09 June 2017 - 13:49


Warunki gwarancji i licencja wyświetla się przed aktywacją. Jeśli się na nią nie zgadzasz możesz produkt zwrócić bo nie wolno Ci go używać (i technicznie go nie aktywujesz).

Mało tego nie jest to dokument tajny i znajduje się na stronie producenta i jest zawsze dostępny online. formalnie klient ma możliwość zapoznania się z tymi informacjami przed dokonaniem zakupu. No i jest infolinia która też udziela informacji w zakresie warunków gwarancji. Nawet sklepach APR powinna być na zmianie przynajmniej jedna osoba ze znajomością gwarancji Apple potwierdzoną odpowiednim wewnętrznym certyfikatem (z reguły ta sama osoba co ma certyfikat wsparcia technicznego klienta).

To nie jest tak, że nie masz możliwości - o tych możliwościach nie wiesz ale o to winić producenta nie można.

 

Miałem na myśli zawarcie umowy poprzez sam zakup internetowy. Co do dostępności gwarancji na stronie, tak. Ale są to warunki gwarancyjne dla Polski i z takimi bym się zapoznawał.

Co do reszty powyższej wypowiedzi to zgadzam się w pełni, dobre podsumowanie wątku :D


Edited by brad, 09 June 2017 - 13:55.


#64 brad

brad
  • 98 posts

Posted 13 June 2017 - 08:22

Jeszcze mam pytanie, bo natknąłem się wczoraj na forum na wypowiedź, że:

aby po wymianie gwarancja przedłużyła się o 12 miesięcy muszą być spełnione 2 warunki

*wymiana gwarancyjna podczas trwania gwarancji producenta (tylko pierwszy rok)
*polska dystrybucja

Czy to prawda? Wcześniej z tego tematu wywnioskowałem, że nawet jeśli wymiana byłaby podczas rękojmi to i tak na polską dystrybucję udzieliliby 12 miesięcy po wymianie.



#65 imrik

imrik
  • 3471 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 13 June 2017 - 12:29

To również nie jest takie proste. Na szczęście działa to z korzyścią dla klientów.

 

1 - Apple w swoich warunkach gwarancji definiuje, że roczna ograniczona gwarancja obejmuje produkt nowy w oryginalnym opakowaniu i obowiązuje przez rok od zakupu.

2 - Apple w swoich warunkach gwarancji zaznacza, że jeśli urządzenie jest wymienione na nowe lub naprawa odbyła się w stopniu znacznym to udziela rocznej gwarancji na wymieniony produkt Z TYM, ŻE takowa naprawa musi wynikać z wykonania obowiązków wynikających z rocznej gwarancji Apple.

 

Więc teoretycznie mają pełne prawo nie udzielić gwarancji jakiejkolwiek na wymieniony produkt jeśli wymiana odbyła się z tytułu uznanej reklamacji.

Teoretycznie.

 

Na szczęście nie musi dochodzić do takich rzeczy bo praktyka jest taka, że Apple udziela normalnej standardowej gwarancji serwisowej na naprawione części lub wymieniony sprzęt nawet jeśli taka naprawa odbyła się poza gwarancją, na przykład odpłatnie lub poprzez reklamację (dla nas w Polsce jest to rok gwarancji na wymieniony produkt lub części, w innych krajach może być inaczej, standardem jest 90 dni). Wynika to z samych zapisów warunków gwarancji gdzie Apple pisze wprost że części lub produkt na który wymienia będzie nowy lub równoważny nowemu.

 

Skoro nowy to nowy, tak? Nowa gwarancja musi być. Dostarczany klientowi też jest w oryginalnym opakowaniu - takim jakie Apple przewidział w tym wypadku, czyli w żadnym.

 

Wynika to również z jeszcze jednej rzeczy która funkcjonuje trochę "obok" tych warunków gwarancji, a która nie jest bytem w próżni.

Apple mogłoby iść w zaparte, ale temat jest komplikowany bo taka wymiana w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta i ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 kodeks cywilny r. ("prawo konsumenckie") rozpoczyna na nowo bieg okresu ochrony ustawowej bo mówi o ochronie przez 2 lata od daty WYDANIA rzeczy (a nie zakupu). W praktyce nawet gdyby szli w zaparte to i tak konsument jest chroniony kolejne 2 lata i to by było do wygrania w sądzie.

Apple z uwagi na to, że szkoda paliwa na sądzenie się o popsute telefony i fakt, że wydajniej i taniej jest po prostu postępować schematami woli udzielić gwarancji serwisowej na wymienioną rzecz nieważne czy jest to naprawiane na gwarancji czy poza nią.


Edited by imrik, 13 June 2017 - 12:30.

  • brad likes this

#66 martinelli

martinelli
  • 12 posts

Posted 13 June 2017 - 16:23

dziś idę do x-kom odebrać iphone 7. (wciąż się waham czy tam dlatego ten post)

Czy uważacie, że x-kom to dobry wybór? opinie o realizacji rękojmi lub gwarancji są skrajne (wiele negatywnych)...

 

doradźcie proszę jak sprawdzić czy jest to polska dystrybucja?



#67 brad

brad
  • 98 posts

Posted 13 June 2017 - 16:55

dziś idę do x-kom odebrać iphone 7. (wciąż się waham czy tam dlatego ten post)

Czy uważacie, że x-kom to dobry wybór? opinie o realizacji rękojmi lub gwarancji są skrajne (wiele negatywnych)...

 

doradźcie proszę jak sprawdzić czy jest to polska dystrybucja?

Zobacz jaki kod producenta jest w sklepie apple dla tego modelu, który chcesz kupić i porównaj. Nie wiem jak 7, ale w SE jest to końcówka kodu LP. Możesz też mając imei telefonu zadzwonić do wsparcia technicznego apple i sprawdzą Ci po imei dystrybucje.



#68 martinelli

martinelli
  • 12 posts

Posted 13 June 2017 - 17:18

a apple będzie czynne o 20?

Czy można też sprawdzić dystrybucję na jakiejś stronie (szybciej) ?



#69 FireBird

FireBird
  • 126 posts

Posted 13 June 2017 - 17:31

Otrzymałem telefon

I jak ostatecznie zadecydowałeś? SE ze Sferis sobie zostawiasz? I jak w ogóle z ekranem i resztą problemów, które często występują? Udało Ci się trafić nie najgorszą sztukę? Daj znać ile problemów u Ciebie występuje (luźne przyciski, żółć od góry na ekranie, zaniebieszczenie na bocznych krawędziach ekranu, głośno klikający przycisk Home etc.).



#70 brad

brad
  • 98 posts

Posted 13 June 2017 - 17:57

I jak ostatecznie zadecydowałeś? SE ze Sferis sobie zostawiasz? I jak w ogóle z ekranem i resztą problemów, które często występują? Udało Ci się trafić nie najgorszą sztukę? Daj znać ile problemów u Ciebie występuje (luźne przyciski, żółć od góry na ekranie, zaniebieszczenie na bocznych krawędziach ekranu, głośno klikający przycisk Home etc.).

Dopiero co odpakowałem, ale wydaje się być ok. Przyciski w normie, ekran też w porządku, zresztą w swoich 5s też nigdy nie zauważyłem problemów które opisujesz (żółć/zaniebieszczenie). W jakimś temacie wczoraj widziałem post, że zażółcenie z góry redukuje się w ciągu kilku dni, ale nie wiem ile w tym prawdy.

Co mnie tylko zdziwiło że Voice over był aktywowany od początku, ale jak teraz sobie myślę to może instynktownie sprawdziłem od razu po odfoliowaniu głośność home i kliknąłem kilkukrotnie i się aktywowało, a ja nawet nie zakodowałem tego co zrobiłem, haha.



#71 martinelli

martinelli
  • 12 posts

Posted 13 June 2017 - 21:01

odebrałem iphone w xkom

 

niestety od momentu włączenia pozostaje mniej lub bardziej ciepły, chwilami gorący.

 

Czy to normalne? Próbować oddać w x-kom czy reklamować w apple, a może ten typ tak ma?



#72 imrik

imrik
  • 3471 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 14 June 2017 - 09:09

Na początku to raczej normalne. Z wielu powodów - oprogramowanie intensywniej pracuje po świeżym ustawieniu bo musi sobie wszystko pobrać i zindeksować, iCloud lata w tle, sprawdzanie uaktualnień, instalowanie oprogramowania i jeszcze więcej rzeczy w tle + użytkownik bawi się nową zabawką. Nie wpadajmy w panikę i dajmy urządzeniu kilka dni.



#73 North

North
  • 1336 posts

Posted 14 June 2017 - 18:07

O rękojmie najłatwiej pewnie w AOS.



#74 babeo

babeo
  • 152 posts

Posted 17 June 2017 - 11:59

Podczepię się pod temat. No właśnie jak to jest z tą dystrybucją. Kupując sprzed za ponad 3k nie chcę jakiś czeskich itp. Czy po kodzie można potwierdzić, że dany egzemplarz jest z polskiej dystrybucji i na polski rynek?

W paru dużych sklepach jest właśnie promocja na iPhone 7 128 GB o kodzie: Kod produktu: MN922PM/A.

Co możecie powiedzieć na podstawie kodu?


iPhone 7 128GB + iPad 2018 32GB WiFi + BeatsX

#75 imrik

imrik
  • 3471 posts
  • SkądWrocław, Poland

Posted 17 June 2017 - 20:58

Na prawdę tak trudno jest sprawdzić kod na stronie Apple? Już kilka razy się przez ten wątek przewinęło.

 

Dla iPhone 7 PM/A to polski kod.

 

http://imgur.com/a/IDTtt






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users